Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Intenst Hi-Fi had... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Alt det, der er over mit budget, har jeg afsky for. 



Hæhæ - se, dét er ægte, velbegrundet og retfærdiggjort afsky, der er til at forstå!  

Alt det nye Krell er da ganske forfærdeligt hifi, som verden havde været bedre foruden!!

MVH



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 
Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hader er vidst liiiige et stærkt nok ord at bruge :-/ Jeg har flere mærker som jeg umiddelbart alle ville tage i betragtning igen efter at have hørt dem, men det er egentligt heller ikke helt fair. Jeg vil f.eks. ikke købe System Audio efter at jeg jeg hørte 1280'erne med et kedeligt og fladt resultat, der egentlig lige så godt kunne skyldes andre komponenter i den kæde. Jeg har lidt det samme med højtaler mærket Gale, men det skyldes sikkert min (åndsvage/naive) idé om at det billigste per definition er det argeste l**t

Men hvorom alting er, kommer I ihvertfald aldrig til at se Jamo højtalere hjemme hos mig ;-)
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen
 
kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
Hader er vidst liiiige et stærkt nok ord at bruge :-/ Jeg har flere mærker som jeg umiddelbart alle ville tage i betragtning igen efter at have hørt dem, men det er egentligt heller ikke helt fair. Jeg vil f.eks. ikke købe System Audio efter at jeg jeg hørte 1280'erne med et kedeligt og fladt resultat, der egentlig lige så godt kunne skyldes andre komponenter i den kæde. Jeg har lidt det samme med højtaler mærket Gale, men det skyldes sikkert min (åndsvage/naive) idé om at det billigste per definition er det argeste l**t

Men hvorom alting er, kommer I ihvertfald aldrig til at se Jamo højtalere hjemme hos mig ;-)

ta et lyt på den klemme
Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

kuncha skrev:

Clemmensen skrev:
Hader er vidst liiiige et stærkt nok ord at bruge :-/ Jeg har flere mærker som jeg umiddelbart alle ville tage i betragtning igen efter at have hørt dem, men det er egentligt heller ikke helt fair. Jeg vil f.eks. ikke købe System Audio efter at jeg jeg hørte 1280'erne med et kedeligt og fladt resultat, der egentlig lige så godt kunne skyldes andre komponenter i den kæde. Jeg har lidt det samme med højtaler mærket Gale, men det skyldes sikkert min (åndsvage/naive) idé om at det billigste per definition er det argeste l**t

Men hvorom alting er, kommer I ihvertfald aldrig til at se Jamo højtalere hjemme hos mig ;-)

ta et lyt på den klemme

Den hørte jeg kort på KT messen og hold da kæft det var en skuffelse. Jeg håber ikke den spillede op til sit bedste den dag. Magen til kedelig og rodet affære skal man lede længe efter. Specielt til den pris



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

hvad trak dem og hvor langt stod de fra bagvæggen og hvor stort var rummet ?
Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
kuncha skrev:

Clemmensen skrev:
Hader er vidst liiiige et stærkt nok ord at bruge :-/ Jeg har flere mærker som jeg umiddelbart alle ville tage i betragtning igen efter at have hørt dem, men det er egentligt heller ikke helt fair. Jeg vil f.eks. ikke købe System Audio efter at jeg jeg hørte 1280'erne med et kedeligt og fladt resultat, der egentlig lige så godt kunne skyldes andre komponenter i den kæde. Jeg har lidt det samme med højtaler mærket Gale, men det skyldes sikkert min (åndsvage/naive) idé om at det billigste per definition er det argeste l**t

Men hvorom alting er, kommer I ihvertfald aldrig til at se Jamo højtalere hjemme hos mig ;-)

ta et lyt på den klemme

Den hørte jeg kort på KT messen og hold da kæft det var en skuffelse. Jeg håber ikke den spillede op til sit bedste den dag. Magen til kedelig og rodet affære skal man lede længe efter. Specielt til den pris



Er den fra SA? Synes aldrig jeg har set den før


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

???????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????

