| Forfatter |
|
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
"Aha..!....så må der vist være tale om lidt af en sensation fra Sony!
Jeg vil dog tillade mig at være stærkt tvivlende....men selvfølgelig vægter vi forskelligt mht. hvad der er vigtigt i gengivelsen."
at du tvivler på min dømmekraft er da ok,men i modsætning til dig har jeg forudsætningerne på plads mht at udtale mig i og med at JEG har haft de forskllige htlfèr gennem de sidste 25 år.
skepsis kan være sund - uvidenhed er gødning til fordomme!
mvh/slowon
|
|
|
Tja når man selv har et par MDR F1 så har man nok ikke den bedste dømmekraft ;o) Men klart et hit. I øvrigt købt i KaDeVe i Berlin for en del år siden! De havde en stand med bla AKG, Bayer, Sony og anden man kunne teste imellem. At de også var en del billigere end i DK gjorde jo ikke noget. Mine ører sider ikke tæt til hovedet (kald dem bare stritøre - jeg kan ta det) og mange hovedtelefoner giver mig "inde i hovedet" lyd. Det gør Sony'erne ikke da de ikke trykker på mine ører. Bærekomfort er uovertruffen - det bedste jeg har prøvet. De har dog en tendens til at nuldre lidt i skumpuderne hvis man har lidt skægstubbe, men jeg har da haft mine i vel 6-7 år og de ser da stadig OK ud.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig - mange vil ikke hverken eje Sony eller kunne acceptere firmaet kan overgå fx Stax - det må sgu osse gøre ondt at have betalt en fantasilion for sin mercedes,og derefter læse toyata`s Lexux gør det slemme ved merceren..
men jeg har jo netop valgt MDR-F1 frem for diverse Stax jeg ellers har ejet - så når nogen tvivler på min dømmekraft uden at have "prøvekørt" begge produkter,lyder det som patetisk nonsens fra en der har betalt alt for meget for alt for lidt - jeg har betalt regningen,men er da kommet videre!!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.goodcans.com/HeadphoneReviews/
små rewiews af det mindstre stax(til 900$) og en samlet lille rewiew af sony mdr f1,grado og sennheiser .
ved ikke hvad for nogle stax der er lyttet til af slowon(de mindste electrer?),men hvis han vægter en sony til ca 200$ fremfor stax er det ok med mig men jeg mener dr lyd inde på det rigtige 
blev lidt nysgerrig mht de sony'er så jeg har da googlet lidt http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/60_printreview.htm
der er der også både stax,grado,sennheiser og de famøse sonyer så må trådens ophavsmand igang med lidt læsning,men hvis et par sonyer til 1800,- slår mine stax til 18-20k og grado til ca 5k går jeg bagover.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg lytter med ørerne,ikke med øjnene fæstet på prisskiltet...måske har jeg ikke gjort det tydeligt nok for music 4 all,men jeg har haft stax fra de små og 4 modeller op - jeg har sågar haft 2 forskellige sæt af deres latterligt ineffektive højtalere - for lige at komme music 4 all i forkøbet, så nej - det var ikke lommebogsudgaven,som jeg da også kender og har haft på besøg.
hvad anmelderen i dit link helt sikkert ikke fik med i farten,er MDR-F1`s impedans på 10 ohm - matcher udgangsimpedansen ikke opgaven,forsvinder netop bassen og et slør af forvrængning skjuler den meget høje detaljeringsevne,den lette transducer kombineret med den meget kraftige neodymiummagnet er i stand til at levere.
mvh/slowon
AN IO orion/50kg grammo via stepup 81/82 rørreguleret pre 81/6sn7/845se alkibiades + MDR-F1
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja du har da lov til at have og ytre din mening,det er jo det vi har fora til andet har jeg ikke og sige.
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
jeg lytter med ørerne,ikke med øjnene fæstet på prisskiltet...måske har jeg ikke gjort det tydeligt nok for music 4 all,men jeg har haft stax fra de små og 4 modeller op - jeg har sågar haft 2 forskellige sæt af deres latterligt ineffektive højtalere - for lige at komme music 4 all i forkøbet, så nej - det var ikke lommebogsudgaven,som jeg da også kender og har haft på besøg.
hvad anmelderen i dit link helt sikkert ikke fik med i farten,er MDR-F1`s impedans på 10 ohm - matcher udgangsimpedansen ikke opgaven,forsvinder netop bassen og et slør af forvrængning skjuler den meget høje detaljeringsevne,den lette transducer kombineret med den meget kraftige neodymiummagnet er i stand til at levere.
mvh/slowon
AN IO orion/50kg grammo via stepup 81/82 rørreguleret pre 81/6sn7/845se alkibiades + MDR-F1
|
|
|
Det er helt sikkert at Sony har lavet nogle seriøs headphones, men har desværre aldrig havt fornøjelse at høre dem.
Men lidt off topic, dette setup du skriver under med >>AN IO orion/50kg grammo via stepup 81/82 rørreguleret pre 81/6sn7/845se alkibiades<< det er noget spændende noget 
Har du billede og måske lidt nærmere beskrivelse?
__________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Men lidty off topic, dette setup du skriver under med >>AN IO orion/50kg grammo via stepup 81/82 rørreguleret pre 81/6sn7/845se alkibiades<< det er noget spændende noget 
Har du billede og måske lidt nærmere beskrivelse? "
sorry dolph for mit off topic - men i kan se min grammo under DIYprojekter "high mass = low bass
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kan du da glemme alt om ro,idet pladens buler får et så flydende ophæng til at reagere..
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er 2 skoler....den engelske og den amerikansk/japanske.
Der er bare ikke mange der laver flydende ophæng mere.......det er ligesom glemt....Stift ophæng kan sagtens gå....en solid væghylde og problemet er løst og at denne type ikke skulle være "musikalsk" kan jeg ikke genkende ( min egen er vist ikke helt tabt bag en vogn). Der er altid forstyrrende lydbølger i rummet....det vil også ramme det flydende ophæng. Der skal bare tages forbehold for begge typer. Flyt grammofonen ind i rummet ved siden og problemet er løst.
PS: pas på søsygen
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er også en glad Grado RS 80 bruger. Lyden er fantastisk men efter en times tid begyndte mine ører også at gøre ondt. Derfor købte jeg et par Grado SR 60 puder og vupti, god komfort og god lyd. OK, lyden er nok en lille smule bedre med 80'er puderne, men det er marginaler i mine ører...
God jagt.
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
ping Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at komme tilbage til dit oprindelige spørgsmål: Hvad der lyder bedre end HT´ere?
Jeg har et par Sennheiser 650 der bliver drevet af en kl. A forstærker CEC HD 53 bundet sammen af Cardas snore. Det lyder rigtig godt, men om det er bedre end højttalere ved jeg ikke.
Jeg kan bedst lide at lytte til HT´ere,( Audio Physics Virgo 3), p.g.a bedre fornemmelse af rummet, men det er der vist mange meninger om, men som sagt: 650 + CEC er det bedste jeg har hørt der også er til at holde ud at have på lang tid ad gangen.
Lad os høre hvad du finder ud af.
|
| Til top |
|
| |