Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Intenst Hi-Fi had... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
law!
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Jeg hader Minipods! Fordi de ligner store forstenede vingummier! Jeg hader Apple fordi de laver langsomme computere og
musikafspillere som er beregnet til l**telyd! Jeg hader (også) Cambridge, fordi de laver dårlig lyd! Jeg hader alle PA højtalere (og PA
højtalerproducenter), fordi deres horndiskanter lyder skarpere end en nyslebet globalkniv! Jeg hader desuden Yamaha, fordi det er en motorcykel
og ikke et stereoanlæg! Jeg hader LG fordi de laver det argeste plastic-crab der findes! Og jeg hader DLS, fordi det er svensk!




De computere Apple laver i dag, er faktisk ret hurtige. Fx quad core stationære computere og dual core bærbare.
Til top Vis law!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af law!
 
Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Twellmann skrev:
Jeg bryder mig ikke synderligt om kina-produkter der lægger sig meget tæt op af populære mærker, hvad enten det er udseende eller produktnavn

Tiden er bare ved at skifte.... Før kopierede kina, vest produkter, i dag er der vist ikke mange der kan sige sig fri for at få et eller andet produceret i kina....



__________________
        Mvh

     Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg
 
Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Bond skrev:

....Livet er for kort til "Engelsk lyd" og Philips TV ..........

Bond

Det er helt korrekt

Englændere kan godt være lidt kedelige og Philips har jeg selv, Vil ALDRIG eje sådan nog l*** igen



__________________
        Mvh

     Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hader: Alle set-ups, der lyder bedre end mit eget

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

law! skrev:
Mastervol skrev:

Jeg hader Minipods! Fordi de ligner store forstenede vingummier! Jeg hader Apple fordi de laver langsomme computere og
musikafspillere som er beregnet til l**telyd! Jeg hader (også) Cambridge, fordi de laver dårlig lyd! Jeg hader alle PA højtalere (og PA
højtalerproducenter), fordi deres horndiskanter lyder skarpere end en nyslebet globalkniv! Jeg hader desuden Yamaha, fordi det er en motorcykel
og ikke et stereoanlæg! Jeg hader LG fordi de laver det argeste plastic-crab der findes! Og jeg hader DLS, fordi det er svensk!




De computere Apple laver i dag, er faktisk ret hurtige. Fx quad core stationære computere og dual core bærbare.

Som sagt: Helt ubegrundet had!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg hader alt der er af blank aluminium og andet pynt der er puttet på et produkt for at få det til at se smart ud.. - Det er teknik og, for min skyld må det gerne se ud som det er!

En dejlig AMC forstærker er nice!

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Jeg hader alt der er af blank aluminium og andet pynt der er puttet på et produkt for at få det til at se smart ud.. - Det er teknik og, for min skyld må det gerne se ud som det er!

En dejlig AMC forstærker er nice!



Ville du så plukke guldknapperne af denne her ?


Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 756
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Denver/Dantax/Eltax står klart i tankerne. DVD-afspillere til Kr. 300. Du godeste.

Bevars, de afspiller da DVD'er, og har man alligevel et tv fra Bilka til Kr. 999,95 ,ja så for min skyld ingen alarm. Men det holder bare ikke i min verden.

Ellers stort set alt hvad Merlin/Fona kan finde på at sælge.

Dvs. plastic-søjlehøjtalere og "komplette surround-systemer" til Kr. 2000.

Minianlæg, stort set lige meget fra hvem. Det er kun ganske få producenter der til dato har kunne præstere et ordenligt minianlæg. Det burde jo være muligt, efter som producenten kan fintune ALTING til at stemme overens.

JVC har jeg sjovt nok også en del fordomme over for, omend de på det seneste er blevet gjort til skamme. Jeg tror bare jeg har set lidt for mange af deres billige TV og VHS/DVD-afspillere.

B&O er jeg heller ikke specielt glad for. Jeg vil gerne give lidt ekstra for pænt design, hvis de andre kvaliteter ellers er opfyldt, men et betale for et produkt hvor man rent faktisk har brugt tid på at få klappen på CD-skuffen til at lyde "rigtigt" når den lukker. No way!

Til gengæld sidder deres ICE-power moduler lige i skabet.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Direkte at føle had eller afsky for noget mærke har jeg bestemt ikke, men der er visse mærker som jeg ikke vil have ind under mit tag, sikkert ubegrundet, men det hænger sammen med at jeg synes de enten er grimme eller spiller elendigt. Dog skal det siges at jeg synes det er svært, uanset hvilket mærke det er, at dømme et mærke som sådan, det synes jeg næsten ikke at jeg kan, men de mærker som jeg snakker om, har lavet modeller som jeg enten synes lyder som en halvdårlig transistor radio, eller bare er så grimme, at jeg ikke vil kunne nyde at have dem indenfor i mit hjem.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Altså tja, jeg kan give dig ret i at man tit har stået med den fornemmelse i maven, at det produkt skal jeg bare ikke have. Men i underbevidstheden er der nu et eller andet er jeg sikker på.

F.eks. B&O som er nævnt tidligere i tråden, jeg afskyr dette produkt og hader det bare generelt. Men når jeg tænker over det, er det 50 % pga. snobeffekten og 50 % pga. at man slet ikke får lyd nok for pengene.

Jeg tror at i langt de fleste tilfælde, er der noget som ligger bag det man tænker, og man stempler jo også mange genre? F.eks. de billige "739q8742986479823649823y879" anlæg der bliver solgt i diverse (læs: alt for mange) butikker.

Har man hørt en af disse, så lyder alle anlæggene sådan, indtil man støder ind i et pragteksemplar som rent faktisk spiller så godt, at det er hele sine 500 kr. værd. hehe.

Jeg har altid haft stort had til disse minianlæg, men må indrømme, min søster fik et Lumatron anlæg, den sædvanlige type tænkte jeg, men hold kæft det fungerer bare til de 450 kr. det kostede. Bevares, ufattelig stor baggrundsstøj, men for satan, når det spiller med ok lyd så lyder det altså virkelig godt? Alligevel afskyr jeg det som pokker...

Så der det designmæssige, selvom vi måske påstår vi ikke vurdere det, så spiller det også ind i underbevidstheden. Og ja, nogle mærker lyder bare så grimt i navnet, at alene det vil få mig til at væmmes. F.eks. Classic, hvem pokker kan finde på at kalde sine produkter for Classic? Men ja, alle ved jo at produkterne faktisk eftersigende skulle være rigtig gode, men bare navnet kan skramme mig. Specielt også lange navne som næsten ikke er til at udtale, underligt ikk?

En højttaler som er malet hvid lyder seriøst også dårligere end en højttaler i maple? En højttaler med ægte finer fremfor laminat lyder også bedre, trods de er fuldstændig identiske ellers :)

BEDRAG :D

Mærkelig tråd, mærkeligt emne :D (mærkelig kommentar hr. wamba????? :D)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 756
Sendt: 19 September 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Ved nærmere eftertanke tror jeg mine fordomme opstår som en forstærkning af den almene forbrugers fordomme om visse produkter.

Mange antager blindt at alt hvad der kommer fra f.eks. Sony/B&O er godt.

På den måde kommer jeg måske til at overkompensere min kritik af disse producenter. Jeg indrømmer da gerne at alle disse producenter har haft deres gode produkter.

For øvrigt tillader jeg mig at gå en del op i design. Ikke at det er direkte styrende for mine valg, men jeg kan nu altså bedre lide de hvidlakerede højtalere fra System Audio frem for f.eks. HFK's Podspeakers. Omend de måske har deres charme i det rette miljø. Bare ikke mit.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted
 
xo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1010
Sendt: 19 September 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

rock for leif skrev:
ringormen skrev:

Hej allesammen,

Jeg vil lige høre jer om der er andre der lider af dette:

Der er visse mærker af Hi-Fi som jeg ikke kan lade være med at føle en enorm mængde afsky for, uden at det har noget som helst med produktets kvalitet at gøre. Eksempel:

 

DENON,

Hver gang jeg hører om eller ser et Denon produkt, kan jeg ikke lade være med at føle en lille smule afsky uden at det har nogen berettigelse, jeg har endda indtryk af at Denon laver et kvalitets produkt, men det kan ikke kompensere for mit had for produktet.

Et andet eksempel er Dali. Jeg kan med sikkerhed sige at jeg aldrig vil have et par af de HT'ere indenfor mine døre, men kan igen ikke helt forklare mit synspunkt rationelt...

Er der andre der lider af dette uberettigede had overfor visse Hi-Fi mærker?

-Ringworm

Jeg synes du skulle tage kontakt til din arbejdsgiver. Jeg er sikker på han ville være lydhør overfor den situation du står i.

"Jammen jeg ER arbejdsgiver og har HIFI-RINGORM, hvad skal jeg gøre???"

 

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 19 September 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg hader Philips, ved ikke helt hvorfor måske fordi de har et grimt logo og at det er deres elektronik der sidder i de fleste billig fjernsyn .... (argh nu fik jeg jo begrundet det .. euv)

Sjov tråd ..


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 19 September 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Jeg hader personligt kombi-anlæg med dvd-afspiller, forstærker med 5 kanaler og 5x12.000 watt PMPO, samt 5 sat og sub på 85.000 watt PMPO samt indbygget kaffemaskine og daddeltramper for 1195,00 i f.eks. Kvickly

Ikke om jeg begriber hvorfor folk køber sådan noget l**t (men det er selvfølgelig bare mig)



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 20 September 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg hader bedrevidende der tror deres egne selvfede oplevelser skal gøres til genstand for politisk rigtige meninger. 
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 20 September 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Jeg hader bedrevidende der tror deres egne selvfede oplevelser skal gøres til genstand for politisk rigtige meninger. 

Jeg kunne ikke være mere enig



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 20 September 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Den med "Apple computerne er langsomme" er faktisk lidt sjov - Apple er jo begyndt at bruge Intel processorer, så der er ikke så fandens meget Mac over dem mere :D.

Anyway, vil erklære mig enig med KimHRasmussen - alt det der billige halløj er bare noget, jeg aldrig skal have indenfor døren.

Dali har jeg heller ikke været den store fan af (mest pga. udseendet på deres højttalere bortset fra Euphonia).

HFKs billigmærke Argon eller Gale ville jeg nok heller ikke beskæftige mig med (især ikke førstnævnte, da jeg lige har haft en meget dårlige oplevelse med et Argon subwoofer kabel - HFK havde ikke andet hjemme i samme prisklasse da jeg købte subben)



__________________
- Den lille HiFi Gnom
Til top Vis S.R.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.R.S Besøg S.R.S's Websted
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 20 September 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lide når uvidende og sælgere hævder at B&O er det bedste deres tv er ganske gode men at påstå at de kan lave god hifi og det er det bedste......

Der findes en del skodmærker i den billige ende kik bla. hos Bilka og lign.

Til Dali hadere prøv lige at lægge øre til Mega Line og måske ændre det sig.Der er bare ikke så mange der har dette system af naturlige årsager.



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 20 September 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Et af de få hifimærker jeg hader er: Supra-kabler.....hold kæft hvor er de ringe.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
Hephaistos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 20 September 2006 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Sjov tråd.

Nogen af os er jo ret gode til at generalisere en eller to tvivlsomme oplevelser med en specifik model, til måske år(tier) senere at gælde hele produktkataloget.

Andre af os er endnu dovnere og efterplaprer blot stupidt en eller anden gurus ligegyldige dom over dette eller hint mærke.

Hvem OS er ???

Ja det er selvfølgelig OS herude... 

MVH en outsider



__________________




Til top Vis Hephaistos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hephaistos
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes