Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Subjagt! (Velodyne SPL-R, B&W ASW675) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Hej, om det nu står i mellem ASW675 og SPL-R1200 så er det ingen tvivl om at det skal være sistnevnte. Den vil nok spille en tand højere, også har den romkorrektionen som icing on the cake, det er værdt de 2000 kronene ekstra, and then some!

AM-E: SVS subbene er store af samme grund som at sportsbiler er strømlinieformede, det er det der giver den bedste effektiviteten. En lille sub kan sammenlignes med en sportsbil med aerodynamik som en mursten, og hvor topfart er det der tilsvarer lydtryk i de dybeste frekvensene. Nærmest uanset hvor stor motor du monterer i den vil topfarten blive begrænset af aerodynamikken.

Du kan også bruge en anden analogi; et rundt og et firkantet hjul. Det runde behøver ikke mange krefter for at dreje rundt. Det firkantede behøver riktigt mange, det kræver også at drivakselen forstærkes, noget der fører til at den bliver ennu tyngre at dreje rundt, og du får også problemer med friksjonsvarme pga af all effekten der skal afsettes i drivverket.

Ulempen med SVS er som du selv siger størrelsen, men det er også en stor del af grunden bagom ydelsen. De har nevnt at de snart kommer med en lille sub, men den ene ejeren sa også at "It is not going to rip your chest open", men det skal bli sjov at se hvordan pris/ydelses forholdet bliver nu når de skal kæmpe i mod naturen

Hej Manic! godt at se dig deltage!....jeg regnede også kun med at det var et spørgsmål om tid

Har du en nogenlunde prognose for hvornår svs kommer med mindstemand....

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

prse skrev:
AM-E skrev:

...og ja, 500kr kan sagtens lade sig gøre...i hvert fald indtil videre ....

Jeg lever for 1000 kr lige nu, og synes sgu det er svært i sig selv....jeg tror jeg ville forsvinde helt! (Jeg er stoppet med at spise slik for at spare de penge, og har smidt 3kg på en måned...)

Hehe, en gang da jeg var 16 købte jeg mig en snøscooter (jeg er nordmand) for mine siste penger, og måtte da klare mig uden penger til mad i over 1 måned. Jeg så til slut ud som et vandrende skelet, men jeg blev meget glad for snøscooteren, så jeg ville ha gjort det samme en gang til. Stå på, om det er noget man virkelig vil ha er det værdt en lille sultestreik!

Heh, det var måske en god ide, jeg tror jeg vil bruge alle mine penger på at købe noget dyrt, så vil jeg tabe mig sådan at nogle af mine bukser kommer til at passe igen!

som kommende læge, kan jeg nok ikke forsvare at anbefale sult som en måde at tabe sig på.......men det virker med garanti! .....men ellers kan man komme langt med havregryn, tomatsuppe og kartoffelsuppe! ....det har jeg gjort et par gange....heldigvis er min husleje blevet mindre nu...
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

prse: Min kæreste vil nok heller ikke gi mig lov, og heller får jeg ikke lov til at spise frozzenpizza 7 dager om ugen lengre

Jeg kan ikke huske nøjaktig hvornår den lille subben kommer, men det er i løbet af 2006. Du kan sikkert spørge Lsound, eller SVS direkte så får du nok et svar.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

prse: Min kæreste vil nok heller ikke gi mig lov, og heller får jeg ikke lov til at spise frozzenpizza 7 dager om ugen lengre ......Det er nok meget godt! .....selvom der er noget befriende i at være single mht. spisevaner....(man kan sagtens spise karrysild og makrelsalat til morgen mad!!)

Jeg kan ikke huske nøjaktig hvornår den lille subben kommer, men det er i løbet af 2006. Du kan sikkert spørge Lsound, eller SVS direkte så får du nok et svar. Will do!

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

ganske sjov tråd...blot ærgerligt at der efter to sider ikke er kommet eet eneste reelt input omkring  de nye Velodyne subs 

mvh

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

ja, jeg har endnu ikke hørt en velodyne sub....men jeg er kommet tættere på de 10.000.....fik lige solgt min B&W LCR60S3 centerhøjtaler for 2.000 dask.....nu mangler jeg bare 8.000...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Var det ikk meningen, du skulle have en Velodyne på prøve?

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Jo jo! rolig nu!.....jeg vil bare lige se om jeg evt. kunne skrabe 10.000 dask sammen, så jeg havde mulighed for at købe sub'en såfremt jeg er tilfreds....Men det kan godt være at jeg tager den på prøve inden hvis jeg ikke kan vente 

mvh prse

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
AM-E skrev:

Jo jo! rolig nu!.....jeg vil bare lige se om jeg evt. kunne skrabe 10.000 dask sammen, så jeg havde mulighed for at købe sub'en såfremt jeg er tilfreds....Men det kan godt være at jeg tager den på prøve inden hvis jeg ikke kan vente 

mvh prse

Hehe, men pas nu på. Hifi is highly addictive!

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
prse skrev:
AM-E skrev:

mvh prse

Hehe, men pas nu på. Hifi is higly addictive!

Jeg tror det er for sent at passe på...

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Fik du noget svar om hvornår den lille SVSen ville kommer?

Jeg fant det her

There will be some new SVS products this year, and we can see two of them around summer times. This will be a small sub and another budget sub with extreme performances.

http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=47106

Så rundt om sommeren kan det se ud for.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige mailet svs....men mon ikke de siger det samme som du har fundet fra Jan Ove...

Det ser jo ud som om det ville være fornuftigt liiige at se hvad svs har i ærmet til sommer

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Og så fik jeg svar fra SVS vedr. deres kommende mindste subwoofer:

"Hey Peter 

We were hoping to release it sometime this summer or fall but as of right now it looks like it’ll probably be late fall or winter before we ship them.  Keep an eye on our news page and as soon as we have firm information we’ll be announcing all the details.

Erik K"

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv den nye udgave af den nævnte velodyne og den spiller bare perfekt til musik og film. Den er bare god i forehold til b&w subberne. men nu ved jeg jo så ikk om du venter til svs kommer med den lille?

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

hmmmm..........når jeg har skrabet pengene sammen, og hvis der så stadigvæk er lang udsigt til at svs'en kommer, så tror jeg ikke jeg venter!....hvis mit indtryk selvfølgelig er godt af velodyn'en....det gør det jo heller ikke værre, at velodynen er så smuk!

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Der kan jeg bare si mig enig, jeg synes til og med SPL subbene ser bedre ud en DD modellene

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

ZanioN skrev:
Jeg har selv den nye udgave af den nævnte velodyne og den spiller bare perfekt til musik og film. Den er bare god i forehold til b&w subberne....

Men, fedt at høre at du har så positivt et indtryk af velodyn'en......der er vist ikke mange her fra forum'et der ejer spl1200r'en....du er ihvertfald den eneste jeg har kendskab til nu...

mikkelfrost½
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2004
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

12" velodyne med fjernbetjening og rumkorrektion til 10.000 dask

hvor finder du den ??
Til top Vis mikkelfrost½'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost½

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost½ skrev:
12" velodyne med fjernbetjening og rumkorrektion til 10.000 dask

hvor finder du den ??

Kig under tilbudsavisen...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes