Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 19:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Hios underdimensionerede blue-serie setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 13 April 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Jo, en 850'ere kostede 3499 dkk dengang den udkom i 94 mener jeg det var. Den blå serie var billigere, ved dog ikke hvad et par 909'ere kostede dengang.

Okay - jeg købte mine 909'ere i 98 så vidt jeg husker. Der kostede de 3k stk. På daværende tidspunkt tror jeg evidence serien havde overtaget x50 rød serie. Jeg er næsten sikker. Men der er ikke tvivl om, at jeg havde været mere fornuftig, hvis jeg havde købt et sæt brugte 850 dengang. Men sådan er livet og min viden om HiFi var ret begrænset på daværende tidspunkt. 909'erne blev jo købt efter bang-for-the-buck princippet...

Ascari skrev:

Jeg tror heller ikke du vil fortryde at købe et par E 470, de spiller, efter hvad jeg har hørt, rigtigt godt. Og selvom den er lidt mindre kan den sagtens spille højt, så jeg tror ikke det bliver problemet. Du vil nok få et chok over var fast bassen bliver med en mindre HT til din receiver. Så umiddelbart synes jeg det lyder fornuftigt.  

Jeg har hørt på E470 en 7-8 gange efterhånden - specielt meget i forbindelse med, at jeg fik overtalt de gamle til at investere i E870 - de er dælme dejlige .

Faktisk synes jeg der mangler chokerende meget i mellemtonen på E470 når man hører den op mod E870 - men der er vist ingen tvivl om, at E470 ville gøre det bedre end 909 i min situation. Men man laver jo ikke noget implus-ombytningskøb alligevel... Nu har jeg passet og plejet mine 909'ere i hvad - 8 år - og de har ikke en skramme og jeg ved, hvad de har været udsat for (og ikke udsat for). På brugtmarkedet står de til ml 2-3k pr sæt og E470 kan findes til 4K engang imellem. Men jeg er bare ikke sikker på, jeg vil slippe 909'erne, og så giver det ikke økonomisk mening i min nuværende situation.

Jeg er besværlig - jeg ved det . Der vil altid ligge et eller andet i baghovedet der siger, hva nu hviiis de der satans 909'ere har en fordel et eller andet sted, fremfor E470 hos mig...? For jeg er næsten sikker på, jeg ikke kan finde et sæt, der er lige så velholdte igen. Og så igen - hvorfor skulle jeg vende tilbage til 909 - bla bla bla, du kan se hvor det bærer henad...

Til top Vis Hio.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hio. Besøg Hio.'s Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hehe, ja, eller hvor det ikke fører henad? Anyway, nu er 909 jo heller ikke nogen dårlig speaker, når man ser på alt det bras der kan fås nogen steder i dag. Så du mister ikke noget ved at beholde dem i 8 år igen hvis det er det du vil.

Og hvis du ikke er helt sikker på at E 470 vil gøre dig lykkelig er der ingen grund til at smide penge i dem. Så heller vente eller så på noget andet hvis det er.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Hehe, ja, eller hvor det ikke fører henad? Anyway, nu er 909 jo heller ikke nogen dårlig speaker, når man ser på alt det bras der kan fås nogen steder i dag. Så du mister ikke noget ved at beholde dem i 8 år igen hvis det er det du vil.

Og hvis du ikke er helt sikker på at E 470 vil gøre dig lykkelig er der ingen grund til at smide penge i dem. Så heller vente eller så på noget andet hvis det er.

Hehe - alle de muligheder. Men jeg kan da mærke, at jeg ikke skal have dem 8 år mere . Det kunne efterhånden være rart nok, at få lidt "luftforandring" - også lidt, bare for forandringens skyld. Og jo, jeg er ret sikker på, at E470 ville gøre mig lidt mere lykkelig, i dag. Men om 2-3 år, tror jeg der skal noget andet på bordet. Men det hænger jo sammen med økonomi, at blive færdig med studiet og alt det der.

Men jeg bliver mere og mere nysgerrig efter, at finde ud af, hvad en bedre og specielt mindre højttaler vil betyde for mit setup - mest pga. rummets størrelse.
Til top Vis Hio.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hio. Besøg Hio.'s Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Det er helt sikkert at bassen vil ændre sig, men der har du jo subben, så det burde ikke være et problem.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Det er helt sikkert at bassen vil ændre sig, men der har du jo subben, så det burde ikke være et problem.

Præcis - jeg burde ikke have noget at pive over...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes