| Forfatter |
|
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
LBA75 skrev:
Hvad er fidusen ved at bruge ovenstaaende programmer/metode, i forhold til den indbyggede programguide i MCE? Er dette bedre / mere praecist / passer tiderne bedre??
Har selv bedt min MCE om at optage et program, og den begyndte helt forkert og jeg fik kun halvdelen af programmet.....saa en bedre guide kunne vaere rart - er dette loesningen?
|
|
|
Er der nogen der for nylig er skiftet fra den indbyggede guide til Bladerunner? Jeg er også nysgerrig på om kvaliteten af data er bedre. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Niels_Laentver Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
LBA75 skrev:
Hvad er fidusen ved at bruge ovenstaaende programmer/metode, i forhold til den indbyggede programguide i MCE? Er dette bedre / mere praecist / passer tiderne bedre??
Har selv bedt min MCE om at optage et program, og den begyndte helt forkert og jeg fik kun halvdelen af programmet.....saa en bedre guide kunne vaere rart - er dette loesningen?
|
|
|
Er der nogen der for nylig er skiftet fra den indbyggede guide til Bladerunner? Jeg er også nysgerrig på om kvaliteten af data er bedre.
|
|
|
Jeg syndes de data jeg få fra dr.dk er bedre men det kommer an på hvor i landet man bor.
Jeg har kun brugt den indbyggede guide 2 gange og begge gang har den været fyldt med fejl i beskrivelse, programtitle & værst af alt, start og slut tidspunkt på programmer.
__________________ Med Venlig Hilsen
Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_Laentver skrev:
Popsi skrev:
|
Ja den får jeg også godt nok frem, men så kommer der en kode 13 fejl.
Når jeg køre BRp kommer der den "woops" besked
Kan virkelig ikke se hvor fejlen er, det er kørt slavisk hele vejen igennem
|
|
|
Hej, jeg har kigget på dine filer og testet dem og de virker fint.
Har du installeret Microsoft .NET Framework 2 ??
Bruger du BladeRunnerPro eller BladeRunnerPro V3 ??
|
|
|
Jeg har kun installeret Framework v1.1
BladerunnerPro.exe hedder 37807
Kan det mon være det?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popsi skrev:
Niels_Laentver skrev:
Popsi skrev:
|
Ja den får jeg også godt nok frem, men så kommer der en kode 13 fejl.
Når jeg køre BRp kommer der den "woops" besked
Kan virkelig ikke se hvor fejlen er, det er kørt slavisk hele vejen igennem
|
|
|
Hej, jeg har kigget på dine filer og testet dem og de virker fint.
Har du installeret Microsoft .NET Framework 2 ??
Bruger du BladeRunnerPro eller BladeRunnerPro V3 ??
|
|
|
Jeg har kun installeret Framework v1.1
BladerunnerPro.exe hedder 37807
Kan det mon være det?
|
|
|
Du skal installer Framework v2 fra windows update
når det er gjort skal du så hente denne udgave af BRP http://www.xpmediacentre.com.au/community/downloads.php?do=f ile&id=60
og installer den.
Hvis du efter det stadig få fejl fra BRP så lav en copy paste af fejlen så jeg kan se den. __________________ Med Venlig Hilsen
Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja se så virker det jo.... 
Takker for din store tålmodighed Niels
Nu har jeg smidt en genvej til o2grapper.exe -grab i min start mappe, skulle det så køre af sig selv? .... eller?
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 04:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaaa.....der er vel ingen vej udenom - dette maa jeg proeve, naar jeg kommer hjem fra arbejde om 14 dage!!
Spaendende hvis det er bedre.....kan vel ikke blive vaerre 
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 04:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popsi skrev:
|
Ja se så virker det jo.... 
Takker for din store tålmodighed Niels
Nu har jeg smidt en genvej til o2grapper.exe -grab i min start mappe, skulle det så køre af sig selv? .... eller?
|
|
|
Det var godt, det var så lidt.
Det er det sammen som jeg har gjort dog har jeg også lagt en ind i planlagte opgaver da der godt kan gå nogle dage i mellem at min mce bliver rebootet normalt går den kun i s3
Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |
Tazman Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Niels
Jeg har fulgt din guide og det hele funker næsten perfekt.
Men der er et par kanaler som ikke er i ograbber. Hvordan får jeg dem frem?
Det drejer sig om følgende:
E!
MTV EU
Discovery Civ
Discovery T&L
TV1000 Plus one
Viasat sport DK
Viasat sport 24
Men ellers tak for en super guide
/Brian
__________________ Bryder hjernen med hvordan man får højest WAF i stuen med projektor...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tazman skrev:
Hej Niels
Jeg har fulgt din guide og det hele funker næsten perfekt. Men der er et par kanaler som ikke er i ograbber. Hvordan får jeg dem frem?
Det drejer sig om følgende:
E! MTV EU Discovery Civ Discovery T&L TV1000 Plus one Viasat sport DK Viasat sport 24
Men ellers tak for en super guide
/Brian
|
|
|
Hej
Hvis der er data til den på dr.dk, så er det bare at skrive et indlæg på deres forum om hvad for nogle kanaler det er.
ellers er kun tilbage at tilføje nogle kanaler i dummikanaler i programet også søge efter dem som normalt, ved denne metode få man dog ikke data med til guiden.
Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forgæves forsøgt at bruge BRP, men har måtte opgive, min MCE kommer med fejlmeddelelse når den frosøger at downloade guidedata.
Derfor vil jeg nu tilbage tl den indbyggede guide, men kan ikke få lov.
Jeg har afinstaleret BRP, men stadig kan jeg kun vælge EPG data som udbyder, hvis jeg overhovedet kommer så langt. Overser jeg noget jeg skal afinstallere? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
|
Jeg har forgæves forsøgt at bruge BRP, men har måtte opgive, min MCE kommer med fejlmeddelelse når den frosøger at downloade guidedata.
Derfor vil jeg nu tilbage tl den indbyggede guide, men kan ikke få lov.
Jeg har afinstaleret BRP, men stadig kan jeg kun vælge EPG data som udbyder, hvis jeg overhovedet kommer så langt. Overser jeg noget jeg skal afinstallere?
|
|
|
Hej.
Hvad er det for nogle fejl MCE kommer med ??
Du skal bare gå ind og lave en ny setup of guide så skulle du gerne kunne bruge din guide normalt, hvis du taster dit rigtige post nr ind.
Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_Laentver skrev:
|
Hej.
Hvad er det for nogle fejl MCE kommer med ??
Du skal bare gå ind og lave en ny setup of guide så skulle du gerne kunne bruge din guide normalt, hvis du taster dit rigtige post nr ind.
|
|
|
Bla. fejl 14 og fejl 23
Ligemeget hvilket postnr jeg vælger kan jeg kun vælge EPG Data som data provider. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
|
Bla. fejl 14 og fejl 23
Ligemeget hvilket postnr jeg vælger kan jeg kun vælge EPG Data som data provider.
|
|
|
Jeg har ikke mødt de fejl før.
Det lyder meget mærkligt, jeg har prøvet det nogle gange og det har virket alle gang. __________________ Med Venlig Hilsen
Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg heller ikke.
Historien er at jeg kørte med den indbyggede guide, men installerede BRP og O2Grabber, jeg konfig og grabbede og legede med Xml filerne, jeg fik fejl fra BRP et par gange og besluttede mig for at rode med det dagen efter.
Dagen efter havde jeg ingen kanaler og ingen guide og kunne kun vælge EPG Data som data provider - jeg mødte ikke nogle fejl, men kunne ikke vælge guidedata at tilknytte kanalerne - tror jeg havde lavet en fejl i opsætningen af BRP. Herefter afinst jeg O2grabber og BRP, for a starte forfra, men nu møder jeg fejl. Har nu afinst. BRP, men kan stadig kun vælge EPG Data som data provider - der er heller ikke nogen tekst ved de vilkår jeg skal acceptere.
Er der nogen der ved hvor meget og hvad jeg skal slette for at nulstille kanaler og guide fuldstædig i MCE? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
|
Det har jeg heller ikke.
Historien er at jeg kørte med den indbyggede guide, men installerede BRP og O2Grabber, jeg konfig og grabbede og legede med Xml filerne, jeg fik fejl fra BRP et par gange og besluttede mig for at rode med det dagen efter.
Dagen efter havde jeg ingen kanaler og ingen guide og kunne kun vælge EPG Data som data provider - jeg mødte ikke nogle fejl, men kunne ikke vælge guidedata at tilknytte kanalerne - tror jeg havde lavet en fejl i opsætningen af BRP. Herefter afinst jeg O2grabber og BRP, for a starte forfra, men nu møder jeg fejl. Har nu afinst. BRP, men kan stadig kun vælge EPG Data som data provider - der er heller ikke nogen tekst ved de vilkår jeg skal acceptere.
Er der nogen der ved hvor meget og hvad jeg skal slette for at nulstille kanaler og guide fuldstædig i MCE?
|
|
|
Hej
Jeg mener at hvis du sletter EPG dir i C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\ så er alle EPG opsætning væk
Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_Laentver skrev:
|
Hej
Jeg mener at hvis du sletter EPG dir i C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\ så er alle EPG opsætning væk
|
|
|
Det har jeg prøvet, men det virker. Jeg tror jeg starter en ny tråd om det, jeg vil ikke ødelægge denne gode tåd om BRP Tak for hjælpen. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
xcanner Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville lige give min mening med :-) Jeg er i dag skiftet til bladerunnerpro og er der guide til ALLE mine kanaler, jubii... Kvaliteten af program data virker som om at den er lidt "dårligere" end fra det indbyggede EPG i MCE, f.eks. er der nu ikke beskrivelser af alle programmer som f.eks. Mythbusters på Discovery Channel og andre lign. programmer, der var MCE indbyggede EPG meget bedre (når den altså virkede)....
Jeg vil bruge Bladerunnerpro indtil MS får deres EPG til at virke på ALLE kanaler´, eller måske et andet program som bladerunnerpro, hvis der er flere detailjer i programdata...
Det eneste jeg mangler at få lavet er at sæt det op så der automatisk hentes data f.eks. en gang om ugen, er der nogen som kan hjælpe med det???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
xcanner skrev:
|
Jeg ville lige give min mening med :-) Jeg er i dag skiftet til bladerunnerpro og er der guide til ALLE mine kanaler, jubii... Kvaliteten af program data virker som om at den er lidt "dårligere" end fra det indbyggede EPG i MCE, f.eks. er der nu ikke beskrivelser af alle programmer som f.eks. Mythbusters på Discovery Channel og andre lign. programmer, der var MCE indbyggede EPG meget bedre (når den altså virkede)....
Jeg vil bruge Bladerunnerpro indtil MS får deres EPG til at virke på ALLE kanaler´, eller måske et andet program som bladerunnerpro, hvis der er flere detailjer i programdata...
Det eneste jeg mangler at få lavet er at sæt det op så der automatisk hentes data f.eks. en gang om ugen, er der nogen som kan hjælpe med det???
|
|
|
Det med kvaliteten er jeg helt med på.
Jeg har sat mit op med at jeg har sat windows op til planlagte opgaver til at køre en gang om dagen, efter o2grabber er færdig så køre den automatisk bladerunnerpro, også er MCE sat op til at hente data automatisk ligesom hvis den hente fra MS
Niels Læntver
|
| Til top |
|
| |
Popsi Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
... og jeg kan så lige tilføje at jeg bruger "fShutdown" til at lukke maskinen ned med igen. Altså: o2grabber starter kl. 06:00, henter data, BladerunnerPro køre det den skal kl. 06:01 og fshutdown sætter maskinen i standby igen kl. 06:02.... Køre som det skal
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|