Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 05:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fragt af tungt hifi grej? hvem? hvordan? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Kempf87 skrev:
miju skrev:

Post DK. er ikke just særlig "søde" ved tingene, ofte er det beskadiet mm. ting forsvinder osv..

Vil man undgå dette? så koster det forsigtig pakke + en forsikring, og så bliver forsændelsen sjofel dyr!..  vil man ikke betale det så må man "selv om det" og så er det lotteri spil..

mvh.

Det skal lige nævnes at der ikke er nogen garanti for at postDK behandler pakkkerne pænt når de er sendt som forsikring. Betalte over 200,- i fragt for et par kilo og da de kom frem (pakket forsvarligt ind) var højttalerne ødelagt. Et par uger inden denne sag startede havde de mistet en seddel til mig så jeg kunne få mine efterkravspenge og der gik 1 md. før de kunne løse sagen selv om det kun var fejl fra deres side.

Er utrolig skuffet over postDK, har i andre muligheder så vælg dem. Ønsker i at reklamere, siger den ene noget, den anden noget andet. De er nogle klamphuggere og ikke til at stole på.

Det er så bare en negativ oplevelse ud af flere tusinde positive - det handler om at at skære dem alle over samme kam. Der kan ske ting og sager - sådan er det med pakker. Tro endelig ikke at fragtmændene behandler tingene bedre - snarere tværtimod. Jeg observerede f.eks. en fragtmand forleden dag, håndtere en 42" plasma på en måde der gjorde at aldrig skulle eje denne skærm.
Jeg har flere gange været med på fragtcentralerne da jeg kender en der kører for et af de kendte firmaer, og det var bestemt ingen inspirerende oplevelse. Omvendt har jeg været med min plastikfar på arbejde nogle gange - han kører for PostDK - og her var der betydeligt mere system i tingene.
Uanset hvad - er der forsikring på, kan de ikke løbe fra det. Jeg har sendt og modtaget flere hundrede pakker de sidste år, og der har endnu ikke været en med en skade, så jeg tror det er blæst lidt for meget op, ud fra et personligt synspunkt.

Helt enig, har også kun gode erfaringer med postdanmark , jeg tror det handler om at emballere fornuftigt :læs forsvarligt

Jeg arbejdede selv for mange år siden i et fragtmandsfirma og jeg synes ikke håndteringen af pakker var særlig skånsom, hvilket også resulterede i daglige skader på ekspeditioner samt ikke sjældent bortkomst af forsendelser.

At en pakke har fået et "gok" i forsendelsen er jo heller ikke nødvendigvis udtryk for der er blevet spillet fodbold med den, det kan jo skyldes den har fået sig en glidetur ned af et transportbåndeksempelvis.

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Sportsguitarist skrev:
AM-E skrev:

Til Ronin. Ved du egentlig hvordan PostDK's forsikring dækker? Hvis man nu sender en forstærker til en værdi af 10k, og den bliver slem beskadiget under transport, hvem skal så modtage de 10k? Køberen eller sælgeren? Sælgeren går jo glip af sin forstærker til 10k og køberen mister sine 10.000kr...

Det vil sige at PostDK faktisk skal udbetale det dobbelte i erstatning? Tænk det lige igennem éen gang til

Per efterkrav - sælgeren. Ved forudbetaling - køberen....

Hvor svært kan det være?

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Sportsguitarist skrev:
AM-E skrev:

Til Ronin. Ved du egentlig hvordan PostDK's forsikring dækker? Hvis man nu sender en forstærker til en værdi af 10k, og den bliver slem beskadiget under transport, hvem skal så modtage de 10k? Køberen eller sælgeren? Sælgeren går jo glip af sin forstærker til 10k og køberen mister sine 10.000kr...

Det vil sige at PostDK faktisk skal udbetale det dobbelte i erstatning? Tænk det lige igennem éen gang til

Hvor svært kan det være?

Hvad så hvis der ikke er betalt endnu?

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Hvis post DK er eneste alternativ .. for at få det HURTIGT! (inden onsdag middag!) frem så må de bare gå an!...  og man må håbe det bedste...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Ronin skrev:

Sportsguitarist skrev:
AM-E skrev:

Hvor svært kan det være?

Hvad så hvis der ikke er betalt endnu?

Under normale forudsætninger er det ikke en valgmulighed, så den er ikke med i overvejelserne. Kun begrundet tillid i sådan en handel ville gøre det muligt....

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 27 Februar 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Hvis post DK er eneste alternativ .. for at få det HURTIGT! (inden onsdag middag!) frem så må de bare gå an!...  og man må håbe det bedste...

mvh.

Det er eneste alternativ når det skal gå så hurtigt, og så er PostDK altså heller ikke værre!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt Post Danmark et utal af gange og gør det stadig - jeg kan ikke kende de problemer som er beskrevet her i tråden. Jeg har altid modtaget mine pakker, ligesom de afsendte er kommet frem - uden ødelæggelser af indholdet i disse pakker.
Men da man ved at det går hårdt for sig, når man sender en pakke ind i et stort system, så man man tænke sig om og pakke det forsvarligt ind, ekstra stødsikkert og lidt ekstra tape på alle leder af kassen.
Det virker en smule i overgear, at der skal tre sider til at få send tre små pakker fra Jylland til Sjælland i året 2006, noget som egentlig er ganske enkelt.
Men jeg har da oplevet pakker, hvor tingene hænger ud af kassen og ting er ramponeret, men det skyldes alene afsender og den der har pakket det uforsvarligt, og helt uden hensyn til at pakkesortering og fragt kan være lidt hårdhændet.
Post Danmark er ikke så stort et problem som man ser det udråbt til her, brugere / afsendere er ofte dem der forårsager problemet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål til de erfarne:

Hvis jeg køber et sæt højttalere (eller andet), der skal fragtes med et fragtfirma - fx DHL, og jeg IKKE er hjemme, når fragtmanden banker på min dør. Hvor ryger pakken så hen? Til fragtterminalen eller tilbage til afsender? Jeg ved godt, at den ryger til nærmeste posthus med PostDK, men hvordan fungerer det med DHL, GLS, DPD m.v.???? På samme måde?

Jeg har nemlig lige bestilt et sæt højttalere, og det skulle allerede komme i morgen, hvilket også er fint...dog er der sket en lille ændring i min kalender, hvilket gør at jeg MULIGVIS ikke er hjemme, når fragtmanden kommer.

Birger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

AM-E

Hvis du ikke er tilstede når de kommer med pakken så lægger de en seddel med et telefonnr. på - du kontakter dem og træffer en ny aftale om levering. Denne procedure gælder ihverfald for alle de fragtfirmaer jeg har haft med at gøre.

Mitonord m. ScanSpeak
Ear202
Classic cd
Xindak tube preamp
Bertram
Til top Vis Birger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birger

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Løsning er fundet grejet påvej!.... 

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

mvh.

ellers DFDS kan og de er gode .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

mvh.

Oplys os venligst, tak!

Hvem / hvorfor / hvad / hvor meget???

Hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes