| Forfatter |
|
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det bliver DM602.5 S3, men kan ejg bare tage noget musik med jeg kender, eller hvad kan man sige?
Men hvis de ikke er noget, hvilken at CV'erne er så bedst?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bare tage noget musik med du kender, og så spørge om du ikke lige må lytte til et par HT'ere. Tror også godt du kan få lov til at låne dem med hjem hvis du spørger pænt og lægger et lille depositum.
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Du kan bare tage noget musik med du kender, og så spørge om du ikke lige må lytte til et par HT'ere. Tror også godt du kan få lov til at låne dem med hjem hvis du spørger pænt og lægger et lille depositum. |
|
|
Okay, det med at låne dem bliver for besværligt. 30-35km til nærmeste Hifi-klub, derfor jeg gerne ville vide noget om dem inden. Hvis det kan for ståes?
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva med Dali concept 6?? 1499.- stk. super flot ht og fylder ikke alverden. til 10kvm er det vidst også et godt bud. håber ik det forvirrer yderligere. Har ikke hørt dem, men vil umiddelbart tro de kan gøre det rigtig godt på dit værelse. 
Jeg har selv godt nok Concept 10 på ca 20kvm. Men da jeg lider af en slem bas sygdom måtte det bare være dem. til og med synes jeg hele concept serien, er i den rimelige ende af pris skalaen, de har en rigtig lækker finish og samtidig med, hvis man nu vil opgradere til surround en dag, er de til at betale. 
Concept 6:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/DALI_Concept_6_hoejttaler.htm?id=5134
Mvh Chromosome
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, concept 6 ville også være en ganske fin HT'er. Den vil sikkert også blive glad for. Men du burde nok alligelvel snart tage turen til nærmeste "klub" og høre dem inden vi får dig farvet for meget. Du vil jo nok opdage at du ikke er helt enig i alle betragtninger herinde. Så kan du jo måske komme tilbage her til og komme med dine oplevelser af de forskellige HT'ere, og så har du måske også udelukket et par HT'ere. Og det vil nok gøre det lidt nemmere at finde den rigtige.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk også at høre dine favorit højttalere i butikken med og uden subwoofer!
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ........ja eller et decideret sat/sub system.....altså nogle små stereo højttalere sammen med en godyl subwoofer, så kan man jo selv bestemme "stemningen" på værelset.....  Det kræver jo ikke en alverdens forstærker for at trække, men bas får han i hvert fald masser af.....
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det købt lidt udstyr, har købt E710 og en C352. Men jeg er en fyr på 16, så pengene er nok ikke helt de samme som jeres, og jeg har i 10-12 altid brugt en computer til at afspille, de sidste 5-6 år godt nok med et dejligt 4.1 sæt. Så de højtalere er bare dejlige, - for mig er de hvertfald vilde. Vil også gern starte småt så ved man jo hvad det er istedet for at starte stort også ikke vide hvad det er man vælger fra. Eller hvad kan man sige. Men det spiller fint i mine øre (jeres "syko" B&W/Dali-øre kan nok høre mange fejl  ), men jeg har sat dem til min bærbar da den bare stod og samlede støv. Men vil ejg kunne høre meget forskel på hvis jeg købte en NAD CD/DVD afspiller?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
Så er det købt lidt udstyr, har købt E710 og en C352. Men jeg er en fyr på 16, så pengene er nok ikke helt de samme som jeres, og jeg har i 10-12 altid brugt en computer til at afspille, de sidste 5-6 år godt nok med et dejligt 4.1 sæt. Så de højtalere er bare dejlige, - for mig er de hvertfald vilde. Vil også gern starte småt så ved man jo hvad det er istedet for at starte stort også ikke vide hvad det er man vælger fra. Eller hvad kan man sige.
Men det spiller fint i mine øre (jeres "syko" B&W/Dali-øre kan nok høre mange fejl ), men jeg har sat dem til min bærbar da den bare stod og samlede støv. Men vil ejg kunne høre meget forskel på hvis jeg købte en NAD CD/DVD afspiller? |
|
|
Stort tillykke med dit nye anlæg!
Bare du fandt noget du synes lyder godt, så er det jo fint! Og jeg tror godt du vil kunne høre forskel hvis du købte en en decideret CD-afspiller. Men igen: Det må du jo også lytte lidt på.
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Stort tillykke med dit nye anlæg!
Bare du fandt noget du synes lyder godt, så er det jo fint! Og jeg tror godt du vil kunne høre forskel hvis du købte en en decideret CD-afspiller. Men igen: Det må du jo også lytte lidt på. |
|
|
Tak, de kan dælme spille højt, og bassen bliver spillet fint ikke noget med det lyder dårligt, - i mine øre hvertfald. Lige nu bruger jeg bare strøm ledning til højtalerne, men har 8 meter af dette: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/TARA_LABS_Klara_PS_kabel.htm?id=7272 Vil man kunne høre forskel?
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strøm ledninger til højttalere er en synd!  
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
Strøm ledninger til højttalere er en synd!    |
|
|
Som Makrelsalat siger: Du burde straffes for at bruge strømledninger til dine HT'ere! Du vil kunne høre STOR forskel i lydkvaliteten! Strømledninger kan lede strøm, ikke lyd!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Hmm... godt spørgsmål. Mange ting indenfor hifi har stor betydning for lyden, men lige i det her tilfælde tror jeg ikke at det har så meget at sige. Men hvorfor ikke lave dem lige lange alligevel, bare for en sikkerheds skyld...  |
|
|
Ja, er bange for at lyden er forsinket hvis de ikke er lige lange, ved godt det er meget (læses ; MEGET!!!) lidt, men alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke gå op i om kablerne er lige lange, det er fulstændigt umuligt at høre forskel på lyden selvom der er en forskel på 20 meter!
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er altså noget som er helt galt her.......lyder et HT.kabel bedst blot fordi det er dyrt?? -eller lyder anlægget bedst hvis kabelt er i sammenspil med forstærkerens udgangs impedance??
Find ud af hvad udgangsimpedancen er på dit anlæg og du vil kunne få den bedste lyd......her gælder det ikke med at tykke kabler er bedst, det er en skrøne fra "brian ude fra landet"....
Når man har fundet den rette tykkelse på kablet gælder det med at finde noget som leder godt, her findes kabler som "farver" lyden efter ens egen passende palet.....
"Hvis man spiller sammen kan det lyde godt, men sammenspil lyder nu bedst"......
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zenon skrev:
|
Der er altså noget som er helt galt her.......lyder et HT.kabel bedst blot fordi det er dyrt?? -eller lyder anlægget bedst hvis kabelt er i sammenspil med forstærkerens udgangs impedance??
Find ud af hvad udgangsimpedancen er på dit anlæg og du vil kunne få den bedste lyd......her gælder det ikke med at tykke kabler er bedst, det er en skrøne fra "brian ude fra landet"....
Når man har fundet den rette tykkelse på kablet gælder det med at finde noget som leder godt, her findes kabler som "farver" lyden efter ens egen passende palet.....
"Hvis man spiller sammen kan det lyde godt, men sammenspil lyder nu bedst"...... |
|
|
Prøver ikke på at være "Brian-agtig", men altså først foreslog han nogle kabler (til 30,- og det er der vist ikke meget Brian over  ) og dem sagde jeg bare ja ja til fordi ejg regnede med at han har mere forstand på det end mig. Men da ham så skal finde det så har de ikke mere af det, og han synes det vil være synd at gå ned i kvalitet, også var det her der kom lige efter (pris-mæssig). Jeg prøver skam ikke at være Brian agtig på nogen måde, for største delen af brugerene her inde har anlæg hvor min pris for anlæg kun lige kan dække udgifterne til deres kabler (ca.  ).
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig krøltop..... netkabel kan skam være fint, bare det spiller sammen med anlægget istedet for det evt. modarbejder fordi det måske er for tykt......Jeg bruger selv noget ingen af de seriøse herinde vil bruge fordi de sværger til bestemte mærker, jeg går mere matematisk korrekt tilværks....
Nogle vil gerne have deres anlæg til at være det bedste fordi det har været dyrt....
|
| Til top |
|
| |