| Forfatter |
|
Hmmpof Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så må jeg jo hellere komme i sving, og her er de så. 4 stk monteret i væggene. Vindueskarmen er placeret og jeg har netop i dag malet den, samt døren og vinduerne i rummet. Det næste jeg skal (efter at have malet en gang mere) er at ligge tæppet på (ligger og venter i garagen) samt at have hængt lofter. De er ikke kommet endnu da de var i restordre. Dvs. at jeg snart er klar til at rykke udstyret ind. Det glæder jeg mig lidt til…....

__________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |
Hmmpof Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Hmmpof skrev:
MichaelWB skrev:
| Er der nogen speciel grund til, at du ikke valgte B&W indbygningshøjttalere? |
|
|
Jeg hørte dem spille og var egentlig godt tilfreds med lyden. Derfor så jeg ingen grund til at ofre det ekstra for at få den In Wall B&W der matchede resten af mine højttalere. De er lidt dyrere, selvfølgelig aghængig af valg. Mit forbrug efter stereo lytning til CD'ere vil primært være film og hverken SACD og DVD-A, hvorfor jeg ikke er ligeså kritisk overfor den 1000 % ens klang som en højttalerne i samme mærke vil give. Jeg kan ihvertfald ikke høre det i film. That's the reason.
|
|
|
Jamen det er da også en udemærket grund 
Hvis ikke du mener du får mere ud af investeringen ville det da også være et fjollet sted at bruge pengene, men Elac'erne er vel heller ikke helt billige?
|
|
|
Elac'en har jeg givet 3295,- for pr stk. De B&W'ere jeg havde kigget på kostede noget mere. Tog jeg dem i 7-serien kostede de 5000,- stykket og gik jeg i 8 serien skulle jeg af med noget i retning af 8-10000 pr højttaler. Som nævnt synes jeg det vil være overkill at bruge så mange penge på bagkanalerne, altså med mindre midlerne er uendelige, men så havde jeg nok bygget en biograf ved siden af huset i stedet for nede i et kælderrum... . __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget flot og diskret løsning
|
| Til top |
|
| |
Hmmpof Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Meget flot og diskret løsning  |
|
|
Mange tak. Synes også selv det er blevet ret pænt. Nu har jeg fået lag tæppe ind og skal have fundet et møbel til udstyret..... __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |
LarsGert Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser SUPER SUPER fint ud...
Det er præcis sådan jeg vil lave mit lytterum/Bio rum. Det skal visuelt være et lytterum, og bioen skal ikke kunne ses, ligesom dit!!
|
| Til top |
|
| |
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bøjer mig i støvet
ONDT!!! 
|
| Til top |
|
| |
Hmmpof Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsGert skrev:
|
Ser SUPER SUPER fint ud...
Det er præcis sådan jeg vil lave mit lytterum/Bio rum. Det skal visuelt være et lytterum, og bioen skal ikke kunne ses, ligesom dit!!
|
|
|
Mange tak . Nu har jeg ikke valgt at male mine, men vil man gerne have dem i samme farve som væggene så er de forberedt til at man kan male dem inden man sætter dem op. De ER ret diskrete, men har nu testet dem og de spiller ganske fint. Jeg ved dog ikke hvor diskret du vil sige det er når du ser hvordan det ser ud efter at jeg har fået læsset udstyret ind . Jeg har netop idag bygget et lille "rack" som det er læsset ind på nu. Det ser nydeligt ud, men knap så diskret. Er glad for at jeg ikke også har højttalere på væggene nu.... . Jeg skal nok få smidt nogle billeder ind snarest... __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |
Hmmpof Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg taget mig sammen til at tage lidt billeder. Det er sq varmt at tosse rundt med de temperaturer vi har for tiden...

Med Blitz

Uden Blitz.
Anlægget er egentligt kun sat op midlertidigt. Det næste der kommer til at ske er at jeg skal have sat lofterne op, samt have installeret lys. Herefter skal jeg montere en strømskinne jeg har lavet. Mest for at skjule lidt af ormegården bag anlægget.
Som i sikkert kan se så fylder det hele en del på væggen. Jeg har ikke så højt til loftet så jeg får nok lidt af et problem med at placere lærredet så lavt som jeg gerne ville. Det kan ligeledes være at må gå lidt ned i størrelse i forhold til hvad jeg havde forventet mig . Jeg havde håbet på at kunne klemme en 90" ind, men det kommer nok til at knibe. Som det ser ud lige nu kommer det nok til at blive et 75 - 80" lærred jeg kan få plads til. __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hmmpof Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det håber jeg..... Ellers får jeg sq et problem  __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |
Hmmpof Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg kommet igang med lofterne og er faktisk også blevet færdig .
Er du åndsvag en forskel det gør. Jeg kalibrerede mit anlæg inden jeg satte lofterne op og undervejs gik jeg og hørte lidt musik. På et tidspunkt satte en jeg en DVD på med U2 (fra Boston) og kunne ikke forstå hvor publikum var blevet af i bagkanalerne. Her til aften besluttede jeg at kalibrere igen efter loftet var kommet op, og endte med at skulle justere bagkanalerne op med over 5 db. Fronterne og center fik ligeledes en tur, men bagkanalerne var hårdest ramt. Imponerende...

Ja sådan ser de altså ud. De er 40 mm tykke og lavet af en slags rockwool med en behandlet overflade. Indtil videre pengene værd. __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Rockfon loft du har sat op. Jeg bruger det samme på sidevæggene i mit setup og det dæmper helt utroligt.
Glæder mig til at se flere billeder af dit setup.
Spiller dine fronter godt der hvor de står placeret nu???
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Hmmpof Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Det er Rockfon loft du har sat op. Jeg bruger det samme på sidevæggene i mit setup og det dæmper helt utroligt.
Glæder mig til at se flere billeder af dit setup.
Spiller dine fronter godt der hvor de står placeret nu???
MVH WRONG
|
|
|
Jeps det er Rockfon. De skulle være specielt lavet til musikrum. Mht. fronterne så har jeg ikke "fin" placeret dem endnu. Første gang jeg lyttede til dem efter jeg havde flyttet dem ind i kælderen synes jeg umiddelbart at de spillede fint, men efter nærmere lytning fornemmede jeg til tider lidt stående bølger i rummet i forbindelse med bassen. Jeg flyttede begge højttalere en smule længere væk fra hjørnerne, ind mod midten af rummet og det gav faktisk et godt resultat. Problemet var stort set løst. Det eneste jeg skal nu er, at have drejet dem en anelse så de "smack on" peger på mit Sweetspot. En sidste ting jeg har planer om, er at sende mine rum data til en proffessionel akustiker, i dette tilfælde Carsten fra CSO (www.cso.dk) som iøvrigt har vejledt projektet løbende. Formålet med dette er at finde ud af hvor jeg skal placere evt. møbler, gardiner, billeder etc. til at styre reflektionerne for at optimere og give et mere præcist lydbillede. De penge er uanset hvilket anlæg man har en SUPER investering da det vil kunne få selv de mindste anlæg til at lyde af MEGET mere. Det er helt vildt hvad det gør. Jeg er af den personlige mening at det er meget spild af penge at bruge en masse penge på et fedt anlæg som så ikke kommer til dets rette pga. ringe eller ingen kalibrering samt rum optimering.
En masse pladder om en masse ting.... Jeg smider nogle flere billeder op når der er kommet lidt mere at se på . __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |
Hmmpof Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der forresten nogen der har erfaring med en Optoma Projector? Modellen hedder HD72i? __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en H79.
Noget bestemt du tænkte på? Tror Per Ejvind har en HD72i
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor mange højtaler har du ? i væggen og på gulvet eller hvad ? ellers ser det sku nice ud,
og et dyre anlæg må man sige hilsen sony dyr
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hmmpof Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sony dyr skrev:
|
hvor mange højtaler har du ? i væggen og på gulvet eller hvad ? ellers ser det sku nice ud,
og et dyre anlæg må man sige hilsen sony dyr
|
|
|
Jeg har de 2 fronter (Nautilus 802'ere). Så har jeg en Center HTM1 på front-væggen. På gulvet står en ASW 850 Sub og som bagkanaler har jeg 4 stk Elac indbygget i væggene. 2 på siderne og 2 bag center..altså et 7.1 setup . __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |
Hmmpof Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Hvis man må spørge ( er bare nysgerrig )? hvordan/hvorfor er valget netop faldet på HD72i ? og har du kalkuleret billedestørrelsen ( som jo har ændret sig undervejs ) , contra monteringen/afstanden osv. fra projektoren ? og hvordan var dimensionerne på rummet ?
Selvfølgelig må du spørge om det . Første gang jeg hørte om den pågældende projector var fra Carsten fra CSO der har sat en del af dem op og varmt anbefalede den. Jeg har selv gået med tanker om Infocus IN76 og har læst en del anmeldelser samt grundige review af dem begge. Ud fra anmeldelserne virkede som om Optoma'en fik en del bedre "karakterer". Da jeg ikke selv har set dens billede endnu ville jeg høre om der var nogen der havde nogle oplevelser med den. Mht. dimensionerne vil der nok blive til et billede på ca. 80-85". Jeg kommer til at sidde lidt over 3 meter fra billedet så det skulle ikke blive alt for stort. Hvis jeg skal opnå det billede med Optoma'en skal jeg placere den ca. 3,2 meter fra lærredet. Det ville passe fint selvom jeg rent indretningsmæssigt helst ville have den ud på 3,6 meter, hvilket også muligvis kan lade sig gøre. Så præcist har jeg ikke regnet på det endnu. Rummet måler 3,8 dybt og 3,3 bredt. Knap 13 Kvm
Ellers må man sige at det ser lovende ud og meget eksklusivt grej også ( erkender , at være lidt misundelig på de 802 ére , men det bliver "lidt" pebret, hvis man skulle ha´en 6-7 stykker af dem ).
Mange tak for det . Jeg er også blevet ret glad for det. Nu glæder jeg mig allermest til at komme til at bruge det. Vil give dig ret mht. 6-7 802'ere. Det kunne være ret cool at høre dem spille i dit setup. Har aldrig hørt dem fra Matrix serien som du har. Spiller de godt ?Så engang et setup med 4 stk Signature modeller. DET ser sq godt ud.
Hvordan bliver farverne i rummet ? og er prioteten primært musik? og sekundært film ?
Farven er grå. Den er ikke helt så mørk som jeg kunne have ønsket, men omvendt så er rummet lidt mere brugbart til det jeg kommer til at bruge det til på sigt. Prioriteten var vel egentligt til at starte med musik (2 kanaler), men nu har jeg jo købt en lækker surround processor så prioriteten er jeg gået lidt mere i retning af surround. Jeg elsker at OPLEVE en god film med gode effekter og det kræver jo lidt lyd. Ligeledes kan jeg også godt finde på at smide mig foran anlægget og bare glo ud i luften imens jeg hører noget god musik. Så hvad er prioriteten nu ? Den er nok 60/ 40 surround/musik efter jeg har set potentialet i det.
Spændende projekt at følge med i 
Tusinde tak .
|
|
|
__________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |
Hmmpof Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er projektoren Optoma HD72i indkøbt, sammen med et 90" lærred. Nu er bio'en næsten komplet. Jeg mangler bare en sumpet sova som jeg kan sidde og stene i.
Billeder tilgår senere __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
| Til top |
|
| |