Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 04:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Erfaring med ebay (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
soli
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 December 2003 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Har du så skullet betale moms af dine køb? Hvis man kan undgå dette, har man jo pludselig mulighed for at lave nogle regulære scoops på f.eks. forstærkere, cd-afspillere osv....

[/QUOTE]

Har mest købt i europa og fra et anden EU skal der ikke betales afgifter mm, men fra andre lande skal der, men det er jo heldigvis ikke altid at der bliver taget af Told&Skat

/soli

Til top Vis soli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soli

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Til alle jer eBay-brugere... tastede I jeres kort-nummer ind under oprettelsen af konto?
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hvis man køber uden for EU. Hvad så med strømtilslutning af Eks.vis  forstærker??

Det ville jeg egentlig os gerne vide, man kan jo få en omformer, men hvad gør man ellers ?

Tror os jeg vil prøve at byde lidt    ku være sjovt med noget billigt man kan lege lidt med, uden man tuder hvis det brænder af 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category =3280&item=3094095451&rd=1

Denne der foreksempel ?

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hvordan fungerer PayPal??? Ved godt man indsætter nogle penge på en konto hos dem og så handler med dem... men kunne godt bruge en uddybning??
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
Hvordan fungerer PayPal??? Ved godt man indsætter nogle penge på en konto hos dem og så handler med dem... men kunne godt bruge en uddybning??

Du opretter ganske enkelt en konto hos paypal.
Det er vist efterhånden muligt at overføre penge til paypal fra en dansk bankkonto, men indtil videre har jeg bare brugt mit Mastercard. Visa kan sikkert også bruges.

Når du vil sende penge til andre gøres det via en webside. Det er smart at tjekke at vedkommende rent faktisk har en paypal konto (og dermed ved hvordan paypal bruges), men principielt kan man sende til alle der har en mail-adresse. Men det kræver lidt arbejde at finde ud af at få pengene ud af paypal.

Du kan læse mere på payl.com. Der ligger vist en FAQ.

/vilmann

D-FENS
Lukket konto
Lukket konto

Luket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har 100+ handler på eBay, så jeg vil lige bidrage med mine erfaringer. Det nye regnskab for eBay viser i øvrigt, at man det sidste år har haft 348 millioner effekter på auktion. Med en gennemsnitlig auktionstid på 10  dage, betyder det at på ethvert givent tidspunkt vil der være ca. 10 millioner effekter til salg. Imponerende!

Først lidt generelt om handel i udlandet:

Varer købt udenfor EU:

HOVEDREGEL:

Varer købt udenfor EU pålægges told og moms. Momsen er 25% og tolden kan variere fra 0 til ca. 15% (normalt vil den ligge på ca. 5%). Hertil kommer et 'fortoldningsgebyr' - hos PostDanmark er det 60 kroner, mens UPS, FedEx, DHL etc. rask væk opkræver det 3 eller 4-dobbelte. Det spiller ingen rolle om en vare er ny eller brugt - der skal betales told og moms under alle omstændigheder.

Hvis pakken ikke har en faktura (invoice) klæbet uden på, åbner Told&Skat/PostDanmark pakken og leder efter en værdiangivelse. Finder de ikke nogen, får du besked om at du kan afhente pakken når du har dokumenteret dens værdi. Og nej, den der med at angive det som 'gave' virker heller ikke...

'Chancen' for at en vare smutter udenom told og moms er minimal, så lav en 'worst case' beregning når du beregner om et køb kan betale sig, i stedet for en 'best case'. Af uvisse årsager slipper mange brevpakker dog igennem.

UNDTAGELSE:

Varer under en bagatelgrænse slipper for told og/eller moms. Bagatelgrænsen for told er ca. 165 kroner. Bagatelgrænsen for moms er 80 kroner.

Varer købt indenfor EU:

HOVEDREGEL:

Man betaler momsen i det land varen købes. Da næsten alle varers pris er opgivet inkl. landets moms, kommer der ikke yderligere moms på. Der kommer ikke told eller gebyrer på.

UNDTAGELSE:

Hvis et udenlandsk firma omsætter for mere end et vist beløb til Danmark (p.t. ca. 280.000 kroner), SKAL firmaet opkræve dansk moms på vegne af den danske stat. Til gengæld kan landets egen moms fratrækkes. Det er imidlertid de færreste firmaer der gider overholde denne regel. Gør de det ikke, er det en sag mellem dem og de danske myndigheder. Der vil ikke blive opkrævet en 'ekstramoms' når varen ankommer til Danmark, så når du har betalt din vare hos firmaet er det ikke dit problem.

Specifikt om handel på eBay:

Råd nr. 1: Brug fornuften. Lyder det for godt til at være sandt, så er det det sikkert også. Der er visse symptomer som bør få advarselslamperne til at blinke. Se dig for!

Råd nr. 2: Læs hvad der står. Nogle sælgere i f.eks. Tyskland skriver at hammerslaget er prisen uden moms, og at de lægger tysk moms på efter auktionen. Vær på det rene med dette FØR du byder. Andre tillægger ublu 'pakkegebyrer' til hammerslaget.

Råd nr. 3: Check hvorfra varen afsendes. Det hjælper ikke noget at auktionen finder sted på den tyske eller engelske eBay, hvis varen sendes fra Hong Kong. Så ryger der pludselig told og moms på.

Råd nr. 4: Nogle sælgere sender kun indenfor deres eget land. Spørg dem evt. på en pæn måde om de vil gøre en undtagelse, men husk på at f.eks. for amerikanere kan det være meget besværligt at sende internationalt. De kan ikke længere bare putte pakken i egen postkasse så posten kan tage den med (sikken service!), men skal udfylde diverse formularer og køre til et posthus som ofte ligger 30-40 minutters kørsel fra bopælen.

Råd nr. 5: Undlad at bede en sælger i USA om at angive en mindre værdi på pakken end den faktiske værdi. Det er strafbart for sælgeren at gøre det, og strafferammen går op til fængsel. Nogen gange gør de det dog af sig selv, men det spiller ingen rolle for Told&Skat/PostDanmark ignorer altid labelen med værdiangivelsen og leder efter en egentlig faktura.

Råd nr. 6: Vær tålmodig. Forsendelsestider kan variere meget. Forsendelser fra USA varierer hos mig mellem 4-20 dage. En forsendelse fra Sydafrika var 6 måneder(!) om at nå frem.

Råd nr. 7: Betaling via PayPal virker fint. Det samme gør bankoverførsler indenfor Europa. Kontanter i en ikke-gennemsigtig konvolut accepteres af langt de fleste sælgere (men spørg først), og husk at risikoen er din. I USA er pengeoverførsler via Western Union almindelige mens bankoverførsler via kontonummer er sjældne (og omvendt i Europa). Grunden er at i USA er det muligt at hæve på en bankkonto via et par mellemtrin, hvis man blot kender kontonummeret, så amerikanere bliver meget mistænksomme hvis man beder om deres kontonummer.

Happy bidding!

Til top Vis D-FENS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D-FENS

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

hifreak skrev:

Hej

Nu er det ved at være ret seriøst med den handel, da der virkelig er nogle penge at spare så kunne godt bruge lidt hjælp. her. Ham som jeg er kommet i kontakt med har en butik i  Portugal hvor han kan sælge produktet helt uden moms og told jeg skal give 2300 CHF for en Sunfire Ultimate Receiver inkl forsendelse og forsikring til Danmark og det er jo virkelig billigt har checket ham på Ebay og han har fået over 900 tilbagemeldinger og er Powerseller. Mit spørgsmål er så bare kommer der ikke en masse afgift oveni når den kommer til Danmark ellers lyder det da helt vanvittigt billigt, ? jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at overføre pengene på forhånd men vil betale med mit visakort. Selvfølgelig er der altid det med garantien o.s.v. men det lover han at der er jeg dækket ind globalt også hvis der sker noget med forstærkeren underves er lidt i et dillemma her så hvis der er nogen der lige kunne hjælpe med et par svar vil jeg være taknemlig, det blev noget af en smørre men måtte lige ug med det...

Portugal og Schweitzerfranc??  Pas på at forsendelsen i givet fald ikke kommer fra Schweitz for så skal du svare told&moms. Det lyder iøvrigt underligt ikke at bruge € som betaling hvis det vitterligt er fra et EU-land!!!! 

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Jeg fik et sæt Blue Heaven holdt tilbage i tolden - til at starte med ville de ha 100% MOMS - det synes jeg selvf. ikke var fair, så de måtte nøjes med de normale 25% - gik fra 800,- til 1200,-  (var osse lidt afgifter osv). Kablet ble selvf. holdt tilbage da jeg havde købt det fra US. - har købt en 12-13 ting via ebay - kabler, cd'er, plakater, plader, osv. Betragter det som relativt sikkert. Man skal bare lige tænke sig lidt om en gang i mellem - nogen gange er ting der lyder for gode til at være sandt....ja....for gode til at være sandt.

Happy Bidding.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes