Emne: Vienna speakers til salg ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm et eller andet sted tror jeg hele problemet er at alt hifi er oversolgt til priserne - ret beset - nogle enheder og filtre lavet i kina, og ægte træ til kabinetterne - nu ved jeg ikke hvad hifi producenter betaler for eks. ægte bøg - men jeg betaler 120 kr. pr. rum meter, i lige nøjagtig den tykkelse og længde jeg vil have det - og jeg vil nok mene at man ud at nogle 3 meter lange bøgestammer kan lave en del højtalerere, men det afholder dem ikke for at kræve ekstra for ægte træ. Jeg synes at det er direkte sjofle priser der nogle gange forlanges for hifi ting - det står slet ikke mål med kostprisen på materialer og timer, og slet ikke i reel værdi
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eg, elm, bøg = 120 pr. rummeter - birk,fyr, gran = 60 pr. rummeter - de røver en, med deres priser - træ er så billigt at man tror det er løgn, alligevel vil hifibranchen gerne at folk skal give kassen for at få ægte istedet for mdf eller hvad det nu hedder, men finer ovenpå - jeg synes det er bluff af en anden verden.
Og de priser jeg nævner er som privatmand - de er meget højere end dem producenter af alverdens ting giver for råvaren
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er meget enkel .
TC har sat ders priser sammen med mig .
Hvad angår strauss i Bøg , det er forbi der er et godt lager i BØG , og der købes ikke så meget i den farve mere , nu køber folk rosewood og piano .
Om 4 uger er prisen oppe igen sådan er det eller når mit lager er væk.
Hvad angår de få der har været tilsalg ud af 370 solgte sæt endtil nu så er det som det skal være
Man ser det også med logan SF wilson alle andre mærker bare kik i tyskland .
Mine priser er sæt udfra den tyske pris dog uden den mere moms vi har i dk .
Og til guldkysten hvad er laver i kina ? , tag nu bare mahler i bøg den udgik kun fordi de ikke kunne skaffe den flamet bøg mere der var 100% ok , det samme med den nye rosewood den afløser den gammel forbi det de havde købt ind var brugt op .
Kan sige dig har lige været til møde/messe og der blev vienna jaget af kabinetfrabrikker igen og uden hel igen for dem , ved sidste messe blev de så og sige smidt ud fra standen .
vienna bruger kun SS/Seas/tyskfirma til delfilter italy kabinetter .(det er noget jeg går meget op i )
Og jeg bruger en del tid fortiden på at få vienna til at få lavet ders kabinetter i dk , men uden held endtil nu , men mon ikke de overgiver sig til sidst eller måske kan de overtales til at bruge det på nye modeller .
Slut herfra , vil helst ikke svare mere i dette indlæg .
Ps der er solgt ca 78 sæt af den gammel betthoven og hvor mange har der været tilsalg ? .
De % jeg får kommer kunden tilgode , jeg kunne også bare smide dem på lager også bare lade dem står der for solgt skulle de nok blive med tiden .
Jeg kunne jo også bare holde kæft når der er nye modeller på vej og bare sælge helt op til den nye model kommer ud , som jeg selv har oplevet som privat kunde mange gange , men ikke noget jeg gør for hvergang jeg har oplevet det er jeg altid blever pist , men kan godt se hvorfor de gør det .
Da jeg blev tilbudt de gammel beethoven med % tog jeg også kontakt til de kunder der lige havde købt til højre pris og tilbyd dem updat til en meget god pris .
Men med straus der er det nu mest sort og rosewood der er blevet solgt så der er ikke et problem i det .
kun ca 50 bruger herinde har vienna , ca 90 kunder har henvendt efter de har læst i HF .
De fleste mahler er solgt udfra test i HF og der er mange der har hørt vienna i andre lande der har købt her .
Det samme med veldonye 50% af disse køber har fundet mig på velodynes side .
Om hifi4all sælger ja gør de , men ikke mere end HF og en messse i kbh .
Der findes mange brokke hoveder og de kan for min skyld brokke sig ihjel , nogle lever af brok andre lever af mad .
Sjvot nok var der ingen der brokket sig da HFK havde MS4 og MS5 til ½ pris ?????? .
Sov godt .
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 681
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg synes at denne tråd efterlader mere forvirring end godt er. Så for at fatte sammenhængen, har jeg nogle spørgsmål.
Iflg. Otto`s første indlæg, så er de 25%`s prisnedsættelse på VA ikke udtryk for lavere indkøbspriser, men udelukkende udtryk for en aggresiv prispolitik fra TC`s side. I senere indlæg fra Otto, er det et godt tilbud på VA der giver prisnedsættelserne, hvor er den logik jeg ikke umiddelbart kan finde ?
Otto, du mener også, at det er irrationelt at ærgre sig over, at man har betalt 20.000 mere for sin højttaler end naboen for den samme. Det udsagn forstå jeg ikke ! Hvis man som menneske, med et intakt overlevelsesinstinkt, ikke ærgrede sig over, at have "mistet" 20.000,- ville man så være rationel ?
Grundene til, at man sælger sine VA, kan være mange, nogle af dem er angivet (MC køb, opgradering til større VA osv.), men at postulere at VA købere pr. automatik skifter anlægget ud 1 gang om året, uden anden grund end at det gør de bare, det er, efter min mening, at stramme den og stramningen bliver ikke mindre af, at man så i samme åndedrag antyder, at købere af Dali og B&W, bare er bevidstløse konsumkøbere uden "rigtig" kritisk sans. Mig bekendt laver både Dali og B&W da glimrende højttalere, der også tåler sammenligning med VA, bortset fra, altså, at de ikke appelerer til udskiftning 1 gang om året.
Tilsidst, blot en kommentar til antallet af brugte VA. Jeg mener ikke at antallet er alarmerende stort og som det også er fremlagt her i tråden, så har der jo været gode grunde til brugtsalget, der har meget lidt med lydkvaliteten at gøre.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej
Jeg synes at denne tråd efterlader mere forvirring end godt er. Så for at fatte sammenhængen, har jeg nogle spørgsmål.
Iflg. Otto`s første indlæg, så er de 25%`s prisnedsættelse på VA ikke udtryk for lavere indkøbspriser, men udelukkende udtryk for en aggresiv prispolitik fra TC`s side. I senere indlæg fra Otto, er det et godt tilbud på VA der giver prisnedsættelserne, hvor er den logik jeg ikke umiddelbart kan finde ?
Otto, du mener også, at det er irrationelt at ærgre sig over, at man har betalt 20.000 mere for sin højttaler end naboen for den samme. Det udsagn forstå jeg ikke ! Hvis man som menneske, med et intakt overlevelsesinstinkt, ikke ærgrede sig over, at have "mistet" 20.000,- ville man så være rationel ?
Grundene til, at man sælger sine VA, kan være mange, nogle af dem er angivet (MC køb, opgradering til større VA osv.), men at postulere at VA købere pr. automatik skifter anlægget ud 1 gang om året, uden anden grund end at det gør de bare, det er, efter min mening, at stramme den og stramningen bliver ikke mindre af, at man så i samme åndedrag antyder, at købere af Dali og B&W, bare er bevidstløse konsumkøbere uden "rigtig" kritisk sans. Mig bekendt laver både Dali og B&W da glimrende højttalere, der også tåler sammenligning med VA, bortset fra, altså, at de ikke appelerer til udskiftning 1 gang om året.
Tilsidst, blot en kommentar til antallet af brugte VA. Jeg mener ikke at antallet er alarmerende stort og som det også er fremlagt her i tråden, så har der jo været gode grunde til brugtsalget, der har meget lidt med lydkvaliteten at gøre.
Venligst
Bent
|
|
|
TC pris er mig , den pris de har nu følger den tyske pris , da jeg i sin tid prissætte dem gjore jeg det udfra den norske pris , men nu er norge længer væk end tyskland så det bliver den .
Og hvad strauss angår så er det mig der har bedt TC og en anden shop om at sætte dem ned , ejg har valgt selv ikke at sælge dem andet til dem .
Hvad angår dali og B&W dem har jeg haft rigtig mange kunder af også fra andre mærker , det siger bare at nogle skifter sit og alle er langtfra herinde .
Jeg kender mange med op til flere sæt højttaler .
Det sjove er nu dyre folk køber nu mere skifter ud , men det er noget man først ved når man sælger dyre ting .
Jeg har tit sagt til kunde sæt farten ned tænk dig godt om de har mine mærke eller andre .
og hvad angår priser så bare tag et kik på http://www.ebay.de/ eller andre tyske sider , så ser man tit Dali B&W rega og mange andre mærker også danske til meget laver priser som nyt .
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et sæt vienna højttalere som jeg er meget glad for og har ingen planer om at skifte dem ud de næste mange år 
Jeg købte hele mit anlæg ( undtagen pladespiller , hovedtelefonforstærker og hovedtelefoner ) hos jensen og fik samlet, syntes jeg selv, en ganske udemærket rabat iforhold til liste prisen jeg ikke kunne sige nej til 
At jeg så købte det hele uden at have hørt noget af det først, er en helt anden sag, som heldigvis gik godt - denne gang 
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 681
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 02:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen
Tak for svaret.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 03:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er det lidt OT. Men der er noget som jeg har tænkt på efter jeg har hørt disse ht. Hvad er grunden til at folk er så glade for dem, spørger bare?
Ikke for at rakke ned på dem, eller dem som har dem, men jeg synes de er aldels kedelige at lytte til hvis man kan sige det sådan. Til prisen synes jeg ikke at de er det værd og der må kunne findes noget mere interessant, uden at jeg dog har afsøgt markedet for ht det sidste års tid grundigt. Det kommer bare lidt bag på mig, hvorfor de er blevet så populære....?
Michael
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Måske er det lidt OT. Men der er noget som jeg har tænkt på efter jeg har hørt disse ht. Hvad er grunden til at folk er så glade for dem, spørger bare?
Ikke for at rakke ned på dem, eller dem som har dem, men jeg synes de er aldels kedelige at lytte til hvis man kan sige det sådan. Til prisen synes jeg ikke at de er det værd og der må kunne findes noget mere interessant, uden at jeg dog har afsøgt markedet for ht det sidste års tid grundigt. Det kommer bare lidt bag på mig, hvorfor de er blevet så populære....?
Michael
|
|
|
Sæt det rigtig sammen så er de langt fra kedelig , men kan man ikke finde ud af det så er der intet der dur .
De gammel modeller havde tendens til det , men det er der lavet om på nu , smid noget godt udstyr på dem og de spiller langtfra kedeligt .
Hvad er så godt udstyr det er jo lige op til en selv ikke .
Hvad er grunden til du kan lige Arcam ? , det er noget af dårligste jeg har hør fra et mærke , det hænger ikke sammen og ligemeget hvad jeg har hørt det på og sammen med så har det aldrig kunne spille en bare lidt velopløst top .
Men det er jo min smag mang har det så de må synes noget andet .
Det samme med bånd hvorfor synes nogle bånd er bedre end dome ?
Jeg har har mange højtaler med bånd også de nye modeller .
Den store forskel på bånd og dome kan forklares sådan og siger sig selv .
Tag er stukke jern sæt det fat i en skuestik slå på det hvordan lyder det (død ingen rum/luft)
Tag er stykke jern hæng til op i en snor så det hænger frit , slå på det og lyt , sådan er dome i forhold til bånd .
I sær overtoner på klaver og bækken er meget bedre på dome , for ikke at sige stemmer har meger ægthed .
Klang tiden er længer på dome den ringer ikke så hurtigt ud som bånd .
Men igen det er hvad jeg høre andre høre sikker noget andet .
Og hvorfor bruges bånd ikke meget mere end dome hvis det skulle være bedre de er ikke dyre end dome ?
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er imponerende at man kan koge så meget suppe på denne and! Men det er jo desværre typisk for Hurtig og co!
VA har længe været en torn i øjet på folk, fordi det tilsyneladende går mærket godt i DK, så vi må hellere prøve at få smidt noget grus i maskineriet.
I øvrigt dejligt at se Medlyd med på banen her ... det er jo i sandhed en der forstår at sætte sine priser!!!!
Det er for at sige det på godt vestsjællandsk ynkeligt, at man kan gå i så små sko, at man begynder at kritisere prisfastsættelsen og brugtpriser på produkter man helt tydeligt ikke bryder sig om, og som i sagens natur heller ikke vil købe. 
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
| Iflg. Otto`s første indlæg, så er de 25%`s prisnedsættelse på VA ikke udtryk for lavere indkøbspriser, men udelukkende udtryk for en aggresiv prispolitik fra TC`s side. I senere indlæg fra Otto, er det et godt tilbud på VA der giver prisnedsættelserne, hvor er den logik jeg ikke umiddelbart kan finde ? |
|
|
Strauss bøg tilbud = tilbud fra Vienna der gør at vi kan sætte prisen ned. Generel prisnedsættelse = Beslutning fra vores side. Lavere priser = større salg. Større salg = bedre indkøbspriser. Resultat: MÅSKE større indtjening samlet set - det vurderede vi var tilfældet. Nærmere i detaljer hverken vil eller må jeg udpensle dén ting, og om vi tjener flere eller færre penge på den taktik vil jeg heller ikke udtale mig om.
Medlyd skrev:
| Otto, du mener også, at det er irrationelt at ærgre sig over, at man har betalt 20.000 mere for sin højttaler end naboen for den samme. Det udsagn forstå jeg ikke ! Hvis man som menneske, med et intakt overlevelsesinstinkt, ikke ærgrede sig over, at have "mistet" 20.000,- ville man så være rationel ? |
|
|
Du har jo IKKE mistet 20.000,-. Du er nøjagtigt lige så godt stillet som før naboen købte sit sæt højttalere, du har betalt nøjagtigt lige så mange penge for nøjagtigt den samme højttaler. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror mange hopper på VA-vognen pga. det gode kvalitetsindtryk; Italienske kabinetter, Scanspeak og Seas enheder, og en pæn og poleret lyd. Det er der jo ikke noget at sige til. Bling-bling sælger, sådan er det bare...
At jeg så generelt ikke kan lide deres lydfilosofi/afstemning er jo min smag, det gør ikke højttalerne til dårlige køb.
Brugtpriserne er derimod ofte fantasifulde i forhold til hvad folk har betalt for højttalerne.
Jeg tror f.eks. at grunden til, at der ikke er nogen der brokker sig over, at man nu kan købe nye sæt Strauss til 30K, er at der ikke er nogen der har givet ret meget mere end 30K. Ellers ville der jo være ramaskrig over en sådan prisnedsættelse.
Jeg synes at der er forbavsende få sæt til salg i forhold til hvor mange sæt der er solgt. Der er jo altid nogen, som ikke kan få grejet til at spille optimalt sammen, hvorfor de skifter ud. Over 370 solgte sæt! Det er fandme flot, René! Så mange sæt på så kort tid taler jo for sig selv....
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
Tror mange hopper på VA-vognen pga. det gode kvalitetsindtryk; Italienske kabinetter, Scanspeak og Seas enheder, og en pæn og poleret lyd. Det er der jo ikke noget at sige til. Bling-bling sælger, sådan er det bare...
At jeg så generelt ikke kan lide deres lydfilosofi/afstemning er jo min smag, det gør ikke højttalerne til dårlige køb.
Brugtpriserne er derimod ofte fantasifulde i forhold til hvad folk har betalt for højttalerne.
Jeg tror f.eks. at grunden til, at der ikke er nogen der brokker sig over, at man nu kan købe nye sæt Strauss til 30K, er at der ikke er nogen der har givet ret meget mere end 30K. Ellers ville der jo være ramaskrig over en sådan prisnedsættelse.
Jeg synes at der er forbavsende få sæt til salg i forhold til hvor mange sæt der er solgt. Der er jo altid nogen, som ikke kan få grejet til at spille optimalt sammen, hvorfor de skifter ud. Over 370 solgte sæt! Det er fandme flot, René! Så mange sæt på så kort tid taler jo for sig selv....
|
|
|
Ved ikke om det er godt eller ikke , går jeg ikke så meget op i , nok mere vienna der gør det og lad dem om det .
De kender mig nu , og jeg har et mega godt forhold til dem og det skal der nok komme mere godt udaf , for det er et mærke der lytter til kunder og impotørs feedback , i forhold til mange andre mærker .
Kan sige update af mahler var mega pres fra mig også hvordan det skulle forgå .
Tro mig jeg er ikke mem at handel med bare snak med de mærker jeg handel med om det .
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fyger med påstande herinde - Lad os nu komme tilbage på sporet
Smag og behag er forskellig - er selv en af VA-slaverne og mine er ikke til salg (skulle da lige være for at skifte til Mahler(dream on Jesper))
David: At de er pæne er ekstra bonus - Jeg synes du skulle prøve at banke på siden af kabinettet inden du kalder dem rent "bling" igen - De er døde som få. Her var der mange der kunne lære noget her.
Taget i betragtning hvor mange der er solgt synes jeg egentligt ikke der er mange til salg.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Det fyger med påstande herinde - Lad os nu komme tilbage på sporet
Smag og behag er forskellig - er selv en af VA-slaverne og mine er ikke til salg (skulle da lige være for at skifte til Mahler(dream on Jesper))
David: At de er pæne er ekstra bonus - Jeg synes du skulle prøve at banke på siden af kabinettet inden du kalder dem rent "bling" igen - De er døde som få. Her var der mange der kunne lære noget her.
Taget i betragtning hvor mange der er solgt synes jeg egentligt ikke der er mange til salg. |
|
|
Ok, jeg har prøvet at banke på Haydn og Beethoven, og her var da lidt bongo-tromme/papkasse over den lyd det gav, det er nok bedre på de større modeller Strauss og Mahler. Men som René siger, så er det jo nok også blevet bedre med de nye modeller.
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
|
|
|
Lad os nu lige prøve at holde os til fakta:
Der er IKKE tale om en prisnedsættelse, der er tale om et TILBUD på en BEGRÆNSET mændge i en BEGRÆNSET periode og KUN i en BESTEMT farve. Som der er antydet flere gange i tråden fra både Otto og Jensen så kunne det jo være at der var tale om at Vienna af en eller anden grund står med et stort parti i en betesmt farve som de så kan levere til en særlig god pris. Det interssante spørgsmål som så er blevet stillet flere gange men som ingen har forholdt sig til er: Hvad skal man som forhandler gøre i den situation ?
A) sige nej til det gode tilbud ? (altså noget i retning af "nej tak vi vil hellere give fuld pris")
B) købe dem til den gode pris og stoppe en væssentlig større fortjeneste i sin egen lomme ?
C) lade den gode pris komme sine kunder til gode (samtidigt med at man så naturligvis håber på et større salg) ?
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
At jojo priser skader omdømmet, og brugtprisene er hævet over enhver tvivl i mine øjne. Samtidig så elsker jeg som alle andre at købe noget når det er på tilbud, så i udgangspunktet er det ikke mig i mod. Men, jeg tror at når der findes rum for virkelig store slagtilbud så er det tit fordi at der ligger på en masse avance i udgangspunktet, for ellers så ville man da sælge med tab. (Tror ikke man behøver at være diplom økonom for at regne det ud )
Nogle merker/forhandlere kører med faste priser, andre er tit på tilbud, og nogle skal bare pruttes hårdt ned i pris. Jeg foretrekker selv faste, lave priser. Hvis ikke så skal man enten
A: Vente på at et produkt kommer på tilbud så man får det til en fornuftig pris
B: Prutte hårdt, noget jeg udgangspunktet synes er sjov, men det bliver også en ekstra variabel man skal tage hensyn til når man skal sette op kandidater, og dermed bliver beslutningsprocessen mere kompliceret.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
David skrev:
|
|
|
|
Lad os nu lige prøve at holde os til fakta:
Der er IKKE tale om en prisnedsættelse, der er tale om et TILBUD på en BEGRÆNSET mændge i en BEGRÆNSET periode og KUN i en BESTEMT farve. Som der er antydet flere gange i tråden fra både Otto og Jensen så kunne det jo være at der var tale om at Vienna af en eller anden grund står med et stort parti i en betesmt farve som de så kan levere til en særlig god pris. Det interssante spørgsmål som så er blevet stillet flere gange men som ingen har forholdt sig til er: Hvad skal man som forhandler gøre i den situation ?
A) sige nej til det gode tilbud ? (altså noget i retning af "nej tak vi vil hellere give fuld pris")
B) købe dem til den gode pris og stoppe en væssentlig større fortjeneste i sin egen lomme ?
C) lade den gode pris komme sine kunder til gode (samtidigt med at man så naturligvis håber på et større salg) ?
Med venlig hilsen
|
|
|

Lige det , jeg vdste det med det samme det ville give problemer , men nej ville jeg aldrig sige til et tilbud , da jeg tit få tilbud fra andre mærker jeg normalt ikke handler med , og de kommer altid kunden til gode her .
Men kunne da godt være man skulle overveje det andet smide det på lager og rigtig scorre kassen
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valg af højtalere er jo smag og behag, vi har set Jensen forklare sine bevæggrunde for en prisnedsættelse, han vil efterfølgende holde et stabilt prisleje, hvis jeg har forstået det rigtigt. Altså er betingelserne for at have et godt brugt / gensalgsmarked på plads og i orden, ligesom naboen ikke behøver føle sig snydt, fordi andre køber dem 20.000 billigere.
Så om man kan lide lyden af VA eller noget andet, kan vi nok ikke blive enige om her, heldigvis er der forskellige opfattelser og lydmæssige interesser, og som det blev nævnt, det handler også lidt om hvordan man sætter grejet sammen.
Så ud fra disse betragtninger, kan der vel næppe koges mere suppe på den pølsepind.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|