Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fragt af tungt hifi grej? hvem? hvordan? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Problemet løses da med tre pakker i stedet for en.

Blokkene vejer 10.3 kg. st. + emballage

http://www.postdanmark.dk

De sender op til 20 kg. pr. pakke.

Lige nøjagtigt - hver for sig. Sværere er det såmænd ikke!

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hvis man tager ned på post huset med pakkerne leverer de dem osse. De tager pakker op til 20 kg.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Man skriver åbenbart med usynlig skrift herinde 

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog
Citér:
Angående foreslagende at sende pakkerne med PostDK så er det efter ønske fra "miju" at de ikke blive sendt med dem, hvilket jeg udemærket forstår da jeg kender en der arbejder ved PostDK og dagligt snakker med et par der også gør og derigennem hører en del om hvordan de behandler pakkerne.....også selvom der står forsigtigt eller værdi på :)

Read... THEN write, guys..

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 06:07 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er at pakke transport og fragtmænd behandler tingene bedre, og de flyttes heller ikke så meget rundt.

Post DK. er ikke just særlig "søde" ved tingene, ofte er det beskadiet mm. ting forsvinder osv..

Vil man undgå dette? så koster det forsigtig pakke + en forsikring, og så bliver forsændelsen sjofel dyr!..  vil man ikke betale det så må man "selv om det" og så er det lotteri spil..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Vil man undgå dette? så koster det forsigtig pakke + en forsikring, og så bliver forsændelsen sjofel dyr!..  vil man ikke betale det så må man "selv om det" og så er det lotteri spil..

mvh.

det koster kun 185,- pr pakke =  Kr 555,- total at sende dem som 3 forsigtige pakker hvor hver enkelt pakke er forsikret for 20K. (oplysninger fundet på www.post.dk )

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu brugt post danmark flere gange og der har aldrig været nogen problemer.

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Jeg har nu brugt post danmark flere gange og der har aldrig været nogen problemer.

Det samme her. Jeg har endnu ikke været udsæt for noget. Det handler vel osse lidt om, at pakke tingene forsvarligt ind.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:

Hvis man tager ned på post huset med pakkerne leverer de dem osse. De tager pakker op til 20 kg.

De tager skam også pakker over 20 kg på de større posthuse - husk at sende som værdipakke så kommer den frem i hel tilstand

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Post DK. er ikke just særlig "søde" ved tingene, ofte er det beskadiet mm. ting forsvinder osv..

mvh.

Det skal lige nævnes at der ikke er nogen garanti for at postDK behandler pakkkerne pænt når de er sendt som forsikring. Betalte over 200,- i fragt for et par kilo og da de kom frem (pakket forsvarligt ind) var højttalerne ødelagt. Et par uger inden denne sag startede havde de mistet en seddel til mig så jeg kunne få mine efterkravspenge og der gik 1 md. før de kunne løse sagen selv om det kun var fejl fra deres side.

Er utrolig skuffet over postDK, har i andre muligheder så vælg dem. Ønsker i at reklamere, siger den ene noget, den anden noget andet. De er nogle klamphuggere og ikke til at stole på.

Redigeret af Kempf87 - 26 Februar 2006 kl. 10:24

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hvis ting skal sendes med PostDK, så skal det være forsikret, om der forsigtig mærkat på eller ej, er fuldstændig lige gyldig.

Vi tonsvis af udstyr nede fra min arbejdsplads af. Og det eneste der nytter, er at forsikre det. De fok der kommer og henter pakkerne ved os, siger det selv

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Kempf87 skrev:
miju skrev:

mvh.

Det skal lige nævnes at der ikke er nogen garanti for at postDK behandler pakkkerne pænt når de er sendt som forsikring. Betalte over 200,- i fragt for et par kilo og da de kom frem (pakket forsvarligt ind) var højttalerne ødelagt. Et par uger inden denne sag startede havde de mistet en seddel til mig så jeg kunne få mine efterkravspenge og der gik 1 md. før de kunne løse sagen selv om det kun var fejl fra deres side.

Er utrolig skuffet over postDK, har i andre muligheder så vælg dem. Ønsker i at reklamere, siger den ene noget, den anden noget andet. De er nogle klamphuggere og ikke til at stole på.

Det er så bare en negativ oplevelse ud af flere tusinde positive - det handler om at at skære dem alle over samme kam. Der kan ske ting og sager - sådan er det med pakker. Tro endelig ikke at fragtmændene behandler tingene bedre - snarere tværtimod. Jeg observerede f.eks. en fragtmand forleden dag, håndtere en 42" plasma på en måde der gjorde at aldrig skulle eje denne skærm.
Jeg har flere gange været med på fragtcentralerne da jeg kender en der kører for et af de kendte firmaer, og det var bestemt ingen inspirerende oplevelse. Omvendt har jeg været med min plastikfar på arbejde nogle gange - han kører for PostDK - og her var der betydeligt mere system i tingene.
Uanset hvad - er der forsikring på, kan de ikke løbe fra det. Jeg har sendt og modtaget flere hundrede pakker de sidste år, og der har endnu ikke været en med en skade, så jeg tror det er blæst lidt for meget op, ud fra et personligt synspunkt.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Kempf87 skrev:
miju skrev:

mvh.

Det er så bare en negativ oplevelse ud af flere tusinde positive - det handler om at at skære dem alle over samme kam. Der kan ske ting og sager - sådan er det med pakker. Tro endelig ikke at fragtmændene behandler tingene bedre - snarere tværtimod. Jeg observerede f.eks. en fragtmand forleden dag, håndtere en 42" plasma på en måde der gjorde at aldrig skulle eje denne skærm.
Jeg har flere gange været med på fragtcentralerne da jeg kender en der kører for et af de kendte firmaer, og det var bestemt ingen inspirerende oplevelse. Omvendt har jeg været med min plastikfar på arbejde nogle gange - han kører for PostDK - og her var der betydeligt mere system i tingene.
Uanset hvad - er der forsikring på, kan de ikke løbe fra det. Jeg har sendt og modtaget flere hundrede pakker de sidste år, og der har endnu ikke været en med en skade, så jeg tror det er blæst lidt for meget op, ud fra et personligt synspunkt.

Ja, jeg kan godt bekræfte ovenstående, da jeg selv har et fritidsarbejde hos GLS. Vi gør vores bedste for at behandle pakkerne anstændigt, men der sker (ofte) en smutter. Det skal også siges, at vi modtager MANGE pakkker, der er uforsvaligt pakket ind...det er alt fra billige dvd-afspillere til hundedyre højttalere...f.eks. i sidste uge modtog vi et sæt Elac FS 207.2 pakket ind i bobbelplast...

Til Ronin. Ved du egentlig hvordan PostDK's forsikring dækker? Hvis man nu sender en forstærker til en værdi af 10k, og den bliver slem beskadiget under transport, hvem skal så modtage de 10k? Køberen eller sælgeren? Sælgeren går jo glip af sin forstærker til 10k og køberen mister sine 10.000kr...

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Post DK. er ikke just særlig "søde" ved tingene, Det kan godt være post Danmark er ikke særlig søde ved tingene, men de er bedre end de private selskaber, hvis jeg skal går ud fra min personlige erfaringer med de private selskaber.ofte er det beskadiet mm. ting forsvinder osv Procentvis har de private selskaber beskadiget et højere antal af mine pakker end Post Danmark..

Vil man undgå dette? så koster det forsigtig pakke + en forsikring, og så bliver forsændelsen sjofel dyr!..  vil man ikke betale det så må man "selv om det" og så er det lotteri spil..Hahaha ja ja, jeg skal lige blive færdig med at grine...... Efter mine oplevelser plejer det at tage 2 måneder at få udbetalt erstatning fra de private selskaber, hvis pakken er beskadiget under transport. Hos Post Danmark får man erstatningen ca. 10 dage efter man har tilmeldt skaden. (De 10 dage inkluderer transport frem og tilbage til deres reklamations afdeling i Aarhus og udbetaling af skaden. Dvs. man får erstatningen fra Post Danmark 50 dage tidligere end hos de private selskaber. 50 dage er laaaaaaang tid at vente for mig. At gå i 50 dage og være bekymret over om man overhovedet får erstatningen er ret ubehageligt, især når man står med en baskadiget pakke, hvor man har betalt 20 eller 30 kilo for)

Jeg må lige huske at skrive at de private selskaber udbetaler erstatningen til afsenderen også må køberen håbe på at få erstatningen fra afsenderen, noget underlig noget vil jeg sige. Hvorfor betaler de ikke erstatningen direkte til modtageren???

mvh.

Redigeret af keyvan - 26 Februar 2006 kl. 11:59
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Til Ronin. Ved du egentlig hvordan PostDK's forsikring dækker? Hvis man nu sender en forstærker til en værdi af 10k, og den bliver slem beskadiget under transport, hvem skal så modtage de 10k? Køberen eller sælgeren? Sælgeren går jo glip af sin forstærker til 10k og køberen mister sine 10.000kr...

Det vil sige at PostDK faktisk skal udbetale det dobbelte i erstatning? Tænk det lige igennem éen gang til
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Sportsguitarist skrev:
AM-E skrev:

Det vil sige at PostDK faktisk skal udbetale det dobbelte i erstatning? Tænk det lige igennem éen gang til

ja ja, dumt spørgsmål, men så blev jeg da så meget klogere. Men stadig et helvede at komme ud for, da sælger og køber skal aftale hvem der får pengene og hvor meget...

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Der er jo ingen problemer med at sende via fragtmand eller postdanmark når det ikke drejer sig om mere, det er ikke ligefrem voldsomt i kg.  - jeg kunne forstå at hvis det var et på Krell banditter på et par hundrede kg. stykket, så er der grund til bekymring

Jeg fik 178 kg leveret med fragtmand sååå no problemo.

Redigeret af Alex E Nielsen - 26 Februar 2006 kl. 15:22
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Du skal bare kigge i de lokale gule sider, og så finde en fragtmand...

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen

Det er jo netop et problem ed fragtmand, når de ikke vil køre turen :)

Mit Setup

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Med i ovenstående, ikke ed.

Var også lige inde og glo på postdk's priser - lige under 800kr for den tur for de 3 pakker, som forsigtig og værdi....godt nok en hamper pris :)

Mit Setup

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum