Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Prioritet af faktore i hifi gengivelse. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2003 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:
Jonas bojer skrev:
obi jon kenobi skrev:

Jonas: Er vi ikke her oppe i en prisklasse [ex cd12 :)] hvor forskellene er MEGET små??? Bliver det derfor ikke en personlig vurdering af hvad der var "bedst"???

Hei øhøj hvem har bildt dig ind at forskellene er SMÅ ? du har vist været i lære hos DALI.

Der er store forskelle på de dyre cdafspillere, fordi i de dyre cdafspiller sætter producenterne deres endnu større præg på maskinen. Hvis du ikke kan høre at der er store forskelle KAN det skyldes at resten af afspiller kæden tilføjer musikken noget extra således at forskellene ikke tydeliggøres. Det er derfor at DALI ikke mener at der er stor forskel på dyre cdafspillere for deres højtalere specield MS modellerne "farver" meget så forskellene ikke kommer frem men prøv derimod med en DALI DIVA den skal nok vise støre forskelle og derfor kan de ikke sælge denne højtaler da den kræver meget mere af grejet og opsætningen så er det lættere at sælge en afrundet behagelig flødebolle højtaler der spiller gennemsnitligt godt på alt grej men det går ud over forskellene og musikken.

En anden ting er musikalitet som jeg og f.eks. Densen går meget op i og da mange anlæg "KUN" tager sig godt af de "hifiske" parameter så slipper disse anlæg ikke musikken igennem i sammen grad. Tager du så f.eks. CD12 og Marklevisons CD topmodel og tester dem så vil nogle sige at der ikke er ret stor forskel men typisk er disse folk nogle som "KUN" lytter HIFI men hjemme ved folk med mere musikalske anlæg vil forskellen være meget stor mellem de 2 afspillere. JEg har testet dette både på et ML anlæg og en Linn anlæg. CD12 er nok den eneste cdafspiller som en bredere vifte af HIFI nørder kan lide det er så fordi at Linn siger de vil have musikken først derfor kan nogle måske savne HIFI parameter ved deres billigere produkter. Læs eventuelt på mine hjemme side www.hifisamling.dk under hififilosofi det densen har skrevet og også det jeg selv har skrevet hvis du orker det.

Tildels løgn og latin for du har ALDRIG testet de to setups (ML kontra Linn) i samme rum A/B mod hinanden, og det med at huske kan du glemme, for du er udmærket klar over hvor kort menneskets musikalske hukommelse er, hvilket du selv fremhævede for os nede hos dig. Og hvis du fulgte med i hvordan tingene udvikler sig rundt omkring er der stille og roligt ved at komme cd-afspillere som testes til at være bedre spillende end din CD-12´er! Den diskussion gider jeg ikke tage op med dig, for du har den og intet andet matcher den, og det er jo fair nok - du har trods alt betalt en formue for den. Fed maskine, men den spiller overhovedet ikke til prisen.

Linn følger naturligvis samme filosofi som alle andre - nemlig at de er de bedste! Resten er så op til kunderne at vurdere hvorvidt det er rigtigt!

Beklager mit sure opstød, men jeg er vitterligt træt af at læse samme smøre om at det kun er dit mærke der kan de ting. Du er blind i det mærke, og så længe du er det, er der intet der får lov at komme op på siden af det, og no offense men jeg har hørt bedre! (min mening, ik?)

Og selvfølgelig kan Hifi Klubben da sælge Dali Grand Diva. Hvem i alverden har bildt dig ind at der ryger flere Euphonia end Grand Divaer, for det er i den grad usandt?!

Hvorfor udgår Divaerne så ? måske jeg ved mere end dig på disse punkter ? måske jeg har en mail fra en dalimand som beskriver disse problematikker ?

PS jeg hader også min CD12 på det ene punk at folk bringer den ind i diskutionen igen og igen og læs tråden og du vil læse at Duck er den første der nævner min cd12. Det med ML er nemt find du en mand man et ML anlæg jeg kommer med min CD12 så lytter vi bagefter tager vi hjem til mig og lytter igen. Jeg har jo utallige gange sagt at det kunne være sjovt at mødes en neutralt sted og teste ting men folk hopper fra kun Densen tropper gladeligt op og havd er de andre bange for ?

PPS ja tingene udvikler sig derfor er min CD12 den 3. generation ligesom LP12 er udviklet på gennem mange år det er derfor at de kalder den CD12 så lover de dermeda t det er den bedste CD-afspiller de kan lave og det betyder at de opgradere den når der er kommet noget nyt. Hvis der komme en ande CD-afspilelr der er bedre er jeg den første til at indrømme det og skifte den ud det kan du trygt stole på. OG er den diskution så ikke slut med min CD12 så specielt er det sku da heller ikke at gå op i HIFI jeg kender folk med anlæg der koster millioner og nej det er ikke LINN

Jonas, Divaerne og resten af Grand-serien udgår fordi Helicon-serien kommer! Lad nu være med at overdramatisere med alt det gylle - ligesom Linn skifter modeller engang imellem, så gør de andre det også, men det er måske nu et kendetegn for at man laver noget l**t?

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 November 2003 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:

Der kan du bare se hvor forskellige vi er - problemet er bare at det kun er alt andet du kan finde fejl ved. Jeg har endnu ikke hørt dig nævne at dit eget grej laver en form for unoder et eller andet sted, men du kan sagtens nævne det om ting du aldrig har hørt - underligt!

Jeg kan da godt nævne ting som ikke er godt med mit udstyr.

1) Det kan ikke lave Cola

2) Jeg kan ikke tilkoble en seppeart stereo forforstærker fordi der ikke er en stikforbindelse her til, så når jeg får en super highend forforstærker så skal jeg skifte kablerne frem og tilbage når jeg skal høre stereo og surround.

3) Linn's fjernbetjæninger er de grimmeste som findes overhovdet.

4) CD12 er alt for tung og besværgelig at flytte på.

5) CD12 har en kant bag på så kabel skift er besværligt det har deres Klimax kontril også.

6) Det spiller godt så godt at store forbedringer høres så opgraderinger er uundgålige og koster alle ens penge.

7) udstyret er alt for følsomt små ændringer i rummet og skift af udstyr kræver gen tuning af udstyret.

8) når man trykker på play så starter den med det samme og der er ikke en lille pause.

9) kablerne til højtaleren er tykke og grimme.

10) deres AV2250 effekter fylder meget det kunne de godt reducere i størrelsen da kun halvdelen af kassen er fyldt.

se det var lige 10 negative ting så den kan du ikek bruge mere kan du 10 negative ting om dine hifi ting ?

jeg kan næsten ikke få luft !

Til top Vis poul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Sendt: 07 November 2003 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:
Jonas bojer skrev:
obi jon kenobi skrev:

Jonas: Er vi ikke her oppe i en prisklasse [ex cd12 :)] hvor forskellene er MEGET små??? Bliver det derfor ikke en personlig vurdering af hvad der var "bedst"???

Hei øhøj hvem har bildt dig ind at forskellene er SMÅ ? du har vist været i lære hos DALI.

Der er store forskelle på de dyre cdafspillere, fordi i de dyre cdafspiller sætter producenterne deres endnu større præg på maskinen. Hvis du ikke kan høre at der er store forskelle KAN det skyldes at resten af afspiller kæden tilføjer musikken noget extra således at forskellene ikke tydeliggøres. Det er derfor at DALI ikke mener at der er stor forskel på dyre cdafspillere for deres højtalere specield MS modellerne "farver" meget så forskellene ikke kommer frem men prøv derimod med en DALI DIVA den skal nok vise støre forskelle og derfor kan de ikke sælge denne højtaler da den kræver meget mere af grejet og opsætningen så er det lættere at sælge en afrundet behagelig flødebolle højtaler der spiller gennemsnitligt godt på alt grej men det går ud over forskellene og musikken.

En anden ting er musikalitet som jeg og f.eks. Densen går meget op i og da mange anlæg "KUN" tager sig godt af de "hifiske" parameter så slipper disse anlæg ikke musikken igennem i sammen grad. Tager du så f.eks. CD12 og Marklevisons CD topmodel og tester dem så vil nogle sige at der ikke er ret stor forskel men typisk er disse folk nogle som "KUN" lytter HIFI men hjemme ved folk med mere musikalske anlæg vil forskellen være meget stor mellem de 2 afspillere. JEg har testet dette både på et ML anlæg og en Linn anlæg. CD12 er nok den eneste cdafspiller som en bredere vifte af HIFI nørder kan lide det er så fordi at Linn siger de vil have musikken først derfor kan nogle måske savne HIFI parameter ved deres billigere produkter. Læs eventuelt på mine hjemme side www.hifisamling.dk under hififilosofi det densen har skrevet og også det jeg selv har skrevet hvis du orker det.

Tildels løgn og latin for du har ALDRIG testet de to setups (ML kontra Linn) i samme rum A/B mod hinanden, og det med at huske kan du glemme, for du er udmærket klar over hvor kort menneskets musikalske hukommelse er, hvilket du selv fremhævede for os nede hos dig. Og hvis du fulgte med i hvordan tingene udvikler sig rundt omkring er der stille og roligt ved at komme cd-afspillere som testes til at være bedre spillende end din CD-12´er! Den diskussion gider jeg ikke tage op med dig, for du har den og intet andet matcher den, og det er jo fair nok - du har trods alt betalt en formue for den. Fed maskine, men den spiller overhovedet ikke til prisen.

Linn følger naturligvis samme filosofi som alle andre - nemlig at de er de bedste! Resten er så op til kunderne at vurdere hvorvidt det er rigtigt!

Beklager mit sure opstød, men jeg er vitterligt træt af at læse samme smøre om at det kun er dit mærke der kan de ting. Du er blind i det mærke, og så længe du er det, er der intet der får lov at komme op på siden af det, og no offense men jeg har hørt bedre! (min mening, ik?)

Og selvfølgelig kan Hifi Klubben da sælge Dali Grand Diva. Hvem i alverden har bildt dig ind at der ryger flere Euphonia end Grand Divaer, for det er i den grad usandt?!

Hvorfor udgår Divaerne så ? måske jeg ved mere end dig på disse punkter ? måske jeg har en mail fra en dalimand som beskriver disse problematikker ?

PS jeg hader også min CD12 på det ene punk at folk bringer den ind i diskutionen igen og igen og læs tråden og du vil læse at Duck er den første der nævner min cd12. Det med ML er nemt find du en mand man et ML anlæg jeg kommer med min CD12 så lytter vi bagefter tager vi hjem til mig og lytter igen. Jeg har jo utallige gange sagt at det kunne være sjovt at mødes en neutralt sted og teste ting men folk hopper fra kun Densen tropper gladeligt op og havd er de andre bange for ?

PPS ja tingene udvikler sig derfor er min CD12 den 3. generation ligesom LP12 er udviklet på gennem mange år det er derfor at de kalder den CD12 så lover de dermeda t det er den bedste CD-afspiller de kan lave og det betyder at de opgradere den når der er kommet noget nyt. Hvis der komme en ande CD-afspilelr der er bedre er jeg den første til at indrømme det og skifte den ud det kan du trygt stole på. OG er den diskution så ikke slut med min CD12 så specielt er det sku da heller ikke at gå op i HIFI jeg kender folk med anlæg der koster millioner og nej det er ikke LINN

mere pis fra jonas

prøv at søg på CD12, der står Jonas en del gang. jeg kan godt forstår du nævner du har den igen og igen: -betale så meget for så lidt !  -så er lidt selv promovering ok med mig.

du skal passe på du ikke bliver anklaget for mord. -de må være ved at dø af grin nede i Scala.

og nej igen igen, -min "cd12" og har 4 hjul under.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 07 November 2003 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Jonas::    OG er den diskution så ikke slut med min CD12 så specielt er det sku da heller ikke at gå op i HIFI jeg kender folk med anlæg der koster millioner og nej det er ikke LINN

Du har helt ret - så specielt er det nemlig heller ikke, du har bare en speciel evne til at glemme at det ikke er så specielt!

Alle spekulationer omkring  hvad mærker der er bedst udspringer sig såre simpelt i at alt du hentyder spiller med "flest forskelle" pr. automatik refererer til Linn. Du har skrevet så meget at man ikke kan tage fejl, men lad os endelig holde det udenfor hvis du ellers undlader at kommentere grej du ikke har hørt!

Det forbavser mig egentlig ikke at du kryber udenom alle mine kritikpunkter og spørgsmål omkring dig, dit grej og dine lyttemetoder - det er jo meget normalt!

Ikke mere mundhuggeri herfra - gider ikke diskutere alt det gylle, for det fører alligevel ingen vegne!

Back to basics og tilbage til tråden! Sorry, guys!

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2003 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Hrmm.. (højlydt rømmen)... jo men så kan jeg da lige supplere med... verdamt, scheisse, nu er jeg gået glip af "Stjerne for en aften" fordi jeg lige skulle læse hele denne tråd. ØV!
Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Sendt: 07 November 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Jonas::    OG er den diskution så ikke slut med min CD12 så specielt er det sku da heller ikke at gå op i HIFI jeg kender folk med anlæg der koster millioner og nej det er ikke LINN

Du har helt ret - så specielt er det nemlig heller ikke, du har bare en speciel evne til at glemme at det ikke er så specielt!

Alle spekulationer omkring  hvad nærker der er bedst udspringer sig såre simpelt i at alt du hentyder spiller med "flest forskelle" pr. automatik refererer til Linn. Du har skrevet så meget at man ikke kan tage fejl, men lad os endelig holde det udenfor hvis du ellers undlader at kommentere grej du ikke har hørt!

Det forbavser mig egentlig ikke at du kryber udenom alle mine kritikpunkter og spørgsmål omkring dig, dit grej og dine lyttemetoder - det er jo meget normalt!

Ikke mere mundhuggeri herfra - gider ikke diskutere alt det gylle, for det fører alligevel ingen vegne!

Back to basics og tilbage til tråden! Sorry, guys!

ja han har en ufatelig evne til at ødelægge alle tråde, med sin standard plade om sin CD12, Linn og hvad det nu ellers er der er på den.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 07 November 2003 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

8D8D

Hæ - hæ - gnækker den gamle

P.S. ka` du huske den uforskammet  Knödel vi fik serveret i Harzen..........

Hejsa Oldsag!

Nævn aldrig den knödel og Linn Records igen vel - bræææææææææææææææk så jeg efterhånden kan sutte på mine hæmoroider fra den gale side. Puha hold nu op, det er slemt slemt slemt. Jeg får brune tænder. Stooooooooooooooop nu venligst tak!

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 08 November 2003 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Som den ydmyge kapitolator (findes dette ord?) spørger jeg... øhhh... hvori består straffen??? En walkman kan jo ikke vise forskelle så John Strong lyder sikkert som Norah Jones???

Jeg kunne ikke finde et ikon som blot tilnærmelsesvis illustrerer det jeg føler netop nu. Ups... jeg må slutte nu, idet batteriet i den bærbare er ved at være ligeså tomt som Iv.. 

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 November 2003 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Denne her tråd er vist kørt llidt af sporet hva drenge???

Et sidste spørgsmål til Bojer: Hvis du er så træt af at snakke cd12, hvorfor nævner du den så 1000 gange på din hjemmeside???

Jeg kan da godt forstå dig, jeg ville gøre det samme, men du skal ikke frasige dig ansvaret for at den hele tiden bliver nævnt. OK det var ikke dig der startede denne gang, men det er vist også den første.

Og så ville jeg lige sige at denne tråd startede med bla at diskutere "subjektivitet kontra HIFI". Det er hermed blevet til endnu "Verden mod Bojer" tråd. Det er ærgeligt, for det var faktisk ret interessant. Øv bøv!!! Måske vi kunne vende tilbage til udgangspunktet?

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 November 2003 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hej Mike!

Jeg gik ellers troede at Speak&Abyss var out of date, idet jeg havde hørt at bassen i dette system skulle virke for "slap" i det...

Har du hørt Zappulse 2.1SE?

Har du en idé om at den kan klare Speak&Abyss?

Aktiv deling: Edison 12 W rør klasse A til disk/mellem og zap til bas?

Hvad er bedst?

mvh

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 November 2003 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jonas bojer ] Det jeg har markeret med rødt er kernen i hele sagen og så er det helt ligegyldigt hvad det har kostet så hold blot min CD12 ude.

Det handler om at proiotere jeg kender ikke mange der gider bo til leje i 2 små værelser og spise pasta og undvære bil for at få hifi men sådanne er jeg.

Det jeg vil sige er at DU har en cd. 12 til 150000 kr. det er 90000 kr mere end hele mit anlæg her kostet!!

Så lur mig om du ikke har en lille forskel mere end mig et og andet sted??? eller lidt flere detaljer og lidt bedre opløsninge samt mere af det ene eller det andet!!.. eller lyder mere musikalse!?? ( selv om jeg stadig vil påstå at hvornår noget opfattes som musikalsk eller ej eller mere eller mindre? er meget subjektivt!)

Men det kan jeg ikke bruge til en skid!! jeg har det der til de penge giver mig mest af DET! jeg søger og ønsker!..  

Så når du føre dig frem med at du har flest forskelle i dit anlæg! så skal det sikkert også være rigtig nok i forhold til 90% eller mere af os her inde!

Tillykke med det!!.. OG???

For mange af os handler det ikke om at prioritere!! når man har hus & familie så er der lige andre ting!...

Du er måske stadig ungkal eller blot har en kæreste der kikker forbi nu og da!...  det er så din livsstil!.. og det er ok!!.. 

Men ikke alle har mulighed eller lyst til at køre det "ræs"!!

Derfor har det gjort mig pisse iriteret før i tiden når du på en og anden måde nedgør det grej man har og på det grundlag sætter spørgsmål ved hvad man udtaler sig om! og de premisser man deltager i debatten her på!..

Mellem linierne lyder det ofte fra din side ( eller har lydt) når du har Lc grej så har du ikke noget der er musikalsk eller godt eller rigtigt og mit er meget mere rigtigt og musikalsk og bedre!!..  og så kan du ikke høre forskelle eller noget!!...

Og når du har det grej som er verdens bedste og mest forskels visende og musikalske så ved du bedst og det vi andre udtaler os om er forkert!.. 

Og det er til at brække sig over!!

Fordi du har så pisse dyrt grej! og at du så ikke mener at det jeg har er lige så godt ( hvad det selvfølgelig ikke helt er!! ) eller at du ikke kan lide Lc grej!..  så er det blot DIN smag! og mening!..

Det har gjort dig meget iriterende at diskautere med!!

Men som jeg siger her er at med de midler jeg har er det udstyr jeg har det efter min mening bedste! og det der giver mig det jeg vil have, samtidig fortæller jeg nu her hvad jeg ligger vægt på!.. og det jeg har er udemærket istand til at opfylde de krav og ønsker!.. ( det er der meget andet der også er!! men nu har jeg valgt det jeg nu har!! og er tilfreds!!)

Hvor vidt du er klar over det eller ej, så har du fremstået meget bedrevidende og  på en måde der siger : ææv bæv!! jeg har flere forskelle end dig!! ( jer!)  og det syntes jeg er vigtigst!! og når jeg syntes det! så er det sandheden!!!.. 

Jeg håber at du kan droppe den attityde!

Jeg er enig med dig i at forskelle er interasante og de har jeg så mange af i mit udstyr som de midler jeg har tilrådighed har kunne købe mig!...  om du har flere eller ej,.? er jeg ligeglad med!!..

Jeg ved dog EN! ting, og det er at mine højtalere kan tæske dine i de ting jeg ligger mest vægt på!  samt jeg er meget sikker på at de også kan vise precisere og støre forskelle ( som du ligger vægt på ) end dine!!.. fordi det har jeg faktisk hørt og prøvet med netop Linn grej!.. ( og meget andet godt og dyrt!!).... men det er jo lidt subjektivt!!  fordi du kan sagtens mene det modsatte!!  fordi din opfattelse er måske lidt anderledes!???  men igen!! DE TING JEG VÆGTER MEST!!  kan du ikke komme og sætte finger på!!   og det er jo det vigtigste for MIG!!

Det vil du finde ud af hvis du kommer på besøg med dit udstyr "under armen"

Men derudover er dit grej så klart 90000 kr. bedre end mit!!....  men igen OG!!???............

mvh.

Mike

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 November 2003 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

BRAVO!!! mere precist og rigtigt kan det ikke siges!!!  

De presentere blot en løsning af mange på noget ganske subjektivt og i bund og grund uopnåligt!..

hvor "rigtig" denne løsning er er op til den enkeltes opfattelse af dette!

Og igen hvad og hvor meget der for den enkelte skal til for at opnå en illusion der er overbevisende nok til at blive troværdig.. og at na  hermed kan fuldt ud abstrahere fra det faktum at det der lyttes på er en ganske ukorekt og fejlfyldt samt begrænset og nedscaleret gengivelse af virkligheden!..

Hifi er subjektiv!! da det vi skal gengive kune kan blive en illusion af virkligheden!..

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 November 2003 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Hej Mike!

Jeg gik ellers troede at Speak&Abyss var out of date, idet jeg havde hørt at bassen i dette system skulle virke for "slap" i det...

Har du hørt Zappulse 2.1SE?

Har du en idé om at den kan klare Speak&Abyss?

Aktiv deling: Edison 12 W rør klasse A til disk/mellem og zap til bas?

Hvad er bedst?

mvh

Uha! nej!! de enheder der anvendes i Spesk & Abys er STADIG!! state of teh art!! bedre fås ikke!! anderledse jo vist!! men ikke bedre!!..

Bassen er med akustiske ventiler og den rette dæmpning samt ekstra magnet bestemt ikke slap!!  HF. lavede modifikationer på bassyatemet senere og beskrev også disse i bladet!

Den oprindlige konstruktion var en anelse for "fed" i bassen!.. men dette blev korigeret ganske betydeligt!.. i en sådan grad at nogle jeg kender der prøvede det syntes at den blev for stram!!

Men efter min mening lige i "øjet"!!

Selvfølgelig findes bas enheder der er bedre og endnu mere velkontrolerede og neuancerede mm. men de koster også der efter!..

Her er der for at nævne nogle enkelte : AudioTechnoligys felxunits ( 12" versionen af den anvendte bas/ mellemtone i systemet) eller Focals 12 / 13" enheder!...   men prisen er mange gange dyre!!

En Peerless koster omkring 800 - 900 kr. stk!! de andre flere tusinde!!..  så til prisen og LANGT!! over er det en uovertruffen 12" bas!.. der er helt på højde med de fleste 8 - 10 tomme bas enheder hvad angår "hurtighed" og presision!!

En Zappulse kan trække praktisktaget ALT!!!!!

12W er måske lige lovlig lidt til top systemet der har en følsomhed (reelt) på 87 db. ( noget 90% af alle normele højtalere har   altså området mellem 87 & 89 db. ) men det kan da måske gå???  hvis du ikke skal spille voldsomt højt!??

mvh.

Mike

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 November 2003 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet Marklevinson - ML390S vs.  Linn - CD12.

Marklavinson viser klart flere forskelle og ikke mindst detaljer, og spiller klart mest rent og velopløst samt derfor rigtigt, den er også meget mere musikalsk, end Linn maskinen der farver for meget og tilligger mere selv end der skal være.

Sorry Jonas.

Såden ER! det bare.

vh.

Morten.

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

Svend Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 08 November 2003 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Start transientens betydning for Hi-Fi gengivelse.

Har nogen tænkt over at alle frembragte lyde (undtagen en sinusgenerator) har en start transient og ud fra den gengives grundtonen og højere harmoniske.

Hvilken højttaler kan dette ???

Svend
Til top Vis Svend Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend Hansen

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 08 November 2003 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Øhh, jeg ikke fordå.

Prøv lige at forklare dette i detajler Svend.

Mvh Asbjørn

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 08 November 2003 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Ahh fik lige en privat forklaring af kurt, takker!

Jeg tror jeg forstår. Du mener at ingen højtalere er bredbåndede nok, ikke? Det gælder vel også meget hifi grej, altså amps osv?

Mvh Asbjørn

hm, det har vel også noget med dynamik at gøre.

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 November 2003 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Svend Hansen skrev:
Start transientens betydning for Hi-Fi gengivelse.

Har nogen tænkt over at alle frembragte lyde (undtagen en sinusgenerator) har en start transient og ud fra den gengives grundtonen og højere harmoniske.

Hvilken højttaler kan dette ???

Svend

Manger enheden er et forsøg på at lave en enhed med perfekt transient egenskab. Har nogen hørt dem ??

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 November 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

For mange af os handler det ikke om at prioritere!! når man har hus & familie så er der lige andre ting!...

Handler det så ikke om netop at prioritere?

Jeg har også mange fritidsinteresser, og hvis jeg arbejdede der i stedet for ville jeg have mange flere penge til musik, men det andet end musik er jo også guld

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 09 November 2003 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

Jeg har prøvet Marklevinson - ML390S vs.  Linn - CD12.

Marklavinson viser klart flere forskelle og ikke mindst detaljer, og spiller klart mest rent og velopløst samt derfor rigtigt, den er også meget mere musikalsk, end Linn maskinen der farver for meget og tilligger mere selv end der skal være.

Sorry Jonas.

Såden ER! det bare.

vh.

Morten.

Helt enig

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum