Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Vienna speakers til salg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

At jojo priser skader omdømmet, og brugtprisene er hævet over enhver tvivl i mine øjne. Samtidig så elsker jeg som alle andre at købe noget når det er på tilbud, så i udgangspunktet er det ikke mig i mod. Men, jeg tror at når der findes rum for virkelig store slagtilbud så er det tit fordi at der ligger på en masse avance i udgangspunktet, for ellers så ville man da sælge med tab. (Tror ikke man behøver at være diplom økonom for at regne det ud )

Hvornår tjener en forhandler for meget?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Otto skrev:

når han ikke længre kan sælge varen

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
ManicMiner skrev:

At jojo priser skader omdømmet, og brugtprisene er hævet over enhver tvivl i mine øjne. Samtidig så elsker jeg som alle andre at købe noget når det er på tilbud, så i udgangspunktet er det ikke mig i mod. Men, jeg tror at når der findes rum for virkelig store slagtilbud så er det tit fordi at der ligger på en masse avance i udgangspunktet, for ellers så ville man da sælge med tab. (Tror ikke man behøver at være diplom økonom for at regne det ud )

Når han ansætte også tjener for meget  .

Det er sjovt det er så tit oppe , jeg høre aldrig nogle skrive jeg får for meget i LØN ? , alle mener jo de får for lidt , men nej alt for mange tjener for meget , de har jo penge til hifi og det koster jo vildt .

Brækker mig snart over folks penge snak .

ps

kan lige tilføje der er ikke flere strauss tilbage jo der er men ikke her i dk .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
ManicMiner skrev:

Det sa jeg hvis ikke noget om? Men, Hifiklubben holder faste, lave og sammenlignet med udlandet, konkurrancedyktige priser, og tjener fremdeles en hel haug med penger. Det har jeg ingen problemer med, så det er ikke der skoen trykker hos mig.

Der skoen trykker er at forskellige kunder betaler svært forskellige priser, og dermed bliver det tit de flinke der tar regningen. Derfor, og fordi det er mere overskueligt foretrekker jeg faste lave priser.

Ulempen er så soleklar, hvis du skrur ned for avancen taber du muligheden for at køre tilbud, og dermed har du en markedsføringsmulighed mindre, samtidig som du ikke kan tilfredsstille den typen kunder som konsekvent nekter at betale fuld pris.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer og fortelle hvilken modell som er den riktige, men jeg ved hvilken jeg selv foretrekker.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
David skrev:

Tror mange hopper på VA-vognen pga. det gode kvalitetsindtryk; Italienske kabinetter, Scanspeak og Seas enheder, og en pæn og poleret lyd. Det er der jo ikke noget at sige til. Bling-bling sælger, sådan er det bare...

At jeg så generelt ikke kan lide deres lydfilosofi/afstemning er jo min smag, det gør ikke højttalerne til dårlige køb.

Brugtpriserne er derimod ofte fantasifulde i forhold til hvad folk har betalt for højttalerne.

Jeg tror f.eks. at grunden til, at der ikke er nogen der brokker sig over, at man nu kan købe nye sæt Strauss til 30K, er at der ikke er nogen der har givet ret meget mere end 30K. Ellers ville der jo være ramaskrig over en sådan prisnedsættelse.

Jeg synes at der er forbavsende få sæt til salg i forhold til hvor mange sæt der er solgt. Der er jo altid nogen, som ikke kan få grejet til at spille optimalt sammen, hvorfor de skifter ud. Over 370 solgte sæt! Det er fandme flot, René!   Så mange sæt på så kort tid taler jo for sig selv....

Ved ikke om det er godt eller ikke , går jeg ikke så meget op i , nok mere vienna der gør det og lad dem om det .

De kender mig nu , og jeg har et mega godt forhold til dem og det skal der nok komme mere godt udaf , for det er et mærke der lytter til kunder og impotørs feedback , i forhold til mange andre mærker .

Kan sige update af mahler var mega pres fra mig også hvordan det skulle forgå . Hvad går den update egentlig ud på?

Tro mig jeg er ikke mem at handel med bare snak med de mærker jeg handel med om det .

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 02 Marts 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
jensen skrev:
David skrev:

Tror mange hopper på VA-vognen pga. det gode kvalitetsindtryk; Italienske kabinetter, Scanspeak og Seas enheder, og en pæn og poleret lyd. Det er der jo ikke noget at sige til. Bling-bling sælger, sådan er det bare...

At jeg så generelt ikke kan lide deres lydfilosofi/afstemning er jo min smag, det gør ikke højttalerne til dårlige køb.

Brugtpriserne er derimod ofte fantasifulde i forhold til hvad folk har betalt for højttalerne.

Jeg tror f.eks. at grunden til, at der ikke er nogen der brokker sig over, at man nu kan købe nye sæt Strauss til 30K, er at der ikke er nogen der har givet ret meget mere end 30K. Ellers ville der jo være ramaskrig over en sådan prisnedsættelse.

Jeg synes at der er forbavsende få sæt til salg i forhold til hvor mange sæt der er solgt. Der er jo altid nogen, som ikke kan få grejet til at spille optimalt sammen, hvorfor de skifter ud. Over 370 solgte sæt! Det er fandme flot, René!   Så mange sæt på så kort tid taler jo for sig selv....

Ved ikke om det er godt eller ikke , går jeg ikke så meget op i , nok mere vienna der gør det og lad dem om det .

De kender mig nu , og jeg har et mega godt forhold til dem og det skal der nok komme mere godt udaf , for det er et mærke der lytter til kunder og impotørs feedback , i forhold til mange andre mærker .

Kan sige update af mahler var mega pres fra mig også hvordan det skulle forgå . Hvad går den update egentlig ud på?

Tro mig jeg er ikke mem at handel med bare snak med de mærker jeg handel med om det .

noget i delfilter og ny diskant

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
rattanhuset skrev:

Måske er det lidt OT. Men der er noget som jeg har tænkt på efter jeg har hørt disse ht. Hvad er grunden til at folk er så glade for dem, spørger bare?

Ikke for at rakke ned på dem, eller dem som har dem, men jeg synes de er aldels kedelige at lytte til hvis man kan sige det sådan. Til prisen synes jeg ikke at de er det værd og der må kunne findes noget mere interessant, uden at jeg dog har afsøgt markedet for ht det sidste års tid grundigt. Det kommer bare lidt bag på mig, hvorfor de er blevet så populære....?

Michael

Sæt det rigtig sammen så er de langt fra kedelig , men kan man ikke finde ud af det så er der intet der dur .

De gammel modeller havde tendens til det , men det er der lavet om på nu , smid noget godt udstyr på dem og de spiller langtfra kedeligt .

Hvad er så godt udstyr det er jo lige op til en selv ikke .

Hvad er grunden til du kan lige Arcam ? , det er noget af dårligste jeg har hør fra et mærke , det hænger ikke sammen og ligemeget hvad jeg har hørt det på og sammen med så har det aldrig kunne spille en bare lidt velopløst top .

Men det er jo min smag mang har det så de må synes noget andet .

Det samme med bånd hvorfor synes nogle bånd er bedre end dome ?

Jeg har har mange højtaler med bånd også de nye modeller .

Den store forskel på bånd og dome kan forklares sådan og siger sig selv .

Tag er stukke jern sæt det fat i en skuestik slå på det hvordan lyder det (død ingen rum/luft)

Tag er stykke jern hæng til op i en snor så det hænger frit , slå på det og lyt , sådan er dome i forhold til bånd .

I sær overtoner på klaver og bækken er meget bedre på dome , for ikke at sige stemmer har meger ægthed .

Klang tiden er længer på dome den ringer ikke så hurtigt ud som bånd .

Men igen det er hvad jeg høre andre høre sikker noget andet .

Og hvorfor bruges bånd ikke meget mere end dome hvis det skulle være bedre de er ikke dyre end dome ?

Hej Jensen

Det har du naturligvis ret i. Hvad der var spændt foran dem dengang kan jeg ikke huske, men naturligvis har det noget med det at gøre. Lige som med alt mulig andet. Så vi må konkluderer at vedkommende i butikken ikke havde helt styr på hvad han skulle pressenterere dem med

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 02 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
jensen skrev:
rattanhuset skrev:

Måske er det lidt OT. Men der er noget som jeg har tænkt på efter jeg har hørt disse ht. Hvad er grunden til at folk er så glade for dem, spørger bare?

Ikke for at rakke ned på dem, eller dem som har dem, men jeg synes de er aldels kedelige at lytte til hvis man kan sige det sådan. Til prisen synes jeg ikke at de er det værd og der må kunne findes noget mere interessant, uden at jeg dog har afsøgt markedet for ht det sidste års tid grundigt. Det kommer bare lidt bag på mig, hvorfor de er blevet så populære....?

Michael

Sæt det rigtig sammen så er de langt fra kedelig , men kan man ikke finde ud af det så er der intet der dur .

De gammel modeller havde tendens til det , men det er der lavet om på nu , smid noget godt udstyr på dem og de spiller langtfra kedeligt .

Hvad er så godt udstyr det er jo lige op til en selv ikke .

Hvad er grunden til du kan lige Arcam ? , det er noget af dårligste jeg har hør fra et mærke , det hænger ikke sammen og ligemeget hvad jeg har hørt det på og sammen med så har det aldrig kunne spille en bare lidt velopløst top .

Men det er jo min smag mang har det så de må synes noget andet .

Det samme med bånd hvorfor synes nogle bånd er bedre end dome ?

Jeg har har mange højtaler med bånd også de nye modeller .

Den store forskel på bånd og dome kan forklares sådan og siger sig selv .

Tag er stukke jern sæt det fat i en skuestik slå på det hvordan lyder det (død ingen rum/luft)

Tag er stykke jern hæng til op i en snor så det hænger frit , slå på det og lyt , sådan er dome i forhold til bånd .

I sær overtoner på klaver og bækken er meget bedre på dome , for ikke at sige stemmer har meger ægthed .

Klang tiden er længer på dome den ringer ikke så hurtigt ud som bånd .

Men igen det er hvad jeg høre andre høre sikker noget andet .

Og hvorfor bruges bånd ikke meget mere end dome hvis det skulle være bedre de er ikke dyre end dome ?

Hej Jensen

Det har du naturligvis ret i. Hvad der var spændt foran dem dengang kan jeg ikke huske, men naturligvis har det noget med det at gøre. Lige som med alt mulig andet. Så vi må konkluderer at vedkommende i butikken ikke havde helt styr på hvad han skulle pressenterere dem med

Nej det er altid et problem når forskellige skal sætte noget op .

Sådan er det nu engang det tager man med et gram salt .

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Otto, TC skrev:
ManicMiner skrev:

Når han ansætte også tjener for meget  .

Det er sjovt det er så tit oppe , jeg høre aldrig nogle skrive jeg får for meget i LØN ? , alle mener jo de får for lidt , men nej alt for mange tjener for meget , de har jo penge til hifi og det koster jo vildt .

Brækker mig snart over folks penge snak .

ps

kan lige tilføje der er ikke flere strauss tilbage jo der er men ikke her i dk .

Jamendog Jensen ,så er vi to med kvalme

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 03 Marts 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

hov passer ikke helt hvad jeg skrev , der er solgt 424 sæt ialt .

Så kommer sverige det ved jeg ikke helt .

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hvad f..... !! 424 sæt,  det er jo kun lidt mere end røv og nøgler! Nu må du sgu tage dig sammen Jensen. Jeg troede du levede af den forretning.

STRAM OP.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
jensen skrev:

Hvad f..... !! 424 sæt,  det er jo kun lidt mere end røv og nøgler! Nu må du sgu tage dig sammen Jensen. Jeg troede du levede af den forretning.

STRAM OP.

Haugaard

Hehe jeg ved ikke hvad advancen er på sådan mogle "banditter". Men hvis vi siger den er 30-50% så tror jeg også det er godt det ikke er det eneste Jensen har under "vingerne" . Dog synes jeg alligevel det er meget flot med et salg på 424 sæt, når man tænker på prisen.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke VA falder mere end eks. Dali gør på brugtmarkedet, men at VA er overrepræsenteret herinde på KSB skyldes udelukkende den store interesse der har været for mærket her på sitet  Tag en kigger på dba.dk....så er Dali lige pludselig overrepræsenteret, men det er da ikke ensbetydende med det er en dårlig speaker, vel ? Vise versa for VA  

Omkring prissætning så er jeg altså lodret uenig med Otto TC. Når man laver ravage på markedet, lad os bare kalde det for hvad det er, men en prisnedsættelse på 25% på udvalgte modeller så vil det alt andet lige påvirke brugtpriserne i negativ retning på eks. Strauss. At kunden først mærker tabet når ht'eren skal sælges igen er korrekt, den lyder jo lige godt uanset den koster 30k eller 50k, men ham der har købt til 50k har købt for dyrt - sådan er det ! At man så sætter prisen op igen til de 50k retter selvfølgelig noget op på brugtpriserne på sigt, men lige nu og her mærkes det på priserne fordi de frie markedskræfter råder.

Det er jo derfor. lidt OT men alligevel, at bilkøbere rykker håret af sig selv når der kommer en kampagnemodel med AC, alu osv. som måske er kr. 15.000 billige end listeprisen på standardmodellen - så rykker brugtpriserne på standardmodellen ned under frysepunktet    

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Hehe jeg ved ikke hvad advancen er på sådan mogle "banditter". Men hvis vi siger den er 30-50% så tror jeg også det er godt det ikke er det eneste Jensen har under "vingerne" . Dog synes jeg alligevel det er meget flot med et salg på 424 sæt, når man tænker på prisen.

Øh, du mener ikke man kan leve af en fortjeneste 2-3-4 millioner når man ingen udgifter til forretning eller personale har?

EDIT: Det skal IKKE læses som misundelse eller noget i den retning, jeg har STOR respekt for René's forretning, og jeg er om nogen fortaler for at dygtige folk aldrig kan tjene for meget. For stor fortjeneste findes ikke (hvilket er svaret på mit spørgsmål længere oppe).

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Omkring prissætning så er jeg altså lodret uenig med Otto TC. Når man laver ravage på markedet, lad os bare kalde det for hvad det er, men en prisnedsættelse på 25% på udvalgte modeller så vil det alt andet lige påvirke brugtpriserne i negativ retning på eks. Strauss. At kunden først mærker tabet når ht'eren skal sælges igen er korrekt, den lyder jo lige godt uanset den koster 30k eller 50k, men ham der har købt til 50k har købt for dyrt - sådan er det ! At man så sætter prisen op igen til de 50k retter selvfølgelig noget op på brugtpriserne på sigt, men lige nu og her mærkes det på priserne fordi de frie markedskræfter råder.

Nemlig, sådan er betingelserne hvis man vil have fri konkurrence. At holde priserne på et fast, kunstigt niveau fordi man vil gøre tidligere kunde glade er lig med ulovlig karteldannelse.

Acer skrev:
Det er jo derfor. lidt OT men alligevel, at bilkøbere rykker håret af sig selv når der kommer en kampagnemodel med AC, alu osv. som måske er kr. 15.000 billige end listeprisen på standardmodellen - så rykker brugtpriserne på standardmodellen ned under frysepunktet    

Ja - og sådan er det bare. Hvis man ikke kan leve med risikoen for at dét sker, så må man jo lade være med at købe bil! Jeg kan ikke se hvorfor en forretning skal lægge bånd på sine udfoldelsesmuligheder for at tilgodese brugtprisen på det udstyr folk har købt engang. Al respekt for at nogen kan have en anden holdning, men det er MIN holdning (og min arbejdsgivers holdning), og dén vi driver forretning efter. Så kan man være enig eller uenig, det er fair nok - man kan ikke tilfredsstille alle.

At forsøge at tilfredsstille alle er den sikre vej imod en lukket forretning.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

"Jeg kan ikke se hvorfor en forretning skal lægge bånd på sine udfoldelsesmuligheder for at tilgodese brugtprisen på det udstyr folk har købt engang"

- nej da, det kunne jo forveksles pleje af bestående kunder - når folk er ude af butikken, så tæller de jo ikke mere - det ved alle!

Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Dette er lidt som da de havde bygget storebæltsbroen... Folk var simpelthen så kede af at de ikke kunne sejle mere. Vil godt vædde med at ikke en eneste ville tage færgen i dag...

Og her har vi en hel del folk, der flæber over en prisnedsættelse. Hvis de selv stod og ville købe noget, og det kom på tilbud, så tror jeg chancen for at de stod først i køen ligger på omkring 100%. Der kan være mange forskellige årsager til de udsving, ny model på vej, for stor lagebeholdning eller en bedre pris, hvis man aftager en større leverance. De fleste forretninger kæmper for at gøre deres forretning rentabel, at der så er nogen der kan komme i klemme, det er en anden side af det... Men så er det jo ikke kun ved rpis nedsættelser, så skal producenterne jo holde op med at lave nye modeller, for så falder brugt priserne på de gamle....

Alle ønsker noget nyt og spændende, men det må ikke koste noget... Så er det vist en forkert hobby man har valgt....

Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke folk er utilfredse over en kampagne i forbindelse med en eller anden god lejlighed -opgraderinger og almindeligt udsalg eller hvad pokker det måtte være. Men hvis et produkt kører og og ned i priser, bliver det et problem og skaber uro om produktet og dermed også gensalgspriser. 
Men har Jensen jo også forklaret den aktuelle situation - det var en kampagne og alt vil gå tilbage til de normale forhold og priser igen, hvis jeg da har fulgt rigtigt med. 
Så dermed er det jo ligesom på plads, og vi kan vel altid lide et godt udsalg og nogle raske priser i den forbindelse - og hvorfor ikke også udsalg på VA produkter.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Malbjerg skrev:

Dette er lidt som da de havde bygget storebæltsbroen... Folk var simpelthen så kede af at de ikke kunne sejle mere. Vil godt vædde med at ikke en eneste ville tage færgen i dag...

Den er rigtig god, har tit hørt folk klage over priser på den bro , og det var bedre da man kunne dit og dat .

Jeg siger bare kik ikke tilbage der er kun en vej og det er frem.

Den måde jeg køre mit på det er altid ved at tænke frem og helst være flere gange foran de andre , om det er hifi eller det job jeg havde før det er det samme der er kun en vej og det er frem , og gøre sig bedre og bedre end de andre .

Det håber jeg alle gør lige meget hvad de laver .

Men nå jeg tænker over det , så har jeg godt mange gange købt noget hvor det så er kunnet på tilbud kort tid efter , det er hifi mad tøj møbler computer ja og meget andet og hvis man skulle gå og tænke på det så kunne man ikke lave andet .

Prøv at tænk hvad er det bilka lever af ? folk elsker tilbud de fare der ud så snart der bare er lidt .

nå har ikke tid til at skrive mere , skal sove job venter ja selv på en søndag

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Den eneste rigtige handling man kan foretage sig når man har købt noget til fuld pris for senere at se det nedsat er at også købe det igen - til nedsat pris - og jo flere enheder til nedsat pris man køber jo mere minimere man sit tab - idet den gennemsnitlige pris indregnet den var man købte til fuld pris begynder at nærme sig tilbudsprisen. På den måde stimulerer man også den private handel som er drivkraften bag en god national økonomi - på den måde får din forhandler tømt sine lagre og får råd til nye vare og dine børn, din kælder og dit køkken får endelig de højtalere m.m. de fortjener.

Jeg kunne egentlig indsætte nogle smileys her  men på den anden side er der noget om snakken -

tag bare Tyskland og tyskerne - de har før i tiden være lokomotiv i europa - folk har 10 år gamle køleskabe og tv,er og store opsparinger, de har 30 timers arbejdsuge og mega byrder i sociale ydelser lagt over på erhvervslivet - alle sparer op fordi de er skide bange for at miste deres job og det "indre marked" ligger helt dødt - ikke fordi tyske varer fejler noget - eksporten har det fint - men fordi tyskerne er blevet bange og ikke tror på sig selv. De skulle sætte arbejdstiden lidt op - åbne for at arbejde i weekenden til fornuftige priser, og så sætte alle nye vare på tilbud køb en til fuld pris og fen en ekstra med til halv.

hvis du på den anden side synes at forbrug er skadelig for miljøet og bruger verden resource med med råvarer og energi så kan vi godt drosle ned men så bliver det i et gear med en månedlig køddag og krystal radioer - ikke fordi der noget galt i det - jeg tror bare ikke menneskeheden er klar til det - som art lærer vi jo først når det er for sent

Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes