Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Prioritet af faktore i hifi gengivelse. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 November 2003 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

dCS Verdi & Elgar + banker din CD12 sønder og sammen, og kan du ikke høre dette er det dig der er total musik døv.

Tvivler bare på at du nogensinde ville indrømme det offentligt.

vh.

Morten.

Jonas bojer skrev:

Hvad har jeg at vinde ved ikke at indrømme det ? INTET jeg vil jo nærmere musikken uaset hvad. Jeg diskutere fordi jeg håber det er en genvej til noget bedre og jeg elsker at lytte nyt. OG jo jeg indrømmer gerne spørg gerne Densen da han bankede min Ikemi, ingen beskyttet stolthed her hos mig.

Hver gang jeg går til messe håber jeg på at jeg finder noget bedre og finder de nye guldæg, det er min forventning hver gang jeg lytter noget jeg ikke kender eller noget nyt, det var jo også på denne måde jeg fandt linn på en messe i Århus. Jeg udelukker ikke noget på forhånd inden jeg har lyttet det og jeg giver tingene extra chancer hvis folk insistere derfor har jeg været til demo af Dali MS højtalerene igen fordi Lars Vorre fra Dali mener jeg skal give denne højtaler en ny chance.

Har også lige lagt øre til Gryphon Mikado.

Denne vil også "smaske" din cd12 godt og grundigt.

Den lyder aldeles fantastisk, og gud hvor er den lækker.

( Køb Dansk )

Face it!  Jonas din cd12 er ved at være for gammel og outdatet.

vh.

Morten.

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 November 2003 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Ja, ok - så dårlig er den altså heller ikke! Ikke for at tage Jonas i forsvar, men har du selv hørt CD-12´eren mod de par stykker du har nævnt??

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 14 November 2003 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Ja, ok - så dårlig er den altså heller ikke! Ikke for at tage Jonas i forsvar, men har du selv hørt CD-12´eren mod de par stykker du har nævnt??

Og helst på et musikalsk anlæg ;o) og ikke KUN et HIFI anlæg CD12 kann begge ting

Jeg har da altid godt kunne lide Gryphon og deres nye højtalere måske jeg skal give denne CD-afspiller et lyt  jeg kan jo få den gratis hvis den banker min CD12

Men ærgeligt nok er Gryphon "venner" med gamut og da Århus musik og  HIFIklub skulle besøge Gryphon måtte jeg ikke komme med fordi de mente at min sammenligning mellem Gamut og min Clock radio ikke var passende Hihi men så sparede jeg da også de penge. MEn jeg kommer jo til at høre orginal højtalerene en dag når jeg lige får tid og Steen D får tid til at få mig på besøg.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Ronin]Ja, ok - så dårlig er den altså heller ikke! 

OK! indrømmet.

Cd12 er ikke så ringe endda, men den er på ingen måde 150000 kr, værd mere. ( hvis den da nogensinde har været det)

[QUOTE=Ronin]Ikke for at tage Jonas i forsvar, men har du selv hørt CD-12´eren mod de par stykker du har nævnt?

Har hørt cd12 op mod ML390S. og Gryphon Adagio, og denne var mindst lige så god som cd12. 

Ml. var langt mere "rigtig"

Hvor både Gryphon & Linn farver en smule mere, dog er Linn mest ude på et "side spor" hvor Gryphon maskinen tilnærmer sig mere det rigtige.

Den nye Mikado som jeg kort har lagt øre til op mod netop Adagio, er en smule bedre, altså jeg må konkludere at denne faktsik er bedre end cd12.

"Bedre" er dog en smule subjektivt, da dette jo afhænger en del af om man nu kan lide Linn`s lyd? eller gryphons lyd?  jeg finder Gryphon`s lyd  mere korekt og rigtig samt derfor bedre i sin gengivelse.

Et efter mine øre godt bud på "den bedste mskine til dato" og så er den pengene værd! ( hvilket de andre iøvrigt også er)  i langt højre grad en Linn maskinen, der højst burde koste det halve. ( så havde der været rimlighed i det og den havde været en ok maskine til prisen.)

dCS Verdi & Elgar + er også et bud på denne titel, og meget klart bedre end cd12, efter mine øre må det blive en tæt duel mellem Mikado & dCS.

Jeg ser frem til en mulighed for at mere seriøst sammenligne de to.

Jeg kan under alle omstændigheder sige at cd12 er for mig ganske uinterasant, havde jeg fået en "smidt i hovedet" gratis, ville jeg straks sælge den og købe en af før omtalte. (Mikado & dCS.) her får man meget mere for pengene og langt mere "rigtig" og god lyd. ( hvis det da er det man går efter?)

vh.

Morten.

Ducks rule!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 14 November 2003 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Jeg stiller stadig gerne op med en CD12 hvis det skulle testes men vi skal teste det både på det I ønsker og et musikalsk anlæg også.

Her kunne man jo så se hvilke anlæg der viser størst forskelle på de nævnte CD-afspillere det kunne være sjovt

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Et musikalsk anlæg at spille på???

Det har du jo ikke!

Dine højtalere kan slæt ikke spille MUSIK, dine kabler er en joke, og dine forstærkere farver en gang slimet farvelade, der langt fra kan kaldes rigtig musikalsk.

Linn Klimax fosrtærker serien er det eneste Linn der nogenlunde kan gøre sig gældende.

Nej nej nej!... der skal helt andet grej til.

Gryphon, Marklevinson, ja selv Densen er mere musikalsk og især rigtigt spillende, ( ja selv NAD gør det mere "rigtigt" og ufarvet)

vh.

Morten.

Ducks rule!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 November 2003 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Jeg stiller stadig gerne op med en CD12 hvis det skulle testes men vi skal teste det både på det I ønsker og et musikalsk anlæg også.

Her kunne man jo så se hvilke anlæg der viser størst forskelle på de nævnte CD-afspillere det kunne være sjovt

Nu lukker du igen det gylle ud med "det i ønsker og et musikalsk anlæg også"!

Skru ned for entusiasmen, for dit er hverken mere eller mindre musikalsk end andet - du har stadig ikke givet definitionen på musikalsk. HVis dit var musikalsk ville det kunne spille alle genrer, og det kan det IKKE!! Og husk, jeg har jo hørt det!

Men en test med de nævnte cd-afspillere ville i høj grad være interessant - det er jo alle fede maskiner!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 November 2003 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

[QUOTE=Ronin]Ja, ok - så dårlig er den altså heller ikke! 

OK! indrømmet.

Cd12 er ikke så ringe endda, men den er på ingen måde 150000 kr, værd mere. ( hvis den da nogensinde har været det)

[QUOTE=Ronin]Ikke for at tage Jonas i forsvar, men har du selv hørt CD-12´eren mod de par stykker du har nævnt?

Har hørt cd12 op mod ML390S. og Gryphon Adagio, og denne var mindst lige så god som cd12. 

Ml. var langt mere "rigtig"

Hvor både Gryphon & Linn farver en smule mere, dog er Linn mest ude på et "side spor" hvor Gryphon maskinen tilnærmer sig mere det rigtige.

Den nye Mikado som jeg kort har lagt øre til op mod netop Adagio, er en smule bedre, altså jeg må konkludere at denne faktsik er bedre end cd12.

"Bedre" er dog en smule subjektivt, da dette jo afhænger en del af om man nu kan lide Linn`s lyd? eller gryphons lyd?  jeg finder Gryphon`s lyd  mere korekt og rigtig samt derfor bedre i sin gengivelse.

Et efter mine øre godt bud på "den bedste mskine til dato" og så er den pengene værd! ( hvilket de andre iøvrigt også er)  i langt højre grad en Linn maskinen, der højst burde koste det halve. ( så havde der været rimlighed i det og den havde været en ok maskine til prisen.)

dCS Verdi & Elgar + er også et bud på denne titel, og meget klart bedre end cd12, efter mine øre må det blive en tæt duel mellem Mikado & dCS.

Jeg ser frem til en mulighed for at mere seriøst sammenligne de to.

Jeg kan under alle omstændigheder sige at cd12 er for mig ganske uinterasant, havde jeg fået en "smidt i hovedet" gratis, ville jeg straks sælge den og købe en af før omtalte. (Mikado & dCS.) her får man meget mere for pengene og langt mere "rigtig" og god lyd. ( hvis det da er det man går efter?)

vh.

Morten.

Når du nævner termerne "mest rigtig" osv. tillader jeg mig at spørge - hvordan definerer du hvad der spiller mest rigtigt?? Jeg er træt af at læse folk skrive dette, når de ikke kan beggrunde hvordan mest rigtigt lyder, men jeg har ikke hørt dit bud på det da du jo er blandt de nye herinde!

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Ronin : Når du nævner termerne "mest rigtig" osv. tillader jeg mig at spørge - hvordan definerer du hvad der spiller mest rigtigt?? Jeg er træt af at læse folk skrive dette, når de ikke kan beggrunde hvordan mest rigtigt lyder, men jeg har ikke hørt dit bud på det da du jo er blandt de nye herinde!

"Rigtigt" er i henhold til hvordan jeg oplever at div. isstrumenter mm. skal lyde / klinge mm. IRL. dette på baggrund af at jeg selv er musikaer og spoller div. instrumenter og har spillet i band mm. og har mere end 20 års erfaring med dette og lyd på alle måder og i alle omgivelser.

JEG VED HVORDAN DET LYDER OG SKAL LYDE, dette under utrolig mange forhold fra live til studiet.

Og et anlæg skal gengive på en måde så den samme klang, nærve og fornæmmelse vidre bringes.

Dette kan man når man har erfaring med det, sagtens fornæmme når det er rigtigt eller forkert, også selv om det der er på pladen jo selvfølgelig er anderledes og aldrig helt som IRL. eller at vi ikke helt sikkert ved hvordan det skal lyde på pladen.

Hvis så meget forskelligt musik og div. instrumenter giver en overbevisende i forhold til hvordan jeg oplever at musik lyder under div. forhold fornæmmelse og klang mm. så er anlæget på rette "spor"

Jonas snakker om forskelle og de skal der ganske sikkert være rigtig mange af, for det er der jo på musik, men det skal også fornæmmes og klinge rigtigt.

Så begrebet rigtigt er baseret på min opfattelse af musik og hvorden det lyder og skal gengives for at være i overensstemmelse med IRL.

Dette baseret på 20 års musik og spille erfaring både live og i studie.

Men i bund og grund er det dog selvfølgelig lidt subjektivt da det som sagt er baseret på min opfattelse.

Derfor sætter jeg "gåse øjne" ved ordet "rigtigt"

Jeg vil dog være så fræk at påstå at jeg jo nok ved bare en smule bedre hvornår noget lyder nogenlunde rigtigt set i forhold til Jonas, alt taget i betragtning.

vh.

Morten.

Ducks rule!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 14 November 2003 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

Jeg vil dog være så fræk at påstå at jeg jo nok ved bare en smule bedre hvornår noget lyder nogenlunde rigtigt set i forhold til Jonas, alt taget i betragtning.

hehe du må da gerne måle dig med mig og sige sådanne hvis det giver dig selvtillid for det har jeg overflod af ;O)

1) Lytter du efter dine erfaringer fra de studier som du har arbejdet i ? og er de studier helt magen til og har f.eks. helt samme kabel typer og træk som alle andre studier siden du kan drage disse paraleller ?

2) du farver det efter det du syntes det skal lyde dejligt at vide at du så farver modsat mig jeg vil have størst mulige forskelle ligegyldigt hvordan jeg syntes det lyder det er forskellem mellem os 2.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 14 November 2003 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Skru ned for entusiasmen, for dit er hverken mere eller mindre musikalsk end andet - du har stadig ikke givet definitionen på musikalsk.

Læs hvad jeg skriver nu.

Med musikalitet mener jeg hvor forståelig musikken er.

Et af de værktøjer man kan bruge er at lytte hvor udstrakt melodien er f.eks. lyt til en sangstemme og lyt til hvor dybt og højt den går og det anlæg som begrænser sangeren mindst altså får ham til at synge både dybere og højere er det anlæg som ikke begrænser melodiens udsving.

Et andet værktøj kan være hvor godt taktstokken svinges synger sangerne på beatet og falder alle indtrumenterne på plads hvor de hjælper hinanden og ikke lyder som musikerne slet ikke kan høre hinanden.

Kom dog til Århus eller sig til når du er her igen så skal jeg nok sørge for at nok DK's bedste demo mand er tilstede.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 November 2003 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Et andet værktøj kan være hvor godt taktstokken svinges synger sangerne på beatet og falder alle indtrumenterne på plads hvor de hjælper hinanden og ikke lyder som musikerne slet ikke kan høre hinanden.

Tror nu ikke Eminems musikere har set hinanden. De findes nemlig ikke :)

Jeg troede du skulle til kbh, og ha anlægget med, så vi kan se hvad du/det kan.? Har du droppet det? Det kandu sgu ikke være bekendt! 

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jonas bojer]

1) Lytter du efter dine erfaringer fra de studier som du har arbejdet i ? og er de studier helt magen til og har f.eks. helt samme kabel typer og træk som alle andre studier siden du kan drage disse paraleller ?

JA.

Jeg har arbejdet / spiller / været tilstede i mange forskellige studier og under mange forskellige forhold, og dette giver mig en viden og indsigt om hvordan det faktisk lyder under div. forhold.

Noget du intet aner noget om, og derfor roder i blinde med dine forstillinger.

2) du farver det efter det du syntes det skal lyde dejligt at vide at du så farver modsat mig jeg vil have størst mulige forskelle ligegyldigt hvordan jeg syntes det lyder det er forskellem mellem os 2.

Jeg går ikke efter farvning, en guitar skal lyde af netop en guitar, man skal kunne høre hvilken guitar det er og i somme tilfælde hvis indspilninger er godt nok selv hvad strenge der er brugt.

Det samme gør sig gældende for trommer og andet.

Mine øre skal kunne fortælle mig at dette lyder som det nu med stor sikkerhed udfra den viden og erfaring jeg har skal og vil lyde i netop de omgivelser.

For at bedømme dette og på denne måde kræves en del viden og indsigt samt erfaring du ikke har og derfor ikke kan forstå Jonas.

Jeg arbejder netop udfra ikke farvning og korekt gengivelse, udfra det eneste sikre der er, og du aner ikke hvad du laver, det er forskellen på os 2.

vh.

Morten.

Ducks rule!

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Jonas : Med musikalitet mener jeg hvor forståelig musikken er.

Et af de værktøjer man kan bruge er at lytte hvor udstrakt melodien er f.eks. lyt til en sangstemme og lyt til hvor dybt og højt den går og det anlæg som begrænser sangeren mindst altså får ham til at synge både dybere og højere er det anlæg som ikke begrænser melodiens udsving.

Alt dette aner du intet om!

Du ved jo ikke hvor udstrakt det er eller skal være eller kan være.

Igen! hvad ved du om dette?

Gætværk.

vh.

Morten.

Ducks rule!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 14 November 2003 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

For at bedømme dette og på denne måde kræves en del viden og indsigt samt erfaring du ikke har og derfor ikke kan forstå Jonas.

Endnu en HIFI snopperi sætning jeg har hørt TIT

ALTSÅ JEG GENTAGER : Alle kan lytte musik og hr og fru jensen det ved det bare ikke fordi HIFI brancen har sagt som du i mange år FØJ

Faktisk de mest grønne er ofte dem som bedst høre forskellene hvor i "HIFI" nørder sidder på jer øre spørg blot Densen han kan komme med mange eksempler på dette. Læs min test af vitus forforstærker se hvad min kæerste sagde.

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jonas bojer]

Endnu en HIFI snopperi sætning jeg har hørt TIT

ALTSÅ JEG GENTAGER : Alle kan lytte musik og hr og fru jensen det ved det bare ikke fordi HIFI brancen har sagt som du i mange år FØJ

Det har branchen neppe! for den er også gennemsyret af folk der intet ved om musik eller har begrenset erfaring, og er lige så uvidende som andre der ikke selv udøver musik, hvis hifi "branchen" har sagt det så er det på et andet grundlag.

Alle kan høre musik, JA! men ikke alle ved noget om det og kan bedømme om det de høre reproduceret nærmer sig hvordan det skal lyde og rent faktisk lyder.

de kan blot høre om noget lyder godt og overbevisende i deres øre og udfra deres begrensede viden og erfaring, ikke andet.

Og det har som regel ikke hold i noget somhelst rigtigt, det er ren smag & behag.

Faktisk de mest grønne er ofte dem som bedst høre forskellene hvor i "HIFI" nørder sidder på jer øre spørg blot Densen han kan komme med mange eksempler på dette. Læs min test af vitus forforstærker se hvad min kæerste sagde.

Densen er producent der vil sælge sit grej udfra sine kæphæste, og filosofier ikke en skid andet, han har sin opfattelse ikke andet.

Hvad han siger kan man ikke bruge til meget.

Men det lader til du har en svaghed for hvad producenter fortæller dig er rigtigt og forkert?

Dette nok fordi du har så lidt viden om rigtig musik at du behøver nogen til at fortælle dig hvornår det netop er rigtigt.

Og som vi alle ved

Når blind føre blind sååååå.

vh.

Morten.

Ducks rule!

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 November 2003 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

hmmm....har ikke fuldt med i diskusionen, men er det ikke lige meget hvad man synes der er bedst, hvis man bare er tilfreds....?

Jeg synes da det er fedt folk er glade for deres måske lidt ældrere anlæg, de har lyttet i mange timer og er blevet meget glad for det. Det behøver jo ikke være så trendy......

Da jeg havde min gamle Technics og Eltax højtalere var jeg godt tilfreds....og synes ikke det er så ringe enda til prisen, min lillebror har overtaget det...et godt anlæg til de knap så krævende. Spiller højt, har dyb bas...det var det jeg gik efter dengang..

Men nu hvor jeg har fået blod på tanden, er jeg blevet lidt bidt af det. Det er en stor  spændende, interressant, krævende, vidunderlig verden, hvor man kun kan blive klogere og mere erfaren, men derfor behøver man jo ikke hakke på andre.

OG til dem der hele tiden fortæller hvor godt og fantastisk deres anlæg er i hver debat som der bliver nævnt her, fint, men kan i gøre det mere diskret. Det er jeres mening og ikke andres, det er en inviduelt sag.

Noget jeg ikke forstår er, hvorfor i bliver ved med at køre i de samme ting...hele tiden...hvis i ikke kan blive enige om det.

Skal ikke tages som nogen kritik, og man må da også godt komme med eventuelle forbedringer, kritik, ris og ros. Hvis man bare beholder moralen og etikken.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 November 2003 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:

Skru ned for entusiasmen, for dit er hverken mere eller mindre musikalsk end andet - du har stadig ikke givet definitionen på musikalsk.

Læs hvad jeg skriver nu.

Med musikalitet mener jeg hvor forståelig musikken er.

Kom dog til Århus eller sig til når du er her igen så skal jeg nok sørge for at nok DK's bedste demo mand er tilstede.

Der behøves ikke en demo-mand til at fortælle hvordan man skal lytte til et anlæg - det kommer helt automatisk når man sætter sig lidt ind i tingene!

Musikalitet er ikke udelukkende hvordan man fatter sangeren - begrebet rækker så meget dybere. Vi hørte alle tre selv dit grej falde igennem på udvalgte genrer. Dette var selvfølgelig ikke dit grej, men derimod pladerne - vi ved begge at havde det været andre steder, så var det selvfølgelig grejet og ikke pladerne, som var problemet! Ved ikke hvorfor dobbelt-moralen er så høj på det punkt??

Du får alt musik til at lyde så pladder-romantisk - som om der er historie bag alt, og det er der bare ikke! Hvis du bare vidste hvor meget der er mixet og samplet sammen - du ville knække dig i lårtykke stråler! Der er langt mellem de oprigtigt seriøse kunstnere som virkelig er engagerede i musikkens kunst - Eminem er bl.a. IKKE blandt dem. Alt musikken er samplet og rippet fra andet rundt omkring, og det kræver ikke det vilde talent at synge "I don´t give a sh*t about that f**king bitch" og "shut up, bitch...I´m trying to talk" osv.! Det er ikke talent og det har intet formål...sådan er det bare!

Du snakker musikalitet osv. - hvordan man kan tolke musikkens udstrækning og hvad ved jeg, men du ved stadig ikke hvad der er på pladen så du kan ikke konkludere hvad der er hvad. Du mener alt næsten alt tilføjer osv. og at dit viser flest forskelle, men baseret på dien såkaldte teorier, kan det ligeså vel være dit som alt andet der tilføjer og tager fra af musikken - men det er selvfølgelig uhørt!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 November 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

Ronin : Når du nævner termerne "mest rigtig" osv. tillader jeg mig at spørge - hvordan definerer du hvad der spiller mest rigtigt?? Jeg er træt af at læse folk skrive dette, når de ikke kan beggrunde hvordan mest rigtigt lyder, men jeg har ikke hørt dit bud på det da du jo er blandt de nye herinde!

"Rigtigt" er i henhold til hvordan jeg oplever at div. isstrumenter mm. skal lyde / klinge mm. IRL. dette på baggrund af at jeg selv er musikaer og spoller div. instrumenter og har spillet i band mm. og har mere end 20 års erfaring med dette og lyd på alle måder og i alle omgivelser.

JEG VED HVORDAN DET LYDER OG SKAL LYDE, dette under utrolig mange forhold fra live til studiet.

Og et anlæg skal gengive på en måde så den samme klang, nærve og fornæmmelse vidre bringes.

Dette kan man når man har erfaring med det, sagtens fornæmme når det er rigtigt eller forkert, også selv om det der er på pladen jo selvfølgelig er anderledes og aldrig helt som IRL. eller at vi ikke helt sikkert ved hvordan det skal lyde på pladen.

Hvis så meget forskelligt musik og div. instrumenter giver en overbevisende i forhold til hvordan jeg oplever at musik lyder under div. forhold fornæmmelse og klang mm. så er anlæget på rette "spor"

Jonas snakker om forskelle og de skal der ganske sikkert være rigtig mange af, for det er der jo på musik, men det skal også fornæmmes og klinge rigtigt.

Så begrebet rigtigt er baseret på min opfattelse af musik og hvorden det lyder og skal gengives for at være i overensstemmelse med IRL.

Dette baseret på 20 års musik og spille erfaring både live og i studie.

Men i bund og grund er det dog selvfølgelig lidt subjektivt da det som sagt er baseret på min opfattelse.

Derfor sætter jeg "gåse øjne" ved ordet "rigtigt"

vh.

Morten.

Godt svaret - ikke flere spørgsmål herfra, for du har højest sandsynligt ret, og du udelukker jo ikke ordet "subjektivitet"!

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 November 2003 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Eminem har nu talent, han skriver selv sangene og det er RAP, det minder meget om hinanden. Han har udfordret grænserne for hvordan ordet ytringsfrihed optræder i musikken. Han har desuden spillet hovedrollen i 8 mile, så hel dum er han ikke. Tænk bare på sangen Stain, den udkom perfekt...han forstår virkelig at provokere, om det er for meget eller for lidt er lige meget. I denne sammenhæng. Han laver jo ikke selv beatet, men er med til at forbedre sangen, med hans holdninger og meninger og skrive udfordrende tekster det kan han, der er jo ikke for ingen grund han er den mest sælgende af dem...så kan pop idolerne Nik and Gay gå hjem og fyre en fed, som de så ofte gør, og ikke pruducere mere l**t.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes