| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
|
Det dér argument med at såkaldte "tude-tråde" på avforums, indikerer at problemet er størst på Pio-skærme, køber jeg ikke!! Det kan ligeså godt skyldes, at der er flere Pio-ejere end pana-ejere, og derfor flere som oplever problemet med Pio!
|
|
|
Table 1: Plasma TV Share and Growth
| Q4'05 Ranking |
Q3'05 Share |
Q4'05 Share |
Q/Q Unit Growth |
|
Panasonic |
29.1% |
26.0% |
28% |
|
LGE |
14.9% |
15.4% |
49% |
|
Samsung |
13.7% |
14.4% |
51% |
|
Philips |
10.7% |
13.3% |
79% |
|
Hitachi |
6.5% |
7.3% |
62% |
|
Other |
25.0% |
23.5% |
35% |
|
Total |
100.0% |
100.0% |
44% |
http://www.displaysearch.com/press/pr.html?id=583
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange andre end Pioneer kan de 25% Other dække? Der står også:
The #2 - #6 suppliers maintained their positions with Pioneer and Philips enjoying the fastest growth.
Dvs. at Pioneer havde fra Q3 til Q4 en vækst på mindst 63%
Det har i øvrigt intet at gøre med hvor mange Pioneer ejere der er på f.eks. AVForum. Det virker meget tydeligt at der er en overvægt af Pioneer
ejere på netop AVForum, og det er heller ikke kun Pioneer ejere på AVForum, der har haft problemer med image retention.
Det løser jo heller ikke folks problemer at kaste markedsandele efter hinanden. Retention er et generelt plasma problem, men mange oplever det
ikke.
Hvorfor? Aner det ikke.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
|
Hvor mange andre end Pioneer kan de 25% Other dække?
|
|
|
De må vel ligge under Hitachi?
lunddal skrev:
|
Der står også:
The #2 - #6 suppliers maintained their positions with Pioneer and Philips enjoying the fastest growth.
Dvs. at Pioneer havde fra Q3 til Q4 en vækst på mindst 63%
|
|
|
Jeg er ikke helt sikker på hvordan du kommer frem til dette tal, men 63 % vækst af "ikke særligt meget" bliver jo heller ikke mere end "ikke særligt meget" 
lunddal skrev:
Det har i øvrigt intet at gøre med hvor mange Pioneer ejere der er på f.eks. AVForum.
|
|
|
Enig - det er ikke nødvendigvis en kvalifikation i sig selv.
lunddal skrev:
|
Det virker meget tydeligt at der er en overvægt af Pioneer ejere på netop AVForum,
|
|
|
Der er er jeg så knap så enig - jeg har fulgt begge forums (avforums og avsforum) ret tæt i løbet af de sidste par år og det er bestemt ikke min opfattelse. Men der er ingen der ved det med sikkerhed 
lunddal skrev:
|
og det er heller ikke kun Pioneer ejere på AVForum, der har haft problemer med image retention.
|
|
|
Bestemt ikke! Overholder man ikke de fonuftige og simple forholdsregler, så er der ingen skærm der kan sige sig fri for burn-in og image retention.
lunddal skrev:
|
Det løser jo heller ikke folks problemer at kaste markedsandele efter hinanden.
|
|
|
Bestemt ikke - men det hjælper en gang i mellem at få lidt fakta på bordet 
lunddal skrev:
|
Retention er et generelt plasma problem, men mange oplever det ikke.
Hvorfor? Aner det ikke.
|
|
|
Det er jeg heller ikke helt enig i - med de nyeste generationer af skærme (og i takt med at folk bliver mere beviste om dette) så vil jeg ikke mene, at image retention er et "generelt" problem.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Jeg er ikke helt sikker på hvordan du kommer frem til dette tal, men 63 % vækst af "ikke særligt meget" bliver jo heller ikke mere end "ikke
særligt meget"  |
|
|
Hvis Pioneer og Philips er de to fabrikanter med mest vækst, må Pioneer jo have en højere vækst end Hitachi med 62%
jdg1 skrev:
[Det er jeg heller ikke helt enig i - med de nyeste generationer af skærme (og i takt med at folk bliver mere beviste om dette) så
vil jeg ikke mene, at image retention er et "generelt" problem. |
|
|
Så ikke generelt (jeg har heller ikke oplevet det), men det er heller ikke et generelt Pioneer problem.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
jdg1 skrev:
Jeg er ikke helt sikker på hvordan du kommer frem til dette tal, men 63 % vækst af "ikke særligt meget" bliver jo heller ikke mere end "ikke særligt meget"  |
|
|
Hvis Pioneer og Philips er de to fabrikanter med mest vækst, må Pioneer jo have en højere vækst end Hitachi med 62%
|
|
|
Hehe - det er selvfølgelig rigtigt nok 
Men omvendt så må Pioneer også have en samlet markedsandel på mindre en 7,3 % (uanset hvilken vækst de har oplevet)
|
| Til top |
|
| |
Djon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ellers nogen, der kan berette noget godt, såsom at deres
retention/burn-in af tv-kanalers logoer er forsvundet igen efter noget
tid?
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Det skal dog også påpeges, at der de første 2-300 timer, UANSET model og mærke, skal udvises forsigtighed over mulig for burn-in. Brug TV´et med omtanke, og lad være med at se 12 timers fodbold på TV Danmark med deres røde blændende logo, som noget af det først når TV´et er plugget i strømdåsen. Gør du det, er du garanteret et fast logo i herlig lang tid!
Løsning:
- Lyt til din forhandlers råd, og tøv ikke med at spørge!
- Læs ALTID brugsvejledningen
- Brug skærmen med omtanke!
|
|
|
Jeg må indrømme, at det virker fuldstændigt absurd på mig, at man sender apparater på markedet, hvor man ikke selv kan bestemme, hvad man vil se af frygt for at ødelægge apparatet. Det er OK, at man ikke skal lade et still-billede stå i timevis, men køber jeg et TV til 20-30.000kr., forventer jeg også at have mulighed for selv at vælge programmer uden at skulle skele til, om kanallogoer, sorte kanter eller andet skulle brænde sig ind.
Hvis problemet er så stort, som det lader til her, synes jeg, at plasma er en død sild
Hvis det var et køleskab, ville man jo heller ikke acceptere, at det blev beskadiget hvis man anbragte mere end 1 liter mælk i det af gangen - og at man iøvrigt selv skulle finde denne oplysning et "tilfældigt" sted på Internettet - og at forhandler/producent ikke følte noget ansvar for evt. skader af denne årsag....
|
| Til top |
|
| |
skalbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Lunddal
Du skriver:
Hvor gammel er din skærm? Ifølge AVForum var der et problem med de allerførste 436'ere fra efteråret, men det kan rettes med en firmwareopdatering (kræver teknikker).
Hvor har du det fra???, vil gerne vide det da jeg også har et svagt logo burn in på min skærm. Skærmen var en af de første fra efteråret 2005. __________________ skalbjerg
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Hvis problemet er så stort, som det lader til her, synes jeg, at plasma er en død sild
|
|
|
Så hvis du køber en bil, hvor topstykket ryger på den første tur, så er biler en død sild ? :] Mon ikke der findes mange plasma modeller, der ikke har tendens til retention/burn-in? __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda
Jeg tror ikke man kan bortforklare, at teknologien ikke er god nok endnu og bør blive bedre, hvilket producenterne også er klar over, derfor vil man også se teknologien og kvaliteten ændre sig til at være anderledes og bedre, inden for de næste 2-3 år. Så kan man vente, er det klogt -jeg er godt klar over at man kan vente hele livet, men har man ikke et absolut behov her og nu, vil man få endnu bedre teknologi og ganske givet også lavere priser inden for relativt kort tid. Det med at handle nu, kun fordi det er spændende og smart i en fart med disse fladskærme, er ikke abefalelsesværdigt - selvfølgelig kan den gamle kasse futte af så man bliver nødt til det, idet at de almindeligre CRT kasser udgår nu.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1: Markedet i USA og i Europa kan være M E G E T forskelligt. kan du ikke finde en tilsvarende statistik for Europa?

Kaso: Så når du køber en Ferrari og du får at vide at den ikke må komme over 4000 omdrejninger før den er varm, så er den heller ikke god nok? og at man iøvrigt selv skulle finde denne oplysning et "tilfældigt" sted på Internettet - og at forhandler/producent ikke følte noget ansvar for evt. skader af denne årsag.... Det står da i brugsanvisningen -hvor skulle de ellers skrive det? På et klistermærke der fylder hele skærmen?
mvh Henrik der er på Pioneer plasma nr. 2 og aldrig har haft problemer med burn-in selvom jeg ser det jeg vil. (...jeg spiller dog ikke)
|
| Til top |
|
| |
Schnumpfel Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://news.com.com/Panasonic+to+emphasize+cameras,+plasmas/ 2100-1041_3-6024809.html
Her vil jeg henlede opmærksomheden på følgende udtalelse:
"Plasma manufacturers have cured picture burn-in and other problems associated with the technology."
Men det hjælper jo ikke nogen af jer med reelle burn-in eller image retention problemer. Måske produkterne hvor disse ting er udraderet ikke er kommet på markedet endnu?
Kom bare lige til at tænke på jeg havde læst det, og tænkte det kunne være interessant læsning i denne sammenhæng  __________________ Don't fight it, embrace it!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
jdg1: Markedet i USA og i Europa kan være M E G E T forskelligt. kan du ikke finde en tilsvarende statistik for Europa?

|
|
|
Som det fremgår ret klart af linket, så er der tale om globale tal. Det europæiske marked står for 41 % af det globale marked, mens USA og Canada "kun" står for 28 % af de nævnte tal.
Så jeg tror ikke at forskellen er så stor 
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en hilsen fra en glad Pioneer 435FDE ejer som ingen problemer har overhovedet.
Men indstillingerne er også lavet med brug af DVE og så er kontrast skruet godt ned. Der er jo ingen grund til at udfordre skæbnen.
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der "DVE"... er det noget man behøver at være et geni for at kunne hitte ud af? Er det værd at købe?
Jeg pønser lidt på at anskaffe mig det, men ved ikke hvor man kan købe det hende, eller hvad det koster, eller om jeg overhovedet kan finde ud af at bruge det!? 
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
skalbjerg skrev:
Kære Lunddal
Du skriver:
Hvor gammel er din skærm? Ifølge AVForum var der et problem med de allerførste 436'ere fra efteråret, men det kan rettes med en
firmwareopdatering (kræver teknikker).
Hvor har du det fra???, vil gerne vide det da jeg også har et svagt logo burn in på min skærm. Skærmen var en af de første fra efteråret 2005.
|
|
|
Det var i en tråd på AVForum (avforums.com) - jeg kan ikke lige finde den nu.
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Følger der en let forståelig og pædagogisk vejledning med eller?
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja på engelsk. Jeg må indrømme at jeg opgav den ene gang, fordi det simpelthen var for omfattende. Det er dog senere lykkes mig at samle tålmodighed til at få det gjort ordenligt.
Udemærket pædagigisk.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
kaso skrev:
|
|
|
Så hvis du køber en bil, hvor topstykket ryger på den første tur, så er biler en død sild ? :]
|
|
|
Næ - men hvis f.eks. alle dieselbiler brændte sammen, hvis de skulle køre i modvind, ville de være end død sild!
Det må være et spørgsmål om at produktet kan det, som det primært er beregnet til uden risiko for beskadigelse. For mange vil det være naturligt at se TV fra samme kanal i flere timer af gangen - der skal være muligt uden risiko for beskadigelse af TV-et!
Der er jo ikke tale om et enkelt, fejlbehæftet eksemplar som i dit eksempel, men tilsyneladende et problem med teknologien i sig selv (på dens nuværende stade).
|
| Til top |
|
| |