Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 10:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Acoustic Lab Højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 September 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har mailet Christian i går eftermiddags da jeg så tilbuddet, for at spørge ham om det samme. Jeg har ikke fået noget svar endnu dog.

Jeg er forøvrigt spændt på hans afløser, som er færdigudviklet, men som jeg ikke har set nogen billeder af endnu?

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 03 September 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

OKAY !!! De har netop spillet i 1min nu....og jeg må indrømme at jeg er overrasket over lyden - dog mangler der KLART bass  

EDIT: dog bliver lyden ret pap-agtig ved højere lydstyrke...men okay, måske de små membraner lige skal masseres lidt

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 03 September 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Ja bassen mangler, men hvis du bruger dem som PC højttalere og sidder tæt på, så kan du faktisk høre basen ret langt ned. Men fysisk bas bliver det jo aldrig. Så skal du have tilsluttet en sub til Sub udgangen.

Sidder faktisk foran dem nu, mens jeg er ved at kopiere min Cd samling over på Harddisk. Noget skal man jo tage sig til, når ma er på jobbet i weekenden

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 September 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Fakta i de mindre provinsbyer ser ikke ud til at have sættet - ikke her på Midtsjælland i hvert fald.
Det havde de heller ikke sidste gang.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 03 September 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Desværre er jeg på job, ellers kunne jeg tilbyde at undersøge min egen her i Glostrup. de havde sidst, men de kom aldrig ud i butikken, jeg måtte spørge efter det, og tror at de fik udsolgt rimelig hurtigt.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:

Ja bassen mangler, men hvis du bruger dem som PC højttalere og sidder tæt på, så kan du faktisk høre basen ret langt ned. Men fysisk bas bliver det jo aldrig. Så skal du have tilsluttet en sub til Sub udgangen.

Sidder faktisk foran dem nu, mens jeg er ved at kopiere min Cd samling over på Harddisk. Noget skal man jo tage sig til, når ma er på jobbet i weekenden

Har også siddet og hørt på den siden jeg købte dem  - dog med min cd-afspiller som kilde.

Nu har jeg så lige skiftet højttalerne ud med mine b&w cdm7se og må indrømme at jeg er SÅ overrasket over hvor godt forstærkeren håndtere b&w'erne.. det er nok de bedste 500kr jeg har givet ud

- kan ikke stoppe med at grine  ()

Forresten Michael, tak for en god service ..! det var mig som havde lånt nogle kabler på prøve  - kunne godt forestille mig at det blev til et køb af Q10'eren, efter jeg har sendt dem tilbage til dig synes jeg ligesom at der mangler noget i lydbilledet  

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 September 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Fakta i de mindre provinsbyer ser ikke ud til at have sættet - ikke her på Midtsjælland i hvert fald.
Det havde de heller ikke sidste gang.

Fakta her i Silkeborg havde dem - dog havde de kun fået 2 sæt leveret, så det var med at være der tidligt

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 03 September 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Der verserer flere sager mellem undertegnede og producenten i Kina. Og så vidt jeg kan forstå på det hele, så er der vist nogle der har haft travlt med at rydde diverse lagre før et eventuel fogedforbud.

Det vil dog ikke afholde mig fra at rejse erstatningskrav til alle dem der har solgt dem, både dem i god og ond tro. Faktas direktion får en formel henvendelse imorgen pr. overbragt brev med nogle kontante krav.

Udsalgsprisen er under kostpris, så 499,- er faktastisk billigt.

Yep, den nye højttaler er færdigudviklet, prototype færdig, værktøj igangsættes når jeg har fundet en egnet afsætningskanal, eller overdrager/sælger alle rettigheder til en producent.

P.t. er det dog andre produkter og projekter der har højere priotering p.t.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 03 September 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Der er 4 sæt hvide tilbage i Glostup, men ikke flere sorte, da min kone har købt mig det sidste sæt.

Vi er åbenbart højere prioriteteret her end på Vestsjælland...

mice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 September 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

SE UPDATE NEDENFOR!!!!!

Har været på morgenrundtur i 6 Faktaer i det nordlige københavn, hvoraf 4 plejer at have spotvarer, men ingen af dem havde set skyggen af en forstærker.

Faktamedarbejder: "Desværre, har vi ikke fået nogen af, men de har nok i de andre butikker. Prøv på lalalagade"

Jeg: "Har været i fire andre butikker der heller ikke har dem"

Faktamedarbejder: "Nå men så kommer de nok i morgen"

....... What the Fu** er det for noget fuptilbud ... Jeg gik fluks over i Getto for at købe min mælk og morgenbrød

/Mice

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 03 September 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Har været i 3 Fakta'er i Roskilde. Alle havde dem, dog kun i hvid. det sidste sorte sæt blev snuppet lige for næsen af mig. så, nu har jeg mine første hvide HT'ere.

de lyder faktisk helt hæderligt. Glæder mig til at koble forstærkeren op på mine Haydn Grand

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

mice skrev:

Har været på morgenrundtur i 6 Faktaer i det nordlige københavn, hvoraf 4 plejer at have spotvarer, men ingen af dem havde set skyggen af en forstærker.

Faktamedarbejder: "Desværre, har vi ikke fået nogen af, men de har nok i de andre butikker. Prøv på lalalagade"

Jeg: "Har været i fire andre butikker der heller ikke har dem"

Faktamedarbejder: "Nå men så kommer de nok i morgen"

....... What the Fu** er det for noget fuptilbud ... Jeg gik fluks over i Getto for at købe min mælk og morgenbrød

/Mice

Tja det er måske lidt svært for nogle at forstå hvordan det er at gå på jagt efter en vare som ikke er til at få fat i, det er en bitter fornemmelse og lidt af en skuffelse som gør ondt i maven

Hvis det er så vil jeg gerne tjekke fakta i Solrød (2680) om de stadig har dem imorgen? - da jeg tog derned imorges kl.10 havde de 4 sæt.. én i sort og tre i hvid.. jeg nuppede det sorte og et hvidt sæt til min far  - så der er/var ihvertfadl 2 sæt tilbage.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

de lyder faktisk helt hæderligt. Glæder mig til at koble forstærkeren op på mine Haydn Grand

Jeg synes forstærkeren gør det super godt faktisk... har prøvet at sætte forstærkeren til min 'rigtige' højttalere og synes den klarede det overraskende godt  - havde dog ikke tid til at lytte rigtigt, men til alm brug klarede den det rigtig godt synes jeg

soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003
Sendt: 03 September 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Det lykkedes mig at få et sort sæt i Fakta i City2, Høje Tåstrup.

Jeg var der da butikken åbnede og der var kun 2 sæt i butikken, begge sorte. Nu har jeg så købt det ene sæt så måske der er et enkelt tilbage?!

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 September 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Her i Løgstør har der stået et stak på 7-8 sæt siden foråret, hvor de kostede 999 kr! Både sorte og hvide.

Men her idag forsvandt de sidste!. Jeg tog det næstsidste sæt, sort, så jeg blev glad.

Det spiller ihvertfald røven ud af bukserne på langt de fleste alm. PC-højttalere. Imponerende! Forstærkeren har også kræfter til andre højttalere. System Audio passer glimrende.

De små højttalere er også nemme at drive. Min ML 23,5 får ikke sved på panden. De lyder simpelthen godt og de er ret flotte.

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

N3xu5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004
Sendt: 04 September 2006 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Har også erhvervet mig et sæt, men blev noget skuffet da det blev sluttet til og jeg rigtig fik mulighed for at lytte. Venstre kanal er meget højere end højre kanal og det er hele vejen op i lydstyrken. Er der mulighed for at rette det på en elller anden måde? Det kan self. lade sig gøre via software hvis man har dem tilsluttet til en computer. Men hvis nu man har dem tilsluttet en MP3 afspiller eller bare en CD afspiller er der jo ikke noget at stille på.
Til top Vis N3xu5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af N3xu5

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 04 September 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har en ide om hvordan line out indgår i amp kredsløb, dvs. hvor i signalvejen det tappes - er det mono eller stereo ? er dette output reguleret af volumen potmeteret ?

Jeg har en sub med mono input, så det ville passe mig fint hvis lineout er mono! kunne også være fedt hvis det var muligt filtrere (første ordens highpass) lidt i det der sendes til højtalerne, så de ikke skal spille hele vejen ned. Det vil kræve at man kan sætte en kondensator ind et passende sted i amp signalvejen EFTER linout bliver taget ud.  

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Sendt: 04 September 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Nå.. hvis nogen mangler et sæt i sort så var der et sæt tilbage på arnold nielsens boulevard i hvidovre her kl 11:30
Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Sendt: 04 September 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Uha det er godt nok et lækkert produkt. Håber der kommer en tilhørende sub, så vil jeg gerne forudbestille et par stykker ;)
Mvh. Martin
Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 September 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:

Der er 4 sæt hvide tilbage i Glostup, men ikke flere sorte, da min kone har købt mig det sidste sæt.

Vi er åbenbart højere prioriteteret her end på Vestsjælland...

Nah, Fakta i korsør har spandevis af dem både i sort - og hvid

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum