Sagens detaljer høre i høj grad til her!! da "offentligheden" ( hifi- offentligheden ) bør have klar kenskab til hvorden dette håndteres fra LcAudio`s side!!..........
Jeg kan sige at jeg TO! gange har haft maskinen til reperation.
Umidelbart efter jeg fik maskinen oplevede jeg at den ene kanal ikke spillede lige så højt som den anden, og at maskinen havde svært ved at læse de cd. plader jeg havde ( både alm. og brændte)
Samtidig var der små "klik" i lyden konstant, som om der var fejl på alle mine plader ( hvad der jo ikke var / er!!)
Tiltider opstod en "skratten" der lød meget som digital overstyring, ( samme lyd som hvis min DAT eller MD overstyres vildt meget!)
Cd. skuffen gav en "slæbende" og "pivende" lyd når den åbnede og lukkede, og gik meget slapt og støjende.
Ligeledes var der INGEN! fjernbetjening med i kassen ej helre noget netkabel eller andet så som vejledning eller hvad der ellers følger med ( selv relativ billige meskiner)
Lyden var langt fra det jeg havde hørt på en velfungerende maskine hos en kammerat, bunden var tynd og lyden var kold og klinisk og udynamisk.. ( dette uanset hvor jeg prøvede den!)
Jeg beklagede mig over dette og sendte maskinen over.
Da jeg modtog den igen, spillede begge kanaler lige højt, de "klik" der var i musikken var forsvundet og umidelbart var der ingen "forvrængning at høre.
Cd. skuffen gik lidt bedre men stadig noget løst og støjende og virker mege ustabil og "billig"
Der var stadig ingen fjern betjening med... ( dog fik jeg et netkabel med denne gang )
Lyden var nu som jeg huskede den og valgte maskinen udfra!..
Efter nogle måneder begyndte maskinen at Låse sig og igen nægte at læse en del plader, og gradvist kom de "klik" i musikken igen og efter ca 4 - 5 måneder kom "skratten" igen!.. og tiltog her efter i hyppighed..
Ligeledes forringedes lyden atter, bunden blev igen tynd, og ukontroleret, dynamikken nærmest forsvandt...
Jeg havde da stadig ikke modtaget en fjernbetjening.
Efter at have ringet og mailet om disse problemer, sendte jeg maskinen over anden gang!!..
Da jeg fik den igen, fungerede den atter og der medfulgte en "fjernbetjening"
MEN!!! IKKE! en "RIGTIG" fjernbetjening decideret til cd. maskinen ( som andre jeg kender og har været i kontakt med der har og eller har haft en Zapplayer har fået til deres ) dette var en stor klodset Multi fjernbetjening fra Rotel, der ikke fungere på meget af det andet udstyr jeg har... ( og som jeg allerede har en anden model af der fungere bedre!!) dette brokkede jeg mig over og fik det svar at det var hvad der fulgte med til Zap. ( hvilket er løgn!! da jeg jo selv har bevidnet at der har fulgt "rigtige" fjernbetjeninger med til andre maskiner!!) til dato har jeg trods ønske her om ikke modtahet en "rigtig" fjern betjening til maskinen og KUN! den maskine!!
Efter ca. 3 måneder begyndte de "klik" der før var at komme igen periodisk, ligeledes begyndte den at låse sig og at atter nægte at læse selv nye "købe" cd. skiver.. og efter IGEN!! de 4 - 5 måneder kom forvrængningen periodisk igen!... og alt var som før!..
Forvrængningen er periodisk, de små "klik" er der meget ofter og mere eller mindre konstant.
Cd. skuffen er også begundt at lyde støjende igen.. samt der er kraftig støj fra drevet, det er som om at skiven sidder og "banker" rundt der inde...
Og lyden er atter udynamisk og ukontroleret og langt ra det jeg købte maskinen efter!!
Så alt er ved det samme! en maskine der ikke fungere eller lyder optimalt!!!!
Det har iøvrigt indtil nu med forsændelse og forsikring mm. kostet mig over 500 kr. at sende den frem og tilbage..
Jeg har da siden dette kun anvendt maskinen som ren DAC. hvor den fungere fint og lyder som den skal.
Derfor har jeg måtte låne en anden ældre cd. maskine et stykke tid, og har nu faktisk KØBT! en ældre Denon DCD3560 brugt som er et fortrinligt drev!.. samt et godt digitalkabel!..
Dette har givet mig yderligere omkostninger på mere end 3000 kr...
Man havde jeg ikke gjort dette havde jeg ikke haft musik!!..
Nu har jeg i længere tid mailet frem og tilbage med LcAudio om disse problemer!..
Og nu her har de tilbudt mig løsningen med en Rotel RCD1070 ( Som nu er en udgået model!! der i sig selv langt fra levere den lyd Zapplayer kan når denne dog virker!) opgraderet med ZAPfilter 2 ( som jeg har liggende og som ikke lyder godt og derfor blev taget ud af min gamle cd, før jeg solgte denne, )og den nye high-end reference LClock XO 3. ( som så er det eneste interasante i dette tilbud!!) og så tilbød de mig en økonomisk kompensation ovnen i på 2000 kr. for div. udgifter jeg har haft pga. alle disse problemer og senden frem og tilbage..
Dette er IKKE!! det jeg fra begyndelsen havde tiltænkt og det lever ikke lydmæssigt op til de forventninger jeg har haft og har!! og heller ikke ( uanset hvad LC siger og mener!! ) Zapplayers lyd!! og det er jo her MINE!! øre der bestemmer og afgøre dette IKKE!... LC`s...
Derfor hverken kan eller vil jeg tage imod dette tilbud!!
Det er ganske enkelt en forringelse af den lyd jeg har nu med Zapplayer som Dac. med ekstern drev eller en velfungerende Zap ( hvis de findes ??
)
Lc har afvist at lade handlen gå tilbage!...
De har afvist at blot lade det være det!! og pille drevet ud af maskinen og konvertere den til en ren DAC, med en ny XO3 clock i, samt så bare kompencere mig for de udgifter jeg har haft med forsændelse, køb af ekstern drev og digital kabel. ialt omkring 3000 kr.
Dette afviste de også med en begrundelse at de ikke ville have en defækt Zapplayer der ikke fungerede som fra deres side tiltænkt på markhedet!! ( hvilket de jo har nu under alle omstændigheder aligevel!!) og skulle der en løsning til skulle de have maskinen igen!..
Jeg har så fremkommet med andre løsninger der kunne være fordelagtige økonomisk for dem i forhold til hvad jeg har givet for Zapplayer!.. og ikke mindst den erstatnings løsning med Rotel maskinen!..
Dette har de så også afvist!! og henviser til yderligere forsøg på reperation på deres service værksted som de hævder at skulle kunne fixe problemet!!..
Nu har de haft maskinen to gange!! hvad skulle overbevise mig om at det virker tredie gang??? og hvor mange gange skal jeg blive ved!! samt hvor meget skal jeg bekoste på forsendelse??..
Jeg har lige nu INGEN! tiltro og tillid til den maskine og at den skulle kommet til at fungere!!
Og får jeg den lavet, vil jeg konstant sidde tilbage med spørgsmålet! hvorlænge holder det nu???
Ligeledes er vidresalgs / brugt værdien på Zapplayer, når jeg skal ud og købe nyt og eventuelt sælge den, lig 0!! ( efter alt dette!! HVEM HER VILLE LØBE AN PÅ AT KØBE EN BRUGT ZAPPLAYER!??? og i så fal til hvor meget?? )
Så jeg sidder nu med et produkt der er nærmest værdiløst og ikke fungere optimalt og som har kostet mig en del at få til at fungere på en noget anden måde end tiltænkt!!..
Det er min situation nu!!
Lc fastholder Rotel tilbudet eller endeløs reperation hos deres service.
Jeg har mistet en hver tillid og glæde ved produktet! værksted!! og føler at jeg har smidt over 10000 kr. lige ud af "vinduet"
mvh.