| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 21 November 2003 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Det kan jo løses ved at anskaffe et af de her små bundkort der ikke kræver køling. De burde snildt kunne indbygges i noget HIFI-lignende kabinet.
|
|
|
For os der er "technically challenged" er det ikke en option 
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 21 November 2003 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nu ikke bruge en pc'er til musik gengivelse til erstatning for en traditional cd afspiller. En pc'er er jo slet ikke bygget til det... strømforsyningen støjer og alt den udstråling der kommer fra alle enheder der sidder i en pc'er er jo ikke ligefrem det der gør lyden bedre. F.eks er strømforsyning og netdel slet ikke afskærmet fra cd drev. Men hvis man kan leve med de begræsninger som der vil være... så er det vel okay!
|
| Til top |
|
| |
Mr.Jones Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
| Jeg ville nu ikke bruge en pc'er til musik gengivelse til erstatning for en traditional cd afspiller. En pc'er er jo slet ikke bygget til det... strømforsyningen støjer og alt den udstråling der kommer fra alle enheder der sidder i en pc'er er jo ikke ligefrem det der gør lyden bedre. F.eks er strømforsyning og netdel slet ikke afskærmet fra cd drev. Men hvis man kan leve med de begræsninger som der vil være... så er det vel okay! |
|
|
Altså... nu er det med støj m.v. ikke noget reelt problem, så længe signalbehandlingen alene sker i det digitale domæne. Problemet opstår i forbindelse med konvertering til analogt signal.
Soundblaster Audigy og andre lign. lydkort (Terratec f.eks.) har en S/N-ratio på onkring 96 dB(A) - og det er jo altså ikke ringe. Nogen kort har større problemer med crosstalk end andre, og dette afhænger til dels af computeren kortet er installeret i. For selvfølgelig spiller støjen en rolle, det er bare ikke alle kort, der er lige følsomme i alle kombinationer:
Disse kort fås typisk i priser fra 400,- til 3000,- kr. i forskellige kvaliteter, hvor jeg vil fraråde at man køber de allerbilligste, med mindre man kan nøjes med et okay godt lydkort, men alligevel en klasse eller to under highend. Personligt synes jeg klassen omkring 650,- - 900,- kr. er et godt sted at vælge. Men det afhænger jo af smag og behag. De billigste kort er iøvrigt et nydeligt valg i forbindelse med en extern DAC og extern ADC (hvis pc'en skal agere optagemedie, og har digital indgang - husk at tjekke dette FØR køb!)
Læs mere her, en test fra Toms Hardware Page (og tag jer i agt for deres ukritiske, nærmest naive pro-Microsoft linie):
http://www.tomshardware.com/video/200308211/index.html
Mht. støj fra blæsere og lign. er det muligt at få kølesystemer, der er extremt lydløse, men de koster naturligvis også i omegnen af en ny pc (ca. 3000,- kr.) - sjovt nok sælger de godt ...
Håber, det giver nogen blod på tanden til at lege 'puter-DIY... __________________ ---Copyright is no right---
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med sådan en lydløs blæser til ca. 3000 kr og et lydkort til ca. 1000 kr og en computer til ca. 10.000 plus en extern DAC, så er du jo oppe i en pris på mere end de 10.000 kr som du skrev i starten af din tråd "Ikke mange CD-afspillere under 10000 kan slå det af pinden, sjovt nok..." Selvfølgelig vil man så også kunne bruge computeren til andet.....
Næ, hvis du skal gøre det billigt! Så tager du et godt cd drev sætte det i et extern cd-rom kabinet og bruger den digitale udgang som der sidder på de fleste cd-rom drev og så en DAC, så vil du slippe for brug af blæser. Det vil måske komme til at lyde godt, hvis du for fat i et godt solidt kabinet, så du bl.a kan undgå jitter!
|
| Til top |
|
| |
Mr.Jones Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
| Med sådan en lydløs blæser til ca. 3000 kr og et lydkort til ca. 1000 kr og en computer til ca. 10.000 plus en extern DAC, så er du jo oppe i en pris på mere end de 10.000 kr som du skrev i starten af din tråd "Ikke mange CD-afspillere under 10000 kan slå det af pinden, sjovt nok..." Selvfølgelig vil man så også kunne bruge computeren til andet..... |
|
|
Jamen ro på... en pc inkl. skærm koster slet ikk 10.000 ,- ... det er jo kun hvis du skal fat i en af de rigtig store modeller.
Køb en pc med en duron1600 og 512 mb ddr-ram, 80-120 GB HDD osv. og prisern kommer til at ligge under 5000,- kr. Det er slet ikke nødvendigt med de hurtigste pc'ere. CPU'er er i dag så hurtige, at der faktisk ikke findes software, der kan udnytte det. Selv en K6-2 på 500 mHz kan løse opgaven med at afspille divx, dvd, svcd og alle mulige andre formater. Køb en billig processor, og brug pengene på lydkort, grafikkort, harddisk og fornuftige kabler.
Der er trods alt sket en del siden en 486'er kostede 15000 kr. for 14"-skærm og 4 MB SIMM-ram  __________________ ---Copyright is no right---
|
| Til top |
|
| |
Mr.Jones Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2003 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men naturligvis... er du vant til at købe enheder til dit anlæg, med mindstepris på over 20000-30000 kr. så vig uden om pc'erne. Der findes p.t. ikke hardware der kan vippe hundedyrt grej af pinden. Men resten af os kan til gengæld glæde os over, at Gørdetselv-kulturen trives rigtig godt inden for alm. hifi og pc-verdenen.  __________________ ---Copyright is no right---
|
| Til top |
|
| |
sonnya Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
De problemer I beskriver lyder som netstøjsproblemer der får microprocessoren til at "tilte". Det passer også med at når man slukker og tænder igen er problemet væk, for når man gør det, nulstiller man microprocessoren.
Jeg kender ingen netstøjsfiltre der er gode nok til at løse problemet, men LC bør kunne modificere designet så det virker. Så tag da dialogen igen med LC !
|
|
|
Hej, hvis jeg må blande mig... Thomas har ret.... Se om fænomenet kommer hvis f.eks. et køleskab starter!?
Eventuelt en installation med JORD .. Netstøjsfilter virker ikke efter hensigten hvis det ikke er på plads! Det kan også være årsagen til at maskinen "hopper".
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 04 Januar 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
De problemer I beskriver lyder som netstøjsproblemer der får microprocessoren til at "tilte". Det passer også med at når man slukker og tænder igen er problemet væk, for når man gør det, nulstiller man microprocessoren.
Jeg kender ingen netstøjsfiltre der er gode nok til at løse problemet, men LC bør kunne modificere designet så det virker. Så tag da dialogen igen med LC !
|
|
|
Hvis dette er tilfældet kunne det vel hurtigt afvises eller endnu bedre løses med at afskærme med kobber omkring microprocessor...
Alternativt kan du fremprovokere fejlen med dit køleskab eller fryser slukket (ups jeg så ikke at det var så periodisk at der kan gå dage imellem)?
Men måske trænger de til udskiftning...
Har du prøvet at tappe strøm andre steder fra?
CD, køleskab eller fryser sider vel ikke på samme gruppe?
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet stort set alt!! fra net filtre og net kabler.. seperate grupper og at udkoble alt andet i huset!! samt lade den spille andet steds i byen!!.. bedre underlag mm.
Den laver stadig unoder!!.. det ændre intet..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mike,
Har haft probleme med min SAT CDfix, som pga. lav netspænding gav sig til at lave alle mulige numre. Skratte mit i musikken mm.
Det viste sig at netspændingen fra el-selskabets side varierede mellem 205 og 250 volt!!!!!!! indenfor ugen. Bladelius har svaret at når den kommer under 215 volt så vil der kunne opstå problemer - det var hvad jeg oplevede!
Så hvis du kan skaffe et voltmeter ... som du kan holde øje med... det behøver jo ikke at være hos dig problemet ligger. Et netstøjsfilter kurerer ikke svigtende spænding... så skal du ud i en egentlig strømforsyning, der regenererer strømmen - det er dyrt!
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligger nu i forhandlinger med LcAudio om en fornuftig løsning på problemet med Zapplayer maskinen......
Nu får vi at se hvordan det udvikler sig??
Jeg vender tilbage med nyt...
Mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det med din forhandling?
Jeg har fået min rep hos Eik- xx i Viborg, fin service ellers. Men
Indimellem laver den stadig unoder, skratter helt vildt, selv min kone syntes den er underlig, så er det meget.
Hvorfor f*** gør den det? Den spiller jo kanon, men det er ulideligt. Men vanskeligt at vise når det kun er periodisk.
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 17 Januar 2004 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plejer man ikke når man designer et produkt, at have forskellige målepunkter rundt omkring på printet? Hvis man har det må lcaudio jo diske op med disse punkter+evt. nogle flere rundt omkring og så når problemet igen opstår hos mike, slukker han bare eff. forst. eller mute'er eller hvad han nu vil og lader dyret køre... stikker sit multimeter ned og måler så mange steder som muligt inden den holder op med at opføre sig åndsvagt eller til han bliver færdig, og å kan han konsultere lcaudio med målingerne...? så har han målt dyret mens problemet er der - for jeg kan da godt forestille mig at det ikke er til at ordne en maskine med en periodisk fejl hvis man ikke fanger fejlen og får målt hvad der nu skal måles i den situation... Bare en ide, for det er da det fede hvis man om ikke andet i fællesskab kan løse problemet...
I har sikkert allerede gjort dette, men hvis ikke så giv det en chance...
TIL T.Sillesen: burde kapacitorer og spændingsregulatorer ikke forhindre at disse problemer opstår?
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 18 Januar 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at burde indstiftes en pris. Denne skal finansieres af diverse forhandlere og producenter. Prisen for 2003 bør i givet fald gå til Mike J.
Magen til tålmodighed skal man lede længe efter. Du burde være ansat inden for børne- og unge området.
Når som helst du har brug for en deltaget til et tæskehold med kurs mod LC så siger du bare til.
Tumbs Up!
Morten
|
| Til top |
|
| |
Beltofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 19 Januar 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg vil da give morkaj ret. Når du efter gentage reperationer endnu ikke har et fejlfrit product har sælger pligt til at lade handlen gå tilbage, såfremt produktet på gældende tidspunkt er omfattet af den almene reklamationsret et en evt. givet garanti fra sælger.
Vedr. reklamationsret formoder jeg, at problemet har eksisteret fra apperatets fødsel, eller?
Hvad er egentligt årsagen til LC Audio ikke længere producerer cd-spillen?!  Eller du har måske fået udskiftet drevet i afspilleren uden effekt, Mike?
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årsagen til stoppet med at producere denne maskine skulle efter sigende være netop de angivede problemer!!!..
|
| Til top |
|
| |
Beltofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber nu at Lc. kan løse problemerne på en tilfredsstillende måde for mig engang for alle!!........ dette arbejder vi nu på...
Jeg vil vende tilbage her og lade vide om det lykkeds!?..
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lc Audio har haft min Zapplayer til rep to gange!.. uden resultat.. hvergang er problemet vendt tilbage efter et stykke tid!..
De vil ik tage den tilbage og lade handlen gå tilbage!!
De vil enten prøve at få den til at fungere på alle mulige måder!..
Eller tilbyder mig en ( nu udgået ) Rotel maskine ( 1070) med Zapfilter og XO clock i bytte!!
Denne en som sagt nu udgået model! og i et design jeg ikke finder lige mig!! og Rotels egen lyd er heller ikke mig! deres Zapfilter har jeg prøvet i andre maskiner og det lyder ikke så godt!! ( langt fra Zapplayers potencielle lyd!) og det jeg i første omgang troede jeg købte!
Så den bytte handel er lydmæssigt et skridt tilbage i forhold til hvad Zapplayer kan nu når jeg bruger den som ren DAC. sammen med min Denon DCD3560 som drev med et rigtig godt digital kabel!..
Det har jeg derfor sagt NEJ! til så må jeg se hvad løsning der nu kan findes / tilbydes??
Denon DCD3560 er jo en glimrende maskine trods sin alder! og spiller faktisk helt på højde med Zapplayer!! med kun ganse få tiltag!!
Faktisk på mange områder meget bedre!!.. og jeg bruger den nu faktisk for det meste istedet for Zapplayer..
Og den spiller jo klart LANGT BEDRE! end den løsning Lc kan tilbyde med en modificeret Rotel der bare er INTET!! ved siden af Denon maskinen! der er bygget som en tank!! og spiller den trods 12 år på "bagen" bedre end Rotel maskinen... både med og uden alle Lc`s modifikationer!..
Denon maskinen får denne Rotel til at ligne en gammel "papkasse" med knapper!
Og lydmæssigt er der også TRODS alders forskellen! ( hvilket er tankevækkende!!!) verdener til forskel!!..
( og Denon maskinen kunne jeg få for under 2000 kr!! ny serviceret og helt som ny!! )
Så jeg har bare INTET!! at bruge en opgraderet billig Rotel maskine til!! jeg vil have en løsning på Zapplayers problemer eller pengene tilbage!! ( helst det sidest!! men det nægter de!!)
Og det slås jeg med dem om nu!... og prøver at komme frem til en alternativ løsning!! nu får vi at se hvad de nu vil!??
Hvis ikke vi kan finde en løsning jeg kan aceptere Zapplayer må den jo bare leve resten af sit liv som DAC.. og for det meste lave intet da Denonen jo gør jobbet bedre i sig selv!!..
Over 10000 kr ud af vinduet!!!!
MEN!!!! det vil så afgjort være en falit erklæring for Lc`s service og kunde behandling!.. samt håndtering af det faktum at de har sat et defækt og eller ikke optimalt fungerende apperat i handlen!..
Og det vil de og alle få at vide OVERALT!! i alle hifi medier her og andet steds!!
dette har jeg ladet Lc vide!!
Så er jeg FÆRDIG MED LC!!!... og deres produkter!.. som jeg ellers har været begejstret for og har en del af! og her inde og overalt altid har kunne rekomendere og forsvare!..
Jeg har deres forstærkere og som fungere upåklageligt!! og spiller fremragende!.. MEN!! bliver jeg her RØVET!! for over 10000 kr. og står tilbage med et produkt der ikke lever op til mine forventninger og ønsker og hvad jeg i sin tid havde hørt og købte det efter!!..
Og der ikke kan findes en for MIG! tilfredsstillende løsning!?? så har jeg ingen tiltro til dem mere !! og kan derfor heller ikke hverken have eller stå inde for nogen af deres produkter!!...
SÅ NU FÅR VI SE OM DE KAN KOMME MED NOGET DER GENOPRETTER MIN TILLID OG DER IGENNEM MÅSKE OGSÅ ANDRES!..
Da jeg da vil lade det offentliggøre om hvor vidt de kommer frem til en for mig aceptabel løsning på problemet!..
Dette vil jeg holde forummet her orienteret om!.. ( samt andre!)
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er tilfreds med DAC-delen i din Zapplayer, hvad så med at lokke LC til at fremstille en ren converter til dig, der modsvarer de 10000 du har givet for Playeren ? - så skulle der da være penge nok til at fremelske et rigtigt godt produkt ?
|
| Til top |
|
| |