| Forfatter |
|
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så er min pj testet ved Steensen... Og med en scaler på har de ikke fundet fejl på den. Den kan vise alle formater i den digitale indgang... De mener at det er fordi jeg ikke har jordforbundet mit udstyr at det ikke virker hjemme hos mig... Kan det virkelig ha' sin rigtighed??? Det skal selvfølgelig prøves, men der er jo ikke engang leveret jordstik med fra Infocus... Bortset fra det så har jeg fået kanon service hos Steensen, har min pj allerede imorgen igen... Skulle iøvrigt også prøve med HDMI til DVI adapter fra dvd og så videre direkte i et DVI til M1 kabel... Håber da jeg kan finde et stik med jord i
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke bruge jord på 7205eren. Det skal virkeHvilken adaptor bruger du i projektor enden? DVI eller HDMI?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDMI adapter i pj... Men nu prøver jeg så med dvi adapter i dvd istedet... Min leverandør mener at selve strømstikket skal være jordet... Får den først sat op imorgen aften, så håber jeg det andet stik virker, da jeg ikke har nogen kontakter med jord i... Tror heller ikke det skulle hjælpe, men den virker jo fint hos leverandøren
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger dvi i pj enden og mit strømkabel er ikke jordet, så den holder bare ikke den mening
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 06:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også det lyder lidt underligt, men nu prøver jeg med det kabel jeg får hjem sammen med pj idag... Hvis det heller ikke virker så må jeg få lagt jord ind i en kontakt... Ellers har min leverandør Anders v. Steensen lovet mig at komme personligt hjem til mig for at løse problemet, det er om ikke andet super service Men nu skal en arbejdsdag lige klares først...
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Strong - surt med sådan et problem.
Jeg har så heller aldrig før hørt, at manglende jord i stikkontakten kan skabe et sådan problem. Min egen projektor (som også er en 1280*720 fætter) har ingen problemer med at modtage 720p via DVI selvom vi ikke har jord i vores lejlighed.
Jeg vil lige nævne at der på flere AVforums er en del købere der har haft diverse problemer med 7205'eren og sågar nogle der har måttet ombytte den 4-5 gange. Jeg skal dog ikke gøre mig klog på om problemet er i projektoren eller ej. Har du mulighed for at prøve at låne en anden DVDafspiller (med scaler) evt. fra forhandleren, eller trække et 720p signal ud fra en PC via DVI? __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Cooper... Ja det er lidt surt...
Har prøvet diverse HD streamere, dvd med upscalere osv. Har også prøvet med jordforbindelse og med dvi kabel istedet for hdmi. Den vil bare ikke vise højere end 576p i digital indgangen, så jeg er helt på bar bund lige nu. Hos Steensen hvor min pj er leveret fra, har de testet den med en scaler på og der virker den fint??? Har jo bare ikke en ekstern scaler selv og har ikke tænkt mig at smide 10 kilo efter en sådan... Hos Steensen mener man nu at min dvd ikke sender et kraftigt nok HDCP signal ud, men det er noget vrøvl, den viser fint 720p/1080i på diverse LCD tv med hdmi indgang...
M.V.H.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Hej Cooper... Ja det er lidt surt...
Har prøvet diverse HD streamere, dvd med upscalere osv. Har også prøvet med jordforbindelse og med dvi kabel istedet for hdmi. Den vil bare ikke vise højere end 576p i digital indgangen, så jeg er helt på bar bund lige nu. Hos Steensen hvor min pj er leveret fra, har de testet den med en scaler på og der virker den fint??? Har jo bare ikke en ekstern scaler selv og har ikke tænkt mig at smide 10 kilo efter en sådan... Hos Steensen mener man nu at min dvd ikke sender et kraftigt nok HDCP signal ud, men det er noget vrøvl, den viser fint 720p/1080i på diverse LCD tv med hdmi indgang...
M.V.H.
|
|
|
Mon ikke problemet ligger i 7205'eren?
Problemet kan godt skyldes at HDCP ikke virker korrekt som det skal, men baseret på dine oplevelser så lyder det som om at problemet skal findes i projektoren (selvom Steensen så mener det modsatte ). JVC lavede for nyligt en projektormodel der havde problemer med HDCP så det er ikke et helt ukendt fænomen...
Tag ham på ordet og bed ham komme forbi med den scaler som de påstår virker mht 720p/1080i med din 7205. Han kunne evt. også tage en anden 1280*720 projektor med DVI/HDMI HDCP indgang med, så den kunne testes med din afspiller? __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nået dertil hvor jeg sælger den hurtigst muligt og har bestilt en anden model hjem (HS60 fra Sony) det ved jeg hvad er Jeg har mistet tilliden til Infocus og Steensen... Så må det blive LCD istedet, selvom de ved Steensen mener de bliver slidte i panelerne med tiden osv. Tror bare ikke den er kompatibel med mit udstyr under alle omstændigheder uanset hvad de finder på ved Steensen, så nu bliver det altså Sony istedet....
M.V.H.
|
| Til top |
|
| |