Selvfølgelig skal man behandle sælgeren med respekt. Især de små, de er ofte gode og pålidelige og kan sælge det billigt. Hvis den pris du vil give for det ikke matchar hans indkøbspris, kan han jo bare nægte at sælge.
Tag fx. Fona, Merlin og Bilka....dem kan man ikke forhandle med, de er også alt for dyre og de grejer som jeg har set er ofte ikke up to date.
Jeg synes ofte sælgerne direkte lyver en op i ansigtet har flere gange gået i vrede over de har fyret noget salgsgas af der ikke er sandt, hvis de ikke ved hvad de snakker om må de sige til, det er der ikke noget galt i.
Derfor er der kun 4 butikker jeg handler med. Det er ikke uden grund jeg aldrig har givet fuldpris for en vare. Ihærdighed, indsigt og en tilpas smule frækhed er ok. Bliv gode venner med forhandleren. Jeg pleger altid at sige, hvad skal jeg så give for det. Det virker hver gang, hvis det er en butik med ordentligt service.
Fx. Profigold 5 meter kan svinge med 150 kr. i pris har jeg set, hvem er det så der snyder sælgeren eller køberen. De køber ofte det samme sted forhandlerne, men vil ikke sælge til samme pris. De fortæller heller ikke vis varen er fremstillet i Kroatien eller i et Østland. Det er da grotesk, og så står det ingen steder. |