Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Værste replikker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Man skulle tro at der var en bundstandard for kvaliteten af replikker i film, men alligevel indeholder mange nyere amerikanske film replikker som:

"We have a Situation here!"
"Are you allright?"
"How can the same thing happen to the same guy twice?" (Die Hard 2)
"Somebody do something!"

I alt er der nok tusindvis af standardreplikker der genbruges mere eller mindre mekanisk af manuskriptforfattere i Hollywood.

Dolph Lundgrens film, samt Chuck Norris, Stephen Seagal, Jean Claude Van Damme osv. er nok kandidater til prisen for absolut dårligste dialog.

Der burde være en mærkningsordning med smileys, så man kan undgå så ringe film.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Dr-Tricket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 248
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Dolph Lundgrens film, samt Chuck Norris, Stephen Seagal, Jean Claude Van Damme osv. er nok kandidater til prisen for absolut dårligste dialog.

Der burde være en mærkningsordning med smileys, så man kan undgå så ringe film.

Det kan godt være at de ikke kan de "gode" replikker, til gengæld kan de noget kopssprog som de andre ikke kan, hvis du forstår.

Mener ikke det er nødvendigt at lave en smiley mærkeorden, synes ofte man kan se om en film indeholder et godt sprog, blot ved at se 5-10 min.



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis Dr-Tricket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr-Tricket
 
gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 286
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da, at dårlige replikker oftest er dem man husker! Rambo filmene er fx spækket med guldkorn: "There are no friendly civilians!"

Men det er rigtigt, at der er en række standard replikker som bliver brugt fra tid til anden.



__________________
Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
Til top Vis gunbox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gunbox
 
Rathgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

I'll be back

__________________
Tyler says use soap.
Til top Vis Rathgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rathgen
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Det mest irriterende for mig er den totale ligegyldhed der hersker overfor detaljer i mange Hollywood-produktioner.

Hvorfor passer motorlyde ALDRIG til bilmodel og situation. Hvorfor bruger man en skuespiller der ikke kan tysk til at fremsige tyske replikker... man kan blive ved.

Filmen bliver ufrivilligt morsom, og spændngen og koncentrationen falder fuldstændig til jorden... for mig i hvert fald.



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Hvorfor passer motorlyde ALDRIG til bilmodel og situation. Hvorfor bruger man en skuespiller der ikke kan tysk til at fremsige tyske replikker... man kan blive ved.

Og hvorfor starter alle biler i alle film altid med lidt hjulspind??? Og hvorfor hyler hjulspin også når filmbiler kører på grus og græs?? ==>> De kører alle på "hollywood dæk"



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1275
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Hvorfor passer motorlyde ALDRIG til bilmodel og situation.

Haha, eller hvinende dæk på en grusvej



__________________
www.studiosound.dk
Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Det sjoveste er når der skal optræde en skandinavisk person i film og det skal lyde som om de snakker dansk, svensk eller norsk. Er du da gal noget volapyk der bliver braget af!

 

og så klassikeren
Hasta la vista baby! (på gebrokkent engelsk med kraftig tysk accent)



__________________
http://www.myspace.com/sagaca
Til top Vis Silent Knight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silent Knight Besøg Silent Knight's Websted
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Og så er der lige en af de mest brugte: "oh my God !!"

__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Min yndlings klassiker af dårlige/sjove/mindeværdige replikker:

"I think i'll go get some steroids"


Nogen der kan nævne skuespilleren og filmen....
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

"I'm too old for this sh*t"
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Min yndlings klassiker af dårlige/sjove/mindeværdige replikker:

"I think i'll go get some steroids"


Nogen der kan nævne skuespilleren og filmen....

Svend Ole Thorsen i 'The Running Man'



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

1 point 
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
Frede1977 skrev:

Hvorfor passer motorlyde ALDRIG til bilmodel og situation.

Haha, eller hvinende dæk på en grusvej

ja..og motorcykler der bliver ved med at skifte gear op ad.....48 gear

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Samme Svend Ole, har også forsøgt sig som tysker (vist nok nazist) i en film.... og han er virkelig elendig til tysk

__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
prse skrev:
Min yndlings klassiker af dårlige/sjove/mindeværdige replikker:

"I think i'll go get some steroids"


Nogen der kan nævne skuespilleren og filmen....

Svend Ole Thorsen i 'The Running Man'

Den film du nævner.... er det filmatiseringen af bogen skrevet af Stephen King? For hvis filmen da bare er halvt så god som bogen, må jeg da hellere lige se den.

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Samme Svend Ole, har også forsøgt sig som tysker (vist nok nazist) i en film.... og han er virkelig elendig til tysk


...han er vist bare generelt dårlig til andre sprog en dansk....

Er det ikke i "The sum of all fears"?....elendig film btw
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Frede1977 skrev:
Samme Svend Ole, har også forsøgt sig som tysker (vist nok nazist) i en film.... og han er virkelig elendig til tysk


...han er vist bare generelt dårlig til andre sprog en dansk....

Er det ikke i "The sum of all fears"?....elendig film btw

Det skal nok passe. Kan kun huske jeg så den i biffen for ca. 5 år siden... og det er det eneste jeg kan huske fra filmen



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:
Spencer skrev:
prse skrev:
Min yndlings klassiker af dårlige/sjove/mindeværdige replikker:

"I think i'll go get some steroids"


Nogen der kan nævne skuespilleren og filmen....

Svend Ole Thorsen i 'The Running Man'

Den film du nævner.... er det filmatiseringen af bogen skrevet af Stephen King? For hvis filmen da bare er halvt så god som bogen, må jeg da hellere lige se den.

Nosferatu

Det er en af mine favoritfilm fra Arnold, sammen med Predator og Total Recall.
Og det er ganske rigtigt Stephen Kings oplæg der er brugt, men jeg kan ikke udtale mig om hvor tæt det ligger på bogen.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1430
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

de tager altid ladegreb flere gange, inden de affyrer deres pistoler eller geværer - når de endelig skal til at skyde, burde der ligge et helt spor af ubrugt ammo i deres kølvand...

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes