Quote Bojer: Derfor nægter jeg at gætte mig frem som jer og bedømme HIFI udfra min tilfældige smag. Jeg bruger så den meget simple MODEL og fremgangs måde at jeg vil have forskelle og så længe nogle ikke kan vise en bedre model så fortsætter jeg men denne. Jeg godtager ikke at noget skal lydde på den ene eller ande måde blot fordi en har en tilfældig smag og lader sig lede af denne.
I kan sige at jeg er uvidende omkring HIFI og elektronik og endda hvad der er på pladen men fordi jeg kender min begrænsning tror jeg faktisk at min model og fremgangsmetode er bedre fordi jeg netop har valgt en model der holder i forhold til den faktiske viden, for INGEN ved hvad der er på pladen. Så længe INGEN og jeg gentager INGEN har vist mig at man kan tilføre musikken for store forskelle så holder min metode endnu.
Hvorfor har du så ikke det udstyr der viser flest forskelle?
Hvorfor har du det "farvelade" du har?
Du må jo være stok døv mand!?
Quote Bojer: Hvis vi skal nå et mål og komme nærmere musikken skal i altså stoppe denne Te-klub for gamle signile dame og gå mere målrettet frem og ikke lade jer lede at jeres tilfældige subjektive smag hvær i sær, for i havner jo i øst og vest og nogle gange er det sku svært at holde masken når noget spiller dårligere end min clock radio.
Den clockradio er det din cd12 og resten af dit udstyr du referere til? ( jeg viste ikke der var indbygget ur i?)
Quote Bojer: I må gern gætte jer frem man lad være med at kalde det for virkeligheden eller HIFI,
Den der gætter sig mest frem her er da ubetinget dig Jonas! du aner jo absolut intet om musik og musikalitet.
( Det afsløre dit udstyrs valg jo med al tydelighed, det formår jo ikke at spille musik som musik lyder, men blot et farvet glansbillede af hvordan Linn mener at det skal lyde. )
Du kan ikke engeng selv spille noget som helst instrument ( det skulle da lige være den "fløjte" du render rundt med i bukserne
) hvordan kan du så bedømme noget som helst vedrørende hvornår noget musik lyder rigtigt.
Du har intet sammenlignings grundlag andet end gætværk.
Quote Bojer: se selv Kurt kubik har indrømmet at microfoner og microfon kabler farver men alligevel vil han sammenligne med virkeligheden det er jo det samme som at tilføre fejl i første skridt ikke at erkende dette. At i hårnakket påstår fordi i har været i et eller andet tilfældigt studie at i ved hvad der er på pladen må jeg le i mit ikke udgroede skæg. Kabler tænke på alle de kabler i en studie hen til optageren og i ved jo selv hvor meget bare kabler har at sige så kom ikke her og sig at i ve hvad der er på pladen.
NEj prøv heller at komme med metoder til hvordan i vil bedømme pladernes indhold hvis vi nu antager at i kunne indrømme at i ikke kender pladens indhold ? dette kunne være sjovt at se hvad modeller i vil komme med lad mig høre
og ikke noget med jeres subektive gætte metode 
At nogen kan dreje noget så 180 grader er mig næsten ufatteligt, det er jo netop dig og din metode der er engang subjektiv roden rundt i mørker efter noget der ikke er der fordi du er på helt galt spor.
Du kan ikke bedømme pladernes indhold, du kan bedømme om det der gengives fra div. plader lyder rigtigt eller je, og det er nemt nok hvis man ved hvordan musik lyder og skal lyde og derfor også skal gengives. ( dette aner du bare intet om)
Af alle er du nok den mest subjektive lytter jeg har støt på, du aner ikke en skid om noget som helst, men fremstiller dig som værende et orakel der har opfundet den helt rigtige måde at bedømme og lytte på, og du gør dig klogere end selv de musikere der laver det du skal lytte på.
Dette finder jeg værende nok det morsommeste af det hele.
Der er i den rad ingen der formår at gøre sig selv til grin her inde end dig Jonas, du er sgu GULD værd.
Det er sundt med mindst 10 m. latter hver dag! og det takker jeg dig hjertligt for.
Dit Linn udstyr er IKKE det der viser størst forskelle, ej helre det der spiller mest musikalsk eller rigtigt på nogen måde.
Gryphon, MarkLevinson, Krell, Classe, Dynamic Pressision, Accuphase, og endda mindre "tungt grej så som eks Densen, Holfi og Primare samt selv Sony og Denon & NAD, spiller lige så rigtigt eller endda for en del af de nævntes vedkommende, mere rigtigt!
Dit udstyr er IKKE UDSTYRET! langt fra, men blot en af mange mere eller mindre korekte løsninger, og rent objektivt set og udfra hvordan musik virklig lyder, mindre korekt løsning, en løsning der farver sin egen farvelade og løsning som gamle Ivor over i Skotland tror det skal lyde i sine Wisky "tåger" nothing else.
Og som Mike siger så rigtigt, din opfattelse er ikke en "pind" mere værd end alle andres, det er bare DIN opfattelse, baseret på dine ikke eksisterende erfaringer, og hvad Linn forhandleren har "tudet" dine øre fuld af, og den er noget mere ude på et side spor end mange andres, da det gamle ordsprog jo lyder når blind føre blind så falder begge i "hullet" for som sagt Linn`s fortolkning er både målbart og hørbart og på alle andre måder og næsten efter egen indrømmelse farvet og derfor FORKERT.
Så hvis du mener at du går efter alt det du påstår og alle de forskelle og mest rigtig gengivelse udfra dette, hvorfor har du så Linn? og hvis du mener at Linn giver dig mest af det du snakker om, er det bevis nok for alle os andre at det du siger er vrøvl og ævl og helt ved siden af, at du roder rundt i blinde og ikke aner hvad du taler om.
Alt du siger modbeviser du selv, og viser med alt tydlighed at du er så subjektiv i din opfattelse som alle andre og endda mere end de fleste.
IGEN! : NÅR DU GÅR EFTER DET DER VISER STØRST FORSKELLE! HVORFOR HAR DU DET SÅ IKKE?
vh.
Morten.