Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 03:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Din mest sete film (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

2 fast 2 furious !!!!! Har set den mindst 30 gange. Elsker den måde bagkanalerne bliver udnyttet FULDT ud. Synes jeg der mangler i mange film.

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89
 
sjyden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

1 Forrest Gump

2 Tombstone

hilsen claus

Til top Vis sjyden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjyden
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

"Well, ah daisy me if you do!"

Val Kilmer er stor i Tombstone



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Kan nikke genkendende til mange af de film der er nævnt, men den jeg helt uden tvivl har set flest gange er .... (mindst 28)

"Aziz light!"
"Big badboom...!"

Se fansitet for 5th element her:http://www.geocities.com/Hollywood/Set/8452/5thelement.html



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

På en unægtelig førsteplads ligger:

"Where Eagles Dare"



__________________
Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

En kalr første plads
 
The shawshank Redemption... På dansk "En verden uden"
 
Uden at overdrive har jeg vel set den 25 gange
 
Men har da også set The shining en del gange.


__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Kan nikke genkendende til mange af de film der er nævnt, men den jeg helt uden tvivl har set flest gange er .... (mindst 28)

Yes sir !

Jeg så den 3 gange i biffen da den kom frem og har vel set den 25 gange på DVD (det var faktisk den første DVD jeg købte). God historie og et fantastisk univers med masser af detaljer (f.eks. cigaret dispenseren og de lange filtercigaretter) - jeg tror aldrig jeg bliver træt af den.

Og så er lydsporet heller ikke dårligt



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Frede1977 skrev:

prse skrev:


Det kunne måske have noget at gøre med den måde man husker på. Man husker vha. associationer. Dvs. jo flere ting man kan relatere til hinanden, desto bedre sidder det fast. En film er både visuel og auditiv, men musik er kun auditiv.

Godt bud.

Det mærkelige er så blot at man gang på gang undres over at der var så megen musik med i filmen - det mindes man jo om i rulleteksterne...
Her integreres musikken totalt med det visuelle. Musikken er jo også sædvanligvis god til at underbygge det visuelle!

Så kunne vi jo komme ind på de underbevidste associationer... måske... men det er selvfølgelig en blanding af flere faktorer.
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Clive
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Min er uden tvivl James Bond: Golden eye, samt Olsenbanden filmene og en række andre danske film. Har ikke tal på hvor meget jeg har set dem, men inden jeg fik Golden Eye på DVD, havde jeg simplethen slidt VHS-båndet op, så det gik i båndsalat tilsidst

__________________
Mvh. Clive
Til top Vis Clive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clive
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3141
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvilken film jeg har set flest gange, men top-3 må være:

- Top Gun
- The Rock
- Thomas Crown Affair(den nye udgave)

Fælles for alle tre er at de også har fede soundtracks


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Godfather 1, 2 & 3 har jeg set temmelig mange gange.
Maskernes nat og Deer hunter er også set temmelig mange gange efterhånden.

__________________
http://www.myspace.com/sagaca
Til top Vis Silent Knight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silent Knight Besøg Silent Knight's Websted
 
Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Sikke man kan lade sig inspirere. Jeg er enig i mange af jeres forslag - men med mindre jeg har overset noget, så mangler der da endnu en film man kan se igen og igen: The Big Lebowski!!! Fantastisk film, mange detaljer, sikke nogle one-liners og hvilke typer der er med! Samme stikord får mig til at tænke på "Gøgereden", som også kan ses mange gange...

De bedste hilsner

Daring Dane



__________________
Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
Til top Vis Daring Dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daring Dane
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Det undrer mig egentligt en del, at Terminator2 - Judgement Day ikke er blevet nævnt endnu?

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Blade Runner har også været set nogle gange hos mig, og jeg har den både på VHS, laserdisc og DVD.


 



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Spencer har du Criterion LDen? For så vil vi se pics!

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Spencer har du Criterion LDen? For så vil vi se pics!

Nej, desværre - det er Warner Brothers, lavet af Pioneer, på 4 sider CAV.
Det er temmeligt belastende at skulle vende side 3 gange i løbet af en film.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Obii
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Blade Runner har også været set nogle gange hos mig, og jeg har den både på VHS, laserdisc og DVD.

 

Yessir - rart at se en lidelsesfælle - Rutger Hauer i sit livs glansrolle!

Den og så Aliens er vel de to film, jeg har set fleste gange - og det er efterhånden blevet til en del...

 

 



__________________
The door is open but the ride ain't free....
Til top Vis Obii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Obii
 
Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Hehe - hver gang jeg ser tråde af den her slags undrer det mig at andre mennesker kan være så vilde med så mange film som jeg finder fornærmende ringe. Og at andre sikkert synes at de film jeg elsker er tænderskærende ulidelige.

Nå, min mest sete er helt sikkert Star Wars. Godt nok er det meget, meget længe siden jeg sidst har set den. Adskillige år, faktisk, men dengang så jeg den til gengæld tid. I 'nyere' tid er det nok Fargo og Manhattan jeg har set mest.

Det kan blive ved med at more mig at Coen-brødrene har fået så forskellige film ud af basalt set samme historie med Fargo og Big Lebowski og Manhattan er bare hjertegribende smuk. Både fotograferet, fortalt og spillet.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Blade Runner har også været set nogle gange hos mig, og jeg har den både på VHS, laserdisc og DVD.

Irriterende at Blade Runner ikke er kommet i en ordentlig DVD-version endnu!

Nå, min mest sete. Showet er jo faktisk lavet som en film i sin tid:

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 656
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

uhhh, der er ski mange af de gode gamle....

1. The rock - Sean Connery er kult!!
2. American History X - det er bare en fed film, end of dicussion!!
3. Blinkende lygter - Den film kan få mig til at grine hver gang..

 

mvh

 

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes