| Forfatter |
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de nye LSD-fjernsyn har generelt flere og meget klarere farver, til gengæld er skarpheden ikke altid i top
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
hifigalleriet Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg selv har plasma... Kunne sagtens købe mig en LCD, men jeg er personligt selv en "plasmamand" Jeg synes ikke det er behageligt at se TV på en LCD.... Jeg tror ikke plasma er på vej ud af marked, dette vil først være om et par år at LCD tager helt over, desværre Jeg har selv Pioneer 506XDE og kunne aldrig drømme om at skifte den ud til LCD på nuværende tidspunkt, da jeg synes mange af dem skuffer. Har set mange LCD skærme via mit arbejde og de eneste der overrasker mig er SamsungLE-40M61B og Sony KDL-V40A11, men skarpheden er stadig ikke i top som Carrotman så smukt skriver
www.hifigalleriet.dk
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifigalleriet skrev:
Tak for den gode tråd Carrotman Men hvis folk nu bare prøvede at undersøge tingene lidt nærmere var der nok ingen problemer... Hvis man bare ved lidt om plasma/LCD skærme så kan modellerne godt være forskellige fra land til land. I DK hedder Modellen PS-42S5HX men er den samme som PS-42S5H, som jeg kan skaffe!
Som alle nok ved er det ulovligt og strafbart at komme med falske oplysninger om firmaer, her hevender jeg mig til POWDA. |
|
|
Du er mere end velkommen til at henvende dig. Jeg vil så istedet henlede din opmærksomhed på købelovens bestemmelser om reklamationsfrister. Nærlæs du lige dem. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony har stoppet deres plasmaproduktion, og jeg tror at mange vil følge den udvikling.
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Powda: Købsloven siger som min. 6 mdr. garanti samt 18 mdr. reklamationsret, lige meget hvordan du prøver at vende og dreje den!!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
hifigalleriet skrev:
Tak for den gode tråd Carrotman Men hvis folk nu bare prøvede at undersøge tingene lidt nærmere var der nok ingen problemer... Hvis man bare ved lidt om plasma/LCD skærme så kan modellerne godt være forskellige fra land til land. I DK hedder Modellen PS-42S5HX men er den samme som PS-42S5H, som jeg kan skaffe!
Som alle nok ved er det ulovligt og strafbart at komme med falske oplysninger om firmaer, her hevender jeg mig til POWDA. |
|
|
Du er mere end velkommen til at henvende dig. Jeg vil så istedet henlede din opmærksomhed på købelovens bestemmelser om reklamationsfrister. Nærlæs du lige dem.
|
|
|
Powda, kan du ikke lige skære ud i pap hvad der er galt med betingelserne? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Jesper,
Jeg vil også m,eget gerne hører dem!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige været inde på www.forbrug.dk Her skriver da at kunder ikke engang har ret til garanti men som min. skal have 24 mdr. reklamationsret. Dette gælder kun hvis fabriksgarantien ikke dækker i danmark... Men da dette både købes og sælges indenfor EU giver Samsung DK 1 års garanti...
Så nu skal Powda meget længere ud på landet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller som min. 6 mdr. fabriksgaranti som fx. Pioneer kun giver!!!!
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifigalleriet skrev:
Har lige været inde på www.forbrug.dk Her skriver da at kunder ikke engang har ret til garanti men som min. skal have 24 mdr. reklamationsret. Dette gælder kun hvis fabriksgarantien ikke dækker i danmark... Men da dette både købes og sælges indenfor EU giver Samsung DK 1 års garanti...
Så nu skal Powda meget længere ud på landet |
|
|
Okay, betragt mig som værende på landet. Nu vil landmanden så gerne lige forklare dig et par ting om de køberetlige regler, der gælder om forbrugerkøb. Hvis du ulejligede dig med at læse loven, så vil du opdage, at reklamationsbestemmelserne er beskyttelsespræceptive - ergo kan de ikke fraviges til skade for forbrugeren, jf. Købelovens § 1, stk. 2. Det vil altså sige, at der jf. Købelovens § 83 gælder en to års reklamationsfrist for mangler, og ikke 18 måneder, som nævnt i jeres betingelser. Yderligere kunne det måske være en ide hvis du kiggede lidt på købelovens § 81, hvorefter en reklamation over en mangel _altid_ er rettidig, hvis den er afgivet inden to måneder efter, at køberen opdager denne. Dermed vil køber aldrig fortabe sin ret til at reklamere efter 8 dage, som nævnt i jeres betingelser. Fortsat god aften... __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man har 2 års reklamationsret, men hvis der kommer fx. 6 mdr. fabriksgaranti så går den ind og fjerner de første 6 mdr. reklamationsret, så derfor 18 mdr. reklamationsret og 6 mdr. fabriksgaranti....
Man kan ikke have reklamationsret og garanti løbende over hinanden.
Prøv at checke dette, før du kommer med alle dine paragraffer
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er ikke mig der bestemmer garantien/reklamationsretten. Ring imorgen til Samsung DK og spørg hvordan du forholder dig.... Så skal du nok blive klogere mig dreng
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden tonen begynder at blive for skarp, skal jeg venligts anmode om der tænkes et sekund, for der postes.
Takker! 
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifigalleriet skrev:
Men det er ikke mig der bestemmer garantien/reklamationsretten. Ring imorgen til Samsung DK og spørg hvordan du forholder dig.... Så skal du nok blive klogere mig dreng |
|
|
Uanset hvad Samsung garanterer i forhold til køber, kan køber stadig i en periode på to år fra købsdato reklamere over mangler til sælger. Hvad en producent derudover garanterer, er i relationen køber/sælger for så vidt ligegyldigt. Køber kan reklamere over mangler til sælger i 24 måneder. At han _derudover_ har muligheden for, at han i de første 6 måneder kan gå direkte til producenten og holde denne op på sin garanti, er noget andet. Ansvaret for sælger er ikke 'væk' de første 6 måneder, bare fordi der er udstedt en producentgaranti. Og nej, du har da så uendeligt ret i, at du ikke bestemmer reklamationsretten. Den er forudsat allerede ved købets afslutning, i kraft af købeloven. Du kan derudover udstede en garanti, hvilket _ikke_ er det samme som retten til at kunne påberåbe sig mangler. Du gør klogt i at kunne sondre mellem de to ting. Den nedladende tone er hermed frabedt, omend den i al sin ironi er kilde til morskab. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Pete Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en diskussion med læmandsbetragtninger. Det er ofte både morsomt, men også skræmmende at se hvordan nogle personer udtaler sig både bedrevidende og nedladene om ting, de helt åbenlyst ikke har stor forstand på eller dyb indsigt i. Således er indlæggene fra Hifigalleriets talsmand alene nok til, at jeg aldrig ville overveje at handle der. Jeg håber således, at der er tale om en misforståelse, når talsmanden fra Hifigalleriet ser sig i sin gode ret til at fravige købelovens bestemmelser vedr. reklamationsret. Mon ikke, at der er tale om en misforståelse...? Ellers er det godt nok interessant! Og så lige et godt råd til Hifigalleriet - den tone holder jo simpelthen ikke. Det er hamrende useriøst og uforskammet at poste den slags indlæg.
Pete
|
| Til top |
|
| |
Pejle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg vil helst stå med mine fødder samme sted som Andreas aka hifigalleriet - for det er da at skyde sig selv i foden.
-Pejle __________________ B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt hvad jeg har skrevet er ioverens med købsloven...
Pete: vi har nok kunder behøver ikke dig!!! Men gå ind og kigge på forbrug.dk her kan du da se at garanti og reklamationsret ikke kan løbe over hinanden... det står der sort på hvidt... du aner ikke hvad du snakker om!
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifigalleriet skrev:
|
Alt hvad jeg har skrevet er ioverens med købsloven...
Pete: vi har nok kunder behøver ikke dig!!! Men gå ind og kigge på forbrug.dk her kan du da se at garanti og reklamationsret ikke kan løbe over hinanden... det står der sort på hvidt... du aner ikke hvad du snakker om! |
|
|
Drop nu den tone! Du ødelægger mere end du gavner, for dig selv. Bare en venlig opfordring. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremragende reklame du gør for dit handelssted, Hifigalleriet...
Det er dine kernekunder som du tiltaler her, så for din egen skyld erkend at du ikke er ekspert på området. Jeg tror at der er flere jurister her på sitet, end der er i din ellers udemærkede butik 
Var det et tv du ville sælge os....?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra det har Andreas fra Hifigalleriet ret... I misforstår det vist.
De første 6 mdr, er det garanti, de efterfølgende 18 mdr er reklamationsret. Og jeg kan ikke se hvad det er, at der skulle være galt i det... At Samsung så giver 12 mdr garanti, det er bare mere end købeloven siger som mindste krav...
Så hvis man mener der er et hul i Hifigalleriets betingelser, så præciser fejlen.  __________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |