| Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Alt det, der er over mit budget, har jeg afsky for. 

|
|
|
Hæhæ - se, dét er ægte, velbegrundet og retfærdiggjort afsky, der er til at forstå!
Alt det nye Krell er da ganske forfærdeligt hifi, som verden havde været bedre foruden!! 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hader er vidst liiiige et stærkt nok ord at bruge :-/ Jeg har flere mærker som jeg umiddelbart alle ville tage i betragtning igen efter at have hørt dem, men det er egentligt heller ikke helt fair. Jeg vil f.eks. ikke købe System Audio efter at jeg jeg hørte 1280'erne med et kedeligt og fladt resultat, der egentlig lige så godt kunne skyldes andre komponenter i den kæde. Jeg har lidt det samme med højtaler mærket Gale, men det skyldes sikkert min (åndsvage/naive) idé om at det billigste per definition er det argeste l**t  Men hvorom alting er, kommer I ihvertfald aldrig til at se Jamo højtalere hjemme hos mig ;-)
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
Hader er vidst liiiige et stærkt nok ord at bruge :-/ Jeg har flere mærker som jeg umiddelbart alle ville tage i betragtning igen efter at have hørt dem, men det er egentligt heller ikke helt fair. Jeg vil f.eks. ikke købe System Audio efter at jeg jeg hørte 1280'erne med et kedeligt og fladt resultat, der egentlig lige så godt kunne skyldes andre komponenter i den kæde. Jeg har lidt det samme med højtaler mærket Gale, men det skyldes sikkert min (åndsvage/naive) idé om at det billigste per definition er det argeste l**t 
Men hvorom alting er, kommer I ihvertfald aldrig til at se Jamo højtalere hjemme hos mig ;-) |
|
|
ta et lyt på den klemme
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kuncha skrev:
Clemmensen skrev:
Hader er vidst liiiige et stærkt nok ord at bruge :-/ Jeg har flere mærker som jeg umiddelbart alle ville tage i betragtning igen efter at have hørt dem, men det er egentligt heller ikke helt fair. Jeg vil f.eks. ikke købe System Audio efter at jeg jeg hørte 1280'erne med et kedeligt og fladt resultat, der egentlig lige så godt kunne skyldes andre komponenter i den kæde. Jeg har lidt det samme med højtaler mærket Gale, men det skyldes sikkert min (åndsvage/naive) idé om at det billigste per definition er det argeste l**t 
Men hvorom alting er, kommer I ihvertfald aldrig til at se Jamo højtalere hjemme hos mig ;-) |
|
|
ta et lyt på den klemme
|
|
|
Den hørte jeg kort på KT messen og hold da kæft det var en skuffelse. Jeg håber ikke den spillede op til sit bedste den dag. Magen til kedelig og rodet affære skal man lede længe efter. Specielt til den pris __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad trak dem og hvor langt stod de fra bagvæggen og hvor stort var rummet ?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
kuncha skrev:
Clemmensen skrev:
Hader er vidst liiiige et stærkt nok ord at bruge :-/ Jeg har flere mærker som jeg umiddelbart alle ville tage i betragtning igen efter at have hørt dem, men det er egentligt heller ikke helt fair. Jeg vil f.eks. ikke købe System Audio efter at jeg jeg hørte 1280'erne med et kedeligt og fladt resultat, der egentlig lige så godt kunne skyldes andre komponenter i den kæde. Jeg har lidt det samme med højtaler mærket Gale, men det skyldes sikkert min (åndsvage/naive) idé om at det billigste per definition er det argeste l**t 
Men hvorom alting er, kommer I ihvertfald aldrig til at se Jamo højtalere hjemme hos mig ;-) |
|
|
ta et lyt på den klemme
|
|
|
Den hørte jeg kort på KT messen og hold da kæft det var en skuffelse. Jeg håber ikke den spillede op til sit bedste den dag. Magen til kedelig og rodet affære skal man lede længe efter. Specielt til den pris |
|
|
Er den fra SA? Synes aldrig jeg har set den før __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
???????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????
Hvilken tråd - imponerende.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Er den fra SA? Synes aldrig jeg har set den før
|
|
|
Tror det er Jamo's nye "åbne" konstruktion. Fik at vide den var til
KT-Messen, men jeg kunne ikke finde den. Hvordan den lyder skal jeg
ikke udtale mig om, men har den ikke dybbas-problemer når den ikke har
noget "rum" bagved?
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
wrong skrev:
kuncha skrev:
Clemmensen skrev:
Hader er vidst liiiige et stærkt nok ord at bruge :-/ Jeg har flere mærker som jeg umiddelbart alle ville tage i betragtning igen efter at have hørt dem, men det er egentligt heller ikke helt fair. Jeg vil f.eks. ikke købe System Audio efter at jeg jeg hørte 1280'erne med et kedeligt og fladt resultat, der egentlig lige så godt kunne skyldes andre komponenter i den kæde. Jeg har lidt det samme med højtaler mærket Gale, men det skyldes sikkert min (åndsvage/naive) idé om at det billigste per definition er det argeste l**t 
Men hvorom alting er, kommer I ihvertfald aldrig til at se Jamo højtalere hjemme hos mig ;-) |
|
|
ta et lyt på den klemme
|
|
|
Den hørte jeg kort på KT messen og hold da kæft det var en skuffelse. Jeg håber ikke den spillede op til sit bedste den dag. Magen til kedelig og rodet affære skal man lede længe efter. Specielt til den pris
|
|
|
Er den fra SA? Synes aldrig jeg har set den før
|
|
|
Nej det er en Jamo Reference R909.
Ingen hade-mærker her i øvrigt. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kuncha skrev:
| hvad trak dem og hvor langt stod de fra bagvæggen og hvor stort var rummet ? |
|
|
Som sagt hørte jeg dem kun kort og jeg kan faktisk ikke huske hvad der trak dem. De stod et pænt stykke fra bagvæggen dog. Men som jeg skrev tidligere håber jeg heller ikke de spillede op til sit bedste
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bryder mig ikke synderligt om kina-produkter der lægger sig meget tæt op af populære mærker, hvad enten det er udseende eller produktnavn  __________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Twellmann skrev:
Jeg bryder mig ikke synderligt om kina-produkter der lægger sig meget tæt op af populære mærker, hvad enten det er udseende eller produktnavn |
|
|
Kina laver da hæderlig HiFi - men ok, smag og behag. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke noget intenst HiFi had . Men der er mærker der har eller har haft min aversion.
Jeg har aversion mod Cambridge fordi jeg syntes det ikke er specielt godt og fordi det er designet til at se HiFi rigtig ud. Og bygge kvaliteten på deres CDere er under lavmålet.
Jeg har aversion mod forudindtagede meninger (det vil sige jeg har aversion mod min egen aversion mod Cambridge..... Det er måske derfor jeg kører Evasion, he he ).
Jeg har i mange år haft aversion mod Jamo i HiFi sammenhæng - men så fik jeg et sæt Jamo E855 med hjem (koster ca. 4-5000 for 2 stk). Så var jeg solgt - de er rigtig gode (Bestykket med en soft dome og to basser af papir iblandet noget mineral, det giver en god klang. Resten er godt konstruktør arbejde). Hørte desuden R909 på HiFI messe i Malmö og i det lytterum lød de helt kanon.
Sony har jeg set ned på i mange år - lige pånær deres CD spillere. Men så lyttede jeg til nogle af deres forstærkere og jeg syntes de spiller godt (vel at mærke hvis de har udgangstransistorer - ikke dem med en stor grim udgangs chip på kølepladen). Lidt NAD agtigt lyd men med flere detaljer.
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er svært at hade et mærke som både laver gode og dårlige ting, så jeg synes mærkerne skal sige til sig selv "ved i hvad gutter, vi har besluttet at lancere vores mærke som noget være ragelse". -det vil bevirke at når mennesker bagefter står og lytter til noget ragelse som er bedre end de forventede, så kommer mennesker til at lide ragelsen......
Der er vist ikke langt fra tanker til "electronic World".....
Men mærker som har valgt et grimt navn kommer ikke til at stå hos mig, som f.eks. velo-dyne, onk-io, j-wc..... -det da smart at kunne sige "sonny-boy" anlæg, eller D-I-Y anlæg som klart er det højeste man kan opnå for så ved man at personen har forstand på indmaden og ikke går efter det ydre......
I det hele taget hader jeg mennesker fyldt med fordomme og som generalisere.......
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, interessant tråd denne her... 
Men jeg skal da gerne bidrage alligevel!
Jeg hader Minipods! Fordi de ligner store forstenede vingummier! Jeg hader Apple fordi de laver langsomme computere og musikafspillere som er beregnet til l**telyd! Jeg hader (også) Cambridge, fordi de laver dårlig lyd! Jeg hader alle PA højtalere (og PA højtalerproducenter), fordi deres horndiskanter lyder skarpere end en nyslebet globalkniv! Jeg hader desuden Yamaha, fordi det er en motorcykel og ikke et stereoanlæg! Jeg hader LG fordi de laver det argeste plastic-crab der findes! Og jeg hader DLS, fordi det er svensk!
Alt sammen helt ubegrundet had (undtagen den sidste...) i tråd med tråden.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke nogle mærker som jeg hader, jeg kan som udgangspunkt lide de fleste jeg vælger udfra hvad jeg kan lide at høre/se på osv. Jeg har selvfølgeligt nogle mærker jeg typsik går efter da jeg ved de som regl opfylder mine ønsker. Denon, Onkyo, marantz, dali, infinity, supra, taralabs, b&W er alle producenter som jeg holer specielt godt øje med. Harman kardon siger mig ikke noget men det er fordi jeg syntes de fleste af deres produkter har en alt for baspræget lyd - dette betyder dog ikke at jeg hader Harman kardon, men derimod at deres sound normalt ikke siger mig noget...
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare det at jeg har set billeder af LK140's indmad (og fået oplyst typebetegnelsen på dén aktive del den indeholder) sammenholdt med prismærket giver mig en dyb dyb afsky for Linn's produkter
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist nogle 'mærker' der hedder Funai og Tensai, samt Lumatron. Med lidt held kunne man nok fylde børneværelset op med den slags, og putte nogle Bose eller Eltax højttalere på.
Generelt ligger mine aversioner imod anlæg der ikke får de billige bæreposers hanke til at knække. Særligt galt er det når man tror at batterierne i fjernbetjeningen er helt døde, men opdager at de er nye.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
....Livet er for kort til "Engelsk lyd" og Philips TV ..........
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ringworm.... 
Sjov tråd... Jeg har det sådan med B&O, jeg kan slet ikke klare deres produkter, og jeg har aldrig hørt dem seriøst... mærkeligt at 'hade' noget man ikke har hørt, men sådan er det...
Jeg har også haft det med Dali og Denon, men i dag har jeg 4 Dali Højttalere og Denon i min surround 'tilbygning' og har da også for ca. 25 år siden haft en KÆMPE Denon forstærker med stor forforstærker og 2 mega store stereotrin som blev brokoblet til ca. 2 x 400 watt i 8 ohm - i dag ville jeg også gå udenom Denon i stereo sammenhæng, men syntes faktisk de gør det godt i surround (hvis de får effekthjælp)
- Og så kan jeg heller ikke li' produkter som ligger udenfor mit budget.... de er ikke pengene værd... - og heller ikke 'Bilka' stereo & surround
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |