Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 13:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Told & Skat (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Go4it skrev:
Frede1977 skrev:

Liberal er vel ikke det modsatte af lovlydig. Ikke i min verden i hvert fald.

Jeg er meget mod at man som det meste naturlige opfordrer til anarki mod lovgivningen. Lovene er ikke for sjov, og er man utrilfreds har man demokratiske rettigheder til at lave om på det... og sin pligt til at  overholde dem.

Hvad bliver det næste? Skal vi ikke også diskutere hvor i kina man køber de bedste kopi-dvd'er? Eller hvad med at diskutere hvilket P2P program der byder på mest kopi-musik? Eller skal vi debatere om hvordan man snyder indboforsikringen til større udbetalinger.

Hold kursen, og hold jer på dydens smalle sti. Der går sku ingen skår af jer fordi i skal betale moms af nogle cd'er (i køber dem vel i USA fordi der er store penge at spare).

Jeg køber CDer hos "CD WOW" til ca det halve - lovligt! Danske pladeselskaber er selv ude om det med med den overpris: Nye CDer burde ikke koste nere end kr 99,-. Så var der mere salg af CDer herhjemme!

He - de er ved at lære det: både CDer & DVDer falder efterhånden meget hurtigt i pris efter udgivelsesdato, så helt retarderet er de ikke

Læs hvad jeg skriver! Det er slet ikke indkøb af cd'er i udlandet jeg antaster, men det skruppeløse forsøg på åbentlyst at snyde i skat.

... det er åbentbart helt normalt her på forum

Men grunde til at "folk" gerne vil importere udenom tolden, er vel netop at CD'er ude i butikkerne sælges til overpris?

Nosferatu

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Frede1977 skrev:

Liberal er vel ikke det modsatte af lovlydig. Ikke i min verden i hvert fald.

Jeg er meget mod at man som det meste naturlige opfordrer til anarki mod lovgivningen. Lovene er ikke for sjov, og er man utrilfreds har man demokratiske rettigheder til at lave om på det... og sin pligt til at  overholde dem.

Hvad bliver det næste? Skal vi ikke også diskutere hvor i kina man køber de bedste kopi-dvd'er? Eller hvad med at diskutere hvilket P2P program der byder på mest kopi-musik? Eller skal vi debatere om hvordan man snyder indboforsikringen til større udbetalinger.

Hold kursen, og hold jer på dydens smalle sti. Der går sku ingen skår af jer fordi i skal betale moms af nogle cd'er (i køber dem vel i USA fordi der er store penge at spare).

Du har tilsyneladende drukket af natpotten...men det er da nogle udmærkede debatemner du kaster på banen hér! 

Det kunne være interessant at høre din version af de glæder man har af den velsignede registreringsafgift på biler i Danmark.

Og jeg kunne altså også godt tænke mig at høre om den logiske og rimelige i den danske arvelov med de mange afgifter osv. Hvis man f.eks arver en person der har 75.000 kroner på bankkontoen...ja så skal Staten sgu' ha' snablen ned i kassen også. Hvorfor? Der er jo betalt skat af de penge der står på kontoen. Hvis staten kan godtgøre, at den afdøde er kommet til pengene på uhæderlig vis, kunne det måske være okay...men....

Som jeg tolker din 'tone' i denne tråd, vil du kunne forarges over forretningernes reklameaviser med billige tilbud. Det betyder jo sådan set, at Staten får et mindre momsbeløb i kassen, da varen jo er lidt billigere. Eller er der noget jeg har misforstået?

Og prøv lige at sige momssatsen højt for dig selv: 25% (femogtyve procent = en fjerdedel).

Vi må efterhånden i det mindste kunne forlange differentieret moms, som de har i de fleste andre lande? Vi har angiveligt ikke differentieret moms, fordi det giver al for megen administration for Staten. Løgn og latin!

Hilsen

Niels

Jeg synes osse Frede1977 kommer med yderst interessante emner her .

Men den kære Niels kommer altså med dagens puchline(s):

Det kunne være interessant at høre din version af de glæder man har af den velsignede registreringsafgift på biler i Danmark.

Og

Vi må efterhånden i det mindste kunne forlange differentieret moms, som de har i de fleste andre lande? Vi har angiveligt ikke differentieret moms, fordi det giver al for megen administration for Staten. Løgn og latin!

Bravo

Nosferatu

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige en ting, den protectionisme EU forsøger med er direkte elendig!

Og ja, afgifter mig her og afgifter mig der... Hvis ikke det var fordi det var så forbandet svært at flytte til et nyt land, med job/liv/familie osv. så havde jeg gjort det for længst...!

Den der daglige salme om at, vi har jo de bedste sygehuse, vi har jo et dejligt socialt netværk osv. den kan de godt stikke op... et hvis sted... Mig bekendt findes det bedre andre steder... Eller i hvert fald på samme niveau!

Det er dermed ikke sagt at jeg ikke finder mange goder ved at bo i Danmark.. Men alligevel?

Man bliver sgu bare så muggen når man hører at ens svigerfar køber en BMW M5 til 350.000 kr i Frankrig, når denne i danmark koster 1.6/1.8 mio...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Toftdahl skrev:

MOtherFREAK

Ja jeg har godt nok også tænkt lidt over den et par gange, men Go4it kan jo have regnet forkert i farten.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Nej, den er god nok - og af sammen grund (etisk & moralsk) vil jeg ikke komme nærmere ind på emnet!

Men igen: ALT kan lade sig gøre for dem der VIL...  

Jeg er ved at "drukne" i  personlige beskeder fra folk der ønsker tips til at snyde i Tolden - det vil jeg gerne være fri for, tak! 
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Go4it skrev:
Toftdahl skrev:

MOtherFREAK

Ja jeg har godt nok også tænkt lidt over den et par gange, men Go4it kan jo have regnet forkert i farten.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Nej, den er god nok - og af sammen grund (etisk & moralsk) vil jeg ikke komme nærmere ind på emnet!

Men igen: ALT kan lade sig gøre for dem der VIL...  

Jeg er ved at "drukne" i  personlige beskeder fra folk der ønsker tips til at snyde i Tolden - det vil jeg gerne være fri for, tak! 

Hei.

Kan du ikke bare lægge ud oppskriften her da

Theo

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

MOtherFREAK

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Motherfreak - ja den er go' med dig !

Med solskinshilsen

MO the FREAK

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hei.

Her er den satsene fra Skat.dk, så ved I hvad I har at forholde jer til:

"På enkelthøjtalere monteret i kabinet er toldsatsen 4,5 % og momsen 25 %.

Tolden beregnes af fakturaværdi + fragtomkostninger.

Momsen beregnes af fakturaværdi + fragtomkostninger + tolden."

Hmmm, told på fragt

theo

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Det er ikke en western du er med i... og det er ikke en urimelig kamp mellem de gode og de onde.

Betal din skat og være glad.

Din opførsel er IMO forkastlig og hører ikke hjemme på sådanne forum.

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men undskyld mig... Er det ikke Hifi4all og ikke skattesnyd4all?

Betal dog jeres andel af den fælles byrde og lad dette sted være til Hifi.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:
Frede1977 skrev:

Det er ikke en western du er med i... og det er ikke en urimelig kamp mellem de gode og de onde.

Betal din skat og være glad.

Din opførsel er IMO forkastlig og hører ikke hjemme på sådanne forum.

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men undskyld mig... Er det ikke Hifi4all og ikke skattesnyd4all?

Betal dog jeres andel af den fælles byrde og lad dette sted være til Hifi.

Meget muligt, men synes du ikke cd'er i DK er dyre?

I USA er prisen meget afhænging af selskab, men jeg købte ny kanye west cd der for 10$ = ca. 65DKR.

Selv med dansk moms på 25% får du 65x1,25 = 81,25DKR

I DK betaler man min. 150DKR for en ny cd i butikkerne, hvis ikke 160DKR. Forklar da venligst hvorfor vi skal betale dobbelt så meget?

Personligt synes jeg det er tåbeligt med så høje priser, for satte man cd'erne til ca. 100DKR, ville man jo osse sølge flere originale cd'er og derved komme et skridt tættere på at få nedlagt pirateriet.

Nosferatu

Galver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 November 2006 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Under 80 kr = ingen moms, ingen told
Under 300 kr = 25% moms, ingen told
Over 300 kr = 25& moms, toldsats efter hvilken vare der er tale om.

/U.

Hej

Der er en "lille" fejl i dine grænser!!!! 

det er ikke 300 kr, men ca 165 kr der afgøre om man skal betale told eller ej

Mvh Galver

Til top Vis Galver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Galver

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Frede1977 skrev:

Nightpuma skrev:
Hei. Det var ikke meningen at forarge jer. Jeg finner ud af det et annet sted. Theo

Som om det er stort bedre  

..og jeg som trodde i dansker var liberale

theo

Danmark er ikke liberalt,det er gået hen og blevet meget puritansk(og meget dobbeltmoralsk).Snyd og bedrag er en folkesport i dette skatte og afgiftsplagede land og er næsten 'accepteret'(bare det ikke bliver opdaget).Men langt de fleste sætter sig på den moralske høje hest,direkte adspurgt om det er iorden at omgås reglerne-mange af indlæggene her er gode eksempler på dette.
Min anbefaling til dig,Puma,spring op og fald ned på fordømmelserne og kan du på nogen måde undgå told og skat og moms osv,så fred med det.Jeg gætter på at du bliver flået alligevel i Danmark.Bare tænk på de 25% moms der er på stort set alt hvad du køber.Og så har jeg slet ikke nævnt skatten.......Til gengæld er du flyttet til et land med verdens vel nok mest rædselsfulde klima

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 November 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:

Eller er skat og afgift fordelt slik at han som tjener 2 mill betaler like stor % som han som tjener 200k? Og at det ret og slet koster så meget at drive landet. theo

Ja, det er en dyr butik

Og ser man alene på beskatning af lønindtægt, er det sådan, at hende som tjener 2 mio. om året procentuelt betaler mere i skat end ham som tjener 200.000.

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes