Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Brænding af CD’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 November 2003 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Pæn stor forskel, men alligevel forbavsende lav effektivitet!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 November 2003 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin!

Tjah!

Jeg havde elers gerne set endnu mere kontrol end det der er, så kunne de f.eks. godt skippe 5.1 udgaven på SACDén.

Hvis der i stedet var 100% check, så var vi fri for interpolation og hvis man dog havde ventet til d.d. med at designe et nyt system, så ville der kunne anvendes en meget højere samplingfrekvens, så vi kunne få støjen meget højere op i frekvens. Men såden er der jo så meget.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2003 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Det der er værd at lytte seriøst på køber jeg med glæde, og støtter de der laver dette.

Det er bare er pop, og midelmådigt konsum musik (hør og smid op i "bunken" og glem ) kopiere jeg lystigt.

Kopier er aldrig så gode som originalerne og alt downloadet fra nettet er ikke seriøst, men som baggrunds og party musik og til ungerne er det ok, men ikke andet.

Havde jeg ikke kunne kopiere det ville jeg aligevel aldrig have købt det, så ingen taber penge på mig og det jeg kopiere, tværtimod der tjenes afgift på brænbare cd. skiver, så jeg har ikke dårlig samvittighed over det.

Ganske enkelt.

mvh.

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

Maxpl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 November 2003 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har ingen skrupler eller problemer med at kopier musik cd-er.Som regl finder

jeg altid en del spændne musik på min lokal bibliotek ellers venter jeg til cden bliver sat ned i prisen..... ellers køber jeg en hvis jeg nu ikke kan leve uden

Efter flere forsøg sammen med min kammerat fand vi  frem til at SORTE cd-r er absolut de beste også de billige til data.På det varmeste kan jeg anbefale HI-Space cd-r AUDIO CarbonSound som måske stadig kan fås her hjemme til ca 190 kr for 10 stk.Pt bruger jeg nogen sorte Maxdisc(alm.data cd) til 109 kr for 10 stk.

EAC program kan anbefales og 4x brænde hastighed,lad nu være med at bruge højre hastigheder.I øvrigt kan jeg anbefale en link vedr.cd brænding:

http://www.sa.dk/sa/itogarkiv/teknologi/CDRartikel/ARKIVCD.htm

Til top Vis Maxpl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maxpl

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Sendt: 09 November 2003 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Udover at det selvfølgelig er moralsk forkert at kopiere cd'er (!) er det heller ikke særligt fedt at have cd'er på de medier man som privatperson kan brænde på. Det har jo vist sig ved tests at sådanne brændbare cd'er man køber typisk "går op i limningen" og bliver ubrugelige efter en kort årrække...
Til top Vis j_gerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_gerd

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Sendt: 09 November 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Ups - kom lige til at poste for tidligt...

Jeg fortsætter:

... Hvis folk så siger at det er lige meget om man køber cd'er fordi alle pengene alligevel går til pladeselskaberne har jeg kun en ting at sige: Ja, men hvis pladeselskaberne ikke tjener nogen penge (eller særligt mange penge) tør de nok i endnu mindre grad at satse på de mindre populære bands, og så bliver mainstream-kulturen (om muligt) endnu mere dominerende end den er nu. Derudover skal kunstnerne jo have penge for at kunne have tid til at lave deres musik så de ikke behøver samtidigt at have et 9-16 job i superbrugsen ved siden af.
Til top Vis j_gerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_gerd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes