Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: surround reciver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
perhorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 November 2003 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

nyny skrev:
 Hjælp da jeg skal til at købe udstyr for første kunne jeg godt bruge nogle input, jeg har kigget på Yamaha RX-V540RDS så hvis nogle kender den vil det være fedt med et par komentar 
.

Hej nyny - det var en lang tråd du fik i gang her! Når du  nævner en souround receiver regner jeg med at du gerne vil have et anlæg der fylder forholdsvist lidt. Prøv derfor at se på Jamo's lille receiver med indbygget DVD afspiller - rimelig god til prisen. Om du kan lide højtalerne er selvfølgelig en smags sag - det er ikke de største/bedste på markedet.

Afhængig af hvor mange penge du vil spendere har Linn en sublim box med alt indbygget; Classic Movie System Di - det fås ikke bedre til pengene - men dyrt er det.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 November 2003 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig skal man behandle sælgeren med respekt. Især de små, de er ofte gode og pålidelige og kan sælge det billigt. Hvis den pris du vil give for det ikke matchar hans indkøbspris, kan han jo bare nægte at sælge.

Tag fx. Fona, Merlin og Bilka....dem kan man ikke forhandle med, de er også alt for dyre og de grejer som jeg har set er ofte ikke up to date.

Jeg synes ofte sælgerne direkte lyver en op i ansigtet har flere gange gået i vrede over de har fyret noget salgsgas af der ikke er sandt, hvis de ikke ved hvad de snakker om må de sige til, det er der ikke noget galt i.

Derfor er der kun 4 butikker jeg handler med. Det er ikke uden grund jeg aldrig har givet fuldpris for en vare. Ihærdighed, indsigt og en tilpas smule frækhed er ok. Bliv gode venner med forhandleren. Jeg pleger altid at sige, hvad skal jeg så give for det. Det virker hver gang, hvis det er en butik med ordentligt service.

Fx. Profigold 5 meter kan svinge med 150 kr. i pris har jeg set, hvem er det så der snyder sælgeren eller køberen. De køber ofte det samme sted forhandlerne, men vil ikke sælge til samme pris. De fortæller heller ikke vis varen er fremstillet i Kroatien eller i et Østland. Det er da grotesk, og så står det ingen steder.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 November 2003 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Selvfølgelig skal man behandle sælgeren med respekt. Især de små, de er ofte gode og pålidelige og kan sælge det billigt. Hvis den pris du vil give for det ikke matchar hans indkøbspris, kan han jo bare nægte at sælge.

Tag fx. Fona, Merlin og Bilka....dem kan man ikke forhandle med, de er også alt for dyre og de grejer som jeg har set er ofte ikke up to date.

Jeg synes ofte sælgerne direkte lyver en op i ansigtet har flere gange gået i vrede over de har fyret noget salgsgas af der ikke er sandt, hvis de ikke ved hvad de snakker om må de sige til, det er der ikke noget galt i.

Derfor er der kun 4 butikker jeg handler med. Det er ikke uden grund jeg aldrig har givet fuldpris for en vare. Ihærdighed, indsigt og en tilpas smule frækhed er ok. Bliv gode venner med forhandleren. Jeg pleger altid at sige, hvad skal jeg så give for det. Det virker hver gang, hvis det er en butik med ordentligt service.

Fx. Profigold 5 meter kan svinge med 150 kr. i pris har jeg set, hvem er det så der snyder sælgeren eller køberen. De køber ofte det samme sted forhandlerne, men vil ikke sælge til samme pris. De fortæller heller ikke vis varen er fremstillet i Kroatien eller i et Østland. Det er da grotesk, og så står det ingen steder.

Ok, det lyder mere rimeligt end det første du skrev
Det sjove i det du skriver er jo, at hvis tingene koster det samme over det hele, så brokker folk sig også, for så har forhandlerne jo aftalt prisen indbyrdes eller importøren har dikteret en vejledende udsalgspris eller også foregår der et eller andet lusk .
Jeg har også stadig lidt svært ved at forstå hvordan man kan være så paranoid over at blive snydt fordi en forhandler tjener penge på sine varer, men det er måske fordi jeg rent faktisk ved lidt om hvad butikerne tjener på deres varer. Hvis du selv har lyst til at tage alt besværet med at importere en vare, ordne moms og told etc. og betale for reparationen når noget går i stykker, så er det da ok med mig, men alle disse ting er jo ikke gratis for forhandleren. Det er sq da simpel økonomi for begyndere! Jeg mener at hvis man ikke har lyst til at betale for dette så må man lade være - og gå!

Hvad er der i øvrigt galt i at tingene er samlet i et østland? Enten er kvaliteten i orden eller også er den ikke, hvor det er lavet betyder vel ikke så meget?. Jeg nægter at tro på at en dansk montrice der får 100 kr i timen (eller deromkring) er bedre til at lodde end en i Ungarn der får 20! Og hvis dine ting er bølgeloddet og med SMD så er der jo slet ingen problemer Selvfølgelig kan man efter det gode gamle Rolls-Royce princip lave alt ting så det er stort nok og bare virker! Men hvis man gjorde det, så ville Bilka's tilbud på dvd-maskiner nok hedde 14999 istedet for 499 . For at blive i bilanalogien, så er det altså ikke kun navnet og kølerfiguren man betaler ekstra for hvis du sammeligner en BMW og en Rolls-Royce - selvom de måske er den samme motor. Hvis man har lyst til at give >100000 kr. for et surroundanlæg, så kan man godt tillade sig at forvente lidt ekstra, men hvis man kun giver 30000, så får man altså ikke håndsamlet kvalitet med guld og krom over det hele!

Hold kæft en smøre jeg fik skrevet...Nå men pointen var altså at radioforhandlerne ikke er en ond sammensværgelse der har til hensigt at stjæle folks penge - selvom nogen gerne vil have det til at lyde sådan

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 November 2003 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg godt.....men du skal tænke på de store forretninger som audiosound sælger også på nettet og i butikker, de har en større omsætning da de sælger flere varer, de kan derfor sænke prisen.....problemet med varer der er produceret i de lande er det er besværligt at få repareret....hos audiosound laver de selv små fegl, ellers får man en ny hvis feglen er meget stor. Ifølge de nye regler hvis varen ikke er i orden, kan du kræve en ny ikke....jeg er ikke paranoid, jeg vil bare have varen til den bedste pris så jeg kan få bedre grejer for mine penge, vil da ikke give 6000kr. for en H&K DVD1500 og dvd'en dertil fx. i Fona...det er way out af hand

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes