Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netstøjfilter ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Frede 1977:

Måske fordi du ikke har ML og Krell som resten af os !  :)))  LOL

PS: selvfølgelig ment meget ironisk !  :))

Hitachi

Hvem ved. Mit råd er bare at bruge pengene et andet sted... der er mange steder de gør (mere?) gavn (afkoblinger, kabler, tæpper...)

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig med Mercury - netstøjsfiltre er ikke den bedste løsning og har kun en sjælden gang positiov indflydelse. Igen og igen har jeg oplevet, at de alt for ofte har en helt forkert og negativ indvirkning på lyden, der bliver bl. a. lukket ned for informationer og dynamik

Jeg kan også kun anbefale, at hvis man vil den vej med at forbedre lyd via netvejen, så er det med en separat gruppe fra måleren som udgangspunkt. Og ja den Nordost Thor ting er bestemt ikke dårlig.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

ToftDahl:

Jamen til 25.000kr for en THOR  , hvem h.  har råd til det ? Var det så ikke mere lydforbedrende at skifte sonyèn ud med en Accuphase , end at købe en THOR ? Eller vrøvler jeg bare ...

Hitachi.

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

ToftDahl:

Jamen til 25.000kr for en THOR  , hvem h.  har råd til det ? Var det så ikke mere lydforbedrende at skifte sonyèn ud med en Accuphase , end at købe en THOR ? Eller vrøvler jeg bare ...

Hitachi.

Thor er nu også henvendt til den målgruppe, der sigter efter det bedste - koste hvad det vil. Hvis du f.eks sidder med noget Rogue Audio udstyr til 100k+ og vil have de sidste 5-15% ud af anlægget, så virker 25k ikke besynderlig meget. Hvis du tilgengæld sidder med en amp og cdp til 20k, så virker beløbet på THOR el. Exact Power vanvittig højt. Det skal jo passe sammen.

Fortæl os hvilket grej du har, så kan vi bedre matche dit behov. Og husk på, at netfiltre ikke nødvendigvis giver bedre lyd. Det er der INGEN garanti for. Hvis du vil tweake, så start evt. med nye netkabler og bedre strømskinne.

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Er der så noget for os "mindrebemidlede" som vi har råd til at købe ? Helst i et kabinet af en slags, for nogle af os har små børn osv... :))

Hitachi

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jamen hvad er dit budet??

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Jamen ca 1500kr pr styk i et kabinet ?

hitachi

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Duelund filterene skulle ikke have de samme begrænsninger for dynamikken som mange andre! Jeg har prøvet et, men havde lidt "bøvl" med det af andre årsager. Der var dog en hørbar forbedring! En kollega fra mit arbejde startede med at købe et og har nu fire. Han har sat det på alt endet end effekt forstærkeren (1000W Ice Power - Bertrams). Han har dog prøvet på Ice modulet, men der er vist noget filter i forvejen og der virkede det ikke optimalt. Sikkert noget af den samme årsag til at jeg ikke fik det til at virke på mit setup.

Men tal med Frederik fra DCA.

Mit problem var lidt sner fra selve filteret og det kunne ikke lide at være i nærheden af mit rack (firkant jern rør). Da det er noget spole værk danner det jo noget magnet felt og det har åbenbart valgt at "snakke" med mit rack :o( Ikke meget, men nok til at jeg lige ville vente med at prøve igen til jeg har fået bygget mit super rack som har været på tegne brættet i alt for mange år..

Rack af Alu er ikke et problem da det er et ikke magnetisk metal. Rustfrit stål skulle også være ok. Og oplever man problemet kan man jo flytte det lidt rundt! jeg ville bare hellere bruge pengene på et par DCA 2.0 og vente til jeg har et rack i masivt træ.

Jeg var ude hos Frederik med filteret og prøve det der. Her var det fuldstændigt tavst og gav en tydelig forbedring af perspektiv og dynamik. En af de forbedringer jeg hørte på mit anlæg var en mere nuanceret gengivelse af bas transienter! Feks en cello blev vibrationerne fra strøgne toner mere detaljerede.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

hitachi

Jeg mener også jeg skrev det i den forståelse og rækkefølge, separat gruppe med ordentlig netstrøm - og jo den Thor er ikke dårlig, netop af samme årsag, den er ikke lige just billig.

Som AM-E skriver er det til målgruppen som investerer i HIFi, hvor man gerne vil have det sidste med. Det jeg har hørt til de strømmaskiner, er, at de giver rigtig meget og retter op på noget som andet ikke kan, ensartet og vedvarende god strøm, hvilket er særdeles vigtigt for HiFi og toplyd. System Audio er også distributør af sådan en sag - ExactPower, den leverer også et særdeles flot resultat på netsiden - konstant og ensartet god strøm.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Der er måske ikke noget til 1500kr stykket ?

Hvis ikke, er det "kejserens nye Klæder"  LOL..SÅ meget koster stumperne i et filter da heller ikke , eller hvad ? Eller er der bare "nogen " der "dikterer" hvad man skal have for at være "moderne " ? Hvis et filter i hus kunne købes til en tusse  , blev det en stor success ! ( nok stavet forkert )

Hitachi

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

25.000kr for et netstøjfilter !  TÆNK ! hvad bliver det næste ? Tror IKKE på at noget netstøjfilter er 25.000kr værd..Hvis du har givet 25.000kr for noget , VIL du høre en forskel..Ellers er andet da dybt defekt :))

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

25.000kr for et netstøjfilter !  TÆNK ! hvad bliver det næste ? Tror IKKE på at noget netstøjfilter er 25.000kr værd..Hvis du har givet 25.000kr for noget , VIL du høre en forskel..Ellers er andet da dybt defekt :))

Om den er 25k værd er jo en individuel vurdering! Der er mange der undrer sig over at der er nogen der vil ofre 25k på et helt anlæg og syntes det er gak når nu deres 250,- MP3 lyder helt fantastisk ;o)

Mvh

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Altså , nogen der vil købe mine sure sokker..? Forbedrer dit lydbillede dramatisk og du kan pludselig fornemme at Diana krall måske ikke har været i bad ! Meget realistisk og med et godt punch til næseborene ! I denne uge KUN 35.0000kr ..Hvem kommer først ? To stk KUN 60.000kr ! WAW..

Hitachi

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jo , de der sælgere ER afsløret !  LOL

hitachi

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Udbud og efterspørgsel! Tror nok du får problemer med den ene faktor ;o)

Var det Elvis gamle sokker så var sagen sikkert en anden! Er der logik i det??

Mvh

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

hvis du bor i hus får du nok mere ud af at få en seperat strøm gruppe og et nyt 3x2,5mm.2 kabel fra tavle til dit anlæg, nogle nyt netkabler fra stildåse til anlæg, hvis du så har mere blod på tanden så prøv de filtre i en blindtest

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

hitachi

Nu er der ikke tale om et netstøjsfilter, hvis vi taler om THOR eller ExactPover, vi taler om helt anderledes grej, du får snarere dit eget lille elværk, som absolut er alle pengene værd.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

He , tænkte nok de kom efter mig .. Naturligvis..Kejserens nye klæder kunne heller ikke kritiseres ! Tænk lige over det igen ..25.000kr for et par kondensatorer og et par modstande i en box... ??? Ja beløbet var rigtigt !  VÅGN OP !!

Hitachi... ( Nå NU kommer de efter mig ! Se selv om lidt :))  )

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

CSN 1903: 

Tror du har ret i hvad du siger...

Hitachi

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Det er vel egentligt lidt ligegyldigt at komme efter nogen! Der er nok ikke mange kunder til en THOR! Det i sig selv driver jo prisen i vejret. Bare at få alle godkendelser i hus samt lave mekanik ug udviklings arbejde er ikke gratis. Markedsførring heller ikke!

Jeg købte engang nye tændspoler til min MC (Honda) en kammerat gloede på mig som var jeg fra månen. Han var vandt til bil reservedels priser. Min tændspole kostede over 1000,- dem han var vant til kostede omkring en hund. I bund og grund var det jo den samme varer! Men eg var nu glad for at min MC ikke var blevet til en bil og at den kunne køre igen. Ingen problemer her med at smide de 1000...

Når du ikke har hørt den elle rtænkt dig at smide 25k så er det da helt fint. Det ville jeg heller aldrig gøre (med mindre jeg en dag havde vildsomt mange penge). Men hvad andre gør med deres penge?!? Det kan jeg ikke rigtigt have nogen særlig mening om. Så længe de selv føler de får noget for deres penge så dem om det..

Mvh

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum