| Forfatter |
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Krell er vel ikke så "dårlig" igen ? Har læst HifiChoice mv..Maler stort og kunne trænge til lidt varme i mellemtonen.Men mine QLN Reference er jo heller ikke særlig "objektive" , måske lidt over i det for varme , så måske de passer sammen ?
Hitachi.
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Den Krell er vel ikke så "dårlig" igen ? Har læst HifiChoice mv..Maler stort og kunne trænge til lidt varme i mellemtonen.Men mine QLN Reference er jo heller ikke særlig "objektive" , måske lidt over i det for varme , så måske de passer sammen ?
Hitachi.
|
|
|
Hej Hitachi,
Jeg har desværre aldrig hørt KAV300 men jeg har selv stor fornøjelse af en KAV400xi. Jeg vil bestemt anbefale dig at give Krell'en et lyt.
En anden mulighed til din fine DP65'er er måske en integreret Accuphase. Mon ikke der kan findes en E211 inden for dit budget.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
peterakastorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 373
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
|
Ja, ja, men de var så mørke og lukkede at høre på at det var for meget. En kultting. Den ny 2010 er mere HVID i sin lyd.
Med 91DB behøves du ikke en Krell. Men for sa... hvor ville den kunne smække så du får lilletrommesmæk. Det tror jeg den er bedre til end Exp.
|
|
|
De gamle Exposure modeller, eller hvad? For det er ikke min opfattelse... Jeg vil give dig ret i, at de nye er mere kliniske, eller hvad man siger, og derfor måske også mere lyse i deres lyd, men de gamle modeller spiller MUSIK! Men samtidig uden at mangle luft og detaljer. __________________ [Exposure Super 18] [Exposure 17] [Exposure 2010 CD] [Gamut Højtalere] [Rega Planar 3]
[TMC White/Yellow label] [TMC Gold Label Reference bi-wire]
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun hørt det nye exposure - ved ikke engang om det var 2 eller 3010...
Men det sparker bare bagdel!! Hørte det på Epos højttalere, og
der var liv og gang i den, selvom det liiige manglede lidt kant -
da jeg så lånte de Epos med hjem, var de temmelig drønkedelige at høre
på. Min forstærker har da ellers 500 va mod de 250 i en 2010 - men det
er måske fordi den har flere uf, eller den regulerede strømforsyning
der gør det? Hvis der er nogen der har et bud, kunne jeg faktisk godt
tænke mig at høre det...
Synes ihvertfald du burde prøve exposure - om det så skal være ny eller gammel, har jeg ingen ide om  !
S.R
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
EnKrell er ldrig dårlig. En 400i er bedre end en 300, sådan er udviklingen. Men at du kan få en Krell til de penge er fedt.
Snup den, du kan altid sælge den igen!
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kontrast , hvilke højttalere bruger du til din Krell 400i ? Nyprisen på en Krell 400i ? :))
Hitachi.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet inger der har en Exposure 2010 / 2010 S derhjemme ?
Hitachi.
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
har løst til at anbefale dig.at du skulle få en lytter på en MANLEY STINGRAY.som er en pragtfuld spiller maskine der samtidig ser lidt fræk ud.
www.manley.com
good luck
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps , Manley ser ret flot ud , men kan den spille ? Test nogen steder , erfaringer ?
Hitachi.
PS: Har fået tilbudt en Nakamichi PA7MK2 og CA5 til 8.900kr..Er det en fair pris , det er jo lidt gammelt efterhånden ?
|
| Til top |
|
| |
lidsmoes Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 23 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hitachi
Hvis du overvejer at købe exposure, vil jeg gerne bidrage til den almene forvirring
Stod jeg med 10K ville Exp. 2010S klart være højt på evalueringslisten - evt sammen med 3010eren. Særligt 2010S'eren har potentiale idet du uden at bløde alt for meget vil kunne opgradere den med et ekstra effekttrin til biamping på et tidspunkt. Ikke for at kunne spille højere, men for at få endnu mere fasthed og kontrol over højttalerne.
Hvis mine højttalere ikke alene var lette at drive, men også var højimpedante (ikke mindre end 6 ohm) ville jeg også checke en Sugden A21a ud. Det er er rigtig fed forstærker, som nærmest drypper af opløsning og atmosfære. Den mangler dog lidt dynamik i mine ører og er vel lidt en "sofaforstærker". Eller som de siger i England: "For the pipe-and-slippers-brigade"
Jeg skiftede selv min Sugden 21 ud til en Exposure 18S med en Croft Vitale. Det sæt har den timing og dynamik til overflod, som sugden 21 lidt mangler, men til gengæld bliver lydbilledet lidt mindre og ganske lidt mindre 3 dimensionelt. Man nyder musikken på en anden måde med en super 18er end med en Sugden a21a, men begge forstærkere kan underholde. Man kan sige at man sidder ned til koncerten med Sugden, mens man ikke kan sidde stille med Exposure selvom man står lidt længere væk fra det hele. For 4500 er der ingen tvivl om at en super 18 er et godt køb, men hvad med forforstærkeren? Du kan være heldig at finde en god forforstærker som matcher en super 18'er indenfor dit budget - men det bliver nok ikke det hurtige køb du efterlyser.
Noget andet er at super18'eren har en fastmonteret netledning, hvilket ved sige at du ikke kan eksperimentere med forskellige ledninger før du har fået indbygget en ny netbrønd i den. Det kan jeg i øvrigt anbefale: De gamle Exposure har et lidt højere baggrundsstøjniveau end mange moderne forstærkere, hvilket kan afhjælpes noget med et godt skærmet kabel.
Alt i alt ville jeg checke en 2010S ud som det første - de er sgu også de pæneste
Men tag ikke mine ord for gode varer: lyt dig frem hjemme hos dig selv og prøv noget forskelligt kabel af på dem
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ikke umiddelbart Google er min ven ..Kan finde importøren af Exposure , men ikke en butik der handler med Exposure på nettet . Det kan vist ikke passe. Nogen der kender sådan en butik ?
Hitachi
PS: Er MEGET glad for at der er så mange kompetente personer på Hifi4All. En stor hjælp.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har så lige et spørgsmål mere. Exposure 2010S har 2x75 watt og Exposure 3010 har 2x100 watt.Den ene koster ca 7.000 den anden 10.000kr.Tilsyneladende er de meget ens , men hvad får man egentlig for de ekstra 3.000kr ?. Forskellen i dB er vist meget meget lille og "indmaden" i Exposures beskrivelse af de to forstærkere er også meget ens.Synes ikke at det står nogen steder hvad forskellen egentlig er. , heller ikke hos www.Exposure.com. Lige før der kan blive til den cd der hører med til 2010S for beløbet der bliver tilovers :)).
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lidsmoes Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 23 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exposure forhandles af lydbutikken.dk - og vist også af hifi4you i jylland. Ring til lydbutikken og hør hvad de siger. De er MEGET loyale overfor deres produkter.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAK for alle de gode indlæg. Virkeligt mange erfarne mennesker i dette forum :)
Hitachi.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi
Den nye Densen B 110 er godt nok lidt af en mut fætter, har kun lyttet kort til den, men med det jeg lyttede, skuffede den godt nok fælt, der ville jeg langt hellere foretrække Primare's nye integrerede forstærker I30, som har noget mere af det hele i de forskellige områder.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
om manley stingray ka spille yes. lån den og du er ikke i tvivl. det eneste problem kunne være at den måske ikke er strømstærk nok til dine højt. men det må du afgøre.ellers har exposure mine varmeste anbefalinger
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |