Forfatter |
|
BA007 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 19 November 2003 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finn
Jeg har også altid været vild med S10 forstærkersættet, ja faktisk med hele serien. Du skulle vel ikke have dit sæt til salg 
Har også overvejet PMA S10, men det er jo efterhånden ved at være en gammel forstærker, som heller ikke er særlig kraftig så vidt jeg husker. Der findes også en PMA-S10 MKII som ser meget fornuftig ud. Har dog ikke set nogle butikker som har den, ellers ville det helt sikkert også være en mulighed.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 20 November 2003 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 20 November 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med noget Holfi - har hørt 870'eren i et Holfi setup og det lød ganske fortrinligt! Dejligt afslappet og kontroleret, selv ved høj styrke. __________________
|
Til top |
|
|
BA007 Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2003 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har forespurgt PMA S10 II hos et par forhandlere uden held, så nu har jeg i stedet bestilt en PMA 2000 MKIV
|
Til top |
|
|
BA007 Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2003 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev ikke til en PMA 2000 alligevel da jeg fandt en brugt PMA S10 II. Med lidt held har jeg den i næste uge. Glæder mig helt vildt!!!
Jeg skal nok opdatere billeder samt skrive lidt om den hvis nogen har interesse.
|
Til top |
|
|
BA007 Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2003 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så modtog jeg min Denon PMA-S10 II fra Sverige. Men det værst tænkelige er sket. Fragtmanden har smadret den. Den var sendt som forsigtig pakke og påklistret alle tænkelige mærkater. Denne side op osv. Da jeg kommer hjem står pakken på højkant, dvs. forstærkerens 30 kg. hviler på den store volumekontrol, hvilket er resulteret i at printet sidder løst. Bass-knappen sidder mega skævt og der er mærker på alle fire hjørner, samt ridser på volumeknappen. Min lillebror fortalte at han var hjemme da fragtmanden kom. Han læssede den bare af med en sækkevogn. Sådan en klovn!!!
Det mest utrolige er at den virker perfekt, men ikke særligt fedt at have en forstærker stående der ser sådan ud. Jeg har kontaktet sælger og han tager kontakt til fragtfirmaet. Det kan jo ikke være rigtigt at give 500 kr. i fragt og sende som forsigtigpakke og så modtage en smadret forstærker. Det er sgu ikke så meget pengene, mest ærgeligt er det at en perfekt velholdt forstærker er gået tabt pga. nogle tåbelige fragtmænd.
I øjeblikket er jeg rimeligt nedtrykt, og har overhovedet ikke lyst til at høre musik. Trøst modtages gerne 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 13 December 2003 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Nuttet lille setup, men du må få lidt orden på kablerne.
Måske du skulle prøve een af de muskuløse kinesere, hvis den nye amp skal være integreret.... se under "Anmeldelser"
|
|
|
ja den ser nice , man skal bare passe lidt på med dem , de har det med at bygge noget værre l**t også , har jeg set .
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 13 December 2003 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal selvfølgelig erstattes af fragtfirmaet.
|
Til top |
|
|
BA007 Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2003 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men har bare på fornemmelsen at de ikke gør det sådan uden videre. De vil sikkert sige, at den var for dårligt pakket ind eller finde på andre undskyldninger for at slippe for at betale. Men vi får se.
|
Til top |
|
|
BA007 Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg taget et par billeder af det nye grej, hvis nogle er interesserede. Næste opgradering bliver en ny DVD-afspiller. Det bliver en Denon DVD-2900 eller en A11.
Kommentarer modtages gerne!
|
Til top |
|
|
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
Sendt: 21 December 2003 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad fandt du ud af med fragtmanden? har du fået erstattet
noget?
|
Til top |
|
|
BA007 Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2003 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt noget endnu. Fik at vide, at der ville komme en og kigge på emballagen samt forstærkeren. De sagde ikke hvornår, men hvis der ikke er sket noget efter jul vil jeg kontakte dem igen.
Jeg har i mellemtiden haft forstærkeren åbnet og fået printet sat fast. Så nu er der kun ridser og mærker tilbage, men det er selvfølgelig også nok.
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 22 December 2003 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja det er yderst uheldigt, hvad der er sked. Men erstatte er de nødsaget til eftersom den er send som tilfældet,og som forsigtig pakke.
Jeg har selv haft denne lækre , og gode AMP Denon PMA-S10 II. Så ved det er en voksen sag. Fik engang en ny Volume drejeknap til den. Da jeg kom til at ridse den. 775kr. Kostede den. Send fra Japan. Tog ca. 1 mrd at få.Gennem Hifi klubben .
Forstærkeren havde jeg sammen med en DENON DCD-S1. Toploader. Med Flatline SPM signal kabel. Det spillede bare ! Denne Afs. Idag er stadig ikke hvilken som helst. Stadig kend for dens lyd, og hvor kvaliteten var i højsædet. !
Mvh. Jimmi
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 22 December 2003 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BA007
Angående Akustikken som du nævnte i et af de første indlæg så har jeg et lille råd, der måske kan hjælpe.
Jeg gjorde det at jeg fandt et par betonklodser frem, som ikke har særlig stor overflade-berøring på gulvet, men har en stor nok flade til at højttalerene kan stå på dem. Dette fik en væstenligbetydning, lyden kom langt mere ud i rummet, og jeg fik en meget finere bas, da gulvet ikke "spillede" den!?! Diskant blev også meget klare og rummelig.
Jeg har også testet det på højttalere ligesom dine. i et rum med trægulv. Rummet var også lign. ca. 25-30m2. rummet indeholder heller ikke sønderlige mange dæmpematerialer, kun sofater og et lille guldvtæppe under sofabordet.
Håber det hjælp lidt på det
Med venlig hilsen
Thomas Grau
Ps. Husk Spikes under dine højttalere, også når de skal stå på beton klodens. Hvis du prøver det :D
|
Til top |
|
|
BA007 Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2003 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Evolator
775 kr. for volumeknappen, det var en del. Jeg havde ellers tænkt på at høre hvad en ny front koster, men det kan jeg vist godt glemme. Men om ikke andet er det rart at vide hvad det koster når fragtfirmaet kommer om kigger på den. Hvis de kommer!
AkilleuZ
Tak for rådet, det var da hele sikkert en mulighed. Jeg tror dog jeg vil lægge tæppe på engang. Ved ikke om det tager det hele, men ellers vil jeg prøve dit råd.
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 23 December 2003 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BA007,
Det er fandme ærgeligt med den skide fragtmand, kan sgu godt forstå du er træt af det.
Men ellers er det er nydeligt setup du har fået skrabet sammen der, dejligt at se nogle flere med smag for det champagne-farvede 
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 23 December 2003 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surt med fragtmanden - men mon ikke han betaler en eller anden godtgörelse?
Har du fået et täppe på gulvet foran anlägget ? Ellers kan det väre der kommer noget på udsalg efter nytår.... En sofa og länestol gör sit. Og gardiner ikke at forglemme... Men flot sep-up.
Hvis du ikke skal spille musik på DVD'en kan du vel köbe en af de billigere Denon for at holde den päne stil på hylden. Skal du i gang med surround er det vigtigt du definerer dit mål (hvor omfattende det skal väre) för du köber DVD. Jeg körer selv stereo. Ser jeg DVD er det bare i stereo. DVD'en (en Sony) har en mode hvor den samler alle kanalerne i stereo. Eftersom jeg syntes de fleste film effekter begränser sig til slam i bassen (ja jeg ved godt det er sjovt at höre en helikopter bagfra för man ser den - men det kan man også i stereo) så har jeg köbt en lille sub. Den tänder jeg så for når jeg ser film (eller hörer en gammel AC/DC eller andet rock). Så får det indre legebarn også sit.
|
Til top |
|
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 23 December 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello BA007
Ny DVD/CD jeg vil anbefale dig at gøre det forarbejde grundigt inden du køber f.eks. en ny Denon-afspiller!
Hvis du går meget op i lyden, så er jeg ikke sikker på, at der er så meget at vinde ved bare at gå en enkelt model op. Jeg tror faktisk, at du skal helt op i de to største før der rigtigt er noget at hente.
Og husk som altid gode kabler både til lyd og billede, det ville jeg måske bruge min penge på i stedet, dvs. gode kabler, trukket rigtigt, hele vejen rundt.
Jeg tror, at du får rigtig meget for pengene ved at vælge dvd 1400 (specielt hvis den er købt i Tyskland) ellers skal du nok i kr. 10.000 få rigtigt at vinde noget.
Uha, det var ikke en ægte hifi kommentar, men efter min filosofi så er de elektroniske lydkilder ofte de stærkeste led i kæden.
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 23 December 2003 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
BA007 skrev:
AkilleuZ
Tak for rådet, det var da hele sikkert en mulighed. Jeg tror dog jeg vil lægge tæppe på engang. Ved ikke om det tager det hele, men ellers vil jeg prøve dit råd.
|
|
|
Prøv begge dele. Den ene kan være bedre end den anden. 
Med venlig hislen
Thomas Grau
|
Til top |
|
|
BA007 Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2003 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle og tak for kommentarerne.
Efter nytår regner jeg med at købe et par tæpper og nogle gode lange gardiner. Det skal nok hjælpe en hel del.
Mht. DVD er det ikke planen jeg skal have surround. Jeg er helt tilfreds med at se film i stereo. Den nye afspiller skal gerne understøtte SACD da jeg gerne vil prøve det. Desuden må den gerne have DVI-udgang, hvis man nu skulle være så heldig at få råd til et plasma-tv engang :-) Jeg regner med fortsat at bruge S10 II'eren til alm. CD-afspilning. Så hvis jeg skulle købe nu ville det nok blive en DVD-2900, men jeg tror jeg venter og ser hvad Denon kommer med næste gang.
|
Til top |
|
|