Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Emne slettet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

"Aha..!....så må der vist være tale om lidt af en sensation fra Sony!

Jeg vil dog tillade mig at være stærkt tvivlende....men selvfølgelig vægter vi forskelligt mht. hvad der er vigtigt i gengivelsen."

at du tvivler på min dømmekraft er da ok,men i modsætning til dig har jeg forudsætningerne på plads mht at udtale mig i og med at JEG har haft de forskllige htlfèr gennem de sidste 25 år.

skepsis kan være sund - uvidenhed er gødning til fordomme!

mvh/slowon

Tja når man selv har et par MDR F1 så har man nok ikke den bedste dømmekraft ;o) Men klart et hit. I øvrigt købt i KaDeVe i Berlin for en del år siden! De havde en stand med bla AKG, Bayer, Sony og anden man kunne teste imellem. At de også var en del billigere end i DK gjorde jo ikke noget. Mine ører sider ikke tæt til hovedet (kald dem bare stritøre - jeg kan ta det) og mange hovedtelefoner giver mig "inde i hovedet" lyd. Det gør Sony'erne ikke da de ikke trykker på mine ører. Bærekomfort er uovertruffen - det bedste jeg har prøvet. De har dog en tendens til at nuldre lidt i skumpuderne hvis man har lidt skægstubbe, men jeg har da haft mine i vel 6-7 år og de ser da stadig OK ud.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

enig - mange vil ikke hverken eje Sony eller kunne acceptere firmaet kan overgå fx Stax - det må sgu osse gøre ondt at have betalt en fantasilion for sin mercedes,og derefter læse toyata`s Lexux gør det slemme ved merceren..

men jeg har jo netop valgt MDR-F1 frem for diverse Stax jeg ellers har ejet - så når nogen tvivler på min dømmekraft uden at have "prøvekørt" begge produkter,lyder det som patetisk nonsens fra en der har betalt alt for meget for alt for lidt - jeg har betalt regningen,men er da kommet videre!!

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

http://www.goodcans.com/HeadphoneReviews/

små rewiews af det mindstre stax(til 900$)  og en samlet lille rewiew af sony mdr f1,grado og sennheiser .

ved ikke hvad for nogle stax der er lyttet til af slowon(de mindste electrer?),men hvis han vægter en sony til ca 200$ fremfor stax er det ok med mig men jeg mener dr lyd inde på det rigtige

blev lidt nysgerrig mht de sony'er så jeg har da googlet lidt http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/60_printreview.htm

der er der også både stax,grado,sennheiser og de famøse sonyer så må trådens ophavsmand igang med lidt læsning,men hvis et par sonyer til 1800,- slår mine stax til 18-20k og grado til ca 5k går jeg bagover.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

jeg lytter med ørerne,ikke med øjnene fæstet på prisskiltet...måske har jeg ikke gjort det tydeligt nok for music 4 all,men jeg har haft stax fra de små og 4 modeller op - jeg har sågar haft 2 forskellige sæt af deres latterligt ineffektive højtalere - for lige at komme music 4 all i forkøbet, så nej - det var ikke lommebogsudgaven,som jeg da også kender og har haft på besøg.

hvad anmelderen i dit link helt sikkert ikke fik med i farten,er MDR-F1`s impedans på 10 ohm - matcher udgangsimpedansen ikke opgaven,forsvinder netop bassen og et slør af forvrængning skjuler den meget høje detaljeringsevne,den lette transducer kombineret med den meget kraftige neodymiummagnet er i stand til at levere.

mvh/slowon

AN IO orion/50kg grammo via stepup 81/82 rørreguleret pre 81/6sn7/845se alkibiades + MDR-F1

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Tja du har da lov til at have og ytre din mening,det er jo det vi har fora til andet har jeg ikke og sige.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

jeg lytter med ørerne,ikke med øjnene fæstet på prisskiltet...måske har jeg ikke gjort det tydeligt nok for music 4 all,men jeg har haft stax fra de små og 4 modeller op - jeg har sågar haft 2 forskellige sæt af deres latterligt ineffektive højtalere - for lige at komme music 4 all i forkøbet, så nej - det var ikke lommebogsudgaven,som jeg da også kender og har haft på besøg.

hvad anmelderen i dit link helt sikkert ikke fik med i farten,er MDR-F1`s impedans på 10 ohm - matcher udgangsimpedansen ikke opgaven,forsvinder netop bassen og et slør af forvrængning skjuler den meget høje detaljeringsevne,den lette transducer kombineret med den meget kraftige neodymiummagnet er i stand til at levere.

mvh/slowon

AN IO orion/50kg grammo via stepup 81/82 rørreguleret pre 81/6sn7/845se alkibiades + MDR-F1

Det er helt sikkert at Sony har lavet nogle seriøs headphones, men har desværre aldrig havt fornøjelse at høre dem.

Men lidt off topic, dette setup du skriver under med  >>AN IO orion/50kg grammo via stepup 81/82 rørreguleret pre 81/6sn7/845se alkibiades<< det er noget spændende noget

Har du billede og måske lidt nærmere beskrivelse?

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

"Men lidty off topic, dette setup du skriver under med  >>AN IO orion/50kg grammo via stepup 81/82 rørreguleret pre 81/6sn7/845se alkibiades<< det er noget spændende noget

Har du billede og måske lidt nærmere beskrivelse? "

sorry dolph for mit off topic - men i kan se min grammo under DIYprojekter "high mass = low bass

mvh/slowon

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

så kan du da glemme alt om ro,idet pladens buler får et så flydende ophæng til at reagere..

mvh/slowon

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Der er 2 skoler....den engelske og den amerikansk/japanske.

Der er bare ikke mange der laver flydende ophæng mere.......det er ligesom glemt....Stift ophæng kan sagtens gå....en solid væghylde og problemet er løst og at denne type ikke skulle være "musikalsk" kan jeg ikke genkende ( min egen er vist ikke helt tabt bag en vogn). Der er altid forstyrrende lydbølger i rummet....det vil også ramme det flydende ophæng. Der skal bare tages forbehold for begge typer. Flyt grammofonen ind i rummet ved siden og problemet er løst.

PS: pas på søsygen

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er også en glad Grado RS 80 bruger. Lyden er fantastisk men efter en times tid begyndte mine ører også at gøre ondt. Derfor købte jeg et par Grado SR 60 puder og vupti, god komfort og god lyd. OK, lyden er nok en lille smule bedre med 80'er puderne, men det er marginaler i mine ører...

God jagt.

Rune

ping
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

For at komme tilbage til dit oprindelige spørgsmål: Hvad der lyder bedre end HT´ere?

Jeg har et par Sennheiser 650 der bliver drevet af en kl. A forstærker CEC HD 53 bundet sammen af Cardas snore. Det lyder rigtig godt, men om det er bedre end højttalere ved jeg ikke.

Jeg kan bedst lide at lytte til HT´ere,( Audio Physics Virgo 3), p.g.a bedre fornemmelse af rummet, men det er der vist mange meninger om, men som sagt: 650 + CEC er det bedste jeg har hørt der også er til at holde ud at have på lang tid ad gangen.

Lad os høre hvad du finder ud af.

Til top Vis ping's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ping

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes