Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 09:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: cd skuffen skuffer mig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Kan godt lide min Denon DCD3560's skuffe det er kram...

Det lyder som at smække et pengeskab i!... tungt og stabilt og lukker med et  dybt "klonk" SÅDAN! skal det gøres..

Selv dens "lillebror" DCD2560 har lidt af det...  synd man ikke laver det sådant mere (til "menneske" penge)

Billige standard drev i selv sjofel dyre maskiner.. ØV!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Den lyd har min Yamaha CDX-1060 også - damn nice!

På Yamaha's gamle topmodeller er skufferne lavet af ekstruderet aluminium med en gummi-plademåtte. Det oser af kram. Prøv at tjekke CDX-1060/1050/1120/1110/1100/10000/2020 og sikkert flere. Kram...!

At analoglyden så ikke altid står mål med den lækre udførelse er jo en anden sag.

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Prøv at checke den Shanling CD-S100MKII der for tiden kan købes ganske billigt (nej, jeg har ikke noget at gøre med forhandleren). Dens skuffe lyder netop som et pengeskab. Den siger ikke klank eller ding men klonk. Meget lækkert :)

Nåja: Den lyder også godt :)

/Mirland
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

B&O har så vidt jeg ved brugt lang tid på at udvikle den lyd deres nye beocenter giver når den smækker lågerne i, for at give forbrugeren en følelse af kvalitet. Det er en skam andre producenter ikke gør det samme. Men den slags optimering er jo også noget af det man betaler for ved b&o.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
B&O har så vidt jeg ved brugt lang tid på at udvikle den lyd deres nye beocenter giver når den smækker lågerne i, for at give forbrugeren en følelse af kvalitet. Det er en skam andre producenter ikke gør det samme. Men den slags optimering er jo også noget af det man betaler for ved b&o.

Det er ligesom Audi oa. gør for at få en bildør til at lukke "rigtigt". Det giver en fornemmelse af kvalitet.

Alternativt så køb en Rega Apollo - den spiller godt, er langt billigere end 16K og så har den top-loading.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

CD rom sidder nu ikke det den ,bare et alm sony cd drev som mange andre bruger .

Men men man kan også vende den om det er jer forbruger der bestemmer hvordan det skal være og hvor godt det skal være , laver og laver pris giver det i får i dag .

[/QUOTE]

Det har du desværre nok ret i jensen. Men jeg tror vi er en del, der gerne betalte lidt ekstra for at kvaliteten også strakte sig ud i "hjørnerne".

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
jensen skrev:

CD rom sidder nu ikke det den ,bare et alm sony cd drev som mange andre bruger .

Men men man kan også vende den om det er jer forbruger der bestemmer hvordan det skal være og hvor godt det skal være , laver og laver pris giver det i får i dag .

Det har du desværre nok ret i jensen. Men jeg tror vi er en del, der gerne betalte lidt ekstra for at kvaliteten også strakte sig ud i "hjørnerne".

Hej Brian,

Jeg tror der er en del hifi-nørder der er villig til at betale, men jeg tror til gengæld der er rigtig mange "almindelige " mennesker der er hamrende ligeglade. Vi nødder er en truet race

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Sidst jeg var i HifiKlubben, så jeg lige hurtigt den nye cdspiller fra Lyngdorf. På afstand var den nydeligt, men da jeg kom tæt på, kunne jeg se, at kabinettet/skuffen "gabte". Det var som om skuffen slet ikke passede til. Da jeg så kørte skuffen ud (det _skal_ man jo gøre, når man ser en cd-spiller man ikke ved hvordan 'føles'), fik jeg det næsten dårligt. Det var mit soleklare indtryk, at der er gjort mere ud af skuffen på en Harald Nyborg dvd til 279,- end der var på Lyngdorf cd'en. Alene det var nok til for mig at afgøre, at den ikke kommer indenfor (og så har den jo heller ikke kirsebærfront )

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg er enige med jer. Skuffen er en del af high end oplevelsen.

Men lad os lige tage udgangspunt i spillen til 16k; Hvis producenten vil lave en cd afspiller i segmentet ca.16k, så vil han helt sikkert stå med valget om han skal lave en dyr specialløsning på drevet som han ikke ved på forhånd vil virke optimalt, eller han kan købe et godt standardprodukt og bruge lidt flere penge på det digitale og analoge design. Tror det er derfor man ser CD-rom drev i stort set alle prislag idag - de er gode til at hive bit ud af skiven, og der er lidt flere penge til elektronikken. Det betyder jo også, at producenten ikke behøver at have specialviden på dette område og være mekanik-ekspert, men kan koncentrere sig om selve lyden.

I princippet har skuffen jo intet med selve lydgengivelsen at gøre, den skal bare transportere CD'en ind og ud af kabinettet.

At æstetikken og ejerglæden lider alvorlig skade af plasticskufferne er jo også en anden sag

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Det lyder som at smække et pengeskab i!... tungt og stabilt og lukker med et  dybt "klonk" SÅDAN! skal det gøres..

Selv dens "lillebror" DCD2560 har lidt af det...  synd man ikke laver det sådant mere (til "menneske" penge)

Billige standard drev i selv sjofel dyre maskiner.. ØV!..

mvh.

Så kan man jo heldigvis bare købe en brugt men mon ikke de nye Teac også har lidt af det samme?

http://www.teac.co.jp/av/esoteric/index.html

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Selv om skuffen bare sørger for cdén fiser ind og ud igen, så hører det med, hvordan det gøres, helt bestemt. I de forrige indlæg nævnes der jo meget dyre modeller, og det matcher ikke hvis det lyder som en Shermann-tank på brosten. Jeg er selv ejer af en Sony xa-50es, sikke da en mekanik, det hænder tit at skuffen liiiige skal køre nogle ekstra gange inden musikken toner frem

mvh

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

kyhn Så kan man jo heldigvis bare købe en brugt men mon ikke de nye Teac også har lidt af det samme?

http://www.teac.co.jp/av/esoteric/index.html

[/QUOTE skrev:

Det erd er næppe tvivl om at de har. Desværre er Teac jo ikke lige sådan at opdrive her til lands. Og da slet ikke Esoteric serien.

Det erd er næppe tvivl om at de har. Desværre er Teac jo ikke lige sådan at opdrive her til lands. Og da slet ikke Esoteric serien.

Brian7500

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Næ desværre ikke, men de er da i UK!

http://www.symmetry-systems.co.uk/brands.asp?BrandID=3

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Sidst jeg var i HifiKlubben, så jeg lige hurtigt den nye cdspiller fra Lyngdorf. På afstand var den nydeligt, men da jeg kom tæt på, kunne jeg se, at kabinettet/skuffen "gabte". Det var som om skuffen slet ikke passede til. Da jeg så kørte skuffen ud (det _skal_ man jo gøre, når man ser en cd-spiller man ikke ved hvordan 'føles'), fik jeg det næsten dårligt. Det var mit soleklare indtryk, at der er gjort mere ud af skuffen på en Harald Nyborg dvd til 279,- end der var på Lyngdorf cd'en. Alene det var nok til for mig at afgøre, at den ikke kommer indenfor (og så har den jo heller ikke kirsebærfront )

/Præsten

Ååhh ja, ligesom Densen's CDP produkter... Brallerværk!! Skæv skuffe, masser af luft imellem skuffe og forplade. Desuden må det være uhyre svært at arbejde i aluminium for Densen, hvis man kigger under skuffen hvor der er skåret ud til drevet, så ser det ud somom det er skåret ud med en sløv brødkniv!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Der er en grund til at det ikke er sådan mere og det er den alm forbruger , ja så er der nogle der vil have noget bedre , men hvad hjælper det når de store firmaer ikke vil lave kavli mere , så skal de selv lave også bliver det teac priser , som også er ok , men vil vi betale det de koster , jeg vil godt , men de kan nu ikke leve at et par nødder i dk .

Men Nogle laver OME sony drev nu og de er ok , så er der nogle der får ændret dem lidt så det passer til dem .

Sådan er det med alt , bare tag kød og frugt , folk vil sparre så få kr også får de nogle l**t .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg har en DCD-1560 - dens skuffe kører også godt. Bare synd at den ikke kan følge med en Sony CDP-338ESD i samspil med min ONtech DAC...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
miju skrev:

Jeg har en DCD-1560 - dens skuffe kører også godt. Bare synd at den ikke kan følge med en Sony CDP-338ESD i samspil med min ONtech DAC...

det er lidt trappe, 3560 er toppen, 2560 er lige i hælene, men ikke helt der oppe! og 1560 er lige et trin længere nede! alle målt på extern DAC.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Brian7500 skrev:

[/QUOTE]

Der er en grund til at det ikke er sådan mere og det er den alm forbruger , ja så er der nogle der vil have noget bedre , men hvad hjælper det når de store firmaer ikke vil lave kavli mere , så skal de selv lave også bliver det teac priser , som også er ok , men vil vi betale det de koster , jeg vil godt , men de kan nu ikke leve at et par nødder i dk .

Men Nogle laver OME sony drev nu og de er ok , så er der nogle der får ændret dem lidt så det passer til dem .

Sådan er det med alt , bare tag kød og frugt , folk vil sparre så få kr også får de nogle l**t .

[/QUOTE]

Du har ret Rene. Desværre.

Men hvem laver "ordentlige" CD-afspillere. Altså i en lækker kvalitet som også spiller godt?

Brian7500

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere været inde på det, og helt ærligt synes jeg lidt folk selv er ude om det. Hvis man vil snydes, kan man let få lov at blive det, specielt indenfor HIFI, hvor WooDoo for alvor har gode levevilkår... Undskyld, men lad mig forklare:

Tag et kig på eks SONY. Deres CDP-X707ES (505ES), CDP-X50ES osv har det vildeste drev. Det er så lækkert at man næsten ikke begriber det. Det må have kostet absurd mange kroner at udvikle, og produktionsprisen er formentlig heller ikke at kimse af. Det er finmekanik så det basker!!
Hvordan kan det lade sig gøre i en maskine til 10-20.000??? Fordi SONY er så mega-monster stor. Man har nærmest uanede økonomiske midler, og et hav af ingeniører.

Men mange såkaldte HIFI entusiaster kunne jo ikke drømme om at købe en SONY CD, for det er jo alt for mainstrem, og slet ikke entusiastisk nok.
Næ, man vil hellere smide samme beløb i en maskine fra et eller andet ukendt firma, med et eksotisk navn og en rørende historie om ædle byggetraditioner, håndspålæggelse osv...

Problemet er bare, at sådanne firmaer ikke har milliarder til udvikling i ryggen. Det er ofte små firmaer med en enkelt udvikler, en idémand ogmåske et par folk i produktionen.
De har heller ikke egne produktionsfaciliteter med kapacitet til at producere et lækkert drev.

Derfor benytter nærmest alle disse såkaldte eksotiske producenter OEM-drev fra eks Philips eller SONY. De er simpelthen nødt til det! Ofte sidder der i maskiner op i 25.000 kroners klassen et   standard SONY drev, af samme type som sidder i SONY's billig modeller, altså dem du kan købe i Bilka og EL-mutanten til 499,-. De er bare pakket pænt ind.

Og hvor er det så lige folk ser det eksotiske i disse maskiner??? Jeg kan ikke se det!
Jeg har prøvet utallige gange at forklare folk det, men de vil jo ikke høre... Nej nej, for det er jo et lille entusiastisk firma, og de siger at det er ihh og ohh så godt... Yeah right, og "den sidste idiot er ikke født endnu" siger jeg.

His man vil have et lækkert drev, så er der meget få veje udenom... Ellers hedder det SONY, TEAC og nogel af Denons dyre modeller... og ja, der er flere af de store mærker.

Der hvor nogle af de små eksotiske producenter kan være med, er i forbindelse med DAC og analogdel. Men her ser man desværre også en del billige og lette løsninger. Igen fordi det koster guldet at lave det ordentligt!
Gold Mines

Der skal sælges rigtig mange maskiner, før udgifter til udvikling er tjent ind. Og det kræver ikke den store kugleramme at forstå, at små producenter med små styktal må dele udgifterne ud på et mindre antal maskiner. Og der er kun en til at betale.. Kunden! Det er i øvrigt også kunden der skal betale for dyr markedsføring, dyr logistik grundet små styktal osv...

Alt i alt, så betaler man meget dyrt for et produkt, der i realiteten er meget billigt produceret... pengene er bare spildt på ineffektiv produktion osv. Og det er der ikke meget eksotisk over. De fleste maskiner folk giver både 15 og 20.000,- for, ville formentlig kunne sælges for 1000,- hvis SONY stod for produktionen. Og den bliver altså ikke bedre af, at man betaler overpris!

Prøv i øvrigt at tage en maskine fra en af de små eksotiske producenter til 20.000,-. Pil låget af den og samenlign med en SONY CDP-X707ES der er 10 år gammel og kostede 17.000,-. Fortæl mig så hvilken der er mest eksotisk og bygget bedst.

Jeg tror det kræver lidt af en holdningsændring, hvis vi skal af med dette fænomen. Producenterne har luret, at bare de fortæller nogle fine historier og laver en flot 10mm alu-front, så er kunderne villige til at betale guldet for produkterne, nærmest uanset hvad der sidder indeni. Folk har totalt mistet kvalitetsfornemmelsen... Bare det ser anderledes og eksotisk ud, så må det jo være meget bedre.... Ho ho ho ho...

Prøv i stedet med lidt sund fornuft. Jeg mener nemlig ikke vi skal boykotte de små producenter. Der skabes masser af vellyd hos disse. Men man skal lige tænke sig om. Bare fordi et enmandsfirma er god til at lave forstærkere, betyder ikke at deres OEM-producerede CD-afspiller er lige så god.

Nu ved jeg ikke hvilken maskine der er tale om, men mit bedste bud er, at den kommer fraen lille "eksotisk" producent, der formentlig er blevet kendt fordi de startede med at lave nogle fine forstærkere. Har jeg ret???

Og ja, det er en falliterklæring, når drevet i en playstation kører mere lækkert end i en CD til 16.000,-....

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Tag et kig på eks SONY. Deres CDP-X707ES (505ES), CDP-X50ES osv har det vildeste drev. Det er så lækkert at man næsten ikke begriber det. Det må have kostet absurd mange kroner at udvikle, og produktionsprisen er formentlig heller ikke at kimse af. Det er finmekanik så det basker!!
Hvordan kan det lade sig gøre i en maskine til 10-20.000??? Fordi SONY er så mega-monster stor. Man har nærmest uanede økonomiske midler, og et hav af ingeniører.

Ikke at forglemme at Sony sælger på globalt plan, og derfor kan afsætte væsentligt flere maskiner end den lille producent - det holder stykprisen på udvikling og produktion nede.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes