| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Prøv at checke den Shanling CD-S100MKII der for tiden kan købes ganske billigt (nej, jeg har ikke noget at gøre med forhandleren). Dens skuffe lyder netop som et pengeskab. Den siger ikke klank eller ding men klonk. Meget lækkert :)
Nåja: Den lyder også godt :)
/Mirland
|
|
|
Det er lyden af Philips-drevet - sådan lyder de når de lukker. Det er dog ikke et pengeskab, men udelukkende disc-klamperen og motoren der mødes - det giver "lyden"! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Det erd er næppe tvivl om at de har. Desværre er Teac jo ikke lige sådan at opdrive her til lands. Og da slet ikke Esoteric serien.
[/QUOTE skrev:
|
Esoteric er navnet på Teac-produkterne i bl.a. USA - forskellen er den samme. www.highend-sound.com har vist forhandlingen på det, og har bl.a DV-50S på programmet. |
|
|
Esoteric er navnet på Teac-produkterne i bl.a. USA - forskellen er den samme. www.highend-sound.com har vist forhandlingen på det, og har bl.a DV-50S på programmet. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Præsten skrev:
|
Sidst jeg var i HifiKlubben, så jeg lige hurtigt den nye cdspiller fra Lyngdorf. På afstand var den nydeligt, men da jeg kom tæt på, kunne jeg se, at kabinettet/skuffen "gabte". Det var som om skuffen slet ikke passede til. Da jeg så kørte skuffen ud (det _skal_ man jo gøre, når man ser en cd-spiller man ikke ved hvordan 'føles'), fik jeg det næsten dårligt. Det var mit soleklare indtryk, at der er gjort mere ud af skuffen på en Harald Nyborg dvd til 279,- end der var på Lyngdorf cd'en. Alene det var nok til for mig at afgøre, at den ikke kommer indenfor (og så har den jo heller ikke kirsebærfront )
/Præsten
|
|
|
Der er faktisk gjort meget ud af netop skuffen i Lyngdorf-afspilleren - prøv at tage fat i den og vrid den (hvis du kan). Den er støbt i et specielt komposit-materiale af resonanshensyn. At drevet ikke virkede til at sidde 100% kan der være flere årsager til, men selve lyden af drevet er som med alle Philips-drev af den type - forskellen her er at dette drev er udviklet udelukkende til audio-hensyn, deraf bl.a. den anderledes skuffe.
Det næste spørgsmål i rækken må dog være - lyttede du til den?
|
|
|
Nej, det havde jeg desværre ikke tid til den dag. Jeg skal helt sikkert give den et lyt en dag, og gerne op imod en Rega Apollo. Desværre er det ind i mellem lidt svært, da lokalafdelingen ikke rigtig er opdelt i flere lytterum. Så hvis man er 2 der vil lytte på stereo, bør det ikke ske samtidig. Tilbage til Lyngdorf. Jeg skal gerne give den et ordentligt vrid næste gang jeg ser den, hvis Pede ellers giver mig lov. Uanset dens vibrationsmæssige fortræffeligheder, synes jeg nu det er skidt at skuffen gaber mere en motorhjelmen på en Talbot Solara (Talbot lavede ellers nogle flotte biler i første halvdel af sidste århundrede), og at der så vidt jeg husker var forskelle i farverne mellem skuffen og det sorte udenom. Det er ikke godt nok til 15-16kkr.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Accuphase bruger Sony ES-drev, så det, sammen med ML, er tæt på det eneste der er tilbage på en stille skuffe. Der er selvfølgelig flere, men ikke mange..... desværre! |
|
|
Hov-hov..! 
Mit TEAC-drev siger sandelig ikke meget når skuffen kører ud/ind... Bundsolidt kram, er det. Og med bedre lyd end stort set alt andet på markedet...
Hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold nu op ! Jeg var ikk færdig med at skrive . Har lige lånt denne Lyngdorf CD1 , og første gang jeg trykkede på 'eject' lå jeg flad på gulvet af grin !!!
Det kan man sgu da ikk i en 16000 krs maskine Min Sony dvd fra bilka (til 699) er ren highend ved siden af , Og SAT CDfix .... ja det er en helt anden liga !
Men jeg skal lige love for at da der kom lyd på var der ikk meget at grine af !!!!! Den spiller simpelthen fantastisk
Så lad jer ikk skræmme af en latterlig skuffe men gi den et lyt , den er alle pengene værd ! Men ham Hr Lyngdorf må gerne lave en mk2 udgave , med samme skuffe som Linn Ikemi 
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Her er osse et bare gode (skuffer) Wadia 301 |
|
|
Den første var med Pioneers stable platter mechanism. Det var godt, og pseudo analogt så det kunne glide ned
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert at der med denne tråd endelig kommer lidt fokus på, at mange af de nye eksotiske produkter, måske ikke er helt så eksotiske som de tykke forplader giver sig ud for....
3/4 af prisen betaler til dårligt optimerede produktioner og store firmabiler... Den sidste 1/4 svarer ofte til det man skulle give for en tilsvarrende maskine, hvis man købte hos eks SONY... Spørgsmålet er så, om man vil give 4 gange prisen, for at kunne sige at man har noget der er anderledes... men ikke bedre!!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du giver 4 gange prisen for en sony kan du få en Teac. Mums.
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej med jer.
det er skønt at jeg ikke er den eneste som lægger mærke til den slags.for i min verden skal kvaliteten være rimelig ens overalt på tingende.så den danner en form for helhed.
jeg kommer automatisk til at tænke på hvordan resten af apparatet er udført under metallåget.når jeg opdager en tvivlsom skuffe eller nogle knapper som føles og betjenes på en billig måde.og det kan englænderne stadig IKKE FINDE UD AF.ELLER OGSÅ GIDDER DE BARE IKKE.
LIDT LIGESOM BILER.OG DERES KNAPPER TIL AT BETJENE DEN MED.
DER KAN FRANSKE BILER FRA 80ERNE VÆRE I FRONT HVAD KNIRKERI OG BØJELIG PLASTIC.ANGÅR.MED DE PLEJER AT KØRE RET GODT TIL GÆNGÆLG.
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg læser denne tråd, er jeg mere og mere glad for, at jeg ikke har solgt min Sony CDP-X707ES..... 
Jeg kan uden tvivl finde nogen som lyder bedre idag, men hvor er den bare dejligt bygget.......tror jeg vil få meget svært ved nogensinde, at skulle sælge den...!!!
Så den blir stående lidt endnu.... :

|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
| DER KAN FRANSKE BILER FRA 80ERNE VÆRE I FRONT HVAD KNIRKERI OG BØJELIG PLASTIC.ANGÅR.MED DE PLEJER AT KØRE RET GODT TIL GÆNGÆLG. |
|
|
Lidt OFF TOPIC..... Men de franske biler er nu stadig ret godt med, når det gælder billig plastic og elendig samlekvalitet. Det minder lidt om HIFI... Man får flot design, og garanti for knirkelyde og masser af værkstedsbesøg! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
HIFI IS FUN skrev:
| DER KAN FRANSKE BILER FRA 80ERNE VÆRE I FRONT HVAD KNIRKERI OG BØJELIG PLASTIC.ANGÅR.MED DE PLEJER AT KØRE RET GODT TIL GÆNGÆLG. |
|
|
Lidt OFF TOPIC..... Men de franske biler er nu stadig ret godt med, når det gælder billig plastic og elendig samlekvalitet. Det minder lidt om HIFI... Man får flot design, og garanti for knirkelyde og masser af værkstedsbesøg! |
|
|
ja de er sku snart lige så ringe som de tyske
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
HIFI IS FUN skrev:
|
|
Lidt OFF TOPIC..... Men de franske biler er nu stadig ret godt med, når det gælder billig plastic og elendig samlekvalitet. Det minder lidt om HIFI... Man får flot design, og garanti for knirkelyde og masser af værkstedsbesøg!
|
|
|
Ja og en frisk lille ildebrand er med i prisen. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Brian7500 skrev:
Det erd er næppe tvivl om at de har. Desværre er Teac jo ikke lige sådan at opdrive her til lands. Og da slet ikke Esoteric serien.
|
|
|
Esoteric er navnet på Teac-produkterne i bl.a. USA - forskellen er den samme. www.highend-sound.com har vist forhandlingen på det, og har bl.a DV-50S på programmet.
[/QUOTE skrev:
|
Man kan få Esoteric afspillere hos speakers corner ved rådhuspladsen. De er dog pænt dyre 
http://www.speakerscorner.dk/ Under Hifi/TEAC
|
| Til top |
|
| |
kUmSE Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ nu får jeg hug! 
Jer og jeres skuffer. Jeg er helt enig i at finmekanik der er udviklet af store producenter som feks Sony (jeg har altid været stor tilhænger) ell. denon er klart det bedste der findes.
Men jeg må dog som digitalmand stikke fingeren i jorden og danne mig et overblik. Selve drevets opgave er at læse 1 og 0 i en konstant strøm. Hvis ikke denne strøm bliveropretholdt, vil vi opleve fejl i lyden. længere er den ikke. Al konvertering osv. foregår væk fra drevet, derfor anser jeg ikke drevet som værende et mindre vigtigt led. En omvendt sammenligning (grov sammenligning) er en god gammel pladespiller. I selve transporten af de analoge svingninger indgår der flere vigtige faktorer som tonearm, pickup og pladetallerken. Derfor var dette en vigtig del af kæden.
Jeg vil som musiknyder frem til at de "eksotiske" mærker som feks. audio analogue faktisk har frit spil til at koncentrere sig om behandling af signalet, da det er rå data der kommer ud af drevet. Deres position og fordel kommer ved at de måske indgår nogle bedre kompromis'er end en global virksomhed som Sony ville gøre. For det meste endda noget til fordel for lyden i sidste ende.
Man kan med denne indstilling spørge sig selv, hvorfor har den ellers så fine Sony ikke en avanceret clockgenerator som eller bare noget der ligner en LCaudio X03??
Alt i alt nyder jeg at læse anmeldelsen af Maesto cd: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=943&zoneid=3
NYD billede 3
Selve drevet er identisk med en Daewoo dvd fra bilka ;)
Mvh Thomas
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
| Hvis du giver 4 gange prisen for en sony kan du få en Teac. Mums. |
|
|
Eller en Gryphon med Sony ES drev __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kUmSE skrev:
| Men jeg må dog som digitalmand stikke fingeren i jorden og danne mig et overblik. Selve drevets opgave er at læse 1 og 0 i en konstant strøm. Hvis ikke denne strøm bliveropretholdt, vil vi opleve fejl i lyden. længere er den ikke. |
|
|
Hvis du på nogen måde skulle have ret i ovenstående, så ville der ikke være forskel på drev  men sjovt nok, så er der i den virkelige verden, meget stor forskel på f.eks denon 2560 og 3560 benyttet som drev. Selv om begge er rimeligt ens i opbygningen og mange komponenter er ens i begge maskiner. I øvrigt så er der også forskel på digital kabler  ...
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kUmSE skrev:
|
Men jeg må dog som digitalmand stikke fingeren i jorden og danne mig et overblik. Selve drevets opgave er at læse 1 og 0 i en konstant strøm. Hvis ikke denne strøm bliveropretholdt, vil vi opleve fejl i lyden. længere er den ikke. Al konvertering osv. foregår væk fra drevet, derfor anser jeg ikke drevet som værende et mindre vigtigt led. En omvendt sammenligning (grov sammenligning) er en god gammel pladespiller. I selve transporten af de analoge svingninger indgår der flere vigtige faktorer som tonearm, pickup og pladetallerken. Derfor var dette en vigtig del af kæden.
Mvh Thomas
|
|
|
Landet ligger således: Der er kæmpe forskel lyden fra forskellige drev og digitale kabler er akkurat lige så lydmæsigt forskellige som signalkabler er.
Som et kuriosum kan jeg nævne, at jeg netop har fået de digitale (udgangs)kredsløb, på mit TEAC-drev, modificeret af en meget kyndig person. Faktisk ligner det nu meget de kredsløb der sidder i de MEGET dyre Esoteric-modeller. Og selvom der jo 'bare' er tale om éttaller og nuller - kan jeg godt garantere at forskellen (før/nu) er enorm! Den separate konverter er uændret.
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
kUmSE Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Hvis du på nogen måde skulle have ret i ovenstående, så ville der ikke være forskel på drev men sjovt nok, så er der i den virkelige verden, meget stor forskel på f.eks denon 2560 og 3560 benyttet som drev. Selv om begge er rimeligt ens i opbygningen og mange komponenter er ens i begge maskiner. I øvrigt så er der også forskel på digital kabler ... |
|
|
Den med digitalkabler kan jeg følge dig i,. da dette også bærer clocksignal, og jitter er et velkendt fenomen
Men hvad gør et mere stabilt drev bedre rent teknisk?
Mvh Thomas
|
| Til top |
|
| |