| Forfatter |
|
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
...
Og til LUX550 Freak, jeg giver dig ret, Flemming kan godt være lidt kontant, derfor anbefaler jeg altid Peter Sejersen.
...
|
|
|
det løser desværre ikke problemet - for fleksibiliteten er der stadig ikke. Det er rigtigt at Peter Sejsersen har en meget bedre måde at håndtere kunder på, og han er god til at få dig til at gå derfra med følelsen af at I har en fælles forståelse - men du har ikke fået fleksibiliteten med hjem. Peter virker ikke ægte interesseret i evt. at tage en vare retur, og når det kommer til stykket skal han altid checke med Flemming, og svaret er altid "nej".
Om det er Flemming der siger "Nej" eller om det er Peter der efterlever en forretningspolitik, og KT der lader Flemming stå tilbage som "bussemand" skal jeg ikke kunne sige - men der er - bortset fra formen - ikke nogen forskel på Flemming og Peter når det drejer sig om de problematikker vi taler om her.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige gøre det klart, at denne debat omhandler KT Radio i København og IKKE den i Odense.
- BR
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zenon skrev:
|
Der er virkelig hørbar forskel, men de bruger vist ikke 300 timer.....
Men jeg synes da man skal være glade for sine højttalere fra første dag ellers er det jo bare noget skrammel man lære at kunne lide med tiden..... -så meget gør tilspilning altså heller ikk...enig med dig
Hvor lang tid er menneskets tilspilnings periode.....?? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er vel at hvis man ønsker fuld returret, må man også acceptere at betale fuld pris for en demovare/brugt vare. Der er mange kunder der forlanger at få deres udstyr i ubrudt emballage, så en vare man har leveret tilbage opfatter den næste kunde måske ikke som ny. KT-radio får altså et tab når de skal sælge varen igen, hvis de sælger den som demovare. Sælger de den som ny kan de også kritiseres for det. Derfor er det vel rimeligt at man skal betale et symbolsk beløb hvis man fortryder sit køb.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zenon
Der er en verden til forskel på tilspillet og utilspillet, de lyder rædselsfuldt de første dage, så man kan ikke vurdere et sæt nye højtalere på så kort tid. Og der er noget der tyder på, at da han hørte dem i KT Radio, inden køb, spillede de okay, hvorfor hans eget setup måske er årsag til det manglende potentiale.
Lux550 freak
Som jeg har skrevet får jeg en overordentlig flot behandling og service i KT Radio København, og jeg kender mange andre som har samme oplevelser. Men jeg giver dig ret i, at nogle let kommer i modvind hos Flemming, lidt længere snor var ønskeligt. Peter Sejersen er en fremragende person og altid positivt deltagende, hvadenten det er min person eller andre, man hører jo også hvordan andre bliver betjent, når man er i butikken.
Som kunde skal vi jo heller ikke glemme os selv, vi er måske heller ikke altid lige de mest spændende, og kan til tider være part i en mindre heldig dag i HiFi butikken, det med at vi altid er dem der har ret og ved hvordan det skulle have været, bør man / vi nok have for øje, for vi kan jo nok også være nogle irriterende størrelser fra tid til anden.
Stanley
Jeg er fuldstændig enig med dig - det kan ikke kun være en selv der er i højsæde og har alle fordelene, nogle må jo få de brudte embalager, modsat ville det være umuligt at lytte til et sæt højtalere / andet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes mere det tyder på en troll, han har kun skrevet et eneste indlæg og det er dette her vedr. KT Radio, og siden har han ikke kommenteret noget som helst.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troll....?
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm lyd er noget af det sværeste at beskrive, simpelthen fordi vi ikke opfatter det på samme måde.....men alligevel burde en højttaler lyde som ens "drøm" første dag man høre den og en måned efter går man i den 7. himmel....!! -men jeg kan forstå på hr. Toftdahl at han har gået lidt i kulkælderen de første par måned, men ser lidt lysere på tilværelsen idag....
Da jeg var færdig med at bygge mine højttalere, som jeg rent faktisk ikke er....men altså da de kunne spille stod jeg og måbede.....WAAAUW ER DET MINE HØJTTALERE SOM LYDER SÅDAN!! -de ser ud af helvede til, men hold da ferie hvor de lyder....! -de skal bare lige trækkes i noget pænt....men jeg tror nu nok jeg ved hvordan det lyder når en højttaler bliver tilspillet, det gør underværker på alle højttalere, men man skal også kunne udbryde en jubel første gang man høre dem!!
-hvad tror i jeg siger idag når jeg tænder anlægget.....
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Vil lige gøre det klart, at denne debat omhandler KT Radio i København og IKKE den i Odense.
- BR
|
|
|
Nu stopper i altså!!!!!
Det er dybt urimeligt at hænge folk ud med navns nævnelse og hvis ikke engang moderatoren af tråden kan være sit ansvar bevist må det tale sit helt tydelige sprog om sitet hifi4all og hvad det har udviklet sig til.
De tråde der på det seneste døgn har været omkring dette emne har været startet af mennesker som annonymt har forsøgt at få luft for deres frustrationer. Frustrationer som dybest set bunder i en nærmest kriminel dumhed og manglende egenindsats for at få tingene til at ske på en fornuftig måde.
Hvis man er venlig overfor andre mennesker er de venlige overfor dig, sådan er det også i erhvervslivet og i særdeleshed i hifi-branchen. Jeg er ikke branchemedlem og kan derfor ikke klandres for at skulle forsvare nogen. Men her for jeg ganske enkelt lyst til at sige til jer at i simpelthen opfører jer for tyndt, dump og dovent.
1: Gør en indsats for at høre mange forskellige udgaver af det man ønsker at købe.
2: Tag noget musik med som man kender kvaliteten af.
3: Opfør jer ordentligt, venligt men helt ærligt overfor folk i forretningerne
4: Tænk før i køber, lad tingene bundfælle sig og gentag eventuelt lyttet med en ven.
5: Spørg efter muligheden for uforpligtende at lytte til varen hjemme. Helt ærligt man skal som person virke ualmindeligtutiltalende eller useriøs for at få et nej i København.
6: Man kan ikke læse sig uanset forum/medie til hvordan man selv synes noget spiller.
7: Man bagtaler ikke folk som det her er sket!!!
8: MAN BAGTALER IKKE FOLK SOM DET ER SKET HER!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da gerne advares imod "personlig" dårlig betjening som det er sket i denne tråd.....
Måske startede tråden på forkert grundlag men den er i særdeleshed begyndt at tage form til noget konstruktivt....!!
Nogle mennesker tænker KUN på pengene frem for at glæde andre med deres "personlige" viden....og i dette tilfælle vil jeg nævne THX sælgeren fra Fona....om det er en udhængning er dit problem men måske jeg kan banke noget ind hos andre som overvejer at handle hos ham....
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zenon skrev:
|
Jeg vil da gerne advares imod "personlig" dårlig betjening som det er sket i denne tråd.....
Måske startede tråden på forkert grundlag men den er i særdeleshed begyndt at tage form til noget konstruktivt....!!
Nogle mennesker tænker KUN på pengene frem for at glæde andre med deres "personlige" viden....og i dette tilfælle vil jeg nævne THX sælgeren fra Fona....om det er en udhængning er dit problem men måske jeg kan banke noget ind hos andre som overvejer at handle hos ham....
|
|
|
Zenon du er faktisk en af dem jeg referer til så det undrer mig ikke at du ikke forstår en pind.
At gå ind i en hifi-forretning og forvente at man skal have rådgivning til hvordan noget lyder er simpelthen idioti. Noget lyder som det lyder i ens egne ører, rådgivning kan gå på hvordan man kan opnå et andet resultat end det man i øjeblikket oplever.
Udhængning er ikke mit problem men dit, det taler med meget store bogstaver om din egenforståelse og indsats for at opnå dit så dyrekøbte mål.
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ du sådan går legen ikke.....Henrik fra Fona hjalp mig med at kigge på surround gejl....så udpeger jeg en lille Kenwood som jeg har pengene til......så siger han nej-nej den skal du ikke købe, hvorefter jeg får den store tur med THX....han viser mig en demo-model af en motherf**ker kenwoodTHX-ultra godkendt forstærker, hvorefter jeg siger jamen den har jeg sgu ikke råd til.....ingen problem for han kender en personligt højere i herakiet som "kan godkende" en betallingsordning som bliver "et scoop" for mit vedkommende.....en decideret sælger som får provision pr. solgt vare og mere jo dyre den er.......
Efter et halvt års tid ringer han til mig og siger gælden kan sænkes og gøres endnu billigere, men det som jeg ikke får at vide er at gælden bliver forlænget i endnu 5år og rent faktisk dyre for mig....Manden er jo provisions betalt, og idag tænker jeg bare.....f**k hvor var jeg dum.....men manden er jo uddannet til det......
Forstærkeren fejlede både det ene og det andet og kom til reperation på elektronik-centret som tog lige godt og vel 4mdr. for at skifte 3 bananstik og resten kunne de ikke se hvad var galt....så jeg købte rent faktisk en defekt forstærker til 3 dobbelt pris en hvad den var værd....
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ROLIG NU ! En sælgers fornemste opgave børe være at rådgive en køber så godt som muligt også selom køber ikke aner en dyt om noget som helst.
Det bør være i sælgers interesse at kunden kommer igen også hvis tingene ikke fungerer , således man kan få rettet op på problemet , det kaldes også service og gør ihvertfald for mit vedkommende at jeg hellere end gerne vil komme igen.
Nu ved jeg godt tingene kan gradbøjes og der skal være rimelighed med alting , men efter min opfattelse stod sælger i denne her sammenhæng med alletiders mulighed får at få en loyal kunde fremover.
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ærlig Zenon, kommer det virkelig bag på dig at det er dyrere at finansiere et køb via forbrugslån end ved at betale kontant. Hvis du optager et forbrugslån, kan du altid regne den samlede pris ud og få oplyst ÅOP. Hvis du køber noget du ikke har råd til er det helt dit eget ansvar.
Reparationen er det lidt svært at sige noget om udfra dine oplysninger. Der sidder ingen bananstik på en forstærker. Derudover er der åbenbart ikke konstateret nogen fejl, måske fordi der ikke var nogen.
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vidste godt det ville blive dyrt på finansiering men man bliver decideret trukket ind i en helt anden verden når en "speciallist" har fat i en.....det eneste han tænker på er hvordan han skal indrette sin nye stue for mine penge.....!!
Stanley du kan sgu ikke udtale dig om forstærkeren fejlede noget eller ej, men jeg kan vel bare konkludere at det hele kun går på penge da jeg henter forstærkeren og "Henrik" ringer til mig og siger at nu har jeg sparet 1000,- fordi han også fik solgt mig et såkaldt tillægs forsikring, eller plus-forsikring som det så smukt bliver kaldt......
Kald du bare mig hovedløs men jeg behandler andre mennesker som var de af det pureste guld....og ja hvis du er uddanet til det rette kan du få folk til at gøre de mest idiotiske ting....
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zenon
undskyld jeg siger det - men med den fremstilling du kommer med, omkring dine egne forhold og handler - det er jo helt ud i hampen, det virker nærmest som om nogen søger problemerne.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl jeg søger skam ingen problemer, jeg ønskede blot en fornuftig forstærker......
Men jeg har taget ved lære af ham,selv idag hvis han spørger mig om vi ikke lige skulle få lagt lånet om....... Penge er ikke det som betyder mest i mit liv.....sorry.....!!
Jeg er ikke rig og jeg vil ikke sige jeg er fattig, men hvordan verden er skruet sammen, er essensen af mit liv.....
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zenon, du har ret i at jeg ikke kan vide om din forstærker fejler noget, derfor skrev jeg også måske. Det jeg mener med det er at der er utrolig mange fejlmuligheder på en avanceret surroundforstærker. Mine erfaringer er at de fleste fejl ikke skyldes egentlige fejl i anlægget. Det kan være fejlbetjening/forkert opsætning. Det kan være forkert opfattelse af hvordan det skal virke eller det kan skyldes den film der afspilles. Det er lidt det samme som i PC-branchen, de fleste fejl ligger foran tastaturet. Det udelukker selvfølgelig ikke at der i dit tilfælde kan være en teknisk ( måske periodisk ) fejl i forstærkeren. Problemet er bare at du angriber en forretning og en navngiven sælger, som ikke har en chance for at forsvare sig så vi kan høre deres version af forløbet. Derfor siger jeg at der måske er en god grund til at de ikke har fundet nogen fejl på dit anlæg.
Med hensyn til det økonomiske mener jeg stadig at folk er nødt til selv at tage ansvar for sin egen økonomi. Der er idag et kæmpe (over)forbrug finansieret af forbrugslån eller lån i friværdi. Det er helt i orden med mig at folk låner penge, de skal bare ikke beklage sig når de skal betale tilbage, eller bebrejde sælgeren.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi
Som du beskriver det, er det jo nærmest som man står midt inde i KT Radio med kaffekoppen i hånden, får en god snak om det forskellige grej, låner det med hjem - KT Radio har også en masse dyrt High End grej, ligesom de også har de mere almindelige ting.
Og forskellen på en tilspillet højtaler og ikke tilspillet, er som dag og nat.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |