| Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Hej Jonas
Må erkende, at jeg ikke ved hvad din kæphest er! det må skyldes at jeg er ny i dette fora!
Velkommen ny er altid velkommmen
Med risiko for at blive forvirret: mener du, at det du kalder kunstige forskelle ene og alene skyldes systemet??
Jeg vil hellere vende den lidt om og sige at pladen indeholder musik og det kan vi kun miste kvalitet af derfor alle de forringelser der sker kan skyldes anlægget og rummet så det anlæg som spiller mest musik er det anlæg som spiller tættest på pladens indhold og det anlæg som spiller med størst forskelle er det anlæg som spiller tættest på pladens indhold.
mener du at kvalitets-bedømmelse kan vurderes udenom det subjektive????
Hel klart..... det er pære nemt, når man lytter til helheden at lytte forskel på stemninger og udtryksformer på pladerne. Musikere har hvær sin måde at spille på og et anlæg der tillægger musikken noget kunstigt gør musikken mere monotom, ensartet og begrænser følelserne og dermed forskellene i disse kvaliteter og det er lær at høre i et test.
DU ER ET SVIN
se når du lige læser dette føler du dig krænket men siger jeg det til dig i spøg live og du kan høre stemningen i min stemme kan du godt høre at det er ironisk ment så følelse forståelse er noget vi mennesker kan og det kan måleapparter ikke og de mennesker som ikke forstå følelser er måske psykopater eller måske mordere.
Brug dine mennesklige egenskaber og evner, stil musikalske spørgsmål når anlægget testes, så er det lige pludselig lættere at høre hvornår musikken er mere forståelig.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ebbe skrev:
|
Jonas jeg forstår ikke hvad det er at en anlæg kan tilføre.
Anlægget kan tilføre alle de "HIFI" normer som folk "måler" og snakker om.
Et anlæg kan tilføre for meget bas og diskant, men ingen kan sige om det er fordi den spiller for meget bas egenligt kunne det jo skyldes den spiller forlidt diskant. Perspektiv er noget anlægget kan tilføje og fjerne ja den kan gøre det dybere og ændre formen. Alle elektrostater har "samme" perspektiv det var en god ven der viste mig denne tragt formede perspektiv hvor vokalen er i midten og instrumenterne sådanne danner en trekant ind til sangeren meget sjovt. På nogle anlæg er en forsanger en bagsanger. Anlægget kan tilføre store tab i dynamik og sammenspil instrumenter, melodi og sanger imellem. Eneste ting jeg endnu ikke har høre et anlæg kan tilføre er mere musikalitet det kan man kun miste.
For mig at se kan et anlæg kun reducere. En dårlig forstærker reducerer dynamik og rum, mens en god slipper mere af det igennem. Et dårligt anlæg fjerner musikalsk skala. Når et anlæg er lavet godt stopper alt snak om hifi dyder som perspektiv og detaljer for i stedet at bringe musiken i fokus. Men hvis ikke anlæget magter dynamik, perspektiv, fokus samt alle de andre hifi dyder så dør musikken. Det er ligesom en trebenet stol. Den vælter hvis ikke alle elementer (ben) er med. Tilbage sidder man så og lytter efter de kvaliteter som anlæget trods alt har: Detaljer perspektiv eller hvad ved jeg. Et usselt surrogat og et tydeligt tegm på at noget mangler.
Tråden starede med en beskrivelse af et højttaler system med en imponerende frekvensgang. Jame det er da også fint, Men det nytter ikke hvis der ikke er 0. delay i basdelen, ligesom fase forholdene i mellemtone og diskant området skal være totalt iorden. som bare de mest grundlæggende parametre. Hvad med dynamisk liniaritet eler frekvensgang ved 110 dB eller impulsrespons. Ret frekvens er bare en af de ting der let kan måles og siger ikke ret meget om højttalerens kvalitet.
Ellers lyder resten meget fornuftigt |
|
|
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quote Bojer: Hel klart..... det er pære nemt, når man lytter til helheden at lytte forskel på stemninger og udtryksformer på pladerne. Musikere har hvær sin måde at spille på og et anlæg der tillægger musikken noget kunstigt gør musikken mere monotom, ensartet og begrænser følelserne og dermed forskellene i disse kvaliteter og det er lær at høre i et test.
At høre forskel kræver at man kan huske forskel. Du kan ikke bilde mig ind at du kan huske præcist hvor mange milisekunders et-eller-andet, det ene anlæg spillede i forhold til det andet. Derfor må der nødvendigvis være et subjektivt element.
Hvor bliver ham der Morten af, som synes det samme som mig? Kan du ikke lige smide et par guldkorn efter Bojer, så vi kan lukke munden på ham :)
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Calle skrev:
poul skrev:
|
-Vi vil vel alle helst have, Dian Krall stod og sang for os, der hjemme, helt privat.
|
|
|
Hun måtte da også gerne LIGGE og synge for mig!!
|
|
|
-ja, i min mikrofon 
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Hej Jonas. Det er sjovt at de blander dig i denne tråd. For du er jo netop en af dem, der tydeligvis er voldsomt subjektiv, men samtidig erklærer du dig hårdnakket for objektiv.
Jeg har så et lille spørgsmål til dig: Kan man sidde på ørene samtidig med at man hælder vand ud af dem? :)
Og må vi så ikke lige få den der "formel 1" analogi en gang til :)
|
|
|
ja da, det er der da en der har bevist utalige gange !
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Jeg er ked af at sige det men I tager måske helt forkert fat i tingene. I siger både at i vil have at perspektivet er så godt at man kan følen Diana Krell er i rummet men på samme tid vil i have en ufarvet gengivelse.
Kan i ikke se at disse ting ikke hænger sammen da plader netop er meget forskellige og så kan man altså ikke regne med at denne "rumgengivelse" er på alle pladerne. Det i får som resultat er et anlæg der tilføre et kunstigt rum og det betyder at Musikken dør noget jeg har hørt på mange high-end anlæg med et "godt" perspektiv.
Jeg siger spil det som er på pladen så er nogle plader faktisk med dette perspektiv og andre er ikke, men det ved i ikke med mindre i har et anlæg som ikke tilføre musikken nogle "kunstige" parametre.
På grund af dette findes der mange high-end anlæg som har et pænt og ensartet perspektiv hvor der er en nøjjj faktor i at guitaren er nem at placere men damm det spiller ringe det lyder som om ingen af musikerne har medhør og spiller helt for sig selv.
|
|
|
han mestre det stadigvæk. Jonas mod ros ! i er alle nogen ?
men spring hans indlæg over, så tråden faktist rigtigt god !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul. Hvad er det for en mikrofon du har??? :)
Har den kugle karakteristik?
Eller er den mere retningsbestemt?
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Jonas: Er vi ikke her oppe i en prisklasse [ex cd12 :)] hvor forskellene er MEGET små??? Bliver det derfor ikke en personlig vurdering af hvad der var "bedst"???
|
|
|
Hei øhøj hvem har bildt dig ind at forskellene er SMÅ ? du har vist været i lære hos DALI.
Der er store forskelle på de dyre cdafspillere, fordi i de dyre cdafspiller sætter producenterne deres endnu større præg på maskinen. Hvis du ikke kan høre at der er store forskelle KAN det skyldes at resten af afspiller kæden tilføjer musikken noget extra således at forskellene ikke tydeliggøres. Det er derfor at DALI ikke mener at der er stor forskel på dyre cdafspillere for deres højtalere specield MS modellerne "farver" meget så forskellene ikke kommer frem men prøv derimod med en DALI DIVA den skal nok vise støre forskelle og derfor kan de ikke sælge denne højtaler da den kræver meget mere af grejet og opsætningen så er det lættere at sælge en afrundet behagelig flødebolle højtaler der spiller gennemsnitligt godt på alt grej men det går ud over forskellene og musikken.
En anden ting er musikalitet som jeg og f.eks. Densen går meget op i og da mange anlæg "KUN" tager sig godt af de "hifiske" parameter så slipper disse anlæg ikke musikken igennem i sammen grad. Tager du så f.eks. CD12 og Marklevisons CD topmodel og tester dem så vil nogle sige at der ikke er ret stor forskel men typisk er disse folk nogle som "KUN" lytter HIFI men hjemme ved folk med mere musikalske anlæg vil forskellen være meget stor mellem de 2 afspillere. JEg har testet dette både på et ML anlæg og en Linn anlæg. CD12 er nok den eneste cdafspiller som en bredere vifte af HIFI nørder kan lide det er så fordi at Linn siger de vil have musikken først derfor kan nogle måske savne HIFI parameter ved deres billigere produkter. Læs eventuelt på mine hjemme side www.hifisamling.dk under hififilosofi det densen har skrevet og også det jeg selv har skrevet hvis du orker det.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
|
|
|
LOLLLL er det den enøjet ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jag har ikke stået i lære nogen steder! JEg ved ikke noget, derfor spørger jeg bare :)
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
gl.jas skrev:
|
Hej Jonas
Må erkende, at jeg ikke ved hvad din kæphest er! det må skyldes at jeg er ny i dette fora!
Velkommen ny er altid velkommmen
Med risiko for at blive forvirret: mener du, at det du kalder kunstige forskelle ene og alene skyldes systemet??
Jeg vil hellere vende den lidt om og sige at pladen indeholder musik og det kan vi kun miste kvalitet af derfor alle de forringelser der sker kan skyldes anlægget og rummet så det anlæg som spiller mest musik er det anlæg som spiller tættest på pladens indhold og det anlæg som spiller med størst forskelle er det anlæg som spiller tættest på pladens indhold.
mener du at kvalitets-bedømmelse kan vurderes udenom det subjektive????
Hel klart..... det er pære nemt, når man lytter til helheden at lytte forskel på stemninger og udtryksformer på pladerne. Musikere har hvær sin måde at spille på og et anlæg der tillægger musikken noget kunstigt gør musikken mere monotom, ensartet og begrænser følelserne og dermed forskellene i disse kvaliteter og det er lær at høre i et test.
DU ER ET SVIN
se når du lige læser dette føler du dig krænket men siger jeg det til dig i spøg live og du kan høre stemningen i min stemme kan du godt høre at det er ironisk ment så følelse forståelse er noget vi mennesker kan og det kan måleapparter ikke og de mennesker som ikke forstå følelser er måske psykopater eller måske mordere.
Brug dine mennesklige egenskaber og evner, stil musikalske spørgsmål når anlægget testes, så er det lige pludselig lættere at høre hvornår musikken er mere forståelig.
|
|
|
|
|
|
Hejsa
Nu har jeg aldrig hørt en Tomos hoste mere da!
Sikke da noget totalt sludder at fyre af.
Når udstyr har fået prædikatet "musikalsk", så har det altid været pga. en vis udglattende og summarisk karakter i gengivelsen.
Disse egenskaber har der været brug for i større eller mindre grad siden studierne fik rigtigt mange spor på båndmaskinerne og kanaler på mixeren.
Det man får på skiverne fra den slags studier er et forfærdeligt kludetæppe af sammenklistrede lydeffekter og instrumenter, stemmer og andet godt.
Der skal helst et noget sløvt og slattent anlæg til, for at få det til at optræde som en helhed, for det er det jo slet ikke.
Går set-uppet tæt på den slags, så kommer det til at lyde som det det er. Closemikede enkeltinstrumenter, hvor der er overhængende risiko for, at musikerne aldrig har set hinanden under optagelserne.
Logik for hønsetyve!
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
|
|
|
det er en ren mono analog mikrofon. ---jeg ville sige den har kuge karakteristik !
men den har det med at peje meget retningsbestemt.
men den er meget robust, kan både tåle fugt og varme.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas
Jeg ved sg`u snart ikke hvor vi skal hen, men måske her:
Hvis vi skal tæt på pladens indhold, som du holder focus på, er der et stort problem! Hvornår rammer vi indholdet? (som du vægter det). Hvornår tilfører vi og hvornår reducerer vi? Det er efter min bedste overbevisning meget subjektivt.( forudsat vi taler marginaler).
Hvis du så inddrager forskelle, med vægt på stemning og udtryksformer, må det i sagens natur være meget individuelt, idet du jo netop bruger følelserne som parameter. ( jvf. dit eget indlæg)
Min konklusion må blive: musikkens oplevelse/indtryk, og kvalitetsbedømmelse er subjektive faktorer.
P.S. Jeg vil jo mene, at mine højttalere afslører langt mere stemning og udtryksform end dine. Og ja, jeg har lyttet intenst til dine i et komplet Linn-setup.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa Oldsag!
Det lyder da ikke som om du er tunghør endnu da!
Min gamle moster Olga gider heller ikke høre Hendrix synge og spille som en søndagsskoleknægt.
Sidst vi var i byen og høre Engelsk hifi sammen Olga og mig, spurgte hun mig, om det var en bror til ham Lotti fyren. "er det ikke Helmuth han hedder" spurgte hun.
"Hendrix Olga Hendrix" svarede jeg.
Og hun havde endda helt spritnye batterier i digi høresneglen fra Oticon.
Se! Så galt kan det gå.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Hej ppp_dk.
Ja det var et ordentlig indlæg! men jeg havde for første gang længe nogetoverskuds tid som jeg kunne tilbringe her foran ccomputeren.. og såååå kom det af sig selv.. måtte liiige..
Nå! men...
|
|
|
Hold da helt kæft, jeg bliver sgu helt bange for dig når du lige har lidt overskud og det kommer over dig! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
obi jon kenobi skrev:
|
Jonas: Er vi ikke her oppe i en prisklasse [ex cd12 :)] hvor forskellene er MEGET små??? Bliver det derfor ikke en personlig vurdering af hvad der var "bedst"???
|
|
|
Hei øhøj hvem har bildt dig ind at forskellene er SMÅ ? du har vist været i lære hos DALI.
Der er store forskelle på de dyre cdafspillere, fordi i de dyre cdafspiller sætter producenterne deres endnu større præg på maskinen. Hvis du ikke kan høre at der er store forskelle KAN det skyldes at resten af afspiller kæden tilføjer musikken noget extra således at forskellene ikke tydeliggøres. Det er derfor at DALI ikke mener at der er stor forskel på dyre cdafspillere for deres højtalere specield MS modellerne "farver" meget så forskellene ikke kommer frem men prøv derimod med en DALI DIVA den skal nok vise støre forskelle og derfor kan de ikke sælge denne højtaler da den kræver meget mere af grejet og opsætningen så er det lættere at sælge en afrundet behagelig flødebolle højtaler der spiller gennemsnitligt godt på alt grej men det går ud over forskellene og musikken.
En anden ting er musikalitet som jeg og f.eks. Densen går meget op i og da mange anlæg "KUN" tager sig godt af de "hifiske" parameter så slipper disse anlæg ikke musikken igennem i sammen grad. Tager du så f.eks. CD12 og Marklevisons CD topmodel og tester dem så vil nogle sige at der ikke er ret stor forskel men typisk er disse folk nogle som "KUN" lytter HIFI men hjemme ved folk med mere musikalske anlæg vil forskellen være meget stor mellem de 2 afspillere. JEg har testet dette både på et ML anlæg og en Linn anlæg. CD12 er nok den eneste cdafspiller som en bredere vifte af HIFI nørder kan lide det er så fordi at Linn siger de vil have musikken først derfor kan nogle måske savne HIFI parameter ved deres billigere produkter. Læs eventuelt på mine hjemme side www.hifisamling.dk under hififilosofi det densen har skrevet og også det jeg selv har skrevet hvis du orker det.
|
|
|
Tildels løgn og latin for du har ALDRIG testet de to setups (ML kontra Linn) i samme rum A/B mod hinanden, og det med at huske kan du glemme, for du er udmærket klar over hvor kort menneskets musikalske hukommelse er, hvilket du selv fremhævede for os nede hos dig. Og hvis du fulgte med i hvordan tingene udvikler sig rundt omkring er der stille og roligt ved at komme cd-afspillere som testes til at være bedre spillende end din CD-12´er! Den diskussion gider jeg ikke tage op med dig, for du har den og intet andet matcher den, og det er jo fair nok - du har trods alt betalt en formue for den. Fed maskine, men den spiller overhovedet ikke til prisen.
Linn følger naturligvis samme filosofi som alle andre - nemlig at de er de bedste! Resten er så op til kunderne at vurdere hvorvidt det er rigtigt!
Beklager mit sure opstød, men jeg er vitterligt træt af at læse samme smøre om at det kun er dit mærke der kan de ting. Du er blind i det mærke, og så længe du er det, er der intet der får lov at komme op på siden af det, og no offense men jeg har hørt bedre! (min mening, ik?) 
Og selvfølgelig kan Hifi Klubben da sælge Dali Grand Diva. Hvem i alverden har bildt dig ind at der ryger flere Euphonia end Grand Divaer, for det er i den grad usandt?! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Jeg er ked af at sige det men I tager måske helt forkert fat i tingene. I siger både at i vil have at perspektivet er så godt at man kan følen Diana Krell er i rummet men på samme tid vil i have en ufarvet gengivelse.
Kan i ikke se at disse ting ikke hænger sammen da plader netop er meget forskellige og så kan man altså ikke regne med at denne "rumgengivelse" er på alle pladerne. Det i får som resultat er et anlæg der tilføre et kunstigt rum og det betyder at Musikken dør noget jeg har hørt på mange high-end anlæg med et "godt" perspektiv.
Jeg siger spil det som er på pladen så er nogle plader faktisk med dette perspektiv og andre er ikke, men det ved i ikke med mindre i har et anlæg som ikke tilføre musikken nogle "kunstige" parametre.
På grund af dette findes der mange high-end anlæg som har et pænt og ensartet perspektiv hvor der er en nøjjj faktor i at guitaren er nem at placere men damm det spiller ringe det lyder som om ingen af musikerne har medhør og spiller helt for sig selv.
|
|
|
Alle spiller det som er på pladerne - du kan IKKE tilføje så meget som du mener alt andet end Linn kan på pladerne. Fortolkningen af pladerne i udstyret er derimod vidt forskellig. Jeg mener jo heller ikke, hvis jeg skal bruge dine termer at man skal tilføje hidsig diskant og så meget bass at det næsten er alt for meget på alt musikken, men det mener du jo og alligevel mener du at dit spiller mest korrekt til pengene! Beklager men jeg forstår ikke helt din indgangsvinkel og det gør de 2 andre der var med, heller ikke!
Der kan du bare se hvor forskellige vi er - problemet er bare at det kun er alt andet du kan finde fejl ved. Jeg har endnu ikke hørt dig nævne at dit eget grej laver en form for unoder et eller andet sted, men du kan sagtens nævne det om ting du aldrig har hørt - underligt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Jonas bojer skrev:
obi jon kenobi skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Tildels løgn og latin for du har ALDRIG testet de to setups (ML kontra Linn) i samme rum A/B mod hinanden, og det med at huske kan du glemme, for du er udmærket klar over hvor kort menneskets musikalske hukommelse er, hvilket du selv fremhævede for os nede hos dig. Og hvis du fulgte med i hvordan tingene udvikler sig rundt omkring er der stille og roligt ved at komme cd-afspillere som testes til at være bedre spillende end din CD-12´er! Den diskussion gider jeg ikke tage op med dig, for du har den og intet andet matcher den, og det er jo fair nok - du har trods alt betalt en formue for den. Fed maskine, men den spiller overhovedet ikke til prisen.
Linn følger naturligvis samme filosofi som alle andre - nemlig at de er de bedste! Resten er så op til kunderne at vurdere hvorvidt det er rigtigt!
Beklager mit sure opstød, men jeg er vitterligt træt af at læse samme smøre om at det kun er dit mærke der kan de ting. Du er blind i det mærke, og så længe du er det, er der intet der får lov at komme op på siden af det, og no offense men jeg har hørt bedre! (min mening, ik?) 
Og selvfølgelig kan Hifi Klubben da sælge Dali Grand Diva. Hvem i alverden har bildt dig ind at der ryger flere Euphonia end Grand Divaer, for det er i den grad usandt?!
|
|
|
Hvorfor udgår Divaerne så ? måske jeg ved mere end dig på disse punkter ? måske jeg har en mail fra en dalimand som beskriver disse problematikker ?
PS jeg hader også min CD12 på det ene punk at folk bringer den ind i diskutionen igen og igen og læs tråden og du vil læse at Duck er den første der nævner min cd12. Det med ML er nemt find du en mand man et ML anlæg jeg kommer med min CD12 så lytter vi bagefter tager vi hjem til mig og lytter igen. Jeg har jo utallige gange sagt at det kunne være sjovt at mødes en neutralt sted og teste ting men folk hopper fra kun Densen tropper gladeligt op og havd er de andre bange for ?
PPS ja tingene udvikler sig derfor er min CD12 den 3. generation ligesom LP12 er udviklet på gennem mange år det er derfor at de kalder den CD12 så lover de dermeda t det er den bedste CD-afspiller de kan lave og det betyder at de opgradere den når der er kommet noget nyt. Hvis der komme en ande CD-afspilelr der er bedre er jeg den første til at indrømme det og skifte den ud det kan du trygt stole på. OG er den diskution så ikke slut med min CD12 så specielt er det sku da heller ikke at gå op i HIFI jeg kender folk med anlæg der koster millioner og nej det er ikke LINN
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Der kan du bare se hvor forskellige vi er - problemet er bare at det kun er alt andet du kan finde fejl ved. Jeg har endnu ikke hørt dig nævne at dit eget grej laver en form for unoder et eller andet sted, men du kan sagtens nævne det om ting du aldrig har hørt - underligt!
|
|
|
Jeg kan da godt nævne ting som ikke er godt med mit udstyr.
1) Det kan ikke lave Cola
2) Jeg kan ikke tilkoble en seppeart stereo forforstærker fordi der ikke er en stikforbindelse her til, så når jeg får en super highend forforstærker så skal jeg skifte kablerne frem og tilbage når jeg skal høre stereo og surround.
3) Linn's fjernbetjæninger er de grimmeste som findes overhovdet.
4) CD12 er alt for tung og besværgelig at flytte på.
5) CD12 har en kant bag på så kabel skift er besværligt det har deres Klimax kontril også.
6) Det spiller godt så godt at store forbedringer høres så opgraderinger er uundgålige og koster alle ens penge.
7) udstyret er alt for følsomt små ændringer i rummet og skift af udstyr kræver gen tuning af udstyret.
8) når man trykker på play så starter den med det samme og der er ikke en lille pause.
9) kablerne til højtaleren er tykke og grimme.
10) deres AV2250 effekter fylder meget det kunne de godt reducere i størrelsen da kun halvdelen af kassen er fyldt.
se det var lige 10 negative ting så den kan du ikek bruge mere kan du 10 negative ting om dine hifi ting ?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:
|
Der kan du bare se hvor forskellige vi er - problemet er bare at det kun er alt andet du kan finde fejl ved. Jeg har endnu ikke hørt dig nævne at dit eget grej laver en form for unoder et eller andet sted, men du kan sagtens nævne det om ting du aldrig har hørt - underligt!
|
|
|
Jeg kan da godt nævne ting som ikke er godt med mit udstyr.
1) Det kan ikke lave Cola
2) Jeg kan ikke tilkoble en seppeart stereo forforstærker fordi der ikke er en stikforbindelse her til, så når jeg får en super highend forforstærker så skal jeg skifte kablerne frem og tilbage når jeg skal høre stereo og surround.
3) Linn's fjernbetjæninger er de grimmeste som findes overhovdet.
4) CD12 er alt for tung og besværgelig at flytte på.
5) CD12 har en kant bag på så kabel skift er besværligt det har deres Klimax kontril også.
6) Det spiller godt så godt at store forbedringer høres så opgraderinger er uundgålige og koster alle ens penge.
7) udstyret er alt for følsomt små ændringer i rummet og skift af udstyr kræver gen tuning af udstyret.
8) når man trykker på play så starter den med det samme og der er ikke en lille pause.
9) kablerne til højtaleren er tykke og grimme.
10) deres AV2250 effekter fylder meget det kunne de godt reducere i størrelsen da kun halvdelen af kassen er fyldt.
se det var lige 10 negative ting så den kan du ikek bruge mere kan du 10 negative ting om dine hifi ting ?
|
|
|
Du er så ringe at høre på at jeg knap kan tage dig seriøst længere, der var ellers en gang! Jeg mente sgu negative ting om lyden, men det er selvfølgelig utopi at nævne! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |