Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 05:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: BladeRunnerPro til MCE guide (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xcanner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hanien skrev:

Bla. fejl 14 og fejl 23

Ligemeget hvilket postnr jeg vælger kan jeg kun vælge EPG Data som data provider.

Jeg fik en fejl 23 første gang jeg prøvede BRP, det var fordi jeg havde 2 ens <virtualchannel>xx</virtualchannel> i ChannelInfo.XML.

Til top Vis xcanner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xcanner

Mnemonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 April 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Efter at være godt træt at MS' EPG og alle de fejl der er i den, fandt jeg denne tråd efter en søgning - glimrende! Jeg er på TDC's hybridnet i Roskilde amt, og hvis jeg prøver at bruge 4000 som postnummer, får jeg ikke noget brugbart - det tætteste jeg kommer er TDC i København, og der mangler flere kanaler...

Så guiden er lige hvad jeg har brug for - Hvis jeg da ellers kunne få det til at virke...

Jeg har fulgt guiden, og både o2grabber og BRP virker tilsyneladende efter hensigten, men når jeg i MCE scanner efter kanaler, er de fleste af dem "unknown" og der er stort set ikke data for de få, der bliver genkendt?

Hvad kan der være galt? Jeg har - efter guiden tilrettet ChannelInfo.XML på denne måde:
Kode:
<?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<NewDataSet>
 <Channel><name>DR1</name><channel ID>dk1.dr.dk</channelID><virtualchannel>0< /virtualchannel></Channel>
 <Channel><name>DR2</name><channel ID>dk2.dr.dk</channelID><virtualchannel>1< /virtualchannel></Channel>
etc...
</NewDataSet>

o2grabber henter fint data ind i filen "listing2.xml" - og BRP kører igennem uden fejl - er der en måde at checke outputtet fra BRP inden man kører konfigurationen i MCE?

Efter at MCE har hentet data og søgt efter kanaler, er rækkefølgen ikke som jeg forventer udfra <virtualchannel> i ChannelInfo.XML - Bl.a. er den første kanal "Der Erste" eller noget lignende - Og det kanalnavn findes slet ikke i min konfig?!?

Hvad er det der sker? Er det mit Hauppage 500 MCE korts tuner, der henter navne ind fra de enkelte kanaler, eller?

Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig, da det er lykkedes mig at forvirre mig selv temmeligt meget...

Mvh - Mads
Til top Vis Mnemonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mnemonic

Niels_Laentver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 April 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Mnemonic skrev:
Efter at være godt træt at MS' EPG og alle de fejl der er i den, fandt jeg denne tråd efter en søgning - glimrende! Jeg er på TDC's hybridnet i Roskilde amt, og hvis jeg prøver at bruge 4000 som postnummer, får jeg ikke noget brugbart - det tætteste jeg kommer er TDC i København, og der mangler flere kanaler...

Så guiden er lige hvad jeg har brug for - Hvis jeg da ellers kunne få det til at virke...

Jeg har fulgt guiden, og både o2grabber og BRP virker tilsyneladende efter hensigten, men når jeg i MCE scanner efter kanaler, er de fleste af dem "unknown" og der er stort set ikke data for de få, der bliver genkendt?

Hvad kan der være galt? Jeg har - efter guiden tilrettet ChannelInfo.XML på denne måde:
Kode:
<?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<NewDataSet>
 <Channel><name>DR1</name><channel ID>dk1.dr.dk</channelID><virtualchannel>0< /virtualchannel></Channel>
 <Channel><name>DR2</name><channel ID>dk2.dr.dk</channelID><virtualchannel>1< /virtualchannel></Channel>
etc...
</NewDataSet>

o2grabber henter fint data ind i filen "listing2.xml" - og BRP kører igennem uden fejl - er der en måde at checke outputtet fra BRP inden man kører konfigurationen i MCE?

Efter at MCE har hentet data og søgt efter kanaler, er rækkefølgen ikke som jeg forventer udfra <virtualchannel> i ChannelInfo.XML - Bl.a. er den første kanal "Der Erste" eller noget lignende - Og det kanalnavn findes slet ikke i min konfig?!?

Hvad er det der sker? Er det mit Hauppage 500 MCE korts tuner, der henter navne ind fra de enkelte kanaler, eller?

Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig, da det er lykkedes mig at forvirre mig selv temmeligt meget...

Mvh - Mads

Hej.

Når MCE er færdig med at søge efter kanaler så har du en masse unknown, dette er rigtigt.

Det havde jeg også, men MCE har en funktion der kan hjælpe under

Indstillinger >> TV >> Programguide

Der vælger du den funktion der hedder "Føj programguider til kanal" der under finder du så dine kanaler når du vælger en så kommer den en liste frem med alle de kanaldata som findes i din ChannelInfo.XML, her vælger du så den data som passer til kanalen også kommer du tilbage til kanal oversigten, når du er der vægler du gem også har du data på den kanal.

Hvis der er andet så skriv.

Mnemonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Niels_Laentver skrev:

Når MCE er færdig med at søge efter kanaler så har du en masse unknown, dette er rigtigt.

Det havde jeg også, men MCE har en funktion der kan hjælpe under

Indstillinger >> TV >> Programguide

Der vælger du den funktion der hedder "Føj programguider til kanal" der under finder du så dine kanaler når du vælger en så kommer den en liste frem med alle de kanaldata som findes i din ChannelInfo.XML, her vælger du så den data som passer til kanalen også kommer du tilbage til kanal oversigten, når du er der vægler du gem også har du data på den kanal.

Hvis der er andet så skriv.

1000 tak for det hurtige svar - Den funktion havde jeg fuldstændigt overset...

Er der nogen idé i at hente "extended data" i o2grabber? Ikoner kan MCE ikke bruge, men får man mere tekst med hvis man vælger extended?

Jeg har også prøvet at lægge dummy kanaler ind i o2grabber - Jeg kan finde TDCs "Infokanalen" men ikke andre jeg lægger ind - Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på der?

Niels_Laentver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Mnemonic skrev:

1000 tak for det hurtige svar - Den funktion havde jeg fuldstændigt overset...

Er der nogen idé i at hente "extended data" i o2grabber? Ikoner kan MCE ikke bruge, men får man mere tekst med hvis man vælger extended?

Jeg har også prøvet at lægge dummy kanaler ind i o2grabber - Jeg kan finde TDCs "Infokanalen" men ikke andre jeg lægger ind - Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på der?

Nej det kan ikke betale sig, MCE kan kun have et bestemt antal tegn i beskrivelsen, det er den konklution jeg er kommet frem til.

Dummy kanaler i o2grabber, har jeg ikke kunne få til at virke ordenligt.

Jeg har TDC infokanalen & Ekstrakanalen som jeg ikke har data på.

Disse har jeg gjort usynlig i det tilfælde hvor mce selv har fundet dem også har jeg selvtilføjet dem via MCEs funktion "Tilføj manglende kanaler".

Mnemonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Niels_Laentver skrev:
Nej det kan ikke betale sig, MCE kan kun have et bestemt antal tegn i beskrivelsen, det er den konklution jeg er kommet frem til.

Dummy kanaler i o2grabber, har jeg ikke kunne få til at virke ordenligt.

Jeg har TDC infokanalen & Ekstrakanalen som jeg ikke har data på.

Disse har jeg gjort usynlig i det tilfælde hvor mce selv har fundet dem også har jeg selvtilføjet dem via MCEs funktion "Tilføj manglende kanaler".

OK - Det var også hvad jeg gættede mig til efter en del eksperimenter...

Endnu engang tak!

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 April 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

når jeg køre bladerunnerpro så kommer den fejl:

sten.Exception: c:/windows/ehome/bladerunnerpro/quickguide/quickguide.exe did't execute successfully..
at bladerunner.mainclass.myprocess<string myfiles. string myarg>
at blanderunner.mainclass.main(string{} args

nogle der kan hjælpe

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

er der nogle som ved om Niels's guide også virker når det er en engelsk udagve af MCE2005?

Skal man lave noget om? Kan nemlig ikke få det til at virker, selvom jeg har NETFramework 2

NO SolaWing/

Min hjemmebio

NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Tak for guiden Niels. Har ledt efter en nem måde at få quickguide til at fungere på. Har dog et problem med TV3+. I .xml filerne står id'et til d3%20 hvilket jeg ikke tror MCE kan finde ud af. Hvad gør I andre? Har også prøvet med unicode men det virker stadig ikke.

peewee: jeg har en engelsk mce installeret. Det virker fint for alle kanaler ud over 3+. Hvad går der galt for dig?

Til top Vis NikolajC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajC

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 April 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Lidt ot men her er guiden til Webguide2. Vidstnok originalt skrevet af tjementum.

1.      Install required prerequisites:

·          Install IIS

1.      Start “Control Panel” -> “Add Remove Programs” –> “Add Remove Windows Componetns”.

2.      Select “Internet Informations Services (IIS)”, and click “Details”.

3.      Select “Common Files”, “Internet Informations Services Snap-In” and “World Wide Web Services”.

·          Install .NET Framework 1.1 (I guess this is installed by default in MCE 2005 OS). Otherwise use Windows Update for this.

2.      Install and configure WebGuide

·          Download WebGuide2 from http://www.showtell.com/mce_webguide/2/.

·          Install WebGuide using default settings.

·          Optional: Update xmltv. You can get xmltv separately from SourceForge (see http://www.xmltv.org/). Replace the filse in C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\XML_TV with the downloaded files.

·          Configure the WebGuide using the “MCE WebGuide 2 Configuration” program.

1.      Selected your country and click configure to select which channels you want guide data for.

2.      Click “Download Data”.

3.      Click “Create Schedule”.

4.      Go to the Channels tab, and arrange the order of you channels. Click “Save Channels”. Notice: If you run step 1 or 2 again these changes will be lost.

·          Replace the WebGuide2.dll, with the one included in the SmartGuide distribution.
Delete or remove the old one (don’t rename it, but if you do make sure there is not .dll in the filename anymore!).

·          Change security so recoding works

1.      Control Panel -> Administration Tools -> Component Service.

2.      Expand Component Services -> Computes.

3.      Right click My Computers and select Properties.

4.      Under Com Security, under "Lanuns and Activations Permissions" click "Edit defaults".

5.      Click Add.

6.      In the Select Users or Groups write "ASPNET" (not "ASP.NET") and click "Check Names" and click "OK".

7.      Give the new "ASP.NET Machine Account (mycomputer\ASPNET)" the following to permissions: "Local Launch" and "Local Activation" and click "OK" until you are back.

3.      Install and configure SmartGuide:

1.      Download SmartGuide. Look for the latest version in this thread.

2.      Copy the contents from the binaries dir into the Windows\eHome directory + create shortcut to smartguide.exe.
(Alternatively, you can copy all *.dll files from the eHome directory to the SmartGuide directory).

3.      Double click the C:\WINDOWS\eHome\ MCE2005_EPG_Enable.reg.

4.      Run CasPol.exe -s off . It shold be in C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322.

5.      Kill all eh* processes using Task Manager.

6.      Delete everything under C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\ (incl. prefs subfolders). Warning: This will delete anything configured in MCE including Secheduled Recordings, Channels Setup etc.

7.      Edit the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tuning Spaces\#\MinChannel to 1 using regedit.exe (where # is number of the tv setup you use (1 is for "Local Analog Cable", 2 is for "Local Analog Antenna"... I changed all of them to be sure). This will make channel 1 available as preset channel.

8.      Delete every key under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune using regedit.exe. This will clear all existing channels, and only use the one which will be configured using SmartGuide (we will not use MCE 2005's new scan feature).

9.      Edit c:\windows\ehome\smartguide.exe.config file using notepad:

·          WebGuide2DSN. Make sure this points to you WebGuide2 Access database. Default should be OK.

·          TuningSpaceCountryCode. Set this to you own country code (the same as international phone number prefix. E.g. 49 for germany, 45 for Denmark etc). In MCE 2005 it is not necessary to change the Regional Setting to German :-)

·          TuningSpaceSignal change this if you need to.

·          It should not be necessary to change anything else.

10.  Start “c:\windows\ehome\smartguide.exe /i”.

·          First click Channel Editor and click "Load" to load all the channels configuration from WebGuide.  Fill in all the frequencies for each of your channels (my cable company has a list of frequencies on Text TV on the Info/Mosaic channel). The format for e.g. 725,25 is 725250000.
I use the exact same number for "number", "virtual channel" and "preset". That is... I use the defaults that I configured when setting up WebGuide.
Click Save (this will create a c:\windows\ehome\output\frequencies.reg file and also add an extra table "channel_extra" to the WebGuide's Guide.mdb. This table contains your frequencies, so you might want to back this file up when reinstalling WebGuide). Close the channel Editor.

·          Click "1. WebGuide2MCE!"

·          Click "2. LoadGuide from XML"... this should produce a "Congratulations. It worked...". This will create a brand new MCE EPG Storage file that only contains your custom channels and no extra channels which you don't use.

·          Close SmartGuide.

11.  Double click the c:\windows\ehome\output\frequencies.reg to import you own customized frequencies settings. I have to do this every time I used SmartGuide (se later for how to configure this in a Bach job)

12.  Start MCE and confirm that you can watch TV and have Guide data and all the right channels in the right order (same order as in the WebGuide).

13. From now on it is only necessary to start SmartGuide and click "1. WebGuide2MCE!"and then "2. LoadGuide from XML", or you could setup the batch job in the next step.

4.      Setup batch job for importing

·          Add the following two lines to the  (the /f  imports frequencies.reg everytime) “C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard\ download_guide.bat”:
cd C:\WINDOWS\ehome\
C:\WINDOWS\ehome\smartguide.exe /f

Niels_Laentver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

NikolajC skrev:
Tak for guiden Niels. Har ledt efter en nem måde at få quickguide til at fungere på. Har dog et problem med TV3+. I .xml filerne står id'et til d3%20 hvilket jeg ikke tror MCE kan finde ud af. Hvad gør I andre? Har også prøvet med unicode men det virker stadig ikke.

peewee: jeg har en engelsk mce installeret. Det virker fint for alle kanaler ud over 3+. Hvad går der galt for dig?

Det skriver min TV3+ også men det virker fint hos mig.

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

NikolajC skrev:

jeg for denne fejl når jeg køre bladerunner:

sten.Exception: c:/windows/ehome/bladerunnerpro/quickguide/quickguide.exe did't execute successfully..

NO SolaWing/

Min hjemmebio

NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

hm ok - det kan være fordi jeg kører engelsk mce så. Anyway det virker fint hvis jeg bare kører et preprocessing script i bladerunner, som erstatter %20 med f.eks p i listing2.xml filen. Nemt nok.

Fanme rart med _korrekt_ guide på alle kanalerne.

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

NikolajC skrev:
hm ok - det kan være fordi jeg kører engelsk mce så. Anyway det virker fint hvis jeg bare kører et preprocessing script i bladerunner, som erstatter %20 med f.eks p i listing2.xml filen. Nemt nok.

Fanme rart med _korrekt_ guide på alle kanalerne.

kan du ikke sende dine filer til mig på trust@peewee.dk

NO SolaWing/

Min hjemmebio

NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

peewee: Får du ikke mere end det? Prøv at køre bladerunner fra command prompten. Så kan du få det hele med. Der står formodentlig noget i starten om at den ikke kan finde en fil.

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

NikolajC skrev:
peewee: Får du ikke mere end det? Prøv at køre bladerunner fra command prompten. Så kan du få det hele med. Der står formodentlig noget i starten om at den ikke kan finde en fil.

det er taget fra dos promten, dder står ikke rigtig noget i starten, men jeg prøver lige at køre den i morgen. Men er ret sikker på at der bare står at bladerunner påbegynder processen

NO SolaWing/

Min hjemmebio

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

NikolajC skrev:

så har jeg fået skrevet det hele op, puha det tog sin tid

Cuold not parse xmliv date….

At quickguide.egpxmlvriter. xmliv(string )

At quickguide.egpxmlvriter.get progransandscheduler(string start, string stop)

Dataview programs, dataview channeks, datadet xmliv

At quickguide. Epgxmlvriter.Greate(dataset xmliv, data set channels, string filename

At quickguide.quickguideworker.greatexmlfile(string xmlivfile)

Process failed, please refer to any errors

Håber der er nogle som kan hjælpe mig

NO SolaWing/

Min hjemmebio

NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Lyder som om den ikke kan forstå det datoformat som der står i din listing2.xml fil.

Her er et udklip fra min:

<programme start="20060418080000 +0200" stop="20060418083000 +0200" channel="ans.dr.dk">
    <title>Dyrehjælp i Australien</title>
    <desc />
</programme>

Prøv at sammenligne det med din.

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

NikolajC skrev:
Lyder som om den ikke kan forstå det datoformat som der står i din listing2.xml fil.

Her er et udklip fra min:

<programme start="20060418080000 +0200" stop="20060418083000 +0200" channel="ans.dr.dk">
    <title>Dyrehjælp i Australien</title>
    <desc />
</programme>

Prøv at sammenligne det med din.

har lige smidt dig en PB

NO SolaWing/

Min hjemmebio

NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Har kigget på dine filer og kan ikke se nogle problemer. Jeg bliver dog lidt i tvivl om din afskrift af fejlmeddelelsen :) - Tror du ikke den siger "could not parse XML data". Altså "data" i stedet for "date". I givet fald er vi på vildspor.

Du kan i øvrigt lave copy/paste fra i dosvindue ved at klikke på det lille "C:\" ikon øverst til venstre og vælge "edit>mark", hvorefter du markerer det du vil kopirer og trykker enter.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes