| Forfatter |
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst hele tråden og er enig i du skal give dem 3 forsøg. Ellers kan du ikke påstå du har forsøgt tilstrækkeligt at få dit produkt op at køre. Det vil da virke som om du er tilfreds med en dårligere ydelse.
Noget andet er at jeg synes det virker dårligt af dig at spille på at være den lille stakkels mand der er snydt af de store stygge selskaber med slemme motiver.
Der er ingen grund til at være ynkelig og pjatte med "at nu vil ingen købe den og jeg har smidt over 10.000,- kr ud af vinduet", og lignende.
Ikke alle handler er lige gode og jeg vil da også sige at LC ikke er de allerflinkeste jeg har hørt om. Hvis de er så interesserede i at få den Zap ud af markedet, skulle de betale dig godt for at få den væk. Nå, det gør de så ikke, så du må op på 3. gang.
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeh
jeg har også min zapplayer inde for 3. gang. Kan nikke genkendende til Mikes problemer - skæv output, små ekkoer, skratten, men den har ikke nægtet at køre skuffen ud siden 2. gang. Sååh jeg er den anden af de få med zapplayer problemer.
Vil også gerne væk fra Zapplayer, men Lars er ikke villig. 
mvh
|
| Til top |
|
| |
Beltofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i bliver ved med at tude efter tredje mislykkede forsøg på at få maskinen repareret ender jeg sikkert med at sige grimme ting. Tag jer dog sammen og gå til Forbrugerklagenævnet, hvis I virkeligt mener, at I er blevet uretfærdig behandlet!
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha, nu er I to med samme problemer. 
Dermed står I meget stærkere end hver for sig. Enig i at den må henom Forbrugerstyrelsen. Gør fælles front med GLI-, det kan ikke være værre end det er nu!
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kære Beltofte
Det er et diskussions medie, og uden at blive grov, så er det jo en af de pressions muligheder vi har som forbruger, ligesom strejkeretten (vi er jo ikke alle som FOA). Vi tuder sgu ikke, men lidt professionalisme kunne man håbe på, det er da irriterende at rette de samme fejl gang på gang. Jeg syntes vi har været meget overbærende. Især når man hører hvad andre producenter har formået.
|
| Til top |
|
| |
Beltofte Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig har I enhver ret til at bruge dette medium som pressionsmiddel, og det sympatiserer jeg skam også med. Men sagsbehandlingen har efterhånden været MEGET, og fra første Mike postede nogede vedrørende sin Zapplayer her i gruppen er der også gået meget lang tid.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor skridtet med Forbrugerstyrelsen/Ankenævnet ikke er indlysende?
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 30 Januar 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville være gået til forbrugerstyrelsen og alle andre instanser for længe siden. Eller også var jeg ganske enkelt taget over til LC for at ryste pengene ud af ham.
Det er noget pis og papir at den skal ind 3 gange. l**tet virker ikke, oplevelsen er ødelagt, man har haft en masse besvær, og skulle spille på en anden spille i lang tid mens den har været til reperation/ikke virket.
Det er fusk som den slags man kan forvente når man køber et billiganlæg, men ikke når man betaler 10k for en Cd-spiller.
SÅ se dog for h........ at få givet manden penge tilbage og ikke en eller anden ringere maskine som i har forsøgt at modificere!
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har allrede købt en anden maskine!.. så Zapplayer har ingen rellevans for mig mere i mit system!.. står nu og samler støv!..
Jeg har forlængst mistet enhver tillid til produktet samt en hver glæde ved at have den stående! ( ejer glæde).. og dette forstyre min lytte glæde, så væk måtte den!....
Men jeg har tilgengæld heller ingen glæde af en Rotel maskine, nok så modificeret! da jeg allerede har anskaffet en maskine som Rotellen ikke engeng når til "anklerne" !!
For mig er spørgsmålet mu mere om at få en og anden ordning så jeg får valuta for de penge jeg har ofret på Zap, så pengene netop ikke er "smidt" ud af "vinduet"...
Som den er nu kan jeg ikke engeng være bekendt at forære den væk!!!! og slet ikke at sælge den!! ( selv med relativ stort tab i forhold til hvad man ellers bør kunne forvente at få for en brugt maskine af dens alder og prisklasse!)
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Beltofte Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da det er rart at se, at nogen gider at skrive om hvilken service, der bydes på fra LCaudio.
Så er alle advaret .....
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Beltofte Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok, Mike. Men hovedsagen for MIT tuderi var, at du ikke bidrog med noget nyt til tråden - du fortsatte blot med at beklage dig i samme rillle uden opdatering.
Ærligt talt - jeg synes det er i orden, at du bruger dette forum til give os andre en advarsel om LC Audio, høre om andre har oplevet noget lignende og eller søge opbakning. Helt fint for mig.
Men tråden har optaget uforholdsmæssigt meget plads. Hvis ikke din forhandlingsrunde med LC lykkes denne gang, må du altså gå den juridiske vej.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan med glæde oplyse om at jeg i dag har fundet en for begge parter tilfredsstillende og aceptabel løsning med LcAudio vedrørende de problemer jeg har haft med Zapplayer.
Det har taget noget tid men løsningen, har først budt sig nu og ligger ikke langt fra en løsning foreslået af LcAudio selv.
Der skulle blot mindre justeringer til!.........
På dette grundlag kan jeg kun sige at for min del er slut resultatet tilfredsstillende.
Det er beklageligt at jeg har skulle have sådanne problemer med et ellers lovende produkt!! og der skulle gå så meget tid men når enden er god!.. sååå... og problemet har været af vansklig art for begge parter!..
Jeg vil også understrege her at vedrørende andre LcAudio produkter jeg har ( forstærker grej) så har og er funktion og ydelse af disse fuldt ud som det skal og ganske fremragende! her er der intet der her ændret sig vedrørende mine synspunkter!
Ligeledes er og har servicen vedrørende disse produkter været aldeles fin! her har jeg intet haft at klage over eller udsætte!...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 02 Februar 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har vel heller ikke haft brug for deres service før nu ?
Hvad bestod løsningen så af ? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Je engang vedrørende min Sidewinder pre. amp. og her var servicen god og hurtig!!..
mvh __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MIJU! Hvad går løsningen ud på? Gælder den kun dig, fordi du brokker dig offentligt, eller er det en løsning alle kan få glæde og gavn af?
|
| Til top |
|
| |
LCaudio Branchemedlem

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beltofte, Jesper Juul, Kurt Kubik, SATMIT og et par andre, jeg ved udmærket godt det er god underholdning, hvis det kan lykkes jer at piske stemningen op så det hele skummer over. Lidt ligesom dengang man stillede byens bager op på torvet og kastede med rådne tomater. Sjovt, men desværre er der altså ikke nogen bager her på torvet, som var fanget med fingrene i kringlekassen.
Vi har som virksomhed gennem de sidste 10 år fået ialt 2 henvendelser fra forbrugerstyrelsen. Begge henvendelser var 'udbedelse af vores version' af en sag, der var blevet klaget over. I begge tilfælde har vi fået medhold i at vores service er fuldt acceptabel eller god, og forbrugerstyrelsen fandt i begge tilfælde ingen grund til yderligere bemærkninger. So Let it go, guys!
Vores garanti på ZAPplayer er (som alle andre L C Audio produkter) fuldt gyldig, og i tilfælde af problemer, kan man sende produktet ind til vores (yderst kvalificerede) service center og få det udbedret. Men vi har dog ikke oprettet nogen ny 'millioner i erstatning's ordning. Heldigvis har vi nu fundet en løsning med Miju som begge parter kan være tilfreds med og, dermed mener jeg sagen er afsluttet. Hvad løsningen går ud på mener jeg er en sag mellem Miju og os. Vi har hele tiden haft en god kommunikation med Miju uden om dette forum (og med et helt andet og mere positivt sprogbrug end det i har set her). Derfor mener jeg heller ikke det er relevant for mig som producent at bruge tid på at diskutere en konkret sag som denne i et forum.
Med hensyn til forbrugernes ret til at bruge et forum til at lægge pres på en producent af et eller andet. Jo det kan jeg principielt kun være enig i. MEN det betyder jo ikke at forbrugeren nødvendigvis har ret i hans klage. Hypotetisk kunne man jo godt forestille sig at en forbruger kunne lave en masse larm over et produkt, som der egentlig ikke var noget galt med, bare for at 'ryste æbletræet' og se hvad der faldt ned af gode sager. Hvor kritisk vurderer du som læser af forummet de indlæg du læser, før du dømmer, og klynger nogen op i det nærmeste træ? Nu taler jeg generelt, og ikke om denne sag. Jeg ved ihvertfald at fx. forbrugerstyrelsen vurderer en sag med NOGET mere saglige øjne end visse af denne tråds skribenter. ;o)
Hvis man har fået den ide at bare man laver en masse larm på et forum, så får man nok en masse gratis apparater, og en kæmpe erstatning, så ... not! (Nu taler jeg igen generelt betragtet, altså IKKE om denne specifikke sag). Vi lader os IKKE presse af den slags, og det tror jeg faktisk heller ikke der er ret mange andre hifi producenter der gør. I det specifikke tilfælde, kan jeg også sige at vi ville have lavet præcis samme løsning med Miju som hvis han aldrig havde været her på forummet. Og givet ham præcis samme service og garanti. Det har ingen betydning.
Da sagen nu herfra betragtes som løst og afsluttet, lukket og slukket, vil jeg til sidst officielt melde mig ud af tråden, sige tak for en god diskussion, og ønske alle herinde et godt forår. Til gengæld vil jeg fremover deltage lidt mere aktivt end før i andre diskussioner herinde på hifi4all, hvis det vel at mærke handler om hifi, teknik, diy projekter, osv.
Mange hilsner
Lars Clausen
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hælløwdi! Siden hvornår pisker jeg en stemning op mod LC??  Det mener jeg ikke jeg har medvirket til. Tilfælde hvor det måtte kunne tolkes anderledes, hører jeg gerne specifikt om. Jeg fider det faktisk som en rigtig strålende idé at have en producent som LC Auduio inden for landets grænser. At jeg måske ikke altid er enig i lydfilosofien er en helt anden sag, det er jo et frit land vi lever i. Èn eller anden dag tror jeg da, at der kunne dukke ét eller andet fuldstændigt vanvittigt produkt op, som jeg kunne gøre brug af. F.eks. en umodkoblet, bredbåndet poweramp med bipolare transer fra ende til andenm, med 100w i klasse A og med thermisk feedback til styring af bias, så emittermodstandene kan undgås. Hertil 30-40 kilo jern i trafoerne, som skal være EI typer og så skal vi lige have en flot finish og en støjsvag køling, gerne en meget stor kølevinge der ikke laver det sædvanlige spektakel. Det var da en opfordring - ikke? Måske der kunne være penge i skidtet.
|
| Til top |
|
| |
Beltofte Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars, jeg mener absolut heller ikke, at jeg har bidraget på sådan vis til at piske en stemning op. Jeg har udelukkende opfordret til, at Mike kontaktede Forbrugerklagenævnet i stedet for at bruge oceaner af plads og kræfter her på forumet.
Som du skriver, har Mikes tone været en andet i jeres korrespondancer. Det er svært for os andre at vide. Mit indtryk var, at sagen var kørt i hårdknude, hvorfor jeg netop opfordrede til at gå en anden vej. Forbrugerklagenævnet kunne jo så vurdere, hvordan sagen (såfremt der overhovedet var én) kunne håndteres. Der er ikke noget galt i, og det skal ikke forståes som et direkte angreb mod LC, men nærmere som fornuftig måde at finde en løsning på. Mit indtryk var en overgang, at Mike her i tråden ikke tænkte løsningorienteret, men blot brokkede sig i sin bitterhed. Derfor min opfordring. Du siger selv, at Forbrugerklagenævnet har giver dig ret i forbindelse med tidligere klagesager. Hvad er der at frygte?
Mvh.
Søren
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min holdning er 100% som angivet ovenfor ... hvis jeg havde fået den behandling som Mike har fået - uanset om der nu er lavet et forlig - så ville jeg aldrig ... aldrig købe et produkt fra denne producent igen.
Det er muligt at LC vælger at kalde det at piske en stemning op, og det er det måske også.
Men når jeg køber et produkt så skal det virke - fejl kan opstå en gang, men hvis man skal ud i et forløb med flere fejlrettelser, og som ender ud i produktet ikke virker ordentlig - så er der uanset forlig ingen vej tilbage ... DET ER DUER IKKE.
Det værste er ikke pengene selvom 5000-10.000 spir er mange penge. Nej det er ærgelsen, og alle de gange hvor man har skulle spilde tid på at prøve at finde en løsning på problemerne. For mig er det en hobby - ikke en kilde til ærgelse - så det skal bare virke ellers er jeg færdig med producenten. Og i den her sag har en løsning taget al al for lang tid - men meget ærgelse til følge (går jeg da ud fra).
Og endelig ... hvis det nu var sådan at Mike havde følt at sagen gik fint med jeres dialog ... hvorfor skulle han så skrive her.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sige at jeg her til at begynde med efterlyste andre med samme problemer!..
Og siden rigtignok give lidt udtryk for min bekymring og fustration når det så ud som jeg ingen tilfresstillende vejne kom..
Det har da også bidraget til at få LC i tale og få deres side af sagen, og det har da fået gang i "tingene"
Løsningen vi har fundet frem til håber jeg da at vi så småt havde kommet frem til under alle omstændigheder!????????
Jeg kan kun sige at min cd. maskine vil komme til at fungere som den skal!!
Det er også fint at man nu kan se at DER RENT FAKTISK KUNNE OPNÅS EN LØSNING!! og at LC IKKE!! bare lod stå til!!
På denne baggrund kan jeg sige at jeg til stadighed står inde for de LC produkter jeg har!! især forstærkerne!! som jeg absolut ingen forbehold har mod!! tværtimod!!
Og jeg vil nu trods alt ikke have betænkligheder ved at have disse produkter eller at anskaffe disse / eller andre...
Jeg har bare haft en meget uhældig oplevelse med zapplayer!.. og det er hvad der kan ske!.. MEN SOM JEG SIGER BARE ENDEN ER GOD!!
Det vil også være fint at se LC. deltage aktivt her inde med sine synapunkter og bidrage til debat mm. på lige fod med eks. Densen / Thomas S.
Dette ser jeg da frem til!!
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |