| Forfatter |
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Hej, om det nu står i mellem ASW675 og SPL-R1200 så er det ingen tvivl om at det skal være sistnevnte. Den vil nok spille en tand højere, også har den romkorrektionen som icing on the cake, det er værdt de 2000 kronene ekstra, and then some!
AM-E: SVS subbene er store af samme grund som at sportsbiler er strømlinieformede, det er det der giver den bedste effektiviteten. En lille sub kan sammenlignes med en sportsbil med aerodynamik som en mursten, og hvor topfart er det der tilsvarer lydtryk i de dybeste frekvensene. Nærmest uanset hvor stor motor du monterer i den vil topfarten blive begrænset af aerodynamikken.
Du kan også bruge en anden analogi; et rundt og et firkantet hjul. Det runde behøver ikke mange krefter for at dreje rundt. Det firkantede behøver riktigt mange, det kræver også at drivakselen forstærkes, noget der fører til at den bliver ennu tyngre at dreje rundt, og du får også problemer med friksjonsvarme pga af all effekten der skal afsettes i drivverket.
Ulempen med SVS er som du selv siger størrelsen, men det er også en stor del af grunden bagom ydelsen. De har nevnt at de snart kommer med en lille sub, men den ene ejeren sa også at "It is not going to rip your chest open", men det skal bli sjov at se hvordan pris/ydelses forholdet bliver nu når de skal kæmpe i mod naturen  |
|
|
Hej Manic! godt at se dig deltage!....jeg regnede også kun med at det var et spørgsmål om tid  Har du en nogenlunde prognose for hvornår svs kommer med mindstemand....
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
prse skrev:
AM-E skrev:
...og ja, 500kr kan sagtens lade sig gøre...i hvert fald indtil videre ....
|
|
|
Jeg lever for 1000 kr lige nu, og synes sgu det er svært i sig selv ....jeg tror jeg ville forsvinde helt! (Jeg er stoppet med at spise slik for at spare de penge, og har smidt 3kg på en måned...)
|
|
|
Hehe, en gang da jeg var 16 købte jeg mig en snøscooter (jeg er nordmand) for mine siste penger, og måtte da klare mig uden penger til mad i over 1 måned. Jeg så til slut ud som et vandrende skelet, men jeg blev meget glad for snøscooteren, så jeg ville ha gjort det samme en gang til. Stå på, om det er noget man virkelig vil ha er det værdt en lille sultestreik!
Heh, det var måske en god ide, jeg tror jeg vil bruge alle mine penger på at købe noget dyrt, så vil jeg tabe mig sådan at nogle af mine bukser kommer til at passe igen! |
|
|
som kommende læge, kan jeg nok ikke forsvare at anbefale sult som en måde at tabe sig på....  ...men det virker med garanti!  .....men ellers kan man komme langt med havregryn, tomatsuppe og kartoffelsuppe!  ....det har jeg gjort et par gange....heldigvis er min husleje blevet mindre nu...
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse: Min kæreste vil nok heller ikke gi mig lov, og heller får jeg ikke lov til at spise frozzenpizza 7 dager om ugen lengre 
Jeg kan ikke huske nøjaktig hvornår den lille subben kommer, men det er i løbet af 2006. Du kan sikkert spørge Lsound, eller SVS direkte så får du nok et svar. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ganske sjov tråd...blot ærgerligt at der efter to sider ikke er kommet eet eneste reelt input omkring de nye Velodyne subs 
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg har endnu ikke hørt en velodyne sub....men jeg er kommet tættere på de 10.000.....fik lige solgt min B&W LCR60S3 centerhøjtaler for 2.000 dask.....nu mangler jeg bare 8.000...
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikk meningen, du skulle have en Velodyne på prøve?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Var det ikk meningen, du skulle have en Velodyne på prøve?
|
|
|
Jo jo!  rolig nu!.....jeg vil bare lige se om jeg evt. kunne skrabe 10.000 dask sammen, så jeg havde mulighed for at købe sub'en såfremt jeg er tilfreds....Men det kan godt være at jeg tager den på prøve inden hvis jeg ikke kan vente  mvh prse
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
AM-E skrev:
| Var det ikk meningen, du skulle have en Velodyne på prøve?
|
|
|
Jo jo! rolig nu!.....jeg vil bare lige se om jeg evt. kunne skrabe 10.000 dask sammen, så jeg havde mulighed for at købe sub'en såfremt jeg er tilfreds....Men det kan godt være at jeg tager den på prøve inden hvis jeg ikke kan vente 
mvh prse
|
|
|
Hehe, men pas nu på. Hifi is highly addictive!  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige mailet svs....men mon ikke de siger det samme som du har fundet fra Jan Ove... Det ser jo ud som om det ville være fornuftigt liiige at se hvad svs har i ærmet til sommer
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så fik jeg svar fra SVS vedr. deres kommende mindste subwoofer: "Hey Peter
We were hoping to release it sometime this
summer or fall but as of right now it looks like it’ll probably be late
fall or winter before we ship them. Keep an eye on our news page and as
soon as we have firm information we’ll be announcing all the
details.
Erik K"
|
| Til top |
|
| |
ZanioN Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv den nye udgave af den nævnte velodyne og den spiller bare perfekt til musik og film. Den er bare god i forehold til b&w subberne. men nu ved jeg jo så ikk om du venter til svs kommer med den lille?
__________________ Mit Set up
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmmm....  ......når jeg har skrabet pengene sammen, og hvis der så stadigvæk er lang udsigt til at svs'en kommer, så tror jeg ikke jeg venter!  ....hvis mit indtryk selvfølgelig er godt af velodyn'en....det gør det jo heller ikke værre, at velodynen er så smuk! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZanioN skrev:
| Jeg har selv den nye udgave af den nævnte velodyne og den spiller bare perfekt til musik og film. Den er bare god i forehold til b&w subberne.... |
|
|
Men, fedt at høre at du har så positivt et indtryk af velodyn'en..  ....der er vist ikke mange her fra forum'et der ejer spl1200r'en....du er ihvertfald den eneste jeg har kendskab til nu...
|
| Til top |
|
| |
mikkelfrost½ Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|