Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 07:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: "åben" lyd = højt diskantniveau? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Det med din bihulebetændelse kan selvfølgelig have noget at sige, men det ændrer ikke ved, at DLS'erne lyder skingre, og de andre højtalere ikke lyder skingre...

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Laver altså et todelt indlæg her - orker ikke at blive ved med at skrive den undskyldning...

F.Christians: Jeg kan ikke lige få dit link til at virke. Faktisk crashede det min browser, men det er måske bare fordi jeg kører mozilla? Men det lyder nu temmelig sikkert som de mission højttalere jeg har, ja. Lyder godt at Dls lyd er mere af det samme, for jeg var rigtig glad for de Mission. Er jeg såmænd stadigvæk, men de er altså kun velegnede til små rum.

Gl.jas: Hej med dig! De Emilie kunne det være spændende at høre - kan være jeg svinger forbi en dag alligevel. Jeg har forøvrigt det røde hospitalskabel på nu - men som du nok kan forstå, er betingelserne for at komme med en vurdering af effekten pt ikke helt optimale. Skal nok vende tilbage, når jeg engang mener at kunne sige noget med sikkerhed! Har du forøvrigt fået signalkablet? Er lidt pinligt berørt over de ringe stik - man bliver jo klogere hele tiden, og jeg køber ikke så billigt en anden gang ... - Håber du har lidt sjov med det alligevel!

Peterakastorm: Jeg tror godt at Vienna og exposure kunne være rigtigt godt sammen. De skal da vist lige præcis parres med en forstærker med fart og liv - og det har exposure jo. Er forøvrigt vildt, hvor meget bas de har vredet ud af de om ikke små, så heller ikke gigantiske kabinetter...

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Nogle højttalere er bygget til at give korrekt diskantniveau off axis, og dermed beregnet til et pege vinkelret ud i lokalet, og ikke vinkles direkte imod lytteren.

Det står gerne i manualen til højttalerene, om de skal vinkles eller ej.

Dali 850 er f.eks. beregnet til at pege vinkelret ud i rummet, hvilket egentlig også er det pæneste i et stuemiljø (syntes jeg).

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Peter: nej, det tænkte jeg nu også selv på - men synes ikke det er helt retfærdigt at kritisere en højttaler når man ikke helt kan stole på sine ører... - synes nu også at det lader til at have hjulpet en hel del at droppe biwiringen. Men det finder vi jo ud af, når jeg engang er sygdomsfri...

Spencer: Ja, der går nok lige et par uger inden den forbedring slår helt igennem. Er først startet på pencillin her til morgen, så det skal lige have tid til at virke.
 Den med vattet i ørerne er god, ja !

S.R

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
Peter: nej, det tænkte jeg nu også selv på - men synes ikke det er helt retfærdigt at kritisere en højttaler når man ikke helt kan stole på sine ører... - synes nu også at det lader til at have hjulpet en hel del at droppe biwiringen. Men det finder vi jo ud af, når jeg engang er sygdomsfri...

Spencer: Ja, der går nok lige et par uger inden den forbedring slår helt igennem. Er først startet på pencillin her til morgen, så det skal lige have tid til at virke.
 Den med vattet i ørerne er god, ja !

S.R

Din smertetærskel i øret ændres ved indtagelse af alkohol, så mon ikke du fortjener et par romtoddyer i den næste tid?  

(Muligvis er de også gode imod forkølelse, så det må da prøves)

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Det var da noget nær den bedste undskyldning, jeg længe har hørt, Spencer - jeg må hellere se at få indkøbt lidt rom  !

S.R

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Har forøvrigt lige siddet og læst en artikel på "tnt"  omkring signalkabler. Hvis det passer at jo tykkere leder man har der sidder der, jo mere ruller toppen af - så kan jeg vel bare prøve mig frem, indtil toppen er der hvor jeg vil ha´den?
 Nogen der ved om den gør det i en jævn frekvenskurve?

S.R

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Talte med Otto - han sagde at problemet måske slet ikke var diskanten, men i mellemtonen - og jeg havde faktisk selv lige tænkt tanken dagen før, da jeg hørte en cd der var ret dårligt indspillet... -Vi får se hvor det ender med at fejlen er - og om der er' en fejl, når sygdommen fortager sig - en ting er helt sikkert, som jeg sidder her og lytter musik: selvom det skær en lille smule i mine ører - de svesker kan altså spille musik!!

S.R

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har også opdaget, at det måske kan være min mellemtone, der forårsager selv samme problem som det du har... men jeg tror dog, at det mit rum... eller mine ører, for jeg har været lidt overfølsom, her på det sidste...

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Dog skal det siges, at jeg mistænker min akustik MEGET... for de har nu ikke lydt skingert i mine ører, før jeg flytte rundt på tingene...

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Så det da vist bare at prøve at flytte tilbage igen, Peter :-)

Nej - jeg læste også et eller andet med at det kunne være rummet der var dæmpet for meget - Den havde jeg altså ikke lige set komme...
 Men mit rum er faktisk meget dæmpet - må være cirka den sidste mand i DK, som har gulvtæppe i stuen..

S.R

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes