Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 15:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mærket som i altid vender tilbage til (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
happy skrev:

System Audio er det mærke, som jeg bliver ved med at vende tilbage til, når udskiftning af højttalere står programmet.

Startede allerede i 1985 med modellen Match 1. Havde dog en periode på nogle år hvor jeg eksperimenterede med Franske Trianglè, Linn Kann + F3 sub, F3/Audiovector 2

så blev det SA 3070, SA2K, SA2K Master, SA 7K Master og nu SA Explorer.

Happy

Er det ikke en form for nedgradering at gå fra en 7k master til en Explore?

Det ville være den umiddelbare oplevelse, men Explorer er mere mig end 7K Master.

Det er 2 vidt forskellige højttalere. 7K har en rolig og til tider lidt kedelig spillestil. Ikke det, at der er en dårlig højttaler, men den mangler måske lidt nerve i forhold til det jeg oplever med Explore.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Dennis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Vil ikke sige jeg vender tilbage til, nok snarere at alt hvad der prøver at vifte mit kære Densen af pinden, får lov til at forlade racket igen i skamme   De kan sgu et eller andet de jyder! Og så spiller det forrygende med Happys gamle SA2K Master, jeg tør vædde min støvkost på at han savner dem, men han får dem ikke igen

M.v.h. Dennis.

Til top Vis Dennis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Dennis skrev:

Vil ikke sige jeg vender tilbage til, nok snarere at alt hvad der prøver at vifte mit kære Densen af pinden, får lov til at forlade racket igen i skamme   De kan sgu et eller andet de jyder! Og så spiller det forrygende med Happys gamle SA2K Master, jeg tør vædde min støvkost på at han savner dem, men han får dem ikke igen

M.v.h. Dennis.

SA2K højttaleren var en fantastisk højttaler og det var også kun fordi jeg havde mulighed for at få 7K Master inden for døren, at jeg valgte at skippe dem. 

Havde for et par uger siden lejlighed til at høre et par 2K Master på EPO - det skal lige siges, at de blev trukket af en A32 effektforstærker fra Primare. Det lød hamrende godt.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Af en eller anden grund har der altid stået Pioneer på min DVD-afspiller? Er nu på den 3. og venter spændt på noget HD-DVD eller Blue Ray fra dem.

Vi skal ca. 30 år tilbage i tiden. Som knap 20 årig flyttede jeg hjemmefra, sparede sammen (på en elevløn) i 2 år og købte min første Accuphase E-202 .... WOW! Det her var en helt anden verden end en 10 år gammel B&O reciever og min fars aflagte sager.

Nu er vi så tilbage i nutiden og der er igen blevet råd til at "investere" i Accuphase. Magien er der stadig ..... Wow!

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Har ikke noget jeg vender tilbage til, men jeg har en reference som er de live koncerter jeg har været til.
Desværre har jeg endnu ikke opnået det fysiske ved musikken herhjemme som der har været til koncerterne, men det kan forhåbentligt stadig nåes på et tidspunkt 

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Det var da et herligt spørgsmål.

Alle jeg har mødt i denne gren af hobbyen udvikles, og kommer videre, der er ofte produkter man tænker tilbage til med længsel, men jeg synes at når man får lyttet på dem igen efter mange år falder det til jorden. (MiJu kan du huske denon/AV3/VdH tiden.... Med tilstrækkeligt alkohol duer alt.)

Er selv kommet i den uheldige situation - bacillen angriber igen og der skal ske noget.

Har altid haft en fling for Electrocompaniet, eller Per Abrahamsson i særdeleshed (morderlig lækker serie han er kommet med!!!). Men desværre er prisniveauet lidt for rigt for mig.

Det bliver nok en Kineser forstærker (formidabelt hvad de kan sætte sammen til grissebasse priser) Hvis  elles at MIJU kan "nosse" sig sammen til at lave mine højttalere færdige ;-)

Korma, Cayin S200, Eller måske en Cayin A-88'er, kunne være sjovt med lidt rør.

Må dog tilstå at Tara Labs har været med i anlæget igennem de sidste 15år i en eller anden form.

MVH
Morten

Any day YOU!! got the time!! 

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Amp's :

Referancen der muligvis på et tidspunkt er opnålig = Marklevinson

Mere opnåligt = LcAudio. (ZapZolute)

Cd. = Denon.  (3560)

Kabler = Taralabs.

Højtalerenheder = ScanSpeak

Disse vender jeg sgu altid tilbage til.. som det jeg har eller vil have eller har som referance udstyr..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Er HIFI ikke lidt en opadgående spiral. Man starter med noget overkommeligt som ung, der midlertidigt topper lige før man bliver gift og får børn. Når tingene falder til ro igen bryder sygdommen ud og spiralen fortsætter med fornyet kraft, men forhåbentligt med et mere roligt overblik.

Gryphon kablerne er af en eller anden grund ikke rigtigt flyttet udErmm. Elektrostst-HT´er bliver også ved med at komme igen.... Martin Logan flere gange.

Har endelig haft mulighed for at købe noget af det der længe har stået som reference, Levinson, Rowland og Lexicon.... Levinson skuffede fælt og røg udConfused, resten bliver.Big smile

Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hmm har ikke haft så meget grej endnu, men satser da på at der skal være noget Crown i mine fremtidige setups  Bliver mere og mere glad for de amps jeg har så noget nyt og større skal da helt klart prøves, så snart økonomien altså tillader det  Foreløbig må jeg klare mig med mine MT1200, men det går også helt fint

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes