Emne: Harman/kardon AVR8500 ??? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kent77 Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
HE HE ja jeg ved heller ikke hvilken butik han har været inde i så, men én ting er sikkert, da jeg ringene derop ( LS ) og fik en snak med dem var de simpelhen kanon at snakke med, de lyder virkelig som om de ved hvad de snakker om, og vil ikke bare prakke én noget på.....dette er dog kun ud fra telefonmæssig erfaring.....Jeg følte at det var en rigtig god samtale, og at de virkelig har en kærlighed til god lyd og ikke bare skal tjene nogle gysser
Angående ham jeg var hos i Vejle, ja så var den service jeg snakkede om....ikke så god som jeg egentlig skrev......Da jeg kom derned for at høre på anlægget, var han dog villig til at flytte lidt rundt på anlæg og højtalere, men det var ham der ville styre showet, eller rettere sagt, han ville ihvertfald styre musikken. Jeg havde selv taget musik med som JEG selv kender bedst, og han var ikke glad for at jeg skulle bruge mit musik, jeg fik sagt til ham på en pæn måde at jeg altså ville høre mine "plader" som jeg nu kender godt, rigtig godt . det fik jeg så lov til. Men hans mærkelige betjening fortsatte idet han jævnligt kom i lytterummet ( ikke noget galt i det ) men så bedst som jeg sad og lyttede med lukkede øjne, kom han ind og satte noget andet musik på som han kunne lide -uden at sige noget eller spørge... op til flere gange....Jeg synes det var mærkeligt for det er ikke hans musik jeg vil høre men mit eget, det er trosalt mit eget jeg skal høre når jeg har købt anlægget og det står hjemme hos mig. .....Og jeg synes ikke jeg havde medbragt dårligt inspillede "plader" eller dårlig musikstil, ....her nævnes følgende:
SKO/TORP : Familiar Roads ---- Lisa Ekdahl : Bortom det blå
Eagles : Hell Freezes Over ---- Michael Jackson : History
Ridin' Thumb : 21st Century
Persondelig mener jeg det er velindspilles Cd'er
Da vi havde siddet og lyttet lidt kom der en anden kunde ind i butikken, og åbenbart med en større pengepung - hvad ved jeg .....Han kom ind og sagde ordret om vi ikke ville gå op ovenpå og lytte til det der surround-anlæg der var ovenpå, så kunne vi høre hvordan dét lød... Med andre ord "pis af, for nu har jeg en anden kunde med flere penge", og så begyndte han at slæbe andre højtalere ind i rummet...som den anden kunde skulle høre. Jeg hørte ovenikøbet at kunden sagde at han absolut ikke var en "hifi entusiast(nørd)" og ville bare have et godt anlæg, og han vidste ikke rigtig hvad han gik efter......Jeg synes det var en dårlig behandling........
Dét jeg synes der var en god service... som jeg skrev et tidligere... ER at han vil komme op til Århus med anlægget.
Jeg vil ikke anbefalde andre brugere herinde at gå ned til ham og købe/lytte til anlæg........Butikken hedder SK-Sound
Er der andre herinde der har lignende erfaring/er ??? ........Personlig synes jeg altså at man skal have lov til stille og rolig at lytte til sine egne medbragte "plader".
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder mærkeligt at sælger ikke ville lade dig lytte til din egen musik, det er jo den bedste måde man kan lytte til forskelle, især når man ikke sidder i sin egen stue med det nye apperat.
Jeg har også gode erfaringer med LS, jeg har handlet med dem en enkelt gang, jeg overførte penge til deres konto men jeg hørte intet, så jeg ringede til dem og efter jeg præsenterede mig, kunne de straks fortælle mig hvad jeg havde bestilt, at varen desværre var i restordre men de forventede den hjem i løbet af kort tid, og at deres internetmand (som normalt bekræfter pengeoverførsler m.m.) var på ferie så de ikke havde haft tid til at ringe/skrive til mig.
Glimragende service, og ok priser. ingen problemer med dem.
dog havde jeg forventet mere af SK Sound, jeg har dog aldrig handlet med dem, men efter hvad jeg har læst mig til herinde havde jeg en lyst til at besøge dem, men den lyst er blevet forringet en del nu.
held og lykke med din forstærker...
|
| Til top |
|
| |
Kent77 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak witzel
Jeg glæder mig også til at det står hjemme i min stue. Mmmm det bliver godt, længe leve god lyd og dem der laver den så vi kan nye det.
Ja jeg synes godt nok også det var en irriterende behandling jeg fik. Jeg kan til dels godt forstå hvis han ikke er så glad for at kunden render og piller ved anlægget..., når det ligger i det prisleje osv... Men jeg rørte overhovedet ikke ved anlægget andet end ved remotecontroll'en ( volume ) + cd-afspilleren når jeg skiftede cd og numre - og iøvrigt ER jeg en meget påpasselig person, er meget øm overfor mine og andre folks ting. Som jeg plejer at sige: Behandl andre folks ting som du gerne vil have de behandler dine ting......Og han var ikke særlig påpasselig. Cd'erne lå bare løs oven på hinanden (fyldt med ridser iøvrigt), uden at han gad putte dem i cover, og han pudsede dem med den grove form for toiletpapir ( hmm, mærkeligt synes jeg ihvertfald, men hvad ved jeg, det er nok bare mig der er øm over mine cd'er ... eller???)
Witzel : det med din betaling er selvfølgelig uheldigt og ikke særlig fedt, men som du skrev var der jo en årsag....og sådan noget kan jo ske.
Jeg føler lige som du og åbenbart mange andre herinde at LS er et godt sted at handle.......
Til de nysgerrige, angående min sammensætning af anlæg, er her følgende:
Jeg starter ud med kun stereo....og langsomt bygger jeg det ud til surround.
Min forstærker er, eller rettere, vil blive, som alle her på tråden ved : Harman/kardon AVR8500
Som cd-afspiller vil jeg bruge min Thomson 4200 DVD-afspiller ......okay-god lyd, men der findes selvfølgelig mange andre bedre......Problemet er bare at den billedmæssigt er klart én af markedets skarpeste/bedste.....og har også fået topkarakter af de fleste steder. Så jeg venter til jeg har råd til at købe en afspiller der lige god til begge ting ( lyd og billede ), da jeg ikke ønsker at skulle ud og købe en ren cd-afspiller, men er der nok mange herinde der synes det er dumt, men penge gror jo ikke på træerne ...eller gør de ???
Som højtalere har jeg valgt B&W's 704/703 er ikke helt sikker endnu, jeg skal lige ud og lytte noget mere, men jeg må indrømme at "hold da kæft hvor jeg dog elsker B&W's lyd ".
Er der andre herinde som kender B&W's lyd og elsker dem, men som kender nogle andre mærker som har en lignende lyd? Det skal helst være en som har en blød rund lyd ligesom B&W's - det kan jeg bedst lide.
I Vejle havde han sat Tannoy højtalere i 7.000 kroner klassen til anlægget og det var ikke lige mig, jeg håber ikke jeg støder nogle nu folk har jo hver sin smag, nogle kan lide Mercedes andre kan lide BMW....Personligt synes jeg den var lidt for skrap og hidsig i diskanten og det var altså ikke lige mig, dens lydbillede var okay og dækkede godt, men ellers var det sgu ikke lige mig
Er der nogle af jer som har et H/K anlæg og som kan fortælle hvad de netop har valgt som højtalere til deres anlæg ??? he he er sgu lidt nysgerrig efter hvad andre har valgt til deres H/K-anlæg.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 11 November 2003 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kt radio ligger faktisk i Asylgade..... men prøv at ringe/faxe/emaile...
www.kt-radio.dk (og vælg privat) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kent77 skrev:
|
Ja jeg synes godt nok også det var en irriterende behandling jeg fik. Jeg kan til dels godt forstå hvis han ikke er så glad for at kunden render og piller ved anlægget..., når det ligger i det prisleje osv... Men jeg rørte overhovedet ikke ved anlægget andet end ved remotecontroll'en ( volume ) + cd-afspilleren når jeg skiftede cd og numre - og iøvrigt ER jeg en meget påpasselig person, er meget øm overfor mine og andre folks ting. Som jeg plejer at sige: Behandl andre folks ting som du gerne vil have de behandler dine ting......Og han var ikke særlig påpasselig. Cd'erne lå bare løs oven på hinanden (fyldt med ridser iøvrigt), uden at han gad putte dem i cover, og han pudsede dem med den grove form for toiletpapir ( hmm, mærkeligt synes jeg ihvertfald, men hvad ved jeg, det er nok bare mig der er øm over mine cd'er ... eller???)
NEJ jeg er også meget påpasselig med mine cder, dem jeg holder af ihvertfald, jeg tørrer dem kun af med en tshirt eller viskestykke, ALDRIG papir! og de får sjældent lov til at ligge i lag ovenpå hinanden, det sker men ikke så lang tid af gangen.
Witzel : det med din betaling er selvfølgelig uheldigt og ikke særlig fedt, men som du skrev var der jo en årsag....og sådan noget kan jo ske.
Det var midt i industriferien, så hvad fan... det gik jo. Men det var i en periode hvor jeg havde ca 2500.- ude og "svæve" så jeg var nem at stresse, især på su.
Jeg føler lige som du og åbenbart mange andre herinde at LS er et godt sted at handle.......
det er min opfattelse/erfaring, jeg har besøgt dem en enkelt gang, eneste minus er størrelsen af butikken, den kunne sagtens være større.
Er der andre herinde som kender B&W's lyd og elsker dem, men som kender nogle andre mærker som har en lignende lyd? Det skal helst være en som har en blød rund lyd ligesom B&W's - det kan jeg bedst lide.
Jeg kan også godt lide lyden fra B&W, men jeg har dog besluttet at jeg venter nogle år endnu med at købe/prøve B&W. men det er absolut noget der skal prøves senere.
I Vejle havde han sat Tannoy højtalere i 7.000 kroner klassen til anlægget og det var ikke lige mig, jeg håber ikke jeg støder nogle nu folk har jo hver sin smag, nogle kan lide Mercedes andre kan lide BMW....Personligt synes jeg den var lidt for skrap og hidsig i diskanten og det var altså ikke lige mig, dens lydbillede var okay og dækkede godt, men ellers var det sgu ikke lige mig
Jeg er heller ikke så vild med tannoy, ikke de få modeller jeg har hørt pt. men sim du siger, smag og behag...
Er der nogle af jer som har et H/K anlæg og som kan fortælle hvad de netop har valgt som højtalere til deres anlæg ??? he he er sgu lidt nysgerrig efter hvad andre har valgt til deres H/K-anlæg.
Min AVR7000 har et par Infinity Delta 40 og lege med. De gør det ganske godt, dog lever de ikke helt op til forstærkeren, men næsten. Kabelføringen er MIT T2, jeg har lige skiftet fra Nordost Superflatline, og med nordost kan bånddiskanten i inf.'erne blive lidt for skarp. Men nu at skifte kabel var næsten som at få nye højttalere. Dog har jeg luret lidt på om man skulle finde en erstatning, jeg er blevet meget varm på System Audio, nærmere deres 3070. men der skal lige skrabes penge sammen inden der handles... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
kt radio ligger faktisk i Asylgade..... men prøv at ringe/faxe/emaile...
www.kt-radio.dk (og vælg privat)
|
|
|
Det er nemlig helt korrekt, men det er jo i odense... lækker forretning iøvrigt... dem er jeg også godt tilfreds med... dog er lidt forundret over at jeg, som kunde, ikke fik fribilletter/gæstebilletter til KT Messen, jeg har trods alt lagt en del af mine sparepenge dernede... men f*** det, det går jo alligevel...
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kent77 skrev:
|
|
|
|
Tjoo.. AVR8500 som trækker Audiovector AV3C + M3 Avantgarde igennem Nordost BH kabler. Bag kører jeg med noget B&W DM6[et eller andet] De bliver snarrest skiftet ud med Audiovector M1 Avantgarde.
/HC
|
| Til top |
|
| |
Kent77 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min AVR7000 har et par Infinity Delta 40 og lege med. De gør det ganske godt, dog lever de ikke helt op til forstærkeren, men næsten. Kabelføringen er MIT T2, jeg har lige skiftet fra Nordost Superflatline, og med nordost kan bånddiskanten i inf.'erne blive lidt for skarp. Men nu at skifte kabel var næsten som at få nye højttalere. Dog har jeg luret lidt på om man skulle finde en erstatning, jeg er blevet meget varm på System Audio, nærmere deres 3070. men der skal lige skrabes penge sammen inden der handles...
[/QUOTE] [/QUOTE]
Ja, det er sgu utroligt hvor meget kabler alene kan gøre ved lyden
Hvad har du af afspiller, cd eller dvd ?
Apropos det med SU'en & penge ude at svømme .... det kender jeg sgu også alt for godt vi må sgu op på barikaderne, hen foran folketinget og gøre krav på at vi skal have mere i SU så vi kan få bedre lyd   ja vi vil ....nemlig 
|
| Til top |
|
| |
Kent77 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Tjoo.. AVR8500 som trækker Audiovector AV3C + M3 Avantgarde igennem Nordost BH kabler. Bag kører jeg med noget B&W DM6[et eller andet] De bliver snarrest skiftet ud med Audiovector M1 Avantgarde.
/HC
[/QUOTE]
Ja, det skulle efter sigende også være et par dejlige højtalere......B&W DM6 er det DM600 serien ?? og hvilken en af dem ??.......hvordan kan det være du vælger at skifte dem ud til et andet mærke ??....jeg har ikke hørt de små højtalere, men jeg skulle da mene at de også spiller rigtig godt i forhold til prisen, når det nu er B&W
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kent77 skrev:
|
Ja, det skulle efter sigende også være et par dejlige højtalere......B&W DM6 er det DM600 serien ?? og hvilken en af dem ??.......hvordan kan det være du vælger at skifte dem ud til et andet mærke ??....jeg har ikke hørt de små højtalere, men jeg skulle da mene at de også spiller rigtig godt i forhold til prisen, når det nu er B&W
|
|
|
Jeps, Audiovector HT'erne er bare MUMS!
Jeg kom lige i tanke om at mine bag HT'er hedder DM601 - de spiller glimrende, men jeg er altså faldet fuldstændig for den lækre lyd som Audiovector's Avantgarde diskant/mellemtone kan levere - så DM601 må vige for et sæt M1 Avantgarde 
Held og lykke med din AVR8500 - den kan du ikke andet en at blive glad for!
/HC
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kent77 skrev:
|
Ja, det er sgu utroligt hvor meget kabler alene kan gøre ved lyden
Hvad har du af afspiller, cd eller dvd ?
Begge, en Harman/Kardon HD 750, cdafspiller, den gør det ok, jeg ville gerne snart skifte, men min cd er næsten helt ny og jeg har ved underlige omstændigheder mistet kvitteringen, men den fejler intet, udover at jeg ikke er helt tilfreds.
Min DVD er en H/K DVD30, som jeg derimod er mere end tilfreds med, den kan det den skal og den gør det utroligt godt.
de er begge forbundet til forstærker digitalt med et Nordost Solar Wind som i starten var til analog på cden, men da jeg ikke har noget kabel til dvden, så må de dele... jeg ved stadig ikke helt hvilket dig. kabel jeg skal investere i, men jeg overvejer bertram.
Apropos det med SU'en & penge ude at svømme .... det kender jeg sgu også alt for godt vi må sgu op på barikaderne, hen foran folketinget og gøre krav på at vi skal have mere i SU så vi kan få bedre lyd   ja vi vil ....nemlig 
SUen måtte gerne sættes op, men det er ikke der mine største finansielle problemer er. Det jeg er stærkt utilfreds med, er at jeg med fritidsarbejde ikke må tjene mere end 5500 pr måned, hvis jeg samtidig får su. hvis jeg derimod melder suen fra i 11 eller færre måneder, må jeg kun tjene 13900 i de su-fravalgte måneder. og uden su har jeg ikke mulighed for at overleve, hvis jeg samtidig skal tage min uddannelse seriøst.
Nåh, det er en anden diskussion... 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kent77 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2003 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel: He ja det er sgu lidt lidt noget p.. man fåer hurtigt tjent de penge ind hvis man har et okay bi-job ved siden af studiet.
Hvad ligger Nordost højtalecabler i ?? for ikke at tale audiocabler ???
|
| Til top |
|
| |
Kent77 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2003 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
|
Jeg kom lige i tanke om at mine bag HT'er hedder DM601 - de spiller glimrende, men jeg er altså faldet fuldstændig for den lækre lyd som Audiovector's Avantgarde diskant/mellemtone kan levere - så DM601 må vige for et sæt M1 Avantgarde 
/HC
|
|
|
Hc hvilken højtaler i Audiovector AV3C & M3 serien havde du som højtaler ?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 13 November 2003 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2003 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kent77 skrev:
HansC. skrev:
|
/HC
|
|
|
Hc hvilken højtaler i Audiovector AV3C & M3 serien havde du som højtaler ?
|
|
|
Mine M3'ere er Avantgarde & centeren er Signature. Centeren bliver opgraderet til Avantgarde inden for de første par uger (skal lige finde ud af hvornår jeg vil undvære den )
Audiovector AV3C er KLART en af de fedeste centerhøjttalere på markedet, så hvis man overhovedet kan finde $$ til den, så er det bare med at springe på. (bare min ydmyg mening..)
Komponenterne i AV3C er de samme som i M3 
/HC
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 November 2003 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kent77:
Som cd-afspiller vil jeg bruge min Thomson 4200 DVD-afspiller ......okay-god lyd, men der findes selvfølgelig mange andre bedre......Problemet er bare at den billedmæssigt er klart én af markedets skarpeste/bedste.....og har også fået topkarakter af de fleste steder. Så jeg venter til jeg har råd til at købe en afspiller der lige god til begge ting ( lyd og billede ), da jeg ikke ønsker at skulle ud og købe en ren cd-afspiller, men er der nok mange herinde der synes det er dumt, men penge gror jo ikke på træerne ...eller gør de ???
Brug digital-kabel mellem 8500´eren og dvd´en og brug konverteren i forstærkeren, så får du ganske god lyd. Din DVD-4200 er god og skarp, men ikke en af markedets bedste overall. Måske i prisklassen, men ikke andet. En kammerat havde den hjemme sammen med en Harman/Kardog DVD-25 og Harman´en slog den klart, så det var måske et oplagt valg for dig senere, specielt fordi DVD-25 også er ganske god som ren cd-afspiller!
Om ikke andet - 8500´eren er et fornuftigt valg! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 November 2003 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 16 November 2003 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min lokale Expert havde en Audiovector demo aften, hvor en fyr fra fabrikken havde slæbt de fire modeller i M3 serien med så man kunne høre forskellene fra M3 til M3 Avantgarde. Derudover blev demonstreret et komplet avantgarde surroundsæt på en HK 8500 og HK DVD30 og det lød virkelig fremragende så held og lykke med receiveren (jeg er misundelig)
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
10k???? ARGHHHHH jeg dør  
Hvis ikke at den spillede så tæske godt ville jeg være en smule skuffet over at have betalt ca. det dobbelte for min....
/HC
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har lige set under Audiovision at de her på hifi4all på deres hjemmeside sælger AVR 8500 til kun 9995,- og 7500 til 7995,-
så kan de hvis ikke fåes billigere!!!!!!!!.........mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|