| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrbendix skrev:
| Det var selvfølgelig ikke den eneste grund til at jeg valgte lcd, men også mht til størrelsen, jeg tvivler stærkt på at et 32 tommer plasma tv kan hamle op med philips omtalte model. Hvis der overhovedet er produceret plasma i den størrelse. |
|
|
Det er der, men de produceres ikke længere, så ja hvis det skal være 32", så har du efter min mening gjort det helt rigtige.
Mrbendix skrev:
| Da det er svært at finde tv der er ordentlig kalibreret ude i butikkerne, er man jo også nød til at sætte sin lid til disse forums. Og selvfølgelig sin sunde fornuft. Jeg ville dog meget gerne se både et philips 37pf9830 og den omtalte panasonic op i mod hinanden for at se hvad jeg synes er bedst. Vil det være en mulighed i jers butik i Århus? Og kan man forvente at de er kalibreret? |
|
|
Når 42"eren kommer (der går et par uger), så vil man kunne se de to kalibreret og ukalibreret, ja. Jeg regner ikke med at vi får 37'eren i butikken. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Mrbendix Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Mrbendix skrev:
| Det var selvfølgelig ikke den eneste grund til at jeg valgte lcd, men også mht til størrelsen, jeg tvivler stærkt på at et 32 tommer plasma tv kan hamle op med philips omtalte model. Hvis der overhovedet er produceret plasma i den størrelse. |
|
|
Det er der, men de produceres ikke længere, så ja hvis det skal være 32", så har du efter min mening gjort det helt rigtige.
Mrbendix skrev:
| Da det er svært at finde tv der er ordentlig kalibreret ude i butikkerne, er man jo også nød til at sætte sin lid til disse forums. Og selvfølgelig sin sunde fornuft. Jeg ville dog meget gerne se både et philips 37pf9830 og den omtalte panasonic op i mod hinanden for at se hvad jeg synes er bedst. Vil det være en mulighed i jers butik i Århus? Og kan man forvente at de er kalibreret? |
|
|
Når 42"eren kommer (der går et par uger), så vil man kunne se de to kalibreret og ukalibreret, ja. Jeg regner ikke med at vi får 37'eren i butikken.
|
|
|
Jamen det lyder rigtig godt Otto, og må jeg lige have lov i alt offentlighed at sige du giver en virkelig god respons på spørgsmål, de virker altid velovervejet og gennemtænkt. Uden dine udtalelser havde jeg sikkert i sin tid købt et 42plasma tv fra producent l**t til 9000 kr og ærgret mig over det.
|
| Til top |
|
| |
Mess Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
-----------
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
13500, det er da noget af en besparelse vil jeg sige hvis det også er incl. vægbeslag, du skal jo også tænke på at den pris til 16000 er parralel-import, og den pris du får er den "rigtige" danske pris..
Mvh. Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Mess Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
------------------
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo Netop det de gør, de får jo en stor rabat, eftersom den pris på 16k IKKE er for et tv købt gennem panasonic DK, prisen på et 37" købt gennem panasonic DK den hedder jo ca. 20000 og ikke 16000 som du "regner" ud fra.
Du kan jo ikke sammenligne parrelel import pris med din pris, du må jo sammenligne din pris med den "rigtige" danske pris på ca. 20k.
Mvh. Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
spilfair Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mess skrev:
| Ja, men er 16000,- ikke for 42" ? sys bare det er underligt de ikke får større rabat hos pana.....:) |
|
|
Tjaa det er sku svært at få nok hva 
Og det var så opskriften på hvordan firmagoder ødelægges rundt omkring tåbeligt 
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ OTTO, har i en HTPC som kan sættes til Panasonicen og hvilken DVD/DVD-Recorder skal man købe til PV60.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madman skrev:
| @ OTTO, har i en HTPC som kan sættes til Panasonicen |
|
|
Ja - jeg skal nok teste lidt på de forskellige inputs når den kommer. Der går iøvrigt nok nærmere 3-4 uger end 2.
Madman skrev:
| og hvilken DVD/DVD-Recorder skal man købe til PV60. |
|
|
Det er jo oplagt at vælge en Panasonic, omend jeg personligt er mere til Sony. En RDRHX 1010 hvis man vil give dét den koster... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Panasonic en DVD-Recorder med HDMI, for jeg kan ikke finde den.
|
| Til top |
|
| |
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der kommer en Panasonic, den hedder DMR-EH65, vi har den på vores side  __________________ www.crtv.dk
|
| Til top |
|
| |
JørgenM Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
For en uforpligtende vurdering af stemningen for et evt. fælleskøb af TH42PV60 - er der lavet en tråd på recordere.dk - klik her
|
| Til top |
|
| |
Mrbendix Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle som har set TH42PV60 eller 37tommer med hd materiale, hvordan vil i beskrive det?
Nedskalerer den 720p materiale? Så der kommer black borders?
|
| Til top |
|
| |
Riise Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrbendix: Ja, jeg har set et HD signal fra en tysk kanal over parabol på en 42". Det jeg så var noget kunstskøjteløb, og signalet stod knivskarpt. Men jeg stod nok for tæt på, kun 1-1,5 meter, og jeg kiggede egentlig ikke så indgående på billedet til at komme med en vurdering på det signal. Jeg er i øvrigt ikke overbevist om, at de kameraer som blev anvendt var HD.
Men jeg så ogå en HD demo fra Panasonic på 37", og DET var superflot! Der var en helt utrolig detaljerigdom i billedet, fantastiske farver og god dynamik. Men det er jo altså svært at gætte på hvordan "rigtig" HD-tv signaler kommer til at tage sig ud.
|
| Til top |
|
| |
Mrbendix Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riise skrev:
Mrbendix: Ja, jeg har set et HD signal fra en tysk kanal over parabol på en 42". Det jeg så var noget kunstskøjteløb, og signalet stod knivskarpt. Men jeg stod nok for tæt på, kun 1-1,5 meter, og jeg kiggede egentlig ikke så indgående på billedet til at komme med en vurdering på det signal. Jeg er i øvrigt ikke overbevist om, at de kameraer som blev anvendt var HD.
Men jeg så ogå en HD demo fra Panasonic på 37", og DET var superflot! Der var en helt utrolig detaljerigdom i billedet, fantastiske farver og god dynamik. Men det er jo altså svært at gætte på hvordan "rigtig" HD-tv signaler kommer til at tage sig ud.
|
|
|
Ved du hvilken opløsning der blev brugt 720p eller 1080i? Eller en helt anden, jeg er interesseret i at vide om tv kan håndtere 720p uden nedskalering?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrbendix skrev:
| Ved du hvilken opløsning der blev brugt 720p eller 1080i? Eller en helt anden, jeg er interesseret i at vide om tv kan håndtere 720p uden nedskalering? |
|
|
Det er fysisk umuligt at vise et 1280x720 signal på en skærm med 1024x768 pixels uden nedskalering. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Riise Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Mrbendix Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Mrbendix skrev:
| Ved du hvilken opløsning der blev brugt 720p eller 1080i? Eller en helt anden, jeg er interesseret i at vide om tv kan håndtere 720p uden nedskalering? |
|
|
Det er fysisk umuligt at vise et 1280x720 signal på en skærm med 1024x768 pixels uden nedskalering.
|
|
|
Og det betyder? at der kommer black borders ude i siderne?
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrbendix skrev:
| Og det betyder? at der kommer black borders ude i siderne? |
|
|
Skærmen har 1024 pixels per linie, HD-signalet (ved 720P) indeholder 1280 pixels per linie. Dermed kan tv'et kun vise signalet ved at skalere til den lavere opløsning (eller klippe nogle linier væk). Der kommer ingen black borders (udover dét der er i signalet) hverken for oven eller for neden.
I det lodrette plan skal der skaleres op til en højere opløsning. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |