| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madman skrev:
| @Otto, TC er det med fod/vægbeslag? |
|
|
Det undersøger jeg lige i morgen - jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror det leveres uden. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
JørgenM Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Otto, TC] 5.999,- for 37" og 16.499,- for 42". Vi valgte så at sætte 42" modellen til de 15.999,- i stedet, og kun lagerføre dén. Mange spørger efter 37" fordi de synes 42" er for stort, men i praksis ender de fleste med at købe 42" alligevel fordi det stort set koster det samme.
/QUOTE]
fair nok... jeg kan følge logikken... men de sidste to-tre stykker jeg har snakket med, der har købt fladskærm, har alle sagt at de blev overrasket over størrelsen, da de kom hjem med "dyret" og ovevejede at bytte til en mindre model (at ingen af dem så har gjort det er en anden sag  )
tak for hurtigt svar
|
| Til top |
|
| |
Lukman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto
Er prisen kun ved køb over nettet eller er det samme pris ved fysisk afhentning ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lukman skrev:
|
Er prisen kun ved køb over nettet eller er det samme pris ved fysisk afhentning ?
|
|
|
Alle vores priser er ens i butikken og på nettet, og købsbetingelserne er de samme. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
JørgenM skrev:
fair nok... jeg kan følge logikken... men de sidste to-tre stykker jeg har snakket med, der har købt fladskærm, har alle sagt at de blev overrasket over størrelsen, da de kom hjem med "dyret" og ovevejede at bytte til en mindre model (at ingen af dem så har gjort det er en anden sag )
tak for hurtigt svar |
|
|
Sådan lidt kynisk sagt, så har vi prioriteret flertallet højst - og flertallet vil have 42" tv. Om de så ville have været gladere for at købe et mindre tv, det er svært at sige - samlet set ville vi sælge færre tv (eller i hvert fald tjene færre penge) ved at satse på 37" modellen, simpelthen fordi folk netop først opnår dén bevidsthed når de kommer hjem. Hvis du kommer ind i butikken med dét udgangspunkt at du vil have et 42" plasma-tv (uanset om det så er et rationelt behov, eller bare "flokdyrs-mentalitet"), og du bliver mødt af en sælger der med vold og magt vil overbevise dig om at du skal give det samme for et mindre tv fordi du bliver gladere for det i længden - vil du så købe tv'et? Nogle vil helt sikkert synes at det er god rådgivning, men flertallet vil formentligt blive ret skeptiske, og få den tanke at jeg forsøger at sælge 37" modellen fordi jeg tjener flere penge på det. Og du finder aldrig ud af om jeg havde ret, for hvis du køber 37" modellen, så har du jo aldrig haft 42" hængende! Så sidder du derhjemme og tænker "gad vide om jeg ikke skulle have taget 42" udgaven i stedet for?"
Uanset hvad, så synes jeg at 42" udgaven til 15.999,- er et bedre tilbud end 37" udgaven til eksempelvis 14.999,-. At dette tilbud så ikke rammer alle kunder, det er der så ikke så meget at gøre ved - mit job er at gøre så mange mennesker som muligt tilfredse. Dette gøres _ikke_ ved at forsøge at gøre _alle_ tilfredse. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at det lyder helt fornuftigt hvad du siger Otto, og ENDELIG, er der danske priser til at acceptere, jeg håber virkelig at det er panasonic DK der har åbnet øjnene og sænket priserne til de danske forhandlere så i kan få solgt nogle skærme istedet for at alle pengene ryger syd for grænsen.....
Hvad med pioneer, er der nogen der ved noget om en evt. 437 model???
Eller er det for tidligt at sige noget om denne model??? vi må da bare håbe at vi ser noget tilsvarende med pioneers priser nå den tid kommer...
Hvad er iøvrigt dit indtryk af panasonic skærmen??? Hvordan er den i forhold til f.eks pioneer 436 og pana pv500????
Du må meget gerne fortælle dine indtryk af skærmen, og hvordan virker "byggekvaliteten"??? osv??
Mvh. Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Riise Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mit eget vedkommende har jeg vurderet, at 37" er passende. Jeg har kun 3 meter fra øjet i sofaen til glasset på skærmen, og på den afstand er 42" for stort.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om nu ikke hukommelsen har svigtet mig plejer Pioneer at slippe sine nye modeller på efteråret. Det neste nye der kommer er plasma modeller fra Hitachi, de skal vistnok slippes om nogle uger.
Jeg skulle egentlig også ha en 37" pga afstanden til sittepositionen, men så blev der til at vi flytter i en større lejlighed hvor der er plads for en 42". Jeg frykter lidt for at min kæreste kommer til at synes den er for stor, men efter å ha købt to SVSer ved jeg at det er forbigående  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Hvad er iøvrigt dit indtryk af panasonic skærmen??? Hvordan er den i forhold til f.eks pioneer 436 og pana pv500????
|
|
|
Jeg har ikke set den endnu.
Mht. nye Pioneer modeller, så er det sådan når man er forhandler i dagens danmark at man typisk hører om produkterne første gang når man læser det i forummet på Hifi4all...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg glæder mig ihvertfald til de nye pioneer plasmaer, har selv et 436, men det kunne jo ryge ind i soveværelset, jeg har nemlig 436fde og der er jo kune en hdmi, og nu lader det til at tdc kommer med en ny selector jo så bliver det jo et problem, faktisk håber jeg lidt på at der vil komme 3 hdmi på næste model fordi der kommer jo også en PS3 lige om hjørnet, men det er måske lidt for optimistisk at håbe på 3.
Gad vide om panasonicen også "spærre" for scart inputsne når man bruger hdmi ligesom pioneer gør???
Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonic'en spærre ikke for scart indgangene ligesom fx Pioneer gør 
Panasonic DK har ikke sænket nogle priser, og får man derfra kan man ikke sælge den til 16.000  __________________ www.crtv.dk
|
| Til top |
|
| |
Dennis Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget tæt på at købe PV60 - lyder til at være et super kvalitet til super pris-, men har en lille snert af tvivl om hvorvidt man skal vente på PV600.
Er det nogle som ved hvornår den ankommer i butikkerne og hvad prisen sammenlignet med PV60 bliver ?
|
| Til top |
|
| |
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
PV600 kommer i maj/juni
Vejl. Priser 50" 39.999,- 42" 24.999,- 37" 22.999,- __________________ www.crtv.dk
|
| Til top |
|
| |
Riise Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis - det eneste ekstra du får med er en smartcard reader og bedre lyd. Hvis du ikke har digitalkamera med smartcard, er det værdiløst. Og hvis du alligevel sætter tv'et til et surroundanlæg, så er de gode højttalere heller ikke så meget værd. Billedkvaliteten er præcis den samme.
|
| Til top |
|
| |
Dennis Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info !
Jeg sætter det under alle omstændigheder til et surroundanlæg - så lyden er irrelevant og jeg har ingen intentioner om at betale ekstra for en smartcard reader !!!
Jeg snupper PV60 !
|
| Til top |
|
| |
Mrbendix Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det egentlig ikke noget med at plasma står mindre skarpt i forhold til lcd, jeg har et 32pf9830 lcd, og jeg valgte det udfra at billedet skulle være bedre end plasma?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madman skrev:
| @Otto, TC er det med fod/vægbeslag? |
|
|
Det leveres uden fod/beslag.
Hvis nogen skulle være i tvivl: Ja, det er parallel-import, ellers ville vi ganske rigtigt ikke kunne sælge til dén pris. Det ændrer ikke på garanti-betingelserne. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrbendix skrev:
| Er det egentlig ikke noget med at plasma står mindre skarpt i forhold til lcd, jeg har et 32pf9830 lcd, og jeg valgte det udfra at billedet skulle være bedre end plasma? |
|
|
Mindre skarpt - jo, LCD har generelt et skarpere billede end plasma. Men der er andet end skarphed i verden, og et billede kan sagtens være FOR skarpt. Derfor kan man ikke bare sige at LCD er bedre eller ringere end plasma - LCD er _anderledes_ end plasma, de to teknologier har hver deres fordele og ulemper. Et 9830 er et glimrende tv (hvis det bruges rigtigt), men om det er bedre eller ringere end et givent plasma-tv, det er umuligt at sige. Det er noget andet.
Hvis man køber LCD med det udgangspunkt at "LCD jo er bedre end plasma", uden at vide hvilke fordele og ulemper det er der er tale om, så er der stor risiko for at man bliver snydt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Mrbendix Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Mrbendix skrev:
| Er det egentlig ikke noget med at plasma står mindre skarpt i forhold til lcd, jeg har et 32pf9830 lcd, og jeg valgte det udfra at billedet skulle være bedre end plasma? |
|
|
Mindre skarpt - jo, LCD har generelt et skarpere billede end plasma. Men der er andet end skarphed i verden, og et billede kan sagtens være FOR skarpt. Derfor kan man ikke bare sige at LCD er bedre eller ringere end plasma - LCD er _anderledes_ end plasma, de to teknologier har hver deres fordele og ulemper. Et 9830 er et glimrende tv (hvis det bruges rigtigt), men om det er bedre eller ringere end et givent plasma-tv, det er umuligt at sige. Det er noget andet.
Hvis man køber LCD med det udgangspunkt at "LCD jo er bedre end plasma", uden at vide hvilke fordele og ulemper det er der er tale om, så er der stor risiko for at man bliver snydt.
|
|
|
Det var selvfølgelig ikke den eneste grund til at jeg valgte lcd, men også mht til størrelsen, jeg tvivler stærkt på at et 32 tommer plasma tv kan hamle op med philips omtalte model. Hvis der overhovedet er produceret plasma i den størrelse.
Da det er svært at finde tv der er ordentlig kalibreret ude i butikkerne, er man jo også nød til at sætte sin lid til disse forums. Og selvfølgelig sin sunde fornuft. Jeg ville dog meget gerne se både et philips 37pf9830 og den omtalte panasonic op i mod hinanden for at se hvad jeg synes er bedst. Vil det være en mulighed i jers butik i Århus? Og kan man forvente at de er kalibreret?
|
| Til top |
|
| |
Jimmy B Branchemedlem

Panasonic Center
Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riise skrev:
Så gad jeg ikke vente længere!! I går var jeg hos Sommer-as for at se på PV60'erne. Jeg havde selv medbragt en DVD (Leon), for at kigge på farvedybden, som er et af mine primære kriterier. I den film er der nemlig et par scener, hvor det er nemt at se hvorvidt farvedybden er god eller dårlig. Og jeg var MEGET tilfreds med billedet! Jeg så både 37" og 42", og DVD'en både med scart og HDMI (fik ikke checket komponent). HDMI ER altså en væsentlig forbedring over scart, men det var selvfølgelig også forventet.
Jeg har (sikkert lige som de fleste af jer) kigget priser både i Tyskland, Sverige og DK - men i går gad jeg som sagt ikke vente længere, så da Jimmy og Sommer-as sagde at han kun havde et 37" tilbage og tilbød levering samme dag -- ja så slog jeg til. Jeg fik en god pris, og tv'et leveret på min bopæl ca. 1 time senere!! 
Så film og fjernsyn resten af dagen i går, og jeg bli'r sgu' ikke træt af det billede lige foreløbigt!!! Super godt billede!!! 
|
|
|
Hej Riise
Det er altid rart at høre når kunderne bliver tilfredse
Din kone/kæreste blev noget overrasket over størrelsen, så det er nok meget godt du ikke valgte en 42" __________________ Mvh
Jimmy
http://sommer-as.dk
|
| Til top |
|
| |