Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ham kan jeg sgu godt li’..! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Jeg studsede også over den.... Undskyld mig... Man må ikke kalde folk for jammerlab, men må har lov at tænke det!
Ellers tager han bare tykt pis på os! Hvem ved.... Måske er det os der er til grin

Sneaky

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
janils skrev:

Med et sæt Beveridge elektrostater (korrekt opstillet) burde han afgjort investere mere end 6.000 i en forstærker. Det er mildt sagt en FANTASTISK højttaler. Jeg har hørt dem med et kæmpe Audio Research rør-trin (2 x 250 Watt) og det spillede - men ikke højt. Jeg vil skyde følsomheden til at ligge lige under 80 dB. Senere hjalp jeg ejeren med et aktivt filter til de indbyggede dynamiske basser, som så kom til at køre på sin egen transistorforstærker - det hjalp!

Den stakkels mand har nogle af verdens bedste højttalere .. men ved det ikke???? Hjælp ham! Tror pokker at han har haft en "agressiv diskant" ... alle de forstærkere han har smidt på har klippet 99% af tiden.

Så hænger hans beskrivelse nok alligevel sammen. Hvis højtalerne er så ineffektive, rækker en rør-amp ikke langt i de fleste tilfælde...

Der er jeg ikke enig, jeg mener netop med den følsomhed han skal kigge mod rør, men 6500,-..... det bliver ikke let

I øvrigt helt rart at tale om HiFi i stedet for al det fnidder

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hmmm, det her er vel (hvis man ser bort fra alderen) et meget godt bud

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=9921

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hehe, det gav vist noget debat.

Men jeg mener nu hvad jeg skriver, selv om mange tror det er en Joke

For tiden kører jeg med nogle forældede hjemmebyggede rør effekttrin.

Når jeg sammenligner lyden fra dem med moderne transistorforstærkere, må jeg sige at sidstnævnte lyder væsentligt mere naturtro - selvfølgelig kun efter min mening.

Forforstærker er en Holfi Pre NB2 (Uden fjernbetjening).

Mit øvrige system er en billig tuner og en Linn LP12 med en Michell Focus One arm og en Ortofon Mc30 Super samt en ekstern Riaa Og Ortofon StepUp (Mca-76).

Og ja, Beveridge er en helt fantastisk højtaler man kan se mere om dem på

www.beveridge-audio.com Forøvrigt syntes jeg det er underligt der ikke er forhandlere af disse højtalere i DK (mig bekendt).

John

Til top Vis TaForm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TaForm Besøg TaForm's Websted

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
MGPProjectS skrev:
janils skrev:

Med et sæt Beveridge elektrostater (korrekt opstillet) burde han afgjort investere mere end 6.000 i en forstærker. Det er mildt sagt en FANTASTISK højttaler. Jeg har hørt dem med et kæmpe Audio Research rør-trin (2 x 250 Watt) og det spillede - men ikke højt. Jeg vil skyde følsomheden til at ligge lige under 80 dB. Senere hjalp jeg ejeren med et aktivt filter til de indbyggede dynamiske basser, som så kom til at køre på sin egen transistorforstærker - det hjalp!

Den stakkels mand har nogle af verdens bedste højttalere .. men ved det ikke???? Hjælp ham! Tror pokker at han har haft en "agressiv diskant" ... alle de forstærkere han har smidt på har klippet 99% af tiden.

Så hænger hans beskrivelse nok alligevel sammen. Hvis højtalerne er så ineffektive, rækker en rør-amp ikke langt i de fleste tilfælde...

Der er jeg ikke enig, jeg mener netop med den følsomhed han skal kigge mod rør, men 6500,-..... det bliver ikke let

Min model er Model 3

driver:

passive 3' electrostatic panel driver;
    12" woofer/channel;
    acoustic lens system for a min. 90 degree sound dispersion.

frequency response:

33 Hz - 20 kHz ( 3 dB)

sub-woofer:

12" downward-firing dynamic driver, infinite-baffle design

sensitivity:

95 dB (110 dB peak)

crossover:

18 dB/octave (70 Hz, 6 dB/octave transducer-only, internally crossed-over; bypass mode)

dimensions:

5' x 18"

weight:

120 lb. each
    John
Til top Vis TaForm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TaForm Besøg TaForm's Websted

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Med et sæt Beveridge elektrostater (korrekt opstillet) burde han afgjort investere mere end 6.000 i en forstærker. Det er mildt sagt en FANTASTISK højttaler. Jeg har hørt dem med et kæmpe Audio Research rør-trin (2 x 250 Watt) og det spillede - men ikke højt. Jeg vil skyde følsomheden til at ligge lige under 80 dB. Senere hjalp jeg ejeren med et aktivt filter til de indbyggede dynamiske basser, som så kom til at køre på sin egen transistorforstærker - det hjalp!

Ja, jeg burde investere mere, det ved jeg men, det "kunne" jo være jeg ikke lige havde finanser til det for tiden....

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Bikerman skrev:

:) - tja kan heller ikke lide rør, syndes han har fat i det rigtigt der :)

hmm, syndes nu mine gamle nedkørte transistore forstærker lyder sådan noglelunde

Rart at høre, jeg er ikke den eneste som kan lide transistorlyd.

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
MGPProjectS skrev:
janils skrev:

Faktisk laver Beveridge selv en forstærker til dem, den er godt nok med rør og er på 2*200W de største modeller har dem vist indbyggede.

I skrivende stund tester jeg en gammel Luxman L45, med den kan de da spille ekstremt højt, men jeg køber ikke den forstærker, da den får dem til at lyde som mudder.

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=jkjaers]Hmmm, det her er vel (hvis man ser bort fra alderen) et meget godt bud

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=9921[/QUOTE]

Det ville det helt sikkert være, hvis økonomi ikke var et problem ville jeg vælge helt anderledes.

Men måske kommer jeg til at gå efter noget ældre end jeg troede.

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hmm mon jeg har forstået vedkommende, han bryder sig ikke om rør, er det sådan det er?

Hehe, nej der er da vist ikke noget at tage fejl af, men inden man har fået læst hele annoncen er er det som man evt vil sælge til han jo blevet et ½ år ældre *S*

Michael

Så du er imod lange annoncer?

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Køb noget ældre highend...(er jo lidt billigere end nyt) det fortjener dine fine højtalere.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Interessant genre. Måske kunne admin en ny sektion, hvor man kunne annoncere alt det, man IKKE ønsker at sælge eller købe.

Jeg har et par fede højttalere, som jeg absolut ikke vil sælge.

GAAAAB

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Det er nærmest en revytekst. Jeg tror vedkomne har været bortrejst i længere tid. Måske Amazonas eller Saharas ørken. Han lyder måske en smule naiv.

???

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Det er nærmest en revytekst. Jeg tror vedkomne har været bortrejst i længere tid. Måske Amazonas eller Saharas ørken. Han lyder måske en smule naiv.

Eller hvad? JEG lytter mest med ørene!

John

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Køb noget ældre highend...(er jo lidt billigere end nyt) det fortjener dine fine højtalere.

Jeps, det er netop hvad jeg søger - desværre også til en meget lav pris - og helst næsten nyt, men jeg ved godt man ikke kan få det hele.
Der er kommet et par tilbud jeg ser nærmere på, men nogle af dem skal ses og lyttes 400KM fra hvor jeg bor..

John

TaForm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Interessant genre. Måske kunne admin en ny sektion, hvor man kunne annoncere alt det, man IKKE ønsker at sælge eller købe.

Jeg har et par fede højttalere, som jeg absolut ikke vil sælge.

Jeg vil da heller ikke sælge mine Beveridge, hvis nogen troede det tog de fejl.

John

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes