| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey,
undertegnede har eksempelvis haft et produkt til salg uden lige at have kvitteringen liggende.
Efter at have være i dialog via mail med potentielle købere lod det til at være væsentlig med en kvitering hvorfter jeg selvfølgelig fik en sådan fremtryllet.
Nu sidder jeg så og læser om en sælger der set fra min skærm kriminaliseret - jeg håber bare ikke at det er mig.... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hey,
undertegnede har eksempelvis haft et produkt til salg uden lige at have kvitteringen liggende.
Efter at have være i dialog via mail med potentielle købere lod det til at være væsentlig med en kvitering hvorfter jeg selvfølgelig fik en sådan fremtryllet.
Nu sidder jeg så og læser om en sælger der set fra min skærm kriminaliseret - jeg håber bare ikke at det er mig....  |
|
|
Hvad kan du lære af det....  ....sorry kunne ikke lade være....
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Ingen kvittering er mange gange fordi sælger oprindeligt har fået rabat og vil skjule det, idet han tror det ændrer brugtprisen. Det gør det ikke i mine øjne...
|
|
|
Men det er der til gengæld nogle købere der mener at det gør - hvad sælger har fået 40% rabat, så tror nogle folk at prisen dermed er 40% lavere som brugt. Heldigvis er verden ikke så sort og hvid og uanset hvilken pris der er betalt, så koster tingene nu engang det, de står til som brugt. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
L.B. skrev:
|
Ingen kvittering er mange gange fordi sælger oprindeligt har fået rabat og vil skjule det, idet han tror det ændrer brugtprisen. Det gør det ikke i mine øjne...
|
|
|
Men det er der til gengæld nogle købere der mener at det gør - hvad sælger har fået 40% rabat, så tror nogle folk at prisen dermed er 40% lavere som brugt. Heldigvis er verden ikke så sort og hvid og uanset hvilken pris der er betalt, så koster tingene nu engang det, de står til som brugt.
|
|
|
Fuldstændig enig. Værdien for produktet er jo det samme uanset nyprisen IMO.
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tøver generelt aldrig med at købe noget brugt, hvis blot at sælgeren vil vise ID og lave en håndskrevet kvittering med navn, adresse og underskrift på at varen ikke er stjålet.
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i forbindelse med køb af dyre cykler ringet fra sælgers telefon til politiet og spurgt om cyklen var meldt stjålet, det er måske en mulighed?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Personligt er jeg dog i samme situation, de fleste af de ting jeg
har købt er med elektronisk kvittering i Pdf. format. Når ens HD så
crasher, så er gode dyr rådne når talen falder på en kvittering til den
iøvrigt tilfredse køber af mit gear. |
|
|
Der plejer da altid at være en faktura med ... jeg har aldrig oplevet andet.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass skrev:
| Har i forbindelse med køb af dyre cykler ringet fra sælgers telefon til politiet og spurgt om cyklen var meldt stjålet, det er måske en mulighed? |
|
|
Ja, og det hjælper ikke en ski'...måske på cykler men ikke på hi-fi grej. Etatens udmelding er, når man på opfordring spørger dem om det grej man har kig på er meldt stjålet/savnet i området og endda i hele kongeriget, er svaret at det ikke pt. er meldt savnet / stjålet men det er ikke ensbetydende med at det ikke er stjålet . Og hvad værre er så har man ikke engang handlet i god tro selvom man har kontaktet etaten og forespurgt på om varene skulle være varme - er de uheldigvis det er man pr. automatik hæler . Sådan er det - med lov skal land bygges __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Jeg har kigget på en vare på brugtmarkedet
Problemet er bare, at der ikke er kvittering med, og varen er under et år gammel.....
Hvordankan man tage 75% af nyprisen, og det uden kvittering?.....er der virkelig nogen der vil betale for det? hmmmm....ikke mig ihvertfald!
Er der nogen der har erfaringer med den type annoncer....er det typisk sorte varer, eller kan man virkelig være så klodset at smide en kvittering ud på noget der er så dyrt? Jo jo , jeg kan ikke finde den originale kvittering til en af mine grej. Den er her et eller andet sted og jeg finder det nok på et eller andet tidspunkt.
Køber man brugt bør man lave en Køb/salg dokumentation for at undgå problemer, uanset en original kvittering eller ej. (Et stykke papir med navne og tlf. nr. til både sælger og køber samt en kort beskrivelse af produktet. Husk underskrift)
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
blackhawk skrev:
|
Personligt er jeg dog i samme situation, de fleste af de ting jeg har købt er med elektronisk kvittering i Pdf. format. Når ens HD så crasher, så er gode dyr rådne når talen falder på en kvittering til den iøvrigt tilfredse køber af mit gear.
|
|
|
|
|
|
At du ikke har oplevet andet siger jo mere om dig end om mig, og har jo ikke så meget med min situation at gøre. Jeg vil vælge at tro at du ikke beskylder mig for noget, men blot formulerer dig klodset.
Elektronisk eller hardcopy kvittering/faktura er et valg man selv gør sig i købsøjeblikket når det foregår per mail eller tlf, og når man som jeg overfører penge til en sælger af nyt grej, så er det nu dejligt at få en kvittering/faktura per mail få timer senere når der er leveringstid på grejet. Hvis jeg har en hardcopy kvittering smider jeg den bare væk, og jeg havde ikke fantasi til at forestille mig min nuværende situation.
At du gør det anderledes er fint, men lad være med at få mit udsagn til at lyde som en bortforklaring og hvad deraf følger. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Nu er det godt nok forsent, men hvis du handler i god tro, saa er der ikke noget at vaere bange for, hvis det viser sig den er stjaalet og politiet kommer til dig, og du har handlet i god tro, saa kan de ikke anklage dig for noget!
|
|
|
Nej, men man kommer stadig til at levere den stjålne vare tilbage til den person, den er stjålet fra. Det er jo stadig hans ejendom! __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
| Jeg tøver generelt aldrig med at købe noget brugt, hvis blot at sælgeren vil vise ID og lave en håndskrevet kvittering med navn, adresse og underskrift på at varen ikke er stjålet. |
|
|
Sådan.....
Jeg har købt flere produkter gennem tiden og har da været heldig at få nogle til "en god pris"
når jeg videre sælger produktet får køber ikke (af princip) original kvit. med... men vil da gerne lave en kvit. som ovenstående
Jeg mener det er privat hvad man har ervhervet sig sine produkter til og lækkert når man kan begrænse sine tab........ på denne herlige men dyre hobby
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der kan være mange grunde til at der ikke er kvittering med.
Hvis man f.eks. køber flere ting sammen, få man typisk én samlet kvittering. Hvis man så skal af med én af delene, beholder de fleste vel kvitteringen... jeg gør i hvert fald. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Zorglub skrev:
blackhawk skrev:
|
Personligt er jeg dog i samme situation, de fleste af de ting jeg har købt er med elektronisk kvittering i Pdf. format. Når ens HD så crasher, så er gode dyr rådne når talen falder på en kvittering til den iøvrigt tilfredse køber af mit gear.
|
|
|
|
|
|
At du ikke har oplevet andet siger jo mere om dig end om mig, og har jo ikke så meget med min situation at gøre. Jeg vil vælge at tro at du ikke beskylder mig for noget, men blot formulerer dig klodset.
Elektronisk eller hardcopy kvittering/faktura er et valg man selv gør sig i købsøjeblikket når det foregår per mail eller tlf, og når man som jeg overfører penge til en sælger af nyt grej, så er det nu dejligt at få en kvittering/faktura per mail få timer senere når der er leveringstid på grejet. Hvis jeg har en hardcopy kvittering smider jeg den bare væk, og jeg havde ikke fantasi til at forestille mig min nuværende situation.
At du gør det anderledes er fint, men lad være med at få mit udsagn til at lyde som en bortforklaring og hvad deraf følger.
|
|
|
Det var ikke det der var meningen, bare lige et tip om hvordan "plejer" ser ud herfra. Prøv det prøv det 
|
| Til top |
|
| |