| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Munken skrev:
|
Man kan godt blive lidt skræmt over hvad han kan få ud derfra.... |
|
|
Havemøbler, lastvognstog, gummibolde og søreme da ørevoks
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste forår havde jeg decideret ondt i det ene øre pga. ørevoks. Den klump, der sad derinde var så kompakt og samtidig stor at jeg ikke kunne fjerne den selv med de sædvanlige øreskylningskit fra apoteket, så det endte med at jeg kl. 5 om morgenen tog en taxa ind til vagtlægen og fik ham til at skylde den ud, og hold da kæft... Efter en særdeles hård fødsel, flød der så meget hård voks ud af mit øre, at selv lægen aldrig havded set noget lignende  Men forskellen er godt nok fantastisk  Jeg kunne med det samme høre LANGT mere omkring mig end jeg (åbenbart) havde kunnet i flere år, så fra nu af tager jeg selv begge øre en gang årligt
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæee....High-Fidelity havde en længere reportage i 7/02 om emnet ....noget med bivoks-pinde i øret, som ved afbrænding gav et undertryk i øret, som påvirkede både ørene og pande-(bi ) -hulerne ......så ud over bedre hørelse, gav det også bedre lugte-sans .... ..det zuuummer sig i længden...
http://www.biosun.de/ohrkerzen.htm
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi er igang med den lidt mere specielle form for tweak, kom jeg til at tænke på flg.:
For noget tid siden fik jeg fortaget en høreprøve, og lagde bagefter mærke til to ting, for det første var der forskel på min hørelse i forskellige områder. For det andet var der forskel på højre og venstre øre. Ingen af delene er der noget galt i, sådan er det bare. Men efter at have fået de to kurver ud, tænkte jeg over om jeg skulle få en equalizer så jeg kunne kompencere for de unøjagtigheder der er. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pa apoteket kan man købe Removax der opløser ørevoks på 15 minutter. Øret skylles derefter med den tilhørende øresprøjte med lunkent vand. Ca. 50,00 kr
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan også bare blive døv. Det er nemlig et totalt UBER tweak lige der!
Man slipper for samtlige andre tweaks, kabel rod etc.
Tilgengæld skal man nok regne med en del klager fra naboer da man således skal "mærke" musikken og som bekendt så stopper lavfrekvente bølger ikke af 20cm mursten...
|
| Til top |
|
| |
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CLIX skrev:
|
...fik jeg fortaget en høreprøve, og lagde bagefter mærke til to ting, for det første var der forskel på min hørelse i forskellige områder. For det andet var der forskel på højre og venstre øre. Ingen af delene er der noget galt i, sådan er det bare. Men efter at have fået de to kurver ud, tænkte jeg over om jeg skulle få en equalizer så jeg kunne kompencere for de unøjagtigheder der er.
|
|
|
Så ville live-musik jo lyde 'forkert' i forhold til anlægget  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billigst muligt, helst! 
Når man er i bad, så ringer man bare lige til "vandmanden", husk at holde "telefon-røret" helt ind til "lyttelapperne"!
Gøres det hver dag, så vil de fleste lastbiler køre en anden vej, måske!
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.EntryLevel skrev:
|
Jeg så et TV program om nogle der var på et kurophold og fik en tarm skylning. Hvad kan sådan en tarm skylning mon gøre i forhold til ens opfattelse af bas eller undertoner???? 
|
|
|
Så skal du nok passe på ikke at få tarmslyng , men måske et nyrebælte her vil give et mere kontroleret lydbillede __________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Billigst muligt, helst! 
Når man er i bad, så ringer man bare lige til "vandmanden", husk at holde "telefon-røret" helt ind til "lyttelapperne"!
Gøres det hver dag, så vil de fleste lastbiler køre en anden vej, måske! |
|
|
Jeg spurgte min læge om det var en god idé at skylle ørene jævnligt på den måde, og hun sagde nej, da øret ved denne behandling lettere bliver inficeret og da det desuden belaster trommehinden og hørelsen så meget at man kan få høreskader  Tror ihvertfald ikke at det er noget man bør gøre hver uge.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Pa apoteket kan man købe Removax der opløser ørevoks på 15 minutter. Øret skylles derefter med den tilhørende øresprøjte med lunkent vand. Ca. 50,00 kr |
|
|
Prøv at bladre lidt tilbage i tråden prisen er 76,-
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
F.Christians skrev:
|
Billigst muligt, helst! 
Gøres det hver dag, så vil de fleste lastbiler køre en anden vej, måske!
|
|
|
Jeg spurgte min læge om det var en god idé at skylle ørene jævnligt på den måde, og hun sagde nej, da øret ved denne behandling lettere bliver inficeret og da det desuden belaster trommehinden og hørelsen så meget at man kan få høreskader Tror ihvertfald ikke at det er noget man bør gøre hver uge.
|
|
|
Ja, pas på med de der hobby øreskyllesæt....jeg troede også jeg havde fundet hi-fi nirvarna med den røde bobbel og tilhørende glycerin dråber men jeg reddede mig selv en heftig omgang mellemørebetændelse så øret helt lukkede til . Lad være med at bruge dette sæt !!, jeg fik samme råd af den ørelæge der hjalp mig ud af mine pinsler. Brug kun vand og engang imellem sæbe i ørene når man bader og lad være med at komme fingre, vatpinde osv. ind i ørene - det var lægens råd - så ku' jeg lære det __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dem der er til det 100% naturlige kan jeg afsløre det
super-smarte-trik.com ... blæs ud ... jeps, som når du får propper i
ørerne blæs ud. Og vent så et par minutter og gab derefter som var du
til generalforsamling i klubben for de søvnløse ornitologer. Det
virker, prøv prøv prøv.
PS: Imens du har blæst ud er det faktisk ret svært at høre konen, så det kan jo også være en fordel, måske et tip til en kombi?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
PS: Imens du har blæst ud er det faktisk ret svært at høre konen, så det kan jo også være en fordel, måske et tip til en kombi? 
|
|
|

__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mig ubegribeligt folk vil være bekendt at belemre deres læge med deres ustoppelige hang til alle tweaks der måske kan give bedre lydoplevelser ... eller at folk vil risikere helbred med mere eller mindre autoriserede metoder til fjernelse at ørevoks.
Vand og sæbe har aldrig skadet nogen og det virker upåklagelig. Ønsker man sig den fuldstændige følelse af renhed er der ikke noget der renser som klorvandet i svømmehallen.
Vil man gøre noget for hørelsen, så prøv stilhed. Efter nogen timer i stilhed bliver hørelsen tunet ind på meget finere lyde. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg betaler skat hver månede så jeg vil have noget for mine penge, en masse øreskyldninger   __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Mumrik Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen skal jo desuden hjælpe den praktiserende læge med at nå op på de gennemsnitlige 900.000,- om året... Hellere folk der vil have bedre hørelse end ensomme ældre...
|
| Til top |
|
| |
Excalibur Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor fedt et tweak det end måtte lyde til at være så er der vel også forskel på folk med hensyn til mængden af voks i ørene og deraf kommende bi-virkninger.
Men jeg har en bekendt der kan ryge gennem det ene øre så her tror jeg ideen ville gøre stor glæde
Næ vand og sæbe, og ps undgå dykning i den dybe ende af svømmehallen, det kan have en negativ indflydelse på hørelsen hvis man glemmer at trykudligne.
Mvh
Paul __________________ Den forberedte overlever!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da utroligt at en tråd om "øreskyldning" kan blive så langt. Men helt ærligt, hvor svært kan det vare, du trækker bare et håndklæde hele vejen igennem, så er der garanteret luft!
|
| Til top |
|
| |