Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 02:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: cd skuffen skuffer mig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Prøv at checke den Shanling CD-S100MKII der for tiden kan købes ganske billigt (nej, jeg har ikke noget at gøre med forhandleren). Dens skuffe lyder netop som et pengeskab. Den siger ikke klank eller ding men klonk. Meget lækkert :)

Nåja: Den lyder også godt :)

/Mirland

Det er lyden af Philips-drevet - sådan lyder de når de lukker. Det er dog ikke et pengeskab, men udelukkende disc-klamperen og motoren der mødes - det giver "lyden"!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
kyhn Så kan man jo heldigvis bare købe en brugt men mon ikke de nye Teac også har lidt af det samme?

http://www.teac.co.jp/av/esoteric/index.html

Det erd er næppe tvivl om at de har. Desværre er Teac jo ikke lige sådan at opdrive her til lands. Og da slet ikke Esoteric serien.

[/QUOTE skrev:

Esoteric er navnet på Teac-produkterne i bl.a. USA - forskellen er den samme. www.highend-sound.com har vist forhandlingen på det, og har bl.a DV-50S på programmet.

Esoteric er navnet på Teac-produkterne i bl.a. USA - forskellen er den samme. www.highend-sound.com har vist forhandlingen på det, og har bl.a DV-50S på programmet.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Præsten skrev:

Sidst jeg var i HifiKlubben, så jeg lige hurtigt den nye cdspiller fra Lyngdorf. På afstand var den nydeligt, men da jeg kom tæt på, kunne jeg se, at kabinettet/skuffen "gabte". Det var som om skuffen slet ikke passede til. Da jeg så kørte skuffen ud (det _skal_ man jo gøre, når man ser en cd-spiller man ikke ved hvordan 'føles'), fik jeg det næsten dårligt. Det var mit soleklare indtryk, at der er gjort mere ud af skuffen på en Harald Nyborg dvd til 279,- end der var på Lyngdorf cd'en. Alene det var nok til for mig at afgøre, at den ikke kommer indenfor (og så har den jo heller ikke kirsebærfront )

 

/Præsten

Der er faktisk gjort meget ud af netop skuffen i Lyngdorf-afspilleren - prøv at tage fat i den og vrid den (hvis du kan). Den er støbt i et specielt komposit-materiale af resonanshensyn. At drevet ikke virkede til at sidde 100% kan der være flere årsager til, men selve lyden af drevet er som med alle Philips-drev af den type - forskellen her er at dette drev er udviklet udelukkende til audio-hensyn, deraf bl.a. den anderledes skuffe.

Det næste spørgsmål i rækken må dog være - lyttede du til den?

Nej, det havde jeg desværre ikke tid til den dag. Jeg skal helt sikkert give den et lyt en dag, og gerne op imod en Rega Apollo. Desværre er det ind i mellem lidt svært, da lokalafdelingen ikke rigtig er opdelt i flere lytterum. Så hvis man er 2 der vil lytte på stereo, bør det ikke ske samtidig. Tilbage til Lyngdorf. Jeg skal gerne give den et ordentligt vrid næste gang jeg ser den, hvis Pede ellers giver mig lov. Uanset dens vibrationsmæssige fortræffeligheder, synes jeg nu det er skidt at skuffen gaber mere en motorhjelmen på en Talbot Solara (Talbot lavede ellers nogle flotte biler i første halvdel af sidste århundrede), og at der så vidt jeg husker var forskelle i farverne mellem skuffen og det sorte udenom. Det er ikke godt nok til 15-16kkr.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 454
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Hæ Hæ !

Her gik jeg og troede at jeg var den eneste der gik op i kvaliteten af skuffemekanismen

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Accuphase bruger Sony ES-drev, så det, sammen med ML, er tæt på det eneste der er tilbage på en stille skuffe. Der er selvfølgelig flere, men ikke mange..... desværre!

 

Hov-hov..!

Mit TEAC-drev siger sandelig ikke meget når skuffen kører ud/ind... Bundsolidt kram, er det. Og med bedre lyd end stort set alt andet på markedet...

Hilsen

Niels L.

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 454
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

 Hold nu op ! Jeg var ikk færdig med at skrive . Har lige lånt denne Lyngdorf CD1 , og første gang jeg trykkede på 'eject' lå jeg flad på gulvet af grin !!!

 Det kan man sgu da ikk i en 16000 krs maskine  Min Sony dvd fra bilka (til 699) er ren highend ved siden af , Og SAT CDfix .... ja det er en helt anden liga !

Men jeg skal lige love for at da der kom lyd på var der ikk meget at grine af !!!!! Den spiller simpelthen fantastisk     

Så lad jer ikk skræmme af en latterlig skuffe men gi den et lyt , den er alle pengene værd !  Men ham Hr Lyngdorf må gerne lave en mk2 udgave , med samme skuffe som Linn Ikemi

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Her er osse et bare gode (skuffer)

Wadia 301



Den første var med Pioneers stable platter mechanism. Det var godt, og pseudo analogt så det kunne glide ned


Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Lækkert at der med denne tråd endelig kommer lidt fokus på, at mange af de nye eksotiske produkter, måske ikke er helt så eksotiske som de tykke forplader giver sig ud for....

3/4 af prisen betaler til dårligt optimerede produktioner og store firmabiler... Den sidste 1/4 svarer ofte til det man skulle give for en tilsvarrende maskine, hvis man købte hos eks SONY... Spørgsmålet er så, om man vil give 4 gange prisen, for at kunne sige at man har noget der er anderledes... men ikke bedre!!!



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hvis du giver 4 gange prisen for en sony kan du få en Teac. Mums.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

hej med jer.

det er skønt at jeg ikke er den eneste som lægger mærke til den slags.for i min verden skal kvaliteten være rimelig ens overalt på tingende.så den danner en form for helhed.

jeg kommer automatisk til at tænke på hvordan resten af apparatet er udført under metallåget.når jeg opdager en tvivlsom skuffe eller nogle knapper som føles og betjenes på en billig måde.og det kan englænderne stadig IKKE FINDE UD AF.ELLER OGSÅ GIDDER DE BARE IKKE.

LIDT LIGESOM BILER.OG DERES KNAPPER TIL AT BETJENE DEN MED.

DER KAN FRANSKE BILER FRA 80ERNE VÆRE I FRONT HVAD KNIRKERI OG BØJELIG PLASTIC.ANGÅR.MED DE PLEJER AT KØRE RET GODT TIL GÆNGÆLG.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2296
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Når jeg læser denne tråd, er jeg mere og mere glad for, at jeg ikke har solgt min Sony CDP-X707ES.....

Jeg kan uden tvivl finde nogen som lyder bedre idag, men hvor er den bare dejligt bygget.......tror jeg vil få meget svært ved nogensinde, at skulle sælge den...!!!

Så den blir stående lidt endnu.... :

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:
DER KAN FRANSKE BILER FRA 80ERNE VÆRE I FRONT HVAD KNIRKERI OG BØJELIG PLASTIC.ANGÅR.MED DE PLEJER AT KØRE RET GODT TIL GÆNGÆLG.

Lidt OFF TOPIC..... Men de franske biler er nu stadig ret godt med, når det gælder billig plastic og elendig samlekvalitet. Det minder lidt om HIFI... Man får flot design, og garanti for knirkelyde og masser af værkstedsbesøg!



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

HIFI IS FUN skrev:
DER KAN FRANSKE BILER FRA 80ERNE VÆRE I FRONT HVAD KNIRKERI OG BØJELIG PLASTIC.ANGÅR.MED DE PLEJER AT KØRE RET GODT TIL GÆNGÆLG.

Lidt OFF TOPIC..... Men de franske biler er nu stadig ret godt med, når det gælder billig plastic og elendig samlekvalitet. Det minder lidt om HIFI... Man får flot design, og garanti for knirkelyde og masser af værkstedsbesøg!

ja de er sku snart lige så ringe som de tyske  

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

HIFI IS FUN skrev:
DER KAN FRANSKE BILER FRA 80ERNE VÆRE I FRONT HVAD KNIRKERI OG BØJELIG PLASTIC.ANGÅR.MED DE PLEJER AT KØRE RET GODT TIL GÆNGÆLG.

Lidt OFF TOPIC..... Men de franske biler er nu stadig ret godt med, når det gælder billig plastic og elendig samlekvalitet. Det minder lidt om HIFI... Man får flot design, og garanti for knirkelyde og masser af værkstedsbesøg!

Ja og en frisk lille ildebrand er med i prisen.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
notional
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 561
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Brian7500 skrev:
kyhn Så kan man jo heldigvis bare købe en brugt men mon ikke de nye Teac også har lidt af det samme?

http://www.teac.co.jp/av/esoteric/index.html

Det erd er næppe tvivl om at de har. Desværre er Teac jo ikke lige sådan at opdrive her til lands. Og da slet ikke Esoteric serien.

Esoteric er navnet på Teac-produkterne i bl.a. USA - forskellen er den samme. www.highend-sound.com har vist forhandlingen på det, og har bl.a DV-50S på programmet.

[/QUOTE skrev:

Man kan få Esoteric afspillere hos speakers corner ved rådhuspladsen. De er dog pænt dyre

http://www.speakerscorner.dk/ Under Hifi/TEAC

Man kan få Esoteric afspillere hos speakers corner ved rådhuspladsen. De er dog pænt dyre

http://www.speakerscorner.dk/ Under Hifi/TEAC

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional
 
kUmSE
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

SÅ nu får jeg hug!

Jer og jeres skuffer. Jeg er helt enig i at finmekanik der er udviklet af store producenter som feks Sony (jeg har altid været stor tilhænger) ell. denon er klart det bedste der findes.

Men jeg må dog som digitalmand stikke fingeren i jorden og danne mig et overblik. Selve drevets opgave er at læse 1 og 0 i en konstant strøm. Hvis ikke denne strøm bliveropretholdt, vil vi opleve fejl i lyden. længere er den ikke. Al konvertering osv. foregår væk fra drevet, derfor anser jeg ikke drevet som værende et mindre vigtigt led. En omvendt sammenligning (grov sammenligning) er en god gammel pladespiller. I selve transporten af de analoge svingninger indgår der flere vigtige faktorer som tonearm, pickup og pladetallerken. Derfor var dette en vigtig del af kæden.

Jeg vil som musiknyder frem til at de "eksotiske" mærker som feks. audio analogue faktisk har frit spil til at koncentrere sig om behandling af signalet, da det er rå data der kommer ud af drevet. Deres position og fordel kommer ved at de måske indgår nogle bedre kompromis'er end en global virksomhed som Sony ville gøre. For det meste endda noget til fordel for lyden i sidste ende.

Man kan med denne indstilling spørge sig selv, hvorfor har den ellers så fine Sony ikke en avanceret clockgenerator som eller bare noget der ligner en LCaudio X03??

Alt i alt nyder jeg at læse anmeldelsen af Maesto cd: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=943&zoneid=3

NYD billede 3

Selve drevet er identisk med en Daewoo dvd fra bilka ;)

Mvh Thomas

Til top Vis kUmSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kUmSE
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Hvis du giver 4 gange prisen for en sony kan du få en Teac. Mums.

 Eller en Gryphon med  Sony ES drev



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

kUmSE skrev:
Men jeg må dog som digitalmand stikke fingeren i jorden og danne mig et overblik. Selve drevets opgave er at læse 1 og 0 i en konstant strøm. Hvis ikke denne strøm bliveropretholdt, vil vi opleve fejl i lyden. længere er den ikke.
Hvis du på nogen måde skulle have ret i ovenstående, så ville der ikke være forskel på drev men sjovt nok, så er der i den virkelige verden, meget stor forskel på f.eks denon 2560 og 3560 benyttet som drev. Selv om begge er rimeligt ens i opbygningen og mange komponenter er ens i begge maskiner. I øvrigt så er der også forskel på digital kabler...
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

kUmSE skrev:

Men jeg må dog som digitalmand stikke fingeren i jorden og danne mig et overblik. Selve drevets opgave er at læse 1 og 0 i en konstant strøm. Hvis ikke denne strøm bliveropretholdt, vil vi opleve fejl i lyden. længere er den ikke. Al konvertering osv. foregår væk fra drevet, derfor anser jeg ikke drevet som værende et mindre vigtigt led. En omvendt sammenligning (grov sammenligning) er en god gammel pladespiller. I selve transporten af de analoge svingninger indgår der flere vigtige faktorer som tonearm, pickup og pladetallerken. Derfor var dette en vigtig del af kæden.

Mvh Thomas

Landet ligger således: Der er kæmpe forskel lyden fra forskellige drev og digitale kabler er akkurat lige så lydmæsigt forskellige som signalkabler er.

Som et kuriosum kan jeg nævne, at jeg netop har fået de digitale (udgangs)kredsløb, på mit TEAC-drev, modificeret af en meget kyndig person. Faktisk ligner det nu meget de kredsløb der sidder i de MEGET dyre Esoteric-modeller. Og selvom der jo 'bare' er tale om éttaller og nuller - kan jeg godt garantere at forskellen (før/nu) er enorm! Den separate konverter er uændret.

Mvh.

Nilau

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
kUmSE
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Hvis du på nogen måde skulle have ret i ovenstående, så ville der ikke være forskel på drev men sjovt nok, så er der i den virkelige verden, meget stor forskel på f.eks denon 2560 og 3560 benyttet som drev. Selv om begge er rimeligt ens i opbygningen og mange komponenter er ens i begge maskiner. I øvrigt så er der også forskel på digital kabler...

Den med digitalkabler kan jeg følge dig i,. da dette også bærer clocksignal, og jitter er et velkendt fenomen

Men hvad gør et mere stabilt drev bedre rent teknisk?

Mvh Thomas

Til top Vis kUmSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kUmSE
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes