Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Acoustic Lab Højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 September 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

N3xu5 skrev:
Har også erhvervet mig et sæt, men blev noget skuffet da det blev sluttet til og jeg rigtig fik mulighed for at lytte. Venstre kanal er meget højere end højre kanal og det er hele vejen op i lydstyrken. Er der mulighed for at rette det på en elller anden måde? Det kan self. lade sig gøre via software hvis man har dem tilsluttet til en computer. Men hvis nu man har dem tilsluttet en MP3 afspiller eller bare en CD afspiller er der jo ikke noget at stille på.

Her er venstre kanal også lidt højere, men lagde først mærke til det da jeg skruede helt ned.
Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 September 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

SandSand skrev:
Uha det er godt nok et lækkert produkt. Håber der kommer en tilhørende sub, så vil jeg gerne forudbestille et par stykker ;)
Mvh. Martin

En design-matchende sub kunne være en sub fra bluerooms pod-serie
- fås hos www.hifiklubben.com fra 1999kr

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

N3xu5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004
Sendt: 05 September 2006 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

SandSand skrev:
N3xu5 skrev:
Har også erhvervet mig et sæt, men blev noget skuffet da det blev sluttet til og jeg rigtig fik mulighed for at lytte. Venstre kanal er meget højere end højre kanal og det er hele vejen op i lydstyrken. Er der mulighed for at rette det på en elller anden måde? Det kan self. lade sig gøre via software hvis man har dem tilsluttet til en computer. Men hvis nu man har dem tilsluttet en MP3 afspiller eller bare en CD afspiller er der jo ikke noget at stille på.

Her er venstre kanal også lidt højere, men lagde først mærke til det da jeg skruede helt ned.

Jeg lægger mærke til det med det samme når der kommer vokal på og det endda ved ret høj volume. Finder det ekstremt belastende men muligheden for at få sættet byttet er nok minimal.
Til top Vis N3xu5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af N3xu5

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 05 September 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Der er ombytning/service på produkterne, kontakt fakta, jeg mener at distributøren Inter-Data har et backuplager til RMA.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

mice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Sendt: 06 September 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Mere om FAKTA:

Nå men efter at jeg havde tygget min triste morgenmad fra Getto, og sundet mig over at jeg ikke kunne få fat i et sæt Zeta, skønt jeg havde været i 6 Fakta butikker, gik jeg i blæk huset og skrev et indlæg her på listen. Jeg fik den ide at sende det samme indlæg til Fakta, blot for at udtrykke at den slags fuptilbud ikke er ok.

Mandag skrev en venlig faktamedarbejder tilbage til mig og fortalte at det var en fejl. Der skulle i annoncen have stået, at det var et restlager der ikke ville være tilgængelig i alle butikker.

Nu jeg havde kontakt til dem spurgte jeg den venlig fakta medarbejder om hun vidste hvor i Storkøbenhavn der var flere enheder tilbage. Den nu søde fakta medarbejder svarede mig at de havde et parti på deres laget og at hun gerne ville sende et sæt ud til nærmeste butik.

Super, mere kan man næsten ikke forlange, så nu har jeg lovet for fremtiden at købe min morgenmad i Fakta igen.

...Også tak til jer der ville checkke butikkerne rundt om i landet.

Mvh

/Mice

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 06 September 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

mice skrev:

Mere om FAKTA:

Nå men efter at jeg havde tygget min triste morgenmad fra Getto, og sundet mig over at jeg ikke kunne få fat i et sæt Zeta, skønt jeg havde været i 6 Fakta butikker, gik jeg i blæk huset og skrev et indlæg her på listen. Jeg fik den ide at sende det samme indlæg til Fakta, blot for at udtrykke at den slags fuptilbud ikke er ok.

Mandag skrev en venlig faktamedarbejder tilbage til mig og fortalte at det var en fejl. Der skulle i annoncen have stået, at det var et restlager der ikke ville være tilgængelig i alle butikker.

Nu jeg havde kontakt til dem spurgte jeg den venlig fakta medarbejder om hun vidste hvor i Storkøbenhavn der var flere enheder tilbage. Den nu søde fakta medarbejder svarede mig at de havde et parti på deres laget og at hun gerne ville sende et sæt ud til nærmeste butik.

Super, mere kan man næsten ikke forlange, så nu har jeg lovet for fremtiden at købe min morgenmad i Fakta igen.

...Også tak til jer der ville checkke butikkerne rundt om i landet.

Mvh

/Mice

Det er da en god hifi-service

Tillykke med dit kommende anlæg ihvertfald  - man fristes næsten til at sige: 'og velkommen i klubben'

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

N3xu5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004
Sendt: 06 September 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg nu været i kontakt med Faktas kundeservice og fik at vide at der ville blive sendt et nyt sæt til butikken som jeg kunne hente i dag. Det er så blevet gjort og til min store overraskelse har sættet været pakket ud før.

Jeg slutter forstærkeren til og tænder hvorefter jeg bliver mødt af en høj brummen som kan høres fra den anden ende af stuen.

Fedt at man modtager et sæt som de åbenlyst har fået retur pga. ekstrem brummen fra forstærkeren.

Desuden manglede signal kablet også
Jeg koger
Til top Vis N3xu5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af N3xu5

Pipeline
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006
Sendt: 07 September 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har fået de medfølgende vægbeslag til at virke? Uanset hvilke spændeskiver jeg bruger, kan op/ned-leddet ikke strammes nok til at holde højttaleren. Det vipper hele tiden ned.Eller findes der alternative ophæng man kan bruge?

Til top Vis Pipeline's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pipeline

mice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Sendt: 07 September 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Fik hørt lidt på Zetaen i går og fik enda tid til at sammenligne lidt med mit basisanlæg (Classic og B&W). Der er jo kæmpe forskel på et anlæg til 17000 og et til 1000 (eller 500 for Ht ofg forstærker); heldigvis fristes jeg til at sige. Så det musikalske indtryk vil jeg ikke skrive mere om.

Nu var min tanke heller ikke at Zetaen skulle tage kampen op mod musikanlæget, men nærmere at det skulle fungere som spille-anlæg til X-boxen og/eller som baghøjttaler i surround anlæg.

Da jeg sluttede zetaen til X-boxen var det en ren fryd i forhold til B&O TVets indbyggede HTer. Tale passager var meget lettere at forstå på Zetaen og det blev nu langt lettere at retningsbestemme fjender og den slags. Bassen lader selvfølgelig noget at ønske; motorbrummen og eksplosioner kommer ikke rigtig ind i kroppen som de skal.

I aften bliver det så DVDen tur til at se hvad den presse ud af Zetaen i sourround opsætning.

/Mice

PS: vægbeslagene opfatede jeg kun som en klods der skulle fylde papkassen ud. Der er heldigvis et godt gevind i HT'en så mon ikke du kan finde en løsning der kan passe?

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice

Pipeline
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

mice skrev:

PS: vægbeslagene opfatede jeg kun som en klods der skulle fylde papkassen ud. Der er heldigvis et godt gevind i HT'en så mon ikke du kan finde en løsning der kan passe?

Problemet er at jeg ikke har kunnet finde noget der passer, i DK. Så spørgsmålet er om gevindet er en standardløsning, eller om det er specielt for disse højttalere?

De eneste jeg har kunnet finde er dem her:
http://www.amazon.com/PANAVISE-105108B-SPEAKER-STUD-MOUNT/dp /B0002BF4J4
men jeg ville gerne købe fra en dansk forhandler, hvis nu de ikke passer.

B0rst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 September 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Pipeline skrev:

Er der nogen der har fået de medfølgende vægbeslag til at virke? Uanset hvilke spændeskiver jeg bruger, kan op/ned-leddet ikke strammes nok til at holde højttaleren. Det vipper hele tiden ned.Eller findes der alternative ophæng man kan bruge?

Du skal bare bruge noget groft sandpapir på anlægsfladerne. korn 100 eller grovere. Tør dem af i sprit e.l.  så skal de nok holde. Det gjorde mine ihvertfald.
Til top Vis B0rst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B0rst

frankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Sendt: 09 September 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

ctacta, noget nyt om subben?

Købte sættet, da det første gang var i Fakta og er stadig meget tilfreds - også til 999,-.
Noget mere bund vil dog gøre underværker, så hvordan går det med med den lovede subwoofer?

Pipeline
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

@ B0rst:

Tak for det gode råd, det virker fint!

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 12 September 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

frankk skrev:

Købte sættet, da det første gang var i Fakta og er stadig meget tilfreds - også til 999,-.
Noget mere bund vil dog gøre underværker, så hvordan går det med med den lovede subwoofer?

Min sub kommer aldrig, aldrig nogensinde fra ISS Manufactoring eller Acoustic Lab, så du skal lede længe. Tror også at firmaet dør en stille død når mine advokater har flået de sidste indvolde ud af ejerkredsen, især Craig Smith, men du kan læse mere om ISS Casen på min blog her

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 12 September 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

frankk skrev:

Min sub kommer aldrig, aldrig nogensinde fra ISS Manufactoring eller Acoustic Lab, så du skal lede længe. Tror også at firmaet dør en stille død når mine advokater har flået de sidste indvolde ud af ejerkredsen, især Craig Smith, men du kan læse mere om ISS Casen på min blog her

Kommer den nye sub (den som IKKE er produsert af ISS) til at kunne bruges på AL forsterkern?

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 September 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Jeg kan se at du sagsøger ham Craig ang. noget patent? Kan jeg få fortalt en lang historie kort?

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

frankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Ok, tak for svaret. Jeg har fulgt lidt med i slagets gang på din side og synes umiddelbart at det er ærgerligt at al den energi, som kunne have været brugt på noget mere kreativt, nu bliver brændt af på et hundeslagsmål med diverse advokater etc.

Hvis jeg skal være lidt enøjet er det også ærgerligt, når det betyder at den matchende sub ikke kommer på markedet men det er der jo så ikke så meget at gøre ved.

Ambroz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2006
Sendt: 13 September 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg har fået købt mig dette sæt, men da min viden indenfor hifi o.lign er temmelig lav, har jeg et par spørgsmål.
Jeg er ikke ude efter top hifi lyd eller noget, men et rimeligt resultat man kan være bekendt.

1: Kan man på forstærkeren tilslutte 2 højttalere på hver udgang? Altså bare plugge to kabler på hver udgang.
Jeg ville gerne beholde mine gamle høttalere, da disse giver bredere lyd, men samtidig have Zeta'erne til at stå, evt. i vindueskarmen.
Grunden til dette er fortrinsvist af visuelle grunde, da jeg gerne "vil af med" min gamle grimme Technics forstærker.

2: Hvis dette ikke dur / kan lade sig gøre, hvad skal jeg da kigge efter i en sub?
Mit ønske er, som sagt tidligere, en pæn lyd der er "acceptabel" for et almindeligt :), ungt menneske som mig.
Jeg vil tro at en sub med en stor bredde af lyd vil være at foretrække, altså ikke kun de dybeste bass-toner. Eller tager jeg fejl??

3: Kan man evt. tilslutte en af mine nuværende højttalere som sub, ved at pille lidt med ledningerne?

4: Vil højttalere + sub af denne størrelse nogensinde kunne hamle op med med et par alm. store højttalere? Vi snakker ikke om udstyr af "nørd" kaliber :), men noget hvor du kan høre alle, eller i det mindste de fleste, toner tydeligt.

Tak på forhånd, og undskylder hvis det er dumme spørgsmål. :)

Thor
Til top Vis Ambroz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ambroz

frankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 03:42 | IP-adresse registreret  

Må indrømme min tekniske viden heller ikke er kæmpestor men håber så at nogle vil korrigere mig.

1) Du kan godt tilslutte 2 sæt højttalere på hver udgang men det vil være en rigtig dårlig ide, da impedansen (den elektriske modstand) bliver halveret og du risikerer at overbelaste forstærkeren, dvs brænde den af.

2+3) Du kan ikke anvende en almindelig højttaler som som subwoofer på denne forstærker, da den har en linie udgang. Dvs du kan kun anvende en sub med indbygget forstærker. En sub skal kun spille de laveste toner og den skal helst ikke kunne "høres". Dvs en subwoofer spiller optimalt, hvis det lyder som om bassen kommer fra de to sidehøjttalere.

4) Ja og nej. De kan ikke hamle op med et par alm store højttalere rent lydtryksmæssigt. De dur ikke til fx diskoteksbrug pga de små membraner men som ekstra anlæg, pc højtalere osv er de perfekte.
Vedr at kunne høre alle toner har de selvfølgelig en begrænsning, da der kun er en 3 tommer enhed til dække 95% af det hørbare område. På den anden side har denne enhed fået mange gode anmeldelser og der er yderligere en fordel ved, at der ikke er behov for et mere eller mindre kompliceret delefilter til at få to eller tre enheder til at spille sammen. Plus det selvfølgelig holder omkostningerne nede.

Så hvis du parrer sættet med en passende sub og fx en cd afspiller, vil det til prisen spille bukserne af de fleste bilka 3 i 1 anlæg og pc høttalere men træerne vokser heller ikke ind i himlen.

Ambroz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2006
Sendt: 17 September 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Ok, tak for svar. Mjah, kan ikk finde ud af  om jeg vil erstatte mine gamle højttalere med disse + sub.
Det sku' mest være for syns skyld + pladsbesparende. Jeg bor jo ikke alt for stort..
Tænker også på at bruge dem som pc-højttalere, men det kræver list håndarbejde fra min side, da mit lille computerhjørne ikke rigtigt giver plads til dem.

Nåh nåh, det er alt sammen min hovedpine..

Men om ikk' andet, så tak for svar.
Til top Vis Ambroz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ambroz

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum