Emne: Problem med pioneer skærm ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Toftdahl skrev:
|
Og i virkeligheden er vi vel bare der, hvor man kan tillade sig at gentage, teknologien / kvaliteten på fladskærme, ikke er god nok endnu.
|
|
|
Er vi det, fordi en producent af plasma har et problem?
Jeg vil tilnærme mig at stille mig uenig, med det forbehold, at jeg med al tydelig ser problemet i at give 25-30k for en skærm, der har tendens til at lave burn-in.
|
|
|
Denne her tråd kan få mig til at glemme alt om plasma og begynde at kigge efter LCD istedet . Det er sgu for dårligt at en skærm til små 30k har sådanne problemer, flot billede og design, men har man stadigvæk så alvorlige børnesygdomme på 8. generation af paneler er teknolgien, i mine øjne, bare for dårlig og bør udfases __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
powda skrev:
Toftdahl skrev:
|
Og i virkeligheden er vi vel bare der, hvor man kan tillade sig at gentage, teknologien / kvaliteten på fladskærme, ikke er god nok endnu.
|
|
|
Jeg vil tilnærme mig at stille mig uenig, med det forbehold, at jeg med al tydelig ser problemet i at give 25-30k for en skærm, der har tendens til at lave burn-in.
|
|
|
Denne her tråd kan få mig til at glemme alt om plasma og begynde at kigge efter LCD istedet . Det er sgu for dårligt at en skærm til små 30k har sådanne problemer, flot billede og design, men har man stadigvæk så alvorlige børnesygdomme på 8. generation af paneler er teknolgien, i mine øjne, bare for dårlig og bør udfases
|
|
|
1. Det er primært Pioneer der har dette "problem".
2. Jeg vil mene, at langt over halvdelen af de tilfælde, hvor burn-in er sket, skyldes folks fejlagtige brug af skærmene (se bare på hvor mange der brager op for kontrasten - særligt i starten). Det er sku' folks egen skyld, når de ikke tager de nødvendige forholdsregler!!
På den anden side, hvis folk vitterligt har brugt deres skærm som anbefalet, så er det selvfølgelig uacceptabelt at der optræder burn-in, eller ja selv image retention!
|
| Til top |
|
| |
Djon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes du virkelig at det er folks egen fejl?? Skærmen er fabriksindstillet til kontrast 40 og ingen energisparefunktioner, og der står intet om disse ting i manualen udover, at man ikke bør spille spil i mere end 2 timer, og at man ikke bør pause billeder i lang tid. Den eneste måde man lærer om detaljerede indstillinger er på fora som disse, og det er ikke lige alle, der sidder og læser sådan nogle. Herudover er folks meninger om hvad kontrast osv. bør være de første timer jo også mere eller mindre gæt, så jeg kan slet ikke følge, at du mener, det bare er vores egen skyld!
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Acer skrev:
powda skrev:
Toftdahl skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Denne her tråd kan få mig til at glemme alt om plasma og begynde at kigge efter LCD istedet . Det er sgu for dårligt at en skærm til små 30k har sådanne problemer, flot billede og design, men har man stadigvæk så alvorlige børnesygdomme på 8. generation af paneler er teknolgien, i mine øjne, bare for dårlig og bør udfases
|
|
|
2. Jeg vil mene, at langt over halvdelen af de tilfælde, hvor burn-in er sket, skyldes folks fejlagtige brug af skærmene (se bare på hvor mange der brager op for kontrasten - særligt i starten). Det er sku' folks egen skyld, når de ikke tager de nødvendige forholdsregler!!
På den anden side, hvis folk vitterligt har brugt deres skærm som anbefalet, så er det selvfølgelig uacceptabelt at der optræder burn-in, eller ja selv image retention! |
|
|
Du er Panasonic mand, og det skulle jeg meget gerne snart selv blive. Har du oplevet burn-in/retention på din PHD8 skærm, eller har det bare spillet som det skulle. Skal siges den skærm jeg venter på ikke er PHD8, men PE55. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Djon skrev:
| Synes du virkelig at det er folks egen fejl?? Skærmen er fabriksindstillet til kontrast 40 og ingen energisparefunktioner, og der står intet om disse ting i manualen udover, at man ikke bør spille spil i mere end 2 timer, og at man ikke bør pause billeder i lang tid. Den eneste måde man lærer om detaljerede indstillinger er på fora som disse, og det er ikke lige alle, der sidder og læser sådan nogle. Herudover er folks meninger om hvad kontrast osv. bør være de første timer jo også mere eller mindre gæt, så jeg kan slet ikke følge, at du mener, det bare er vores egen skyld! |
|
|
Hvis der virkelig ikke står noget om det i manualen, så er det selvfølgelig et problem!
Når dette så er sagt, så behøver man ikke være det hurtigste dyr i skoven for at kunne forstå, eller resonere sig frem til - eksempelvis ved at søge i 3 minutter på nettet - at man skal passe på med kontrast, still-billeder osv.
Har man gjort dette og er der alligevel problemer, så kan jeg sagtens forstå frustrationen - så bør man blot huske på disse "uheldige" features næste gang man skal vælge mærke.
|
| Til top |
|
| |
Djon Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, jeg har jo en O.C. afhængighed, så jeg ser det mandag - fredag i 1 time. Det har givet tydelige mærker ved mig. Og det kan kun være det, for der står tydeligt "Serie-striben", hvilket der kun står i forbindelse med deres eftermiddagsserier, og jeg ser ikke andet end O.C. 1 time om dagen, det er sgu ikke meget, ligemeget hvad ens tvs indstillinger så er...
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
jdg1 skrev:
Acer skrev:
powda skrev:
Toftdahl skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
På den anden side, hvis folk vitterligt har brugt deres skærm som anbefalet, så er det selvfølgelig uacceptabelt at der optræder burn-in, eller ja selv image retention!
|
|
|
Du er Panasonic mand, og det skulle jeg meget gerne snart selv blive. Har du oplevet burn-in/retention på din PHD8 skærm, eller har det bare spillet som det skulle.
Skal siges den skærm jeg venter på ikke er PHD8, men PE55.
|
|
|
Ingen problemer overhovedet!
Og der er spillet en hel del Xbox og PC.
Hvis du kaster et hurtigt blik på eksempelvis avsforum eller avforums, vil du også kunne se, at der meget sjældent er problemer med Panasonic skærmene (og da slet ikke PHD skærmene). Pioneer derimod, er suverænt repræsenteret i div. "tude-tråde". Jeg skal dog ikke kunne sige, om dette så skyldes, at der er dårligere teknik i Pioneer skærmene, eller om Pioneer ejerne er mindre forsigtige med deres skærme i forhold til ejerne af andre mærker? 
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
powda skrev:
jdg1 skrev:
Acer skrev:
powda skrev:
Toftdahl skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Du er Panasonic mand, og det skulle jeg meget gerne snart selv blive. Har du oplevet burn-in/retention på din PHD8 skærm, eller har det bare spillet som det skulle.
Skal siges den skærm jeg venter på ikke er PHD8, men PE55.
|
|
|
Ingen problemer overhovedet!
Og der er spillet en hel del Xbox og PC.
Hvis du kaster et hurtigt blik på eksempelvis avsforum eller avforums, vil du også kunne se, at der meget sjældent er problemer med Panasonic skærmene (og da slet ikke PHD skærmene). Pioneer derimod, er suverænt repræsenteret i div. "tude-tråde". Jeg skal dog ikke kunne sige, om dette så skyldes, at der er dårligere teknik i Pioneer skærmene, eller at Pioneer ejerne er mindre forsigtige med deres skærme i forhold til ejerne af andre mærker  |
|
|
Det er sjovt nok det nøjagtigt samme indtryk jeg har fået. Og det er super ærgerligt, for i design ligger Pioneer godt nok forrest i feltet, men hvad hjælper det, hvis kvaliteten ikke er derefter, hele vejen igennem. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke Pioneers kunder er mere skødesløse end andre, men det er underligt hvorfor nogen har store problemer med deres Pio skærm og andre ikke . For indrømmet, det er altså markedets absolut lækreste skærm men hvis ikke den fungerer så er det noget crap 
Jeg tør slet ikke tænke på hvordan sådan en skærm ser ud efter en hel nats GT4 - så er der omdrejningstæller og turbotrykmeter brændt ind når svigermor kommer til kaffe søndag eftermiddag  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
For indrømmet, det er altså markedets absolut lækreste skærm
|
|
|
Måske hvad angår design, men ikke hvad angår ydelse.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så det er pga. designet at 436'eren (og 506'eren) vinder hver eneste test i stort set samtlige fagblade?
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Det er sgu for dårligt at en skærm til små 30k har sådanne problemer, flot billede og design, men har man stadigvæk så alvorlige
børnesygdomme på 8. generation af paneler er teknolgien, i mine øjne, bare for dårlig og bør udfases [xx( |
|
|
LCD har stadigvæk diverse problemer, som de ikke har kunne løse i de over 20 år LCD har eksisteret.
CRT har stadigvæk problemer, som man ikke har kunne løse i de 50+ år det har eksisteret.
SED vil sikkert have småproblemer, OLED har sikkert småproblemer, DLP projektorer har sikkert diverse småproblemer.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i arbejdsmæssige sammenhænge set flere eksempler på Panasonic skærme, inkl. de prof. PHD8 panaler med alvorligt burn-in, så det er ikke kun Pioneer som døjer med dette, eller andre mærke for den sags skyld Jeg skal ikke tage parti for den ene eller den anden model eller mærke, men blot hæfte mig ved at de som udråber den ene frem for den anden som vinder, ofte netop har selvsamme skærmtype pågældende selvudråber som vinderen. Den bør også være med i reminderen!  Det skal dog også påpeges, at der de første 2-300 timer, UANSET model og mærke, skal udvises forsigtighed over mulig for burn-in. Brug TV´et med omtanke, og lad være med at se 12 timers fodbold på TV Danmark med deres røde blændende logo, som noget af det først når TV´et er plugget i strømdåsen. Gør du det, er du garanteret et fast logo i herlig lang tid! Løsning:- Lyt til din forhandlers råd, og tøv ikke med at spørge!
- Læs ALTID brugsvejledningen
- Brug skærmen med omtanke!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
| Har i arbejdsmæssige sammenhænge set flere eksempler på Panasonic skærme, inkl. de prof. PHD8 panaler med alvorligt burn-in, så det er ikke kun Pioneer som døjer med dette, eller andre mærke for den sags skyld
|
|
|
Enig - der er ingen mærker/modeller der er undtaget (jeg har heller ikke givet udtryk for andet). Men som sagt; kig eksempelvis på avforums eller avsforum - det er ret slående 
Hvor og hvornår har du forresten set PHD8 henne?
Administrator skrev:
Jeg skal ikke tage parti for den ene eller den anden model eller mærke, men blot hæfte mig ved at de som udråber den ene frem for den anden som vinder, ofte netop har selvsamme skærmtype pågældende selvudråber som vinderen. Den bør også være med i reminderen!
|
|
|
En anelse kritisk sans er altid fornuftigt 
Administrator skrev:
|
Det skal dog også påpeges, at der de første 2-300 timer, UANSET model og mærke, skal udvises forsigtighed over mulig for burn-in. Brug TV´et med omtanke, og lad være med at se 12 timers fodbold på TV Danmark med deres røde blændende logo, som noget af det først når TV´et er plugget i strømdåsen. Gør du det, er du garanteret et fast logo i herlig lang tid!
Løsning:
- Lyt til din forhandlers råd, og tøv ikke med at spørge!
- Læs ALTID brugsvejledningen
- Brug skærmen med omtanke!
|
|
|
Jeg synes du mangler to af de vigtigste ting: Kontrast og kontrast! Glem standardindstillingerne - de er beregnet som blikfang i butikkerne!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
| Så det er pga. designet at 436'eren (og 506'eren) vinder hver eneste test i stort set samtlige fagblade? |
|
|
Hvor mange af disse test i "fagblade" har involveret PHD8? 
Hvis du vil se et par test, hvor begge skærme er repræsenteret så kig her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34566&K W=jdg1&PN=0&TPN=2
Men lad nu tråden blive på sporet; burn-in og hvordan man kan undgå det 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at man kan opnå nogle fine billeder på de fladskærme, når man kiggerr DVD, kan slet ikke diskuteres. Men jeg er også overbevist om at kvaliteten bliver endnu bedre, idet at teknologien i løbet af de næste 2-3 år vil blive ændret ret meget. Så er vi lidt tilbage i den med, at man kan vente og vente en vis del ud af bukserne, men kvaliteten af det rent teknologiske er ikke godt nok endnu, og vil blive ændret væsentligt.
I øvrigt helt enig med Admin og jdg1, man skal dæleme læse sin brugsvejledning, inden man bare tænder op for skærmene, ligesom man skal kigge / bruge med omtanke, herunder at man ikke lader den stå uhensigtsmæssigt meget på samme program. Har selv valgt at vente med at kaste penge efter en af de helt store og dyre skærme, de billigere og overkommelige er bedre at udrangere til fordel for en superb model - når og hvis.
I øvrigt lidt dårligt hvis producenterne ikke fremhæver disse forhold med store fede typer, det måtte være lettere end at skulle slås med kunderne efterfølgende.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Ingen tvivl om at man kan opnå nogle fine billeder på de fladskærme, når man kiggerr DVD, kan slet ikke diskuteres. Men jeg er også overbevist om at kvaliteten bliver endnu bedre, idet at teknologien i løbet af de næste 2-3 år vil blive ændret ret meget. Så er vi lidt tilbage i den med, at man kan vente og vente en vis del ud af bukserne, men kvaliteten af det rent teknologiske er ikke godt nok endnu, og vil blive ændret væsentligt.
I øvrigt helt enig med Admin og jdg1, man skal dæleme læse sin brugsvejledning, inden man bare tænder op for skærmene, ligesom man skal kigge / bruge med omtanke, herunder at man ikke lader den stå uhensigtsmæssigt meget på samme program. Har selv valgt at vente med at kaste penge efter en af de helt store og dyre skærme, de billigere og overkommelige er bedre at udrangere til fordel for en superb model - når og hvis.
I øvrigt lidt dårligt hvis producenterne ikke fremhæver disse forhold med store fede typer, det måtte være lettere end at skulle slås med kunderne efterfølgende.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Nu nævner du selv teknologien som flaskehalsen for skærmenes legitimitet. Hvis man derimod udelukkende kigger på kvaliteten af de billeder, som fladskærme er i stand til at vise, så mener jeg bestemt at have set et par paneler, der var rigtigt, rigtigt imponerende. Så kan man finde en teknologi, man kan 'leve med', så mener jeg bestemt, at det har sin berettigelse at købe et fladt tv, med de fordele og ulemper (om nogen) det har. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det dér argument med at såkaldte "tude-tråde" på avforums, indikerer at problemet er størst på Pio-skærme, køber jeg ikke!! Det kan ligeså godt skyldes, at der er flere Pio-ejere end pana-ejere, og derfor flere som oplever problemet med Pio!
Min 436XDE har på INTET tidspunkt været i nærheden at burn-in/retention... og vi ser tv flere timer af gangen derhjemme. Vi har tilmed prøvet at lade den stå på text-tv i 1½ time, for at fremprovokere retention.... Der var nada! Jeg kører med 40 i kontrast, gem2, standard, pure cinema off.
Det lyder måske lidt hult, nu når jeg i forvejen ejer en Pio-skærm.... men... Du går IKKE galt i byen af at købe sådan en fætter. Det er noget af det ypperste du kan få indenfor fladskærme.
|
| Til top |
|
| |
Djon Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg forgæves siddet i ½ time og ledt efter den tråd hvor der er forklaret hvordan man kommer ind i servicemenuen og kan se hvor mange timer ens tv har kørt. Er der en, der lige kan smide forklaringen her?
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Djon skrev:
| Nu har jeg forgæves siddet i ½ time og ledt efter den tråd hvor der er forklaret hvordan man kommer ind i servicemenuen og kan se hvor mange timer ens tv har kørt. Er der en, der lige kan smide forklaringen her? |
|
|
Instruktion :
To get to the service menu make sure the tv is on an analogue tv channel then switch it to standby. Press Display (underneath the 9 key) and wait for about 3 seconds Then press Left, Up, Left, Right, Power On
It may take several attempts before you get into the service menu. From here simply press up/down to get to the hours usage display.
EDIT : min har nu kørt i 234 timer og 34 minutter.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|