Hvilken tråd - imponerende.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:


Er den fra SA? Synes aldrig jeg har set den før


Tror det er Jamo's nye "åbne" konstruktion. Fik at vide den var til KT-Messen, men jeg kunne ikke finde den. Hvordan den lyder skal jeg ikke udtale mig om, men har den ikke dybbas-problemer når den ikke har noget "rum" bagved?
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard
 
lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
wrong skrev:
kuncha skrev:

Clemmensen skrev:
Hader er vidst liiiige et stærkt nok ord at bruge :-/ Jeg har flere mærker som jeg umiddelbart alle ville tage i betragtning igen efter at have hørt dem, men det er egentligt heller ikke helt fair. Jeg vil f.eks. ikke købe System Audio efter at jeg jeg hørte 1280'erne med et kedeligt og fladt resultat, der egentlig lige så godt kunne skyldes andre komponenter i den kæde. Jeg har lidt det samme med højtaler mærket Gale, men det skyldes sikkert min (åndsvage/naive) idé om at det billigste per definition er det argeste l**t

Men hvorom alting er, kommer I ihvertfald aldrig til at se Jamo højtalere hjemme hos mig ;-)

ta et lyt på den klemme

Den hørte jeg kort på KT messen og hold da kæft det var en skuffelse. Jeg håber ikke den spillede op til sit bedste den dag. Magen til kedelig og rodet affære skal man lede længe efter. Specielt til den pris



Er den fra SA? Synes aldrig jeg har set den før

Nej det er en Jamo Reference R909.

Ingen hade-mærker her i øvrigt.



__________________
Mvh
Lars P. Madsen
Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

kuncha skrev:
hvad trak dem og hvor langt stod de fra bagvæggen og hvor stort var rummet ?

Som sagt hørte jeg dem kun kort og jeg kan faktisk ikke huske hvad der trak dem. De stod et pænt stykke fra bagvæggen dog. Men som jeg skrev tidligere håber jeg heller ikke de spillede op til sit bedste

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Twellmann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg bryder mig ikke synderligt om kina-produkter der lægger sig meget tæt op af populære mærker, hvad enten det er udseende eller produktnavn

__________________
Daniel
Til top Vis Twellmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Twellmann
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Twellmann skrev:
Jeg bryder mig ikke synderligt om kina-produkter der lægger sig meget tæt op af populære mærker, hvad enten det er udseende eller produktnavn


Kina laver da hæderlig HiFi - men ok, smag og behag.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Mr.EntryLevel
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke noget intenst HiFi had . Men der er mærker der har eller har haft min aversion.

Jeg har aversion mod Cambridge fordi jeg syntes det ikke er specielt godt og fordi det er designet til at se HiFi rigtig ud. Og bygge kvaliteten på deres CDere er under lavmålet.

Jeg har aversion mod forudindtagede meninger (det vil sige jeg har aversion mod min egen aversion mod Cambridge..... Det er måske derfor jeg kører Evasion, he he ).

Jeg har i mange år haft aversion mod Jamo i HiFi sammenhæng - men så fik jeg et sæt Jamo E855 med hjem (koster ca. 4-5000 for 2 stk). Så var jeg solgt - de er rigtig gode (Bestykket med en soft dome og to basser af papir iblandet noget mineral, det giver en god klang. Resten er godt konstruktør arbejde). Hørte desuden R909 på HiFI messe i Malmö og i det lytterum lød de helt kanon.

Sony har jeg set ned på i mange år - lige pånær deres CD spillere. Men så lyttede jeg til nogle af deres forstærkere og jeg syntes de spiller godt (vel at mærke hvis de har udgangstransistorer - ikke dem med en stor grim udgangs chip på kølepladen). Lidt NAD agtigt lyd men med flere detaljer.

Til top Vis Mr.EntryLevel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.EntryLevel
 
Zenon
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 29 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er svært at hade et mærke som både laver gode og dårlige ting, så jeg synes mærkerne skal sige til sig selv "ved i hvad gutter, vi har besluttet at lancere vores mærke som noget være ragelse". -det vil bevirke at når mennesker bagefter står og lytter til noget ragelse som er bedre end de forventede, så kommer mennesker til at lide ragelsen......

Der er vist ikke langt fra tanker til "electronic World".....

Men mærker som har valgt et grimt navn kommer ikke til at stå hos mig, som f.eks. velo-dyne, onk-io, j-wc..... -det da smart at kunne sige "sonny-boy" anlæg, eller D-I-Y anlæg som klart er det højeste man kan opnå for så ved man at personen har forstand på indmaden og ikke går efter det ydre......

I det hele taget hader jeg mennesker fyldt med fordomme og som generalisere.......

Til top Vis Zenon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zenon
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hmm, interessant tråd denne her...

Men jeg skal da gerne bidrage alligevel!

Jeg hader Minipods! Fordi de ligner store forstenede vingummier! Jeg hader Apple fordi de laver langsomme computere og musikafspillere som er beregnet til l**telyd! Jeg hader (også) Cambridge, fordi de laver dårlig lyd! Jeg hader alle PA højtalere (og PA højtalerproducenter), fordi deres horndiskanter lyder skarpere end en nyslebet globalkniv! Jeg hader desuden Yamaha, fordi det er en motorcykel og ikke et stereoanlæg! Jeg hader LG fordi de laver det argeste plastic-crab der findes! Og jeg hader DLS, fordi det er svensk!

Alt sammen helt ubegrundet had (undtagen den sidste...) i tråd med tråden.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke nogle mærker som jeg hader, jeg kan som udgangspunkt lide de fleste jeg vælger udfra hvad jeg kan lide at høre/se på osv. Jeg har selvfølgeligt nogle mærker jeg typsik går efter da jeg ved de som regl opfylder mine ønsker. Denon, Onkyo, marantz, dali, infinity, supra, taralabs, b&W er alle producenter som jeg holer specielt godt øje med. Harman kardon siger mig ikke noget men det er fordi jeg syntes de fleste af deres produkter har en alt for baspræget lyd - dette betyder dog ikke at jeg hader Harman kardon, men derimod at deres sound normalt ikke siger mig noget...

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Bare det at jeg har set billeder af LK140's indmad (og fået oplyst typebetegnelsen på dén aktive del den indeholder) sammenholdt med prismærket giver mig en dyb dyb afsky for Linn's produkter 

__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Der er vist nogle 'mærker' der hedder Funai og Tensai, samt Lumatron.
Med lidt held kunne man nok fylde børneværelset op med den slags, og putte nogle Bose eller Eltax højttalere på.

Generelt ligger mine aversioner imod anlæg der ikke får de billige bæreposers hanke til at knække. Særligt galt er det når man tror at batterierne i fjernbetjeningen er helt døde, men opdager at de er nye.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Bond
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 619
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

....Livet er for kort til "Engelsk lyd" og Philips TV ..........

Bond



__________________
Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hej Ringworm....

Sjov tråd...    Jeg har det sådan med B&O, jeg kan slet ikke klare deres produkter, og jeg har aldrig hørt dem seriøst... mærkeligt at 'hade' noget man ikke har hørt, men sådan er det...

Jeg har også haft det med Dali og Denon, men i dag har jeg 4 Dali Højttalere og Denon i min surround 'tilbygning' og har da også for ca. 25 år siden haft en KÆMPE Denon forstærker med stor forforstærker og 2 mega store stereotrin som blev brokoblet til ca. 2 x 400 watt i 8 ohm - i dag ville jeg også gå udenom Denon i stereo sammenhæng, men syntes faktisk de gør det godt i surround (hvis de får effekthjælp)

- Og så kan jeg heller ikke li' produkter som ligger udenfor mit budget.... de er ikke pengene værd... - og heller ikke 'Bilka' stereo & surround

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes