Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 18:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Prioritet af faktore i hifi gengivelse. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 December 2003 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev:

Har desværre ikke hørt den yet!

Kurt forsatan jeg troede du have hørt den jeg kan da komme forbi i weekenden hvis du ønsker ? Ikke fordi jeg tror den vil falde i din smag det er den alt for musikalsk til hihi

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 December 2003 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

JA!!!!   Se bare på din egen cd12 til 150000 kr. her er der mange billigere maskiner der matcher denne og enkelte LANGT! bedre!! 

Ja ja ja det har jeg hørt igen og igen men hvem er det der har købt den ? MIG og hvem kommer og viser mig en cdafspiller som er bedre ? INGEN ? det er jo så nemt at skrive på nettet når der ikke er konsekvens i ens udtagelser. Se jeg tør sige at jeg kan stille en Linn classisk system med et sæt ninka op og få det til at vise langt større forskelle end dit anlæg og ligge det ned langs gulvet og jajeg skal nok troppe op på bornholm hvir du ikke tror på jeg kan. Se der er konsekvens i mine ord

jeg har testet utallige cdafspiller mod min Ikemi INGEN slog den andet en CD12 men flere længder her kom det dybe og detaljerne med i hatten. Ikemi testet mod 3 ML modeller og alle de cdafspillere man kan lytte i Århus og omegn. Til prisen og til de faktore jeg går op i så er der ingen alternativer til CD12.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 December 2003 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

QUOTE=Jonas bojer : Ja ja ja det har jeg hørt igen og igen men hvem er det der har købt den ? MIG og hvem kommer og viser mig en cdafspiller som er bedre ? INGEN ?

Well!!... det er nok nytteløst aligevel! da DU! under alle omstændigheder nok ville vælge DIN! maskine uanset hvad man kom med!... og du vil nok kunne høre størst forskelle på din cd12!! dette uanset hvad vi andre så mener at kunne høre!!..

Jeg har hørt cd12 og syntes den er fremragende!! men jeg vil hellere have et dCS setup!! ANY Time!!.. ( eller en Gryphon Mikado!!) de lyder I MINE! ØRE! ganske enkelt bedre!!..

At de så ikke gør det i dine!?? tjaaa....  det kan jeg jo ikke rigtig bruge til så meget!!...   det er jo min opfattelse og det udstyr denne fortæller mig er det rigtige og mest troværdige jeg skal leve med!! for MIN SKYLD!! og ikke andres!!

Men det er jo godt for dig at du har en maskine der for dig er det bedste i verden!!!... det kan jeg kun være glad for på dine vejne!!..  og ja vist!! det er en fin maskine!!..

Jeg skal da IKKE! prøve at overbevise dig om noget andet!..

Jeg siger kun at jeg har en anden opfattelse og ville vælge noget andet. 

QUOTE=Jonas bojer : Det er jo så nemt at skrive på nettet når der ikke er konsekvens i ens udtagelser.

Det er jo rigtig nok!! men jeg behøver ikke at skulle overbevise nogen om noget!... jeg har mit valg af udstyr og det vil jeg kunne sætte op hvis jeg havde muligheden! og du vil aldrig kunne sætte noget andet op der er bedre I MINE! ØRE!!... ( kun i dine!!)

Se jeg tør sige at jeg kan stille en Linn classisk system med et sæt Ninka op og få det til at vise langt større forskelle end dit anlæg og ligge det ned langs gulvet

Jeg skal nok troppe op på bornholm hvir du ikke tror på jeg kan. Se der er konsekvens i mine ord

Det ser jeg frem til!! MEN!!!!!!!

Du vil ALDRIG!! kunne ligge mit anlæg eller erttere højtalere!!!! ned!..  IKKE! med noget Linn laver! af højtaler grej!... ( det sku da lige være Kromi!??? men efter den smule jeg har hørt tvivler jeg stærkt på det!!) Ninka når dem ikke til "anklerne!!! ikke engang "knæene"........

Hvad angår mit grej/ udstyr??... tjaa.... så er der da rigtig meget andet der er meget bedre end dette!! ( jeg har bare ikke råd til dette! inc. dit Linn grej!... ( på nær dine kabler!!  ) så det kan jeg ikke bruge til noget hellere!!

Det jeg har, er som før sagt, det der til prisen jeg har givet er, det bedste  jeg har kunne finde!!... ( dette gennem nøje søgen og testen!! ) det er ikke det optimale men det til pengene der kommer tættest på!  af alt jeg har hørt i den prisklasse og endda et godt stykke over. ( langt over hvor jeg er økonomisk "stået af"! )

QUOTE=Jonas bojer : Jeg har testet utallige cdafspiller mod min Ikemi INGEN slog den andet en CD12 men flere længder her kom det dybe og detaljerne med i hatten.

Ikemi testet mod 3 ML modeller og alle de cdafspillere man kan lytte i Århus og omegn.

Til prisen og til de faktore jeg går op i så er der ingen alternativer til CD12.

Det tvivler jeg ikke på i DINE ØRE!!.. og er man til Linn så er der jo INTET!! alternativ!!

Og dc12 er en grum maskine!! den er da stinkende god! og jeg ville da ikke have noget mod at have en stående!!... men 150000 kr. ville jeg aldrig give!!  så er der lige så gode alternativer til det halve eller mindre! I MINE ØRE!!!

Hvad angår din gamle Ikemi!!  så vil jeg hellere have min Zapplayer med en gammel Denon DCD3560 som drev!!.. det spiller bedre I MINE ØRE!!

Og en S.A.T gør total grin med denne!! ( i MINE ØRE!!!)

Men det er som sagt jo blot kun I MINE ØRE!! / opfattelse!!

Du er af en helt anden opfattelse!! og det er jo ok!! .. sådan er vi jo alle så forskellige!!....... ( det er jo det der er med til at gøre hifi inetrasant!!)

Så på denne baggrund er en test hvor du skal vise noget som helst nok ret omsonst!!  lige så meget som at jeg skulle overbevise DIG om at det jeg har er bedre end dit!!.. ( det er det dog ikke!!.. kun højtalerne!! der ligger LYSÅR!! foran dine på alle områder!! men det vil du nok heller ikke kunne høre eller indrømme!!??)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 05 December 2003 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

men det vil du nok heller ikke kunne høre eller indrømme!!??)

Indrømme ? det er jeg den første til at gøre ellers kommer jeg da ALDRIG vidre. Hvordan tror du jeg fik Linn i sin tid de kunne vise i test at det var bedre en det B&W jeg havde (jeg startede med linn højtalere) og kommer der nogle andre med andet grej så skifter jeg da, eller er jeg et FJOLS.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 December 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Well jeg har også fundet mit grej, ved nøje test og prøve, på samme måde somjeg har fundet de referancer jeg har!!...  og disse ændres da også nu og da! når jeg støder ind i noget der er bedre!!.. det er sket en del gange!!

Jeg kommer også meget vidre hele tiden!...

mvh.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 December 2003 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Denne tråd kører konstant i ring og er landet lidt for langt væk fra emnet. Hvis der ikke er mere NYT RELEVANT at tilføje bedes i undlade at skrive - ellers lukkes den.
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 05 December 2003 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:
Denne tråd kører konstant i ring og er landet lidt for langt væk fra emnet. Hvis der ikke er mere NYT RELEVANT at tilføje bedes i undlade at skrive - ellers lukkes den.

Hejsa Redaktør

Nu er det mike-j der selv har startet tråden så hvis han ber mig om at stoppe vil jeg gøre det fluks men vi er jo blot 2 t**ser der køre i ring, og jeg nyder at skrive til ham selvom vi er helt uenige.

jeg ved godt du er en SELVBESTALDET redaktør o0g at du køre streng cencur på de artiker du bringer men dette er jo et åben forum og mike og jeg skrive jo ikke onde ting til hinanden  

Ellers god weekend og havd skal du teste i weekenden ?

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 05 December 2003 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

jeg ved godt du er en SELVBESTALDET redaktør o0g at du køre streng cencur på de artiker du bringer men dette er jo et åben forum og mike og jeg skrive jo ikke onde ting til hinanden  

Du ved intet om det - slet intet ! Du kalder bare dine gætterier for viden... Længere er den ikke.

Anyway...

Det er ikke fordi tonen er ond eller sådan noget, men prøv at læse de sidste 4-5 sider igennem - der sker INTET nyt - what so ever, som nogen kan tage med og bruge positivt. I øvrigt er forummet også underlagt streng cencur (om du vil) og det er redaktionen, der har hånd- og halsret over indlæggenes liv eller død.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 05 December 2003 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:
Jonas bojer skrev:

Du ved intet om det - slet intet ! Du kalder bare dine gætterier for viden... Længere er den ikke.

Anyway...

Det er ikke fordi tonen er ond eller sådan noget, men prøv at læse de sidste 4-5 sider igennem - der sker INTET nyt - what so ever, som nogen kan tage med og bruge positivt. I øvrigt er forummet også underlagt streng cencur (om du vil) og det er redaktionen, der har hånd- og halsret over indlæggenes liv eller død.

Nej heldigvis kan i slette ting som går forvidt det forstår jeg da godt.

Men du siger jeg gætter !! vil det sige at de test og ting andre skriver om ikke lige bliver rettet til efter din smag bagefter ? For hvad er ellers en Redaktørs opgave ?

Hov se lige den annonce med meridian 2500 sub der er det billede af en nøgen kvinde den skal da slettes ?

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 05 December 2003 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
jeg har testet utallige cdafspiller mod min Ikemi INGEN slog den andet en CD12

Du har selv fortalt at Densen slog Ikemi.
Alligevel har du ikke hørt Densen siden?
Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 05 December 2003 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:
Jonas bojer skrev:
jeg har testet utallige cdafspiller mod min Ikemi INGEN slog den andet en CD12

Du har selv fortalt at Densen slog Ikemi.
Alligevel har du ikke hørt Densen siden?

Han sagde han ville komme ?  Men har siden erfaret at densen fungere bedst med densen og i et rent linn system kontra Densen setup der vinder Linn. De har Densen I ålborg ;O) men ja jeg har ikke testet Densen hjemme. de har jo så tralvt alle disse HIFi folk men alligevel køre over halvdelen af dem med røven i vandskorpen.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 December 2003 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

DU!!! mener at Linn vinder over Densen!!!

Jeg er ganske sikker på at der er andre der har en anden mening!...

Linn vil ALTID!! vinde i DINE ØRE!!...  

Både fordi du kan lide den specifikke lyd Linn står for og som ikke andre har!.. og så er det jo en selvfølge at så længe du ikke høre noget grej der lyder på samme måde så ER DER INTET der slår Linn!!.. og derfor ikke andet grej der duer i dine øre!..

Det uanset om det så har en million flere detaljer, højre opløsning, mere dynamik samt bedre perspektiv og lavere forvrængning og spiller mere liniært og derfor mere hvad der er på pladerne og tættere på virkligheden!!..

Uanset dette vil Linn stadig være for DIG! det der lyder mest musikalsk og rigtigt!!  og viser dig de forskelle du er istand til at opfatte udfra dine evner og din viden og erfaring samt ikke mindst opfattelse!..

LINN GENGIVER RIGTIGT IFØLGE DIN OPFATTELSE OG DERFOR MEST TROVÆRDIGT FOR DIG!!..

MEN!!! det er KUN!! din opfattelse!.. der er MANGE!! andre!..  og du kan ikke! ( som du bilder dig ind at du kan!) komme og stille noget op og vise at det er bedre for andre garvede foilk med DERES! mening og opfattelse! det er utopi!! du kan komme og vise mindre garvede og beviste fokl noget og briliere med det du har lært af Linn eller hvor du har købr dit Linn mm. og tunedæmpe og vise forskelle mm.  der er sikkert mange der vil blive benovede og imponerede!.. og helt sikkert kan du hjælpe hvisse mennesker med at tune anlæg og alt muligt!! FINT!! ( som før sagt ! din hjælpsomhed er en god ting og det er stort!! af dig! at bruge tid på det!! hatten af for det!!)

MEN!!

Det er ikke alle du kan komme og vise noget som helst! og det er ikke fordi de ikke er villige til at se eller lære noget nyt!! men du har bare ikke noget at komme med!...  DE! har allerede den viden og erfrainger samt har hørt så meget udstyr mm. at de har sine holdninger precis som DU! har det!.. og dere opfattelse af hvad der er rigtigt og hvad der er forkert!!..

Det kan du lige så lidt komme og ændre på som vi kan komme og ændre på din opfattelse af Linn og din måde at anskue og opfatte tingene på!..

Så længe der ikke er noget andet der lyder som Linn! duer noget andet ikke for dig!!... på samme måde som Linn ikke duer for nogle af os andre så længe det lyder som Linn!! og ikke som DET! vi nu finder mest rigtigt!...

Længere er den ikke!!...

Og ud fra denne betragtning så har redaktøren lidt ret!! så køre denne debat i ring og vil fortsat gøre det sålænge den ikke bliver lukket!!

mvh.

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2003 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Mike :  Så længe der ikke er noget andet der lyder som Linn! duer noget andet ikke for dig!!... på samme måde som Linn ikke duer for nogle af os andre så længe det lyder som Linn!! og ikke som DET! vi nu finder mest rigtigt!...

Bedre kan det stort set ikke siges.

Så er der sgu da ik så meget mere at sige om det.

vh.

Morten - T.

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

Mike :  Så længe der ikke er noget andet der lyder som Linn! duer noget andet ikke for dig!!... på samme måde som Linn ikke duer for nogle af os andre så længe det lyder som Linn!! og ikke som DET! vi nu finder mest rigtigt!...

Bedre kan det stort set ikke siges.

Så er der sgu da ik så meget mere at sige om det.

vh.

Morten - T.

Nu har jeg været så "uheldig" at have lagt ører til Linn. De kvaliteter Jonas hører, har jeg svært ved at høre. Jeg beklager - men sådan hører jeg det mærke.

Jeg er selvfølgelig også ramt at lyde fra virkeligheden.

mvh

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2003 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at det er helt umuligt at debatter om hvorvit Linn er godt eller dårligt, om vi kan høre det samme som Jonas B. - om Linn spiller korrekt/ukorrekt, det rager mig iøvrigt også en høstblomst.

Faktum er at der er personlige relationer til ens eget grej om det er Linn, Mark Levinson eller Duelund's modificeret grej, så har vi alle en personlig begejstring over vores grej og den musik vi lytter til, vi er individuelle personligheder med forskelige kulturelle baggrunde som i den grad påvirker vores dømmekraft og ligeleds vores valg af musik, grej og livsstil ... det er utopia at tro vi skal trække noget ned over hovedet på andre bare fordi vi synes at et bestemt mærke dur -eller ikke dur, lad mangfoldighederne leve ! det er som regl det som skaber innovation.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 December 2003 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

QUOTE=Alex E Nielsen

Jeg mener at det er helt umuligt at debatter om hvorvit Linn er godt eller dårligt, om vi kan høre det samme som Jonas B. - om Linn spiller korrekt/ukorrekt, det rager mig iøvrigt også en høstblomst.

Faktum er at der er personlige relationer til ens eget grej om det er Linn, Mark Levinson eller Duelund's modificeret grej, så har vi alle en personlig begejstring over vores grej og den musik vi lytter til, vi er individuelle personligheder med forskelige kulturelle baggrunde som i den grad påvirker vores dømmekraft og ligeleds vores valg af musik, grej og livsstil ... det er utopia at tro vi skal trække noget ned over hovedet på andre bare fordi vi synes at et bestemt mærke dur -eller ikke dur, lad mangfoldighederne leve ! det er som regl det som skaber innovation.

BRAVO!!! lige det jeg fra begyndelsen har sagt!!!    

Der ER! INGEN!! ansolut sandhed i hifi!! kun den vi selv opfatter når vi lytter!! hifi  og derigennem musik nydelse er subjektiv!!

Hvad hjælper det 100% korekt uforvrængede og rigtig spillende udstyr hvis man ikke bryder sig iom lyden i det!!...  ( dette findes jo dog ikke så det problem er teoretisk!) der er ingen sandhed på pladerne!! de er farvede i forhold til IRL.  hvor meget og hvordan farvningen er aner kun de der har lavet disse!... altså for os andre er det ren gætværk hvordan det skal lyde på den givende optagelse!!

Hvordan lyder musik så IRL. tjaaa... den lyder som vi nu hver især opfatter den!!..

Og kan man mathe gengivelsen fra noget elektronisk gengivende udstyr til denne opfattelse har man hifi!!..

Det behøver dog slet ikke have noget med hvad der er på pladen at gøre som Jonas altid snakker om at han vil have!!

Det er fløjtende ligemeget! så længe at det summerende resultat, ( anlæg + medie ) gengiver på en måde der af den enkelte lytter opfattes i overensstemmelse med dennes opfattelse af hvordan musik skal lyde, uanset hvad referancen så er!.. 

Det er dette faktum, der giver en så stor mangfoldighed hvor der er plads til selv Jonas opfattelse.. og så stort udvalg af forskellige løsninger der alle påråber sig at være det mest rigtige!!

Intet er det mest rigtige!! kun i den enkeltes øre, alt efter hvad & hvordan dennes opfattelse af hvad der er mest rigtigt er!!..

Hifi drejer sig eller rettere bør dreje sig om musiknydelse opnået gennem en troværdig gengivelse af optaget musik!..  denne nydelse fremkommer KUN!! hvis de gengivende stemmer overens med den enkeltes opfattelse af hvad og hvornår noget er troværdigt og rigtigt!!

Musik nydelse rummer altså ingen sandhed!! kun den den enkelte finder.

Musik nydelse er lige så subjektiv som musik smag og dette hænger iøvrigt ganske meget sammen!!

Alt baseret på personlig opfattelse!!.. og DET ER SUBJEKTIVT!!

mvh.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 December 2003 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
miju skrev:

QUOTE=jensen :  nu dyre nu mere snop .

Tag DEN!! Jonas!!!

hehe jeg har faktisk ikke taget imod den jeg regner SLET ikke med at jensen ser mig som en snob. Hvis i har set mit lille værelse hvor jeg bor set mit gamle tøj vil i opdage jeg slet ikke går op i status symboler jeg vil blot nå musikken så tæt på som jeg kan. Faktisk er snop det længeste man kan komme fra hvad min person er.

Ja, det er ikke helt løgn!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 December 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Kunne slet ikke være mere enig - og er man meget åben vil man opdage at ens holdninger ændrer sig hver gang man får nye ting som står i direkte kontrast til det man ejede tidligere!

Man har kun et stadnpunkt, til man tager et nyt (det gælder ihvertfald de fleste)

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 December 2003 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Kunne slet ikke være mere enig - og er man meget åben vil man opdage at ens holdninger ændrer sig hver gang man får nye ting som står i direkte kontrast til det man ejede tidligere!

Man har kun et stadnpunkt, til man tager et nyt (det gælder ihvertfald de fleste)

........Stort jule-bifald fra Jas........

Julen er bestemt god for mange ting.......................................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 December 2003 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Ronin skrev:
Alex E Nielsen skrev:

........Stort jule-bifald fra Jas........

Julen er bestemt god for mange ting.......................................

Men vel ikke når det er direkte forkert? adaptation er ikke lig med korrekthed.

mvh

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum