| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Ikke for at være uartig : Men hvis en Rega lyder dårligere med pladestrammer, falder sammen eller på anden måde degraderes.....hvorfor så købe den spånplade med glastallerken....helt ærligt.......Rega siger også at man ikke skal pille ved deres arme, fordi de bliver dårligere lydmæssigt......det er opspind fra ende til anden....jeg har selv en Regaarm med andet kabel, andet kontralod og nogle andre fiduser.....og den er da klart blevet bedre......ikke bare lidt men meget, check OriginLives hjemmeside....så prøv dig frem...jeg har aldrig hørt en pladespiller blive dårligere med pladestrammer. Jeg er helt enig med Slowon. Roy Gandy....eller hvad han nu hedder...laver nogle rigtig gode ting...det bliver bare aldrig ført helt ud til det perfekte.....derfor alle disse modifikationer....for grundlæggende er det godt. |
|
|
Enig! Det s....... kan altid laves bedre. Det gøres fantastisk af andre producenter. Og så lige en advarsel, brug ikke heftige subwoofere hvis du har en Rega. Det tynde matriale/kvalitet samler resonancer op så det basker!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Med hensyn til pladestrammere, så er det ikke en myte at det ikke virker, det er afprøvet, endda mange gange med forskellige typer.
Hvad angår udskiftning af armkabel, så er vores nedadvendte tommelfinger, mere en advarsel mod alle de kabelmodifikationer, der afstedkommer en ødelagt arm. Det er ikke, som en tråddeltager er inde på det samme som at lovprise egne produkter, men ganske simpelt et forsøg på at spare manden for ærgrelser. Lige netop det er vel en importørs opgave, ingen af de der anbefaler kabeludskiftning, står til rådighed, når armen er ødelagt, hvorfor man måske skulle være en smule forsigtig med at anbefale sligt.
Kontralods udskiftninger, har jeg endnu ikke hørt hjælpe på andet end salgsstedets økonomi. Der, hvor et andet kontralod kan være nyttig er, når pick uppen er for tung til et standardlod, i alle andre tilfælde, taler vi,nå ja... myter !
Hvad angår måtter, så har jeg nogle forskellige liggende, som jeg jævnligt, overfor interesserede, afprøver, ingen af disse forbedrer lyden efter min mening, de ændrer lydkarakteren og kan man lide det, så bør den da købes.
En P5-P7-P9 er ikke "bare" opgraderede P3`ere. Det er klart at man, hvis der er noget substans i det man gør, bygger pladespillere efter samme principper. Grundlæggende finder jeg det mere troværdigt, at man, hvis man mener, at lette og stive materialer er det bedste, fortsætter den linie og laver de dyrere pladespillere, lettere og stivere i det omfang udsalgsprisen tillader. Rega gør det de mener er rigtigt og da de både kan høre og tænke, bør man tiltro dem, at de, hvis der var KÆMPE forbedringer i at udstyre en arm med sølvkabel, hængende kontralod, VTA justering og dertil plinten med blygummi eller lignende, ja så gjorde de det.
Som jeg altid gør, så vil jeg også anbefale Clix, at lytte på de forskelle der er mellem en P3 naturel og en ditto modificeret, med den samme pick up og i samme omgangn og synes han at han får noget ud af, at modificere, så bør han da gøre det. Vi hører ingen forbedringer og, tror jeg nok jeg tør påstå, har hørt flere at den slags "med og uden" sammenligninger end de fleste andre.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
|
...... Vi vil gerne demonstrere fordelene for dig (hvad har vi ellers vinterferien til).
mvh Gert
|
|
|
Det kan da være jeg tager dig på ordet, og svinger forbi en dag. Det bliver bare ikke i vinterferien, men I har vel også åbent om lørdagen __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Ikke for at være uartig : Men hvis en Rega lyder dårligere med pladestrammer, falder sammen eller på anden måde degraderes.....hvorfor så købe den spånplade med glastallerken..... |
|
|
Jeg kan ikke helt følge dig.
Synes det minder lidt om, at min bil (en Nissan Micra) er dårlig fordi jeg ikke kan smide 3 tons på taget af den uden den brækker sammen, det gør vel ikke min bil dårligere end andre, den er bare ikke konstrueret til det. På samme måde som Rega´en, den bliver vel ikke dårligere af at den er konstrueret på en måde der gør at der er visse ting den ikke egner sig til. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
CLIX skrev:
Dr. Lyd skrev:
Ikke for at være uartig : Men hvis en Rega lyder dårligere med pladestrammer, falder sammen eller på anden måde degraderes.....hvorfor så købe den spånplade med glastallerken..... |
|
|
Synes det minder lidt om, at min bil (en Nissan Micra) er dårlig fordi jeg ikke kan smide 3 tons på taget af den uden den brækker sammen, det gør vel ikke min bil dårligere end andre, den er bare ikke konstrueret til det. På samme måde som Rega´en, den bliver vel ikke dårligere af at den er konstrueret på en måde der gør at der er visse ting den ikke egner sig til.
|
|
|
Det kan vel blive lige spinkelt nok.....en pladestrammer på 200-300 gram bør en pladespiller kunne bære......men der er også en parameter som vi glemmer og det er at Rega laver ganske gode ting til prisen..........glem ikke det.....og der skal være til alle prisklasser.....men ultimativ er Rega ikke og har aldrig været det.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt bør Rega og Medlyd være ganske tilfreds med at deres ting er genstand for modifikationer....det tyder jo bare på, at de grundlæggende er i orden. Alle test og afprøvninger med diverse modifikationer på Regas arme tyder jo på, at det virker.....men hvis ikke anlægget afslører det....så er det jo ligemeget. Jeg ved ikke hvad Medlyd spiller på ? Jeg kan høre forbedringerne på mit efter min Clearaudio ST 300, som er en RB 300 (blot med anden bemaling) har fået lidt tweak. Og jeg regner stadig RB 300 som den mest berømte af alle deres arme.....det er kult....Rega laver så mange OEM arme at de bør være stolte....også når folk piller ved dem.
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
CLIX skrev:
Dr. Lyd skrev:
|
|
Synes det minder lidt om, at min bil (en Nissan Micra) er dårlig fordi jeg ikke kan smide 3 tons på taget af den uden den brækker sammen, det gør vel ikke min bil dårligere end andre, den er bare ikke konstrueret til det. På samme måde som Rega´en, den bliver vel ikke dårligere af at den er konstrueret på en måde der gør at der er visse ting den ikke egner sig til.
|
|
|
Det kan vel blive lige spinkelt nok.....en pladestrammer på 200-300 gram bør en pladespiller kunne bære......men der er også en parameter som vi glemmer og det er at Rega laver ganske gode ting til prisen..........glem ikke det.....og der skal være til alle prisklasser.....men ultimativ er Rega ikke og har aldrig været det.
|
|
|
Helt enig Dr., og hvis man ser på pris/kvalitet, så synes jeg de er godt med, har i hvert fald været glad for min Rega, og tror ikke en spiller til 10x så meget vil give mig 10x så meget lytte glæde, men nu har jeg aldrig haft mulighed for at lytte til en i den prisklasse, så det er ren gætteri. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CLIX
Regaarmene kan sagtens følge med op i dyrere grammofoner....når de får lidt tweak vel at mærke.....det kan blive en killerarm der laver grin med arme til ca. 10.000 kr og du skal så absolut ikke være utilfreds med din......den er kult. Det 2 vigtigste ting er plint og arm.....hvis det virker godt sammen...så er du nået langt....
Desuden skulle RB 250 med alt det tweak du kan påføre den...være bedre end alle de andre Rega laver......søg på nettet og du vil finde mange samstemmende svar og løsninger.
Jeg er meget tilfreds med min Rega OEM arm og agter absolut ikke at skifte den. Den er billig og særdeles vellydende.
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Med hensyn til pladestrammere, så er det ikke en myte at det ikke virker, det er afprøvet, endda mange gange med forskellige typer."
dertil kan jeg kun sige du må have et problem med hørelsen!
"Hvad angår måtter, så har jeg nogle forskellige liggende, som jeg jævnligt, overfor interesserede, afprøver, ingen af disse forbedrer lyden efter min mening, de ændrer lydkarakteren og kan man lide det, så bør den da købes"
der er du måske tættere på "sandheden,i og med den ændrede lyd for nogen netop repræsenterer en forbedring - for andre en forringelse.. på mit anlæg ødelægger filtmåtten de to nederste oktaver samt toppen - record interface måtten retter lidt op på det,og en pladestrammer sætter prikken over ièt - omend en rega aldrig når highendniveau!
mvh
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Aller venligst
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Jeg er den lykkelige ejer af en Rega Planar 5 med TT PSU og Rega Exact Pick-up til en samlet pris på ca. 13k... og jeg har også tænkt tanken, kan den gøres bedre...? Jeg har tænkt på pladestrammere, og - eller dyrere Pick-up... eller omkabling af arm... men jeg har indtil nu ikke haft mod eller indsigt til at gøre noget ved det... er det bare heldigt eller er jeg en tøssedreng...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Dr. Lyd skrev:
Ikke for at være uartig : Men hvis en Rega lyder dårligere med pladestrammer, falder sammen eller på anden måde degraderes.....hvorfor så købe den spånplade med glastallerken....helt ærligt.......Rega siger også at man ikke skal pille ved deres arme, fordi de bliver dårligere lydmæssigt......det er opspind fra ende til anden....jeg har selv en Regaarm med andet kabel, andet kontralod og nogle andre fiduser.....og den er da klart blevet bedre......ikke bare lidt men meget, check OriginLives hjemmeside....så prøv dig frem...jeg har aldrig hørt en pladespiller blive dårligere med pladestrammer. Jeg er helt enig med Slowon. Roy Gandy....eller hvad han nu hedder...laver nogle rigtig gode ting...det bliver bare aldrig ført helt ud til det perfekte.....derfor alle disse modifikationer....for grundlæggende er det godt. |
|
|
Hej Dr. Lyd.
Det med kabelskift i Rega arme er lidt en balance akt.
Det kan da godt give bedre lyd men lejesystemet i armen er tilpasset så præcist at når du øger eller mindsker vægten i kablerne så vil slidet på lejesystemet blive øget og ude af balance.
Så den bedre lyd har sine konsekvenser.......pålængere sigt.
Venligst
"dolph"
|
|
|
Hej Nik.......
Jeg vil da gerne fortælle hvilket tonearmskabel der er sat i min: Incognito (Cardas) straightwire, der er lavet specielt til Rega.....det er ultratyndt....det virker ikke som om armen "lider" under det. Der er sket en forbedring henimod neutralitet, transparens og detaljer, fremfor en lidt vamset lyd med det originale, der fik de fleste plader til at lyde ens.....Jeg opfatter det som en forbedring....klart bedre.
Jeg ved Clearaudio har Rega-armen med flere valgmuligheder med deres egne kabler......
Og mht pladestrammeren: Min egen SOTA vejer kun 223 gram, dvs den tynger ikke pladen ned med sin vægt, med holder den fast ved at clampe pladen fast via centerspindlen.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sender gerne min pladestrammer på rundtur for dem der er
interesseret. Jeg foreslår jeg sender til den første, som herefter
sender til den næste på listen osv., indtil den havner hos mig igen.
Denne tråd kan jo indeholder erfaringer med pladestrammeren, så kan jeg jo også følge lidt med i hvor den er havnet  .
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Jeg sender gerne min pladestrammer på rundtur for dem der er interesseret. Jeg foreslår jeg sender til den første, som herefter sender til den næste på listen osv., indtil den havner hos mig igen.
Denne tråd kan jo indeholder erfaringer med pladestrammeren, så kan jeg jo også følge lidt med i hvor den er havnet .
|
|
|
Jeg ofre mig gerne som den første, jeg smider dig lige en PB, så kan vi finde ud af det praktiske. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har PB'et lidt, og kommer faktisk fra samme by. CLIX jeg finder lige en dag hurtigst muligt, hvor jeg kan komme forbi med pladestrammeren.
|
| Til top |
|
| |