Emne: cd skuffen skuffer mig ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen klinke klonke her . Dette er skuffen 

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Hurtig skrev:
Tag et kig på eks SONY. Deres CDP-X707ES (505ES), CDP-X50ES osv har det vildeste drev. Det er så lækkert at man næsten ikke begriber det. Det må have kostet absurd mange kroner at udvikle, og produktionsprisen er formentlig heller ikke at kimse af. Det er finmekanik så det basker!! Hvordan kan det lade sig gøre i en maskine til 10-20.000??? Fordi SONY er så mega-monster stor. Man har nærmest uanede økonomiske midler, og et hav af ingeniører. |
|
|
Ikke at forglemme at Sony sælger på globalt plan, og derfor kan afsætte væsentligt flere maskiner end den lille producent - det holder stykprisen på udvikling og produktion nede.
|
|
|
Sony tjente heller ikke noget på .
Men det er os forbruger der er skyld i det , for det koster mange penge at lave kram .
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Kim Petersen skrev:
Hurtig skrev:
Tag et kig på eks SONY. Deres CDP-X707ES (505ES), CDP-X50ES osv har det vildeste drev. Det er så lækkert at man næsten ikke begriber det. Det må have kostet absurd mange kroner at udvikle, og produktionsprisen er formentlig heller ikke at kimse af. Det er finmekanik så det basker!! Hvordan kan det lade sig gøre i en maskine til 10-20.000??? Fordi SONY er så mega-monster stor. Man har nærmest uanede økonomiske midler, og et hav af ingeniører. |
|
|
Ikke at forglemme at Sony sælger på globalt plan, og derfor kan afsætte væsentligt flere maskiner end den lille producent - det holder stykprisen på udvikling og produktion nede.
|
|
|
Men det er os forbruger der er skyld i det , for det koster mange penge at lave kram .
|
|
|
Den i mine øjne mest lækre afspiller jeg har haft var en Denon DCD-S10II. Den spillede ikke godt i forhold til Primaen. Men til gengæld var den bygget som en kampvogn.
Hvor finder man sådan noget fra nyt i dag? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
jensen skrev:
Kim Petersen skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Den i mine øjne mest lækre afspiller jeg har haft var en Denon DCD-S10II. Den spillede ikke godt i forhold til Primaen. Men til gengæld var den bygget som en kampvogn.
Hvor finder man sådan noget fra nyt i dag?
|
|
|
Det gør man her, det er sku en Kampvogn.
Ja man får sku ikke meget for 16.000 kroner i dag, dårlig kvalitet der kun skulle koste 5-6000,-
Skal man have noget kram, så prøv lige at kigge på hvordan denne Audia er bygget, http://vassagohifi.com/audiaone.pdf det er sku kram, her får man sku noget for sine penge, ikke alt det plastik l**t.
Og ja lyden det er rigtigt Highend, klart noget af det bedste i klassen.
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Brian7500 skrev:
jensen skrev:
Kim Petersen skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja man får sku ikke meget for 16.000 kroner i dag, dårlig kvalitet der kun skulle koste 5-6000,-
Skal man have noget kram, så prøv lige at kigge på hvordan denne Audia er bygget, http://vassagohifi.com/audiaone.pdf det er sku kram, her får man sku noget for sine penge, ikke alt det plastik l**t.
|
|
|
Den er jo toploadet...
Snakker vi ikke afspillere med skuffe-drev? __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
Jean M Jarre skrev:
Brian7500 skrev:
jensen skrev:
Kim Petersen skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Den er jo toploadet...
Snakker vi ikke afspillere med skuffe-drev?
|
|
|
Nu var der jo en der gerne ville have en super maskine, der var bygget rigtigt, men så tager vi da bare en med skuffe, fordi denne fra Audia er også bygget som en kampvogn, og den ligger enda i prisklassen, og så spiller den som en drøm.
http://www.vassagohifi.com/main.php?site=visproduktet&pi d=626
Denne er også klart en af de bedst byggede og best lydende i klassen.
Prøv bare at klikke lidt på billederne, så kan man rigtig se hvor godt og gedint det er bygget.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
MGPProjectS skrev:
Jean M Jarre skrev:
Brian7500 skrev:
jensen skrev:
Kim Petersen skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Den er jo toploadet...
Snakker vi ikke afspillere med skuffe-drev?
|
|
|
Nu var der jo en der gerne ville have en super maskine, der var bygget rigtigt, men så tager vi da bare en med skuffe, fordi denne fra Audia er også bygget som en kampvogn, og den ligger enda i prisklassen, og så spiller den som en drøm.
http://www.vassagohifi.com/main.php?site=visproduktet&pi d=626
Denne er også klart en af de bedst byggede og best lydende i klassen.
Prøv bare at klikke lidt på billederne, så kan man rigtig se hvor godt og gedint det er bygget.
|
|
|
Det er da vist frontpladen der skal have mest ros her , men derfor kan den jo godt spille så englene synger. Kampvognen ligger i forpladen. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er osse et bare gode (skuffer)
Sony cdp7 esd.
Sony scd 777/scd 1.
Meridian 506.24/588.
Maranzt SA 1.(ok,faaes nok ikke til 16k)
Wadia 301/850.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, som flere er inde på, så er vi (nogle af os) forbrugere selv ude om det... Personligt føler jeg ikke jeg er en af dem, men rigtig mange er. Folk vil nemlig tages røven på. Der er ikke ret mange der bruger hovedet eller ørerne. Nej, man kigger på tykkelsen af forpladen og nogle fantastisk flotte billeder fra maskinens indre. Sammen med en rørende historie, og så er folk solgt. De står i kø for at betale boxen for det arveste pis!
Hvordan kan det være?? Nok primært fordi der er så meget mystik og woodoo omkring HIFI. Faktisk meget mere end der nødvendigvis burde. Men forbrugerne er helt vilde med det, også selvom det gør det ultra nemt for producenterne at score kassen, og for forbrugerne at blivet taget i røveren. Og man skal nødig antyde at en eller anden fantastisk historie måske er lige lovlig woodoo agtig... Så bliver man savet ned, for der er ikke nogen der skal komme og fortælle, at den maskine man lige har givet 20 af de lange for, ikke er noget helt særligt. Vi sætter enhver form for fornuft til side, i vores paniske kamp mod os selv, om at overbevise os selv om, at vi har noget helt særligt.
Se bare på alle de folk der med de vildeste skud i tågen og med spredhagl forsøger at opgradere alt... Der er ingen fornuft, og folk aner slet ikke hvad det er de forsøger af dyrke.. Man skal bare smide en masse kroner i det, så pyt med om lyden bliver bedre... bare det er anderledes.
Prøv bare at se kabelmarkedet... Mange af de kabler der sælges som specielle audio-grade kabler, er ikke andet end ganske almindelige standard kabler... Forskellen er bare, at standardkablet måske koster 20 kroner pr meter hos elektrikkeren, mens det koster mindst det tidobbelte hos HIFI-butikken. Selvom det er 100% samme kabel fra samme producent, betaler folk gladeligt overpris, og påstår også at det er ultra godt... Man tilsidesætter enhver form for sund fornuft og sans for kvalitet... Bare det er dyrt nok og forhandleren påstår at det er fra en australsk kobbermine, så hører man straks forbedringerne.
Savl og bræk siger jeg bare!
Prøv i stedet med lidt ro i sjælen. Læn jer lidt tilbage og lyt til sagerne i stedet. Glem alt om flotte kasser, gode historier og specielle australske HIFI-kobberminer. Lyt i stedet. Er det ikke totalt ligegyldigt hvad producenten og forhandleren påstår?? Gælder det ikke lyden??
Der er nok bare for få der vitterligt evner at høre forskellen, og derfor er det yderst tabu at tale om lyttetest, for så afsløres jo om man kan høre forskellen, eller kun kan se den.
Jeg beklager at jeg går lidt hårdt til den. Men jeg har svært ved at pakke det ind. Måske overdriver jeg en smule, men på den anden side.... Der er noget om snakken! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
JaJeg beklager at jeg går lidt hårdt til den. Men jeg har svært ved at pakke det ind. Måske overdriver jeg en smule, men på den anden side.... Der er noget om snakken!
|
|
|
Jamen, jeg kan ikke være mere enig - sådan forekommer det ofte. Hvis bare det er flot osv., så lyder det subjektivt meget bedre. __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej med jer.
da det er mig som har startet tråden vil jeg meget gerne kommentere hr hurtig`s indlæg.og jo jeg kan kun give han ret.det er ofte at indpakningen er et godt salgsargument.og køberen ikke kan høre forskellen.bare det har et vist ydre.
jeg selv er mest til musikkens budskab og den følelse der følger med.jeg skal have gåsehuden før det fænger for mig.hvordan den måler og andre datamæssige ting er jeg ligeglad med.men når et prudukt ligefrem griner af mig ved en kvalitet som tangere det respektløse står jeg af.
og det er lige det som nutidens cd maskiner gør.ud over de fleste spiller på en måde jeg ikke syntes særlig godt om.især i BASSEN
MVH KENN
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en maskine du har??? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madrigal og Teac de kunne lave løbeværk! 
Desuden syntes jeg at slot in på den nye Classé dvd virker ret solid.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
De gamle SONY ES topmodeller er stadig min klare favorit... Sammen med de seperate løbeværker fra TEAC.
Jeg havde en gang et P700 drev... Det var klippestabilt. Faktisk prøvede vi flere gange at bringe det ud af kurs. Først ved at ryste det lidt osv... Til sidste tog en af gutterne og løftede drevet 10 cm over bordet og gav så slip! Jeg havde nær pandet ham en, for det var dog alligevel for voldsomt! Men drevet reagerede ikke på det. Det spillede bare videre! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er nu sjovt at tænke tilbage på sit gamle grej. Det var en fornøjelse at betjene . Både min gamle Sony CDPXA555ES og Electrocompaniet EMC-1 havde denne "kram" fornemmelse som gør forbrugeren glad. Men det er svært at få det hele med når det også skal gælde lyden, med mindre du er villig til at investere det blege. Dog har min Bladelius Freja et flot kompromis mellem lydkvalitet og flot mekanisk udførelse, dog uden den helt lækre " skuffe fornemmelse ". Freja lukker dog skffen med et velklingende " klonk " og har et super stabilt løbeværk (pioneer) som jeg endnu ikke har oplevet springe af sporet. __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
De gamle SONY ES topmodeller er stadig min klare favorit... Sammen med de seperate løbeværker fra TEAC.
Jeg havde en gang et P700 drev... Det var klippestabilt. Faktisk prøvede vi flere gange at bringe det ud af kurs. Først ved at ryste det lidt osv... Til sidste tog en af gutterne og løftede drevet 10 cm over bordet og gav så slip! Jeg havde nær pandet ham en, for det var dog alligevel for voldsomt! Men drevet reagerede ikke på det. Det spillede bare videre!
|
|
|
Ingen tvivl om sonys og teac´s fortræffeligeheder, jeg har selv haft et par sony es maskiner gennem, tiderne, sidst en Xa5es som blev brugt som løbeværk.
Hvis vi taler rent lydmæssigt, så må jeg så så sige at det Proceed drev jeg køre med nu, slår samtlige andre maskiner brugt som drev med flere klasser, Xa5es drevet har jeg personligt aldrig brudt mig om lyden på, der forestrækker deres ældre es drev. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jholesen skrev:
| Jeg synes det er rart at man ikke straks tænker "CD-ROM drev" når man trykker skuffen ud! |
|
|
Jeg tænker ikke "CD-ROM drev". Sikkert fordi det er et DVD-ROM drev.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
|
Sidst jeg var i HifiKlubben, så jeg lige hurtigt den nye cdspiller fra Lyngdorf. På afstand var den nydeligt, men da jeg kom tæt på, kunne jeg se, at kabinettet/skuffen "gabte". Det var som om skuffen slet ikke passede til. Da jeg så kørte skuffen ud (det _skal_ man jo gøre, når man ser en cd-spiller man ikke ved hvordan 'føles'), fik jeg det næsten dårligt. Det var mit soleklare indtryk, at der er gjort mere ud af skuffen på en Harald Nyborg dvd til 279,- end der var på Lyngdorf cd'en. Alene det var nok til for mig at afgøre, at den ikke kommer indenfor (og så har den jo heller ikke kirsebærfront )
/Præsten
|
|
|
Der er faktisk gjort meget ud af netop skuffen i Lyngdorf-afspilleren - prøv at tage fat i den og vrid den (hvis du kan). Den er støbt i et specielt komposit-materiale af resonanshensyn. At drevet ikke virkede til at sidde 100% kan der være flere årsager til, men selve lyden af drevet er som med alle Philips-drev af den type - forskellen her er at dette drev er udviklet udelukkende til audio-hensyn, deraf bl.a. den anderledes skuffe.
Det næste spørgsmål i rækken må dog være - lyttede du til den? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Kim Petersen skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Manglende fortjeneste gjorde sig faktisk kun gældende ved SCD-777ES og SCD-1. De kostede spidsen af en raket at udvikle og blev prissat fuldstændig forkert - grundet produktionsomkostningerne udgik de hurtigere end normalt for Sonys topmodeller, og alternativer blev lanceret med varianter af de drev vi kender bedst fra dem, nemlig dem fra X707ES og dens brødre. Dog naturligvis tilpasset SACD-formatet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|