Forfatter |
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 05 November 2003 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har samme problem med en ML-28 og en ML-23.
De er dog fra samme familie.ML-28 er sat til laveste gain.
Med en højtaler på ca. 90 db eff. er der helt klart for
meget gain.Specielt på cd-indgang og balanceret drift
hele vejen.
Steensen kan ikke løse problemet , så jeg er meget
interesseret i erfaringer med denne Rothwell-løsning.
så vend tilbage med feed-back , please
Mvh Peter
|
Til top |
|
|
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
Sendt: 07 November 2003 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vilmann,
Jeg glæder mig også til, at se dit feed back... . Specialt hvis du måler størrelsen på de 2 modstande som må (måske) sidde i Rothwell løsningen. Hvornår skulle de røde komme med dem.
Vi venter i spænding .... .
__________________ Venlig hilsen Pink
|
Til top |
|
|
Niels Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 262
|
Sendt: 10 November 2003 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja, jeg har det egentlig modsat ! Ved brug af samme cd spiller, Denon, kan jeg med en Nad 3020 næsten vælte huset ved volumen kontrollen på ca. 10.30. Sætter jeg cd spilleren til min Thule IA350B skal volumen på Thule´n op på ca. 15.00 for bare at give nogenlunde samme niveau. Dette virker helt forkert når man tænker på effekten de 2 giver hver især, men indgangsfølsomheden er jo forskellig, og Thule ville sikkert spille mere kraftfuldt med en Thule cd spiller, de har vist 4 volt udgangsniveau.
Niels.
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 10 November 2003 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels Nielsen skrev:
Hej.
Ja, jeg har det egentlig modsat ! Ved brug af samme cd spiller, Denon, kan jeg med en Nad 3020 næsten vælte huset ved volumen kontrollen på ca. 10.30. Sætter jeg cd spilleren til min Thule IA350B skal volumen på Thule´n op på ca. 15.00 for bare at give nogenlunde samme niveau. Dette virker helt forkert når man tænker på effekten de 2 giver hver især, men indgangsfølsomheden er jo forskellig, og Thule ville sikkert spille mere kraftfuldt med en Thule cd spiller, de har vist 4 volt udgangsniveau.
Niels.
|
|
|
Der er selvfølgelig også forskel på indgangsfølsomheden på effekttrinnet. som her må være høj for NAD(kræver lille spænding for at spille med maks niveau) og lav for Thule.
Quad 405 kræver kun 500mV for fuld udstyring hvilket er rimeligt lavt spændingen ligge ofte på omkring 2V. En fordobling i følsomhed giver 6db højere niveau forudsat at udgangseffekten er den samme. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|
Essoxfly Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 17 November 2003 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Jeg vil tro de kommer i løbet af ugen. Mind mig lige om at jeg skal fortælle om dem.....
/vilmann |
|
|
Er der noget nyt? Kvæler de musikken? __________________ Mvh. Essoxfly.
Det er oplevelsen der tæller.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 17 November 2003 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nix. De er ikke kommet endnu.....
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 20 November 2003 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er da godt nok nogle knuder hos HW Audio Ltd.
Jeg har ikke modtaget attenuatorerne endnu... og de står ikke engang til at blive trukket på mit Mastercard.
Oh Well, det er er også kun 20 gade siden jeg bestilte dem.
Hvor svært kan det være......?
/vilmann
__________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
Lasse Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Hvis man køber en NLE-attenuator til flere tusinde kroner lodder man altså ikke en simpel modstand i sin forstærker. Attenuatoren skulle have været købt med en større ohm´sk værdi!!! |
|
|
Sikke noget vås! Det der dæmper dit signal er rækken af modstande og forholdet mellem modstandene er ens uanset om du køber en 10K eller 100K NLE 11.
Løsningen er at øge den modstand med den største ohmske værdi. Niels Larsen kan givet hjælpe med at sende 2 stk. SMD modstande over til dig, som du selv med lidt snilde selv kan bytte.
Herefter har du en meget finere justering af dit volumen. Ellers er løsningen med en formodstand også gangbar omend lidt primitiv...
/Lasse
|
Til top |
|
|
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
De er da godt nok nogle knuder hos HW Audio Ltd.
Jeg har ikke modtaget attenuatorerne endnu... og de står ikke engang til at blive trukket på mit Mastercard.
Oh Well, det er er også kun 20 gade siden jeg bestilte dem.
Hvor svært kan det være......?
/vilmann
|
|
|
Så har de dem nok ikke på lager. Og de trækker ikke, før de afsender varen - som man bør gøre.
Måske skulle du ringe og spørge?
MVH
Bo
|
Til top |
|
|
ost. Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Da jeg købte endnu en Quad 405 og brokoblede dem til 2 stk. monotrin, fik jeg de samme problem. På Quad 44 er det muligt et hæve og dæmpe signalet manuelt. mvh Ost
|
Til top |
|
|
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er selv bruger af Rothwell In-Line Attenuators , havde også problemer med at output fra min AudioNote forforst. var for højt til mit Conrad Johnson effekttr. .
Kan fortælle at Rothwell ikke har nogen negativ indflydelse på lyden.
Held og lykke med dem når de engang dukker op .
Mvh
Allan
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 09 December 2003 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hep!
Så kom de.
En lynmåling med det gamle analog-multimeter siger 7KOhm mellem leder og skærm og små 20 KOhm på lederen fra indput til output.
Jeg skulle lige til at skrive at de lyder godt, men det passer jo ikke. Miles' trompet lader sig ikke mærke. Den eneste indikation af at de sidder på er at jeg nu skal dreje mere på volumen-knappen for at spille bare nogenlunde højt.
Når der ikke er sovende børn i huset må jeg prøve det overhovedet kan spille højt nok nu. Kl 11-12 er sådan moderat lytteniveau. Jeg spiller sjældent højere end nu, men selvfølgelig skal der være plads til en spand kul en gang i mellem.
/vilmann
|
Til top |
|
|
PINK Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2003 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vilmann,
Ifølge dine målinger dæmper Rothwell løsningen signalet med omkring 9 dB, så hvis du kommer frem til det er for meget kunne du lave dine egne Vilmann 'In-Line Attenuators' Handmade in Denmark. Mit bedste bud er stadig at Rothwell kun bruger 2 stk. modstande i hvert dæmpeled, og intet andet.
Hvis du nu prøvede med f.eks. 2 stk. 20 kohm ville dæmpningen blive 6 dB, og det ville måske være mere passende ? Eller måske mit opringelige forslag som gav omkring 2 dB. Under alle omstændigheder tillykke med dem, Vilmann.
__________________ Venlig hilsen Pink
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 27 December 2003 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvordan lyder de nu ? , hvor de er "kommet lidt på afstand".
Er det stadig OK ?
Da jeg har samme problem , er jeg MEGET interesseret i feed-back.
Mvh Peter.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 27 December 2003 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at pille dem af nogle gange. Ved at mobilisere alle former for kompenseren for at lydtrykket absolut ikke er det samme, kan jeg altså ikke høre forskel.
Hvis jeg skal brokke mig over noget skal det være at de måske nok dæmper for meget til at spille rigtig højt, men det er sjældent et behov jeg har.
Jeg har ingen tvivl om at et indgreb direkte i forstærkeren med de rette modstande af rette kvalitet foretaget af en loddekolbe-kyndig person vil kunne frembringe samme effekt. Og endda nok bedre, da dæmpningen så kan regnes rigtigt ud.
Jeg vil ikke gøre det, da jeg regner med at skille mig af med Quad'en på et tidspunkt i en ikke alt for fjern fremtid.
/vilmann
|
Til top |
|
|
PINK Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2003 kl. 04:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen klart hvis Quad'en snart skal på pension er der ingen grund til lege med loddekolben. Tanken oprindeligt var også bare en hurtig løsning
Hvilke overvejelser gør du dig omkring effektforstærker ? __________________ Venlig hilsen Pink
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 28 December 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
PINK skrev:
Hvilke overvejelser gør du dig omkring effektforstærker ? |
|
|
Tja... Egentlig ville jeg jo helst prøve dem alle
Exposure kunne være en mulighed. Eller sådan en ordentlig bøf - brugt Threshold eller noget. Måske en digital-ting.
I første omgang venter jeg på at min integrerede Luxman 5L15 kommer hjem fra rep. Den har en fin poweramp.
Hvis den er så god som jeg husker, kunne en nyistandsat Luxman 5M21poweramp måske være noget. De er ikke nødvendigvis ret dyre.
Desværre bliver bilen ved med at gå i stykker, og det ender nok med at styrecomputeren skal skiftes.  Det sætter lidt begrænsninger på HIFI-budgettet, så der går nok lige nogle måneder.
/vilmann
|
Til top |
|
